Minden, ami van, meg olyasmik is, amik nincsenek

NemGogol

Ördög bújt a metróba

2017. március 25. - Toadwart66

28cuyvtr.jpg

Ez tulajdonképpen egy célzás

Pontosan mi legyen az oka a nagy örömködésnek? A főpolgármester urat talán nem tájékoztatták arról, hogy manapság éppen rendkívül vészterhes időket élünk? Valakik esetleg aljas módon, más célú hasznosítás okán rendszeresen elorozzák a Városházáról a Magyar Időket? Így aztán sajnálatos módon Herr Bürgermeister Tarlósnak már nem marad egyetlen higiénikus példány sem, amiből megtudhatná a félelmetes igazságot? Akkor mégis honnan értesült a sátán nemtelen ténykedéséről?

Az ördög bizony rengeteget szorgoskodik mostanában nálunk és rendkívül aktív. Valami miatt kinézte magának Magyarországot. Őkelme valószínűleg Orbán Viktor és a Jóisten között hamarosan megkötendő "Legújabb Szövetséget" próbálja ilyen nagy hévvel megakadályozni.

Németh (Uruk-hai) Szilárd 168 órának adott holisztikus, egyben egészen elképesztő interjújában nevén is nevezte a Sötét Urat, akit „az Első Korban sinda eredetű szóval Kegyetlen Gorthaurnak avagy Sauronnak nevezték; utóbbi vált elterjedtté a Harmadkorban ellenségei közt. Mindkét elnevezés a „thaur” = „visszataszító, ellenséges” szóból származik (ezeket a neveket azonban Mordorban és vazallus államaiban tilos volt kiejteni; szolgái leginkább Lugbúrznak hívták, vagy csak egyszerűen „Ő”-nek). Ezenkívül nevezték még a váltott farkasok urának, valamint a Gyűrűk Urának, Sötét Úrnak, Barad-dûr Urának, Feketemágusnak, Névtelen Ellenségnek, stb. A Másodkorban Annatarnak, Ajándékok Urának, Aulëndilnek, Aulë maiájának hívta magát, így csapta be a tündéket.” (Sauron)

Nagyon nehéz kiigazodni ezen a rengeteg, különféle, de nagyon gyanús elnevezésen. A Fidesz miszticizmusra hajlamos alelnöke erősen el is gondolkodott Tolkien történetein, majd kieszelte „A Gyűrűk ura” folytatását. Eszerint a velejükig korrupt eregioni tünde kovácsok Soros György megbízásából elkészíttették az Egy Gyűrű javított, még a Végzet-hegyének is ellenálló változatát. Mi erre a cáfolhatatlan bizonyíték? Maga George (Aulë) Sauron létezése. Kinek másnak lenne elegendő pénze egy ilyen drága portékára, mint a közismert, magyar származású középföldi maiának?

Ez a Soros nevű ördög nem a falra van festve, hanem itt él velünk a hétköznapokban.” (Hablaty, hamuka, hazugság – Németh Szilárd már tudja, hogy hívják az atomfertőzött nyulat)

Eszes, rendkívül bátor kijelentés. Bárki utána is nézhet. Soros György tényleg egyáltalán nincs felfestve semmiféle falra, ellenben itt él velünk a hétköznapokban. Leginkább tőlünk 7.500 kilométerre, valahol az Egyesült Államokban. Végre azonban akadt valaki, aki nem félt kimondani az igazságot és bátran rámutatni a Sauron, a Sátán és a Soros nevek közötti ördögi hasonlóságra. Sauron-t a Másodkorban ráadásul nevezték még Schwartznak is, ami már önmagában is elég vészjóslóan hangzik. Ez utóbbi megnevezést a politikai korrektség miatt azonban Tolkien nem merte beleírni Középfölde igaz történetébe. Véletlenek természetesen nincsenek. Főleg ott nem létezik ilyesmi, ahol maga a sátán ügyködik nagy-nagy elszántsággal a nemzeti önrendelkezés felszámolásán.

Szóval, akkor miféle valaminek tanuljon meg örülni egy elszánt, vakmerő utazó, ha be akar hajózni a hármas metróra? Annak talán, hogy ez a hiperaktív sátán az elátkozott metrón szögeket dugdos ártatlan, mit sem sejtő utasok ülepe alá? Vagy annak, hogy gondol egyet, majd minden ok nélkül nekiáll satufékezni és fogságba ejti a járművön tartózkodó jámbor, istenfélő lelkeket?

Az oroszok a frissen felújított metrókocsik üzembe helyezésénél miért nem alkalmazták a hagyományos, jól bevált, nizhnevartovszki ördögűzést? Felszentelte egyáltalán valaki ezeket a szerencsétlen szerelvényeket? Ha nem, akkor senki se csodálkozzon azon, hogy az ördög kihasználta a kedvező alkalmat és alaposan bekvártélyozta magát oda.

Szoftverfrissítéskor az orosz mérnökök a Diablo III. patch 2.5.0-áról remélhetőleg nem feledkeztek meg, mert ennek hiányában az egész rendszer úgy megzavarodik, mint Kósa Lajos a ruandai népirtással kapcsolatos fejtegetési próbálkozásai közepette.

A felújítás során egy kezdetleges légkondicionálót sem ártott volna beszerelni a jobb sorsra érdemes kocsikba. Kellemes, nyári délutánokon a metronauták pillanatok alatt a pokolban érezhetik majd magukat, ami megint csak remek alkalmat teremt az ördögnek egy vidám, önfeledt hancúrozáshoz. Nem lesz ennek jó vége.

