Minden, ami van, meg olyasmik is, amik nincsenek

NemGogol

NemGogol

Terror a városokban

2017. augusztus 18. - Toadwart66

1502982942_757387_1503040334_album_normal.jpg

Mentősök és rendőrök látják el a Barcelonában történt merénylet áldozatok sérüléseit a Ramblán (Joan Sánchez)

„– A radikalizálódás hihetetlenül gyors, a katalizátor általában egy közeli mecset vagy az internet. Néhány hét, esetleg hónap alatt eljuthatnak odáig, hogy menni akarnak – állítja Preben Bertelsen, az aarhusi egyetem pszichológiaprofesszora. – A felszínen úgy tűnik, ezek a fiatalok tökéletesen beilleszkedtek a társadalomba. Jó iskolába járnak, biztos a családi hátterük. Kicsit mélyebbre nézve azonban kiderül, hogy a mindennapjaikat végigkísérte az alig észrevehető rasszizmus, az érzés, hogy mások, mint a többi dán. Az otthon látottak és az új ország kultúrája közé ragadtak, és válaszokat keresnek a kérdéseikre – nyilatkozta Dániából.” (Szomszédom, a dzsihadista)

A Barcelona-ban történt véres merénylet is azt igazolja, hogy az európai városok váltak a dzsihadista terror fő célpontjaivá. Ez kimondottan ijesztő, tragikus, de teljesen logikus döntés a szélsőséges iszlám merénylők részéről. A városok nincsenek betonfalakkal, szögesdróttal körülvéve. A turisták nem lopódznak óvatosan, sarokról-sarokra, egymást fedezve, golyóálló mellényben, kevlár sisakban. Az utcasarkokon nincsnek géppuskafészkek, a műemlékek tetején nem rejtőznek mesterlövészek. Az európai lakosok közül tíz ember közül hét városokban lakik, és ők nincsnek állig felfegyverkezve, városi harcokra kiképezve. Nem Colt M45A1-essel az oldalukon ballagnak le bevásárolni, és nem lőnek azonnal agyon senkit az első gyanús mozdulatra.

Az európai nagyvárosoknak szimbolikus jelentőségük van. Ezek jelképezik mindazt, amit a dzsihadisták mérhetetlenül gyűlölnek. A nyitott, demokratikus, sokszínű, toleráns társadalmat. Ezt akarják elpusztítani.

A kalifátus álma összeomlott, a terrorista-jelölteknek egyre nehezebb eljutniuk a Közel-Keletre és más konfliktuszónákba, ahol elméleti és gyakorlati kiképzést kaphatnának. A radikalizálódás ma már elsősorban helyi jellegű, Európán belüli probléma, ami nem mosható össze a menekültválsággal, mivel ez lehetetlenné teszi az erőszak elleni hatékony védekezést.

Politikai célokra kiválóan alkalmas az ostoba általánosítás, leegyszerűsítés, de nem nyújt semmiféle védelmet a támadások ellen, csak a félelmet és a gyűlöletet növeli. A szélsőséges politikai irányzatok és a dzsihadista merénylők céljai tulajdonképpen azonosak. Megszüntetni a nyitott, demokratikus, sokszínű, toleráns társadalmat. Néha még ugyanazokat a szavakat is használják, amikor szónokolni kezdenek.

Miközben az európai országok bőszen védik a határaikat a menekültektől, nem sok mindent tudnak kezdeni néhány tucat terroristával. A menekültek könnyen azonosíthatók. Egy Marseille-ből származó, francia állampolgárságú, a helyi viszonyokat kiválóan ismerő merénylő jóval nehezebben. A titkosszolgálatok tevékenységéről nem sok mindent lehet tudni, de nekik ez a dolguk, nem sajtótájékoztatók tartása. Ők sem voltak képesek kiszúrni a 28 éves Driss Oukabirt, pedig büntetett előéletű volt.

Egy merényletekhez nem szükséges több ezer, alaposan kiképzett marcona fegyveres, páncélozott harci járművekkel támogatva. Mint a szomorú példák mutatják, elég hozzá néhány fanatizált ember, egy teherautó, vagy furgon, de akár egyetlen gépkocsival is könnyedén lehet gyilkolni. Ezeket a járműveket nem lehet betiltani, illetve csak úgy ránézésre kilőni, mint egy FV 4101 Charioteer harckocsit.

A városoknak alkalmazkodniuk kell a kialakult helyzethez, de nem úgy, hogy a hatóságok turista szezonban kijárási tilalmat rendelnek el, illetve ellenőrzőpontokat létesítenek a turistacélpontok környékén, aztán halomra lövik azokat, akiket gyanúsnak találnak.

A radikalizálódás felderítése, feltartóztatása nagyon nehéz feladat, amiben azonban az önkormányzatoknak nagyobb szerepük lehet, mint a hadseregnek. Rengeteg adat, táblázat, kimutatás áll a rendelkezésükre, és ismerik a helyi viszonyokat. Az iskolák, szociális munkások, hivatali alkalmazottak, rendőrök konkrétan találkoznak azokkal a problémákkal, amelyek növelhetik a radikalizálódás kockázatát. Tökéletes védelmet persze nem tudnak nyújtani – főleg nem egy turistáktól nyüzsgő nagyvárosban –, de az együttműködésük csökkentheti a radikalizálódás mértékét.

Az Európában élő iszlám közösségek nélkül ez a küzdelem teljesen kilátástalannak tűnik. Zárt közösségek, amelyek régóta őrzik identitásukat, de ez önmagában nem bűn. Egy merénylet – amelyben ők is könnyedén áldozatok lehetnek – alaposan felerősíti az ellenük táplált bizalmatlanságot és gyűlöletet. A támadásoknak valószínűleg ez is az egyik célja. Ellenséges környezetben könnyebb merénylőket toborozni.

Európa ereje nem a kereszténységben, hanem az alkalmazkodó-képességében, rugalmasságában rejlik. A 70-es, 80-as években is történtek merényletek Nyugat-Európában – máshogy és más célból –, de ez nem vezetett a nyugati civilizáció, illetve a polgári légiközlekedés összeomlásához. Valószínűleg most sem fog.

A 2017. augusztus 7-én elkövetett merénylet rekonstrukciója: 

1502988076_693853_1503010966_noticia_normal.png

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nemgogol.blog.hu/api/trackback/id/tr8812758924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.08.18. 10:53:17

Semmi gond. Már megvan az akcióterv!

Ökumenikus ünnepség a béke vallásának képviselőivel. Majd elő lánc az iszlamofóbia ellen.

A helyszínen 5000 darab plüssmackó felhalmozása.

Végül összejön pár liberális politikus, erősített testőri őrizet alatt, s egyhangúan kijelentik, hogy nem félnek, s semmi se tántoríthatja el őket megszokott életüktől és értékrendjüktől, melynek szerves és elidegenítetlen része a iszlamisták rászabadítása a kontinensre.

Kivlov 2017.08.18. 12:26:17

Tetszettek volna nem ideengedni, ellenőrizetlenül a civilizálatlan csürhét milliószámra...

Proud Mary 2017.08.18. 12:26:53

kérlek ne használj ilyen durva szavakat, h terror. ezek az emberek a többségi társadalom kirekesztésére adnak csak válaszreakciót. véletlenül sem ők a hibásak!

chrisred 2017.08.18. 12:36:37

Szerintem meg egyszerűen csak a városokon belül tudnak nagyobb kárt okozni. Semmilyen mélyideológiai háttér nem kell egy bedrogozott bűnözőnek.

-JzK- 2017.08.18. 12:42:43

Gondolom ez nem lesz annyi ideig terítéken, nem fognak róla annyian és annyit cikkezni, mint a virginiai ügyről, amely ürügyként szolgál arra, hogy az USA-ban is bevezessék német mintára a PC-diktatúrát, az utcákon meg radikális antifák ököljogon alapuló uralmát.

MarshallX 2017.08.18. 12:42:56

Augusztus 17. - lehet a hetest javitani szeretned :)

Sir Galahad 2017.08.18. 12:57:48

Nehéz ennyi vér után még mindig azzal érvelni, hogy semmi összefüggés a muszlimok által elkövetett merényletek és az Európába beengedett muszlim tömeg között, de a szerző azért megpróbálta. Szép idő van, javasolnék neki valami hasznosabb elfoglaltságot, például kertészkedjen vagy horgásszon.

nemecsekerno_007 2017.08.18. 12:58:03

És ezek a szimbolikus európa városok azt is képviselik akik/amik fegyvert adnak el azokba a térségekbe ahonnan ezek jönnek. Az USA-val és Oroszországgal egyetemben. Ilyen a civilizált 'fehér ember'

N. Barbie 2017.08.18. 13:00:39

Sajnos megint nem Merkel mutti vagy egyeb, senki altal erre fel nem hatalmazott, a tomeges bevadorlast elteto politikus vagy csaladja, vagy az ezt foggal korommel vedok, az egyertelmu tenyeket, kapcsolatokat is letagadni kepes migrisimizok, es csakis ok az aldozatok. Hanem megint a pornep.
Aztan jonnek megint a megszokott szolamok, "nem felunk". Mondja valamelyik vezeto politikus a testorei gyurujeben, vagy a jol vedett hazabol, ahol o es csaladja el. Hat ugy konnyu, ott valoban nem is kell felni.

Ma Baker 2017.08.18. 13:08:09

És megjött az újabb terrorista/migránsmosdató menetrendszerű poszt a blogketrecbe. Elhányom magam lassan ami itt folyik, miközben a barcelonai hullák még ki sem hűltek.

"A radikalizálódás ma már elsősorban helyi jellegű, Európán belüli probléma, ami nem mosható össze a menekültválsággal, mivel ez lehetetlenné teszi az erőszak elleni hatékony védekezést."

Akkor miért is figyelhető meg párhuzam a bevándorlás mértéke és az iszlamista terrortámadások gyakorisága között? Barom!

Peetee 2017.08.18. 13:11:05

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Akkor Te csak féljél, rettegjél úgy ahogy a nagyvezéred előírja neked. Féljél a migránsok millióitól, bár még sosem láttál egyet sem. Rettegjél a terrortámadástól, biztosan a nórgádi zsákfaludban a fóliasátrad lesz a következő célpontja az ISIS-nek. Szidalmazd a magyart magyarként, hát ezért fizetnek, nemde?!

Quadanium 2017.08.18. 13:21:56

@Peetee: Én félek, igen. Sokkal jobban érzem magam itthon, mint Münchenben, pedig járnom kell oda. Sajnos ide jutott Európa és ennek nincs köze Orbánhoz.

Quadanium 2017.08.18. 13:30:44

@Quadanium: Ja, mert most olvastam a Portfolion (!) a cikket: nem akarok hozzászokni a terrorhoz. Bármennyire is ezt sugallja rendszeresen több médium, nem akarok.

steery 2017.08.18. 13:31:39

El kell kezdeni a migránsok, illetve a teljes bevándorló lakosság és minden muszlim tömeges, katonai erővel kényszerített deportálását az országhatárokon kívülre. Mindenkinek mennie kell, kivétel nincs. A több generáció óta itt élő vendégmunkásoknak, a háborús menekülteknek és a két szemüket kisíró gyerekeknek is menniük kell. Aki nem megy vagy ellenáll, azt erőszakkal kell eltávolítani. Ha van már itteni állampolgársága valakinek, attól meg kell fosztani. A határokat le kell zárni és szigorú katonai ellenőrzés kell, tűzparanccsal az illegális átosonókra. Az embercsempészet minimális büntetése a nyilvános kivégzés legyen. Erősíteni kell a rasszizmus és idegengyűlölet eszméjét és központi nemzeti ideológiává kell tenni a másság és a betolakodók feltétel nélküli elutasítását.
Ezek a minimális feltételei a helyzet sikeres kezelésének.

$pi$ 2017.08.18. 13:31:54

Kéne egy napirajz arról, hogy orbán gyűlöletkeltése miatt nem szereti a magyar a muszlimot. Az szokott segíteni.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.08.18. 13:32:36

@Peetee:

Nem rettegek, viszont támogatom azokat, akik szerint szükséges Európa önvédelme.

Mokaka (törölt) 2017.08.18. 13:34:16

Nem teljesen értem, hogy miért nem mosható össze a menekültválsággal a radikalizálódás. Azoknak, akik most beáramlanak, vannak meg leginkább a hajlandóságuk erre. És mivel zárt közösséget alkotnak, többgenerációs tag is lehet az elkövető.
Így nem csak azoktól kell tartani, akik most jönnek, hanem még az unokájuktól is.

Kegy 2017.08.18. 13:35:01

A terrorista mind hulye, h otthagyja az utlevelet?

N. Barbie 2017.08.18. 13:35:06

@Quadanium: Hiaba magyarazod neki, ugysem fogja fel.
A hozza hasonlo migrisimizok szerint, senkinek sincs joga (elore) felni, csak ha mar valamelyik szerette szetrancsirozott kepet latja a hirekben. Illetve meg akkor sem. Elore felni meg egyenesen tilos is, kulonben nacirasszistahomofobkirekeszto vagy. Es kulonben is nem szamit, hogy minden heten van lassan egy ilyen eset, ha valaki megis fel, az csakis azert felhet, mert orban eloirja neki.

Az meg mar alap, hogy o, a migriszakerto, azt is tudja mindenkirol, hogy ki, mikor, hol es hany migrit latott vagy nem latott.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.08.18. 13:36:34

@$pi$:

Az amerikai náci rasszista által elkövetett gyilkosság oka is szerintem az, hogy a többségi társadalom kkirekeszti a nácikat, így azok kénytelen gyilkolni. De húzzuk alá: az igazi nácizmus nem ilyen, hanem a szeretet és a béke eszméje, így semmi ok az antifaszita gyűlölködése, hanem fogjuk össze a nácikkal és a rasszistákkal egy toleránsabb, befogadóbb társadalom kialakítása érdekében!

$pi$ 2017.08.18. 13:40:02

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: :D

Sőt, szerintem évente egymillió új nácit európának! :D

Legeslegalja · http://berrettegok.blog.hu 2017.08.18. 13:47:23

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Így van.

Nyílván mivel a terrorcselekményeket muszlimok követik el, muszlimok buzdítására, és segítségével, ezért logikus hogy csak úgy győzhetjük le ezeket a sajnálatos eseményeket, ha több millió muszlimot engedünk az EU-ba és osztunk szét.

Megmutatva, hogy nem félünk.

Ha valaki azt gondolja, hogy ilyen szuicid választ, csak a hülyék és elmebetegek tesznek, önmaguk ellen, azoknak meg kell mutatnunk, a liberalizmus élt él és élni fog.

2017.08.18. 13:55:19

Ki kell őket rekeszteni.

Kivancsi 2017.08.18. 13:57:42

@steery: minden betujevel egyetertek...
nem akarjuk oket megolni csak kibaszni mecsetestol imanostul purdestol europabol vissza a sajat helyukre hazajukba.... zsiraf meg az oroszlan is szep allat de megsem setafikalnak a hortobagyon osszevissza... max vmi allatkertben :):)

2017.08.18. 14:00:06

@$pi$: az a baj, hogy nincs annyi náci a világon, amennyire a bérrettegőknek igénye lenne, hogy a pszichózisukat megtámogassák.

Conchobar 2017.08.18. 14:03:32

"A szélsőséges politikai irányzatok és a dzsihadista merénylők céljai tulajdonképpen azonosak. Megszüntetni a nyitott, demokratikus, sokszínű, toleráns társadalmat." - Ez egyszerűen hülyeség. Egyrészt, a dzsihádistát kurvára nem ez érdekli, hanem az, hogy visszavágjon, hogy gyilkoljon, minél többet. Másrészt, nem ártana odafigyelni "A szélsőséges politikai irányzatok" képviselőire, úgy értve, hogy nem tovább marginalizálni kéne őket, kiszorítani, hanem akceptálni ezzel kapcsolatos véleményüket. Ebbe' a fenenagy sokszínűségben és toleranciában nem az idegeneket kellene tolerálni, hanem a sajátjainkat. Annál is inkább, mert lassan be kell látni, hogy az európai multikulti (azaz az európaiak és más kontinens migránsainak békés-szeretetteljes együttélése) csak utópia, délibáb. Úgyhogy kicsit zárni kéne ezt a nyitott társadalmat, meg kéne szabni a tolerancia határait is. Az emberiség meg akkor is sokszínű, ha mindenki marad a saját kontinensén

sterimar 2017.08.18. 14:35:06

Hogyne lenne összefüggés a kultúránktól idegen milliók és a terror között. Csak a mérhetetlenül ostobák nem látják, hogy van.
Most azoknak a beilleszkedni nem tudó leszármazottaik terrorizálnak, akiket évtizedekkel ezelőtt engedtek be ezek az országok a gyarmataikról. A most beáramlók és leszármazottaik nagy része ugyanúgy nem fog tudni beilleszkedni és radikalizálódni fog, mint az elődeik. Ergo azonnal megálljt kell parancsolni az európai kultúrától idegen tömegek befogadásának. Ha valakik valóban menekültek és segítségre szorulnak, azokon ott kell segíteni, ahol vannak, az első biztonságos országban. Ezek közül pedig egyik sem európai ország.

Fekete Gyor Andras 2017.08.18. 15:01:11

Az Orbanrezsim gyulolet politikaja kenyszeriti ezeket az elnyomott kirekesztett embereket arra amit csinalnak. Szemelyesen Orban Viktor felelos minden terrocselekmenyert. Ha beengedett volna csak par millio arabot az orszagba, es meg kaptak volna az unio altal garantalt, fejenkenti 80 millio forintjukat akkor ez most nem lenne.

Peetee 2017.08.18. 15:32:40

@Quadanium: Hát akkor nyugodtan rettegjél, de csak szólok, hogy ~10x akkora az esély arra, hogy egy a magyar társadalom peremén élő állampolgártársad nyakon vág a tárcádért vagy feltöri a kocsidat/lakásodat, mint hogy lemészároljanak Münchenben azok az elvetemült migránsok-hordák, akik ugye minden bokorban rád várva bújnak az élesített repeszgránát-mellényben. Szerintem.

sutyerák 2017.08.18. 15:40:14

a daesh(más néven isis bűnbanda) célja,hogy az európaiak a muszlimok ellen forduljanak és ezzel maguknak még több hívet,potenciális katonát-terroristát szerezzenek. amíg ezt nem ismerjük fel,addig az ő érdekeit szolgáljuk a muszlimgyűlölettel. nehéz ügy ez,de majd elmúlik és lecseng,Európa pedig marad sokszínű és demokratikus.

Ekrü 2017.08.18. 15:57:25

@Peetee:"Rettegjél a terrortámadástól, biztosan a nórgádi zsákfaludban a fóliasátrad lesz a következő célpontja az ISIS-nek. " -Tudod jobb félni mint megijedni.És lehet te nem mozdulsz ki abból a bizonyos zsákfaluból,de azért sokan vagyunk akik szerettek-szeretnek utazni,világot látni,de lassan eljutunk oda ,hogy nincs Európában olyan nagyváros ahová az ember jó szívvel el merné vinni a gyermekét múzeumokat nézni.De Budapesten se szeretnék végtelenségig elnyújtott szükségállapotot,mert gépfegyveres rendőrökkel teli metróaluljárókat látni.

DFK 2017.08.18. 16:01:49

Azt gondolom, hogy ez a toadwart és a liberális kommentelők is ott nyomták a kisbusz gázpedálját Barcelonában. Ők is részesei a mészárlásnak.

CoolKoon 2017.08.18. 16:05:12

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Nem. Te jobban tudod: be kell hívni Putyin elvtársat az orosz csürhéjével együtt, aztán azok biztosan rendet tesznek. Hiszen ők mindenhez értenek (épp csak a jó modorhoz meg a civilizált életmódhoz nem)....

CoolKoon 2017.08.18. 16:07:58

@Sir Galahad: No, mivel mindannyian tudjuk, hogy a probléma szakavatott szakértője vagy, biztosan tudsz erre valami tuti megoldást. Szóval