Semjén (Baggins) Zsolt miniszterelnökhelyettes, legitim ördögűző a Magyar Időkben azzal fenyegetőzött, hogy: ”Azt gondolom, hogy brutális kampány lesz, mert az ellenzéknek a 2018-as választás igazi tétje a puszta megmaradás. Ezek az emberek a politikai életben maradásukért küzdenek.”

A sátán, aki köztudottan az istenkáromló ellenzéket támogatja, nem fogja könnyen feladni a küzdelmet. Ennek ismeretében vajon fel merjen-e valaki szállni egy frissen felújított metrószerelvényre, ami sajnálatos módon pont eme, oly gyakran emlegetett ördög kezébe került?

Teszi mindezt ráadásul annak tudatában, hogy ezen választásának igazi tétje a puszta megmaradás. Nehéz, súlyos dilemma, ami bátorságot és rettenthetetlen elszántságot igényel. Nem rendelkezhet mindenki Ernest Shackleton eltökéltségével és kitartásával

Amúgy teljesen igaza van Tarlós (Thranduil) Istvánnak. Meg kéne tanulni végre örülni pusztán az életben maradásnak is.

A bejegyzés trackback címe:

https://nemgogol.blog.hu/api/trackback/id/tr3212369455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnight coder 2017.03.26. 18:16:41

Nem tudom, hogy aki ennyire nem tud írni, és ennyire fából van a humorérzéke, az miért ír blogot ? Amúgy, ha valaki még emlékszik, az új CAF villamosok anno úgy fél évig úgy járták a várost, hogy homokzsákok voltak rajta utasok helyett. Mi, akik anno ott álldogáltunk úgy ötvenedmagunkkal egyes villamosra várva a kellemes 50 fokos melegben, és figyeltük amint a zsákok elsuhannak mellettünk a légkondis villamosokban, vígan kiegyeztünk volna azzal, ha felszállhatunk, és esetleg naponta egyszer elromlik az ajtó - ami amúgy a BKV által működtetett élő közlekedési múzeumban egyébként is előfordul időnként. Szóval, teszt időszak alatt előfordulnak problémák.

Ami a légkondit illeti, a zárt metróalagútban nem igazán van értelme, max. akkor amikor kijön a metró az alagútból. De amíg benn van, addig pont annyival fűti az alagutat, mint amennyivel hűti az utasteret - illetve, valamivel még jobban, mert vesztesége is van a rendszernek. És mivel egy átlagos utazásnál közel annyit vagy a peronon mint a kocsiban, sokat nem nyersz vele. A hármas metrón nem is ezért van rohadt meleg, hanem mert eredetileg a rendszer úgy van tervezve, hogy fékezéskor a kocsi visszatermeli az energiát a rendszerbe. Csakhogy ezt a pálya nem igazán támogatja (ez ügyben esetleg érdemes lenne elővenni a legutóbbi felújítás elkövetőit) ezért a kocsik a fékezéskor keletkezett energiát belevezetik egy szép nagy fűtőszálba, és elfűtik. Amitől egyrészt kurva meleg lesz az alagútban, másrészt időnként kigyullad.

nu pagagyí 2017.03.26. 18:34:11

@midnight coder: A Fidesz érában a közhasznú beruházásokat illetően a puritánság lett a mérvadó. A hozzád hasonló rezsimharcosok sietve leszállították az igényszintjüket a béka segge alá. Minek önvezető metrószerelvény, pláne légkondi és persze használt is jó. Kár, hogy az árban nem tükröződik ez szerénység. És persze a puritánság itt véget is ér, a magánéletben csöppet sem vonják meg maguktól a falatot az új idők új hősei, futja mindenféle személyes luxusra a köztől elspórolt/ellopott pénzből.

sőőtnagyonis 2017.03.26. 18:54:13

Új nevet adnák a hármas retrónak, (bár ez is találó), jobb csak egyszerűen szopórollernek nevezni. Tarlóson jól szórakozik az egész fitymasz.

csentecsa 2017.03.26. 19:46:13

@nu pagagyí: Egyébként egy Alstom is lerohadt aznap. Erről persze már nem szól a fáma..A légkondiról meg annyit, hogy a föld alatt nem hűtünk, alagutat nem fűtünk..:)
A felújíott szerelvényen van gép szellőzőrenszer, ami sokkal komfortosabbá teszi majd az utazást. A pályafelújítás után pedig a hő is visszatáplálásra kerül. Tehát teljesen felesleges a a légkondi.

a nemzet fogatlan provokátora 2017.03.26. 19:52:50

Nem ártott volna bevenni valami humortabit, ha vicces posztot akarsz írni..:) Amikor a combinok bevezetésekor állandóan leszakadtak a vezetékek, akkor a humorodnál voltál egyébként?
Ja, nem az rendben volt, mert a nyugati bácsik küldték, csak jó lehet.:)

Toadwart66 2017.03.26. 20:50:45

@a nemzet fogatlan provokátora: "Nem ártott volna bevenni valami humortabit, ha vicces posztot akarsz írni..:) " Köszi, de nincs rá szükségem, mivel zseni vagyok. Ja. És rendkívül tehetséges. Szóval olvass figyelmesebben, na!

a nemzet fogatlan provokátora 2017.03.27. 13:49:27

@Toadwart66: Tudtad, hogy Prágában is felújított orosz szerelvényeket használnak.(Hüm-hüm..)

Toadwart66 2017.03.27. 15:15:23

@a nemzet fogatlan provokátora: "Tudtad, hogy Prágában is felújított orosz szerelvényeket használnak." Persze, hogy nem. És ott használják is őket? Szerencsés népség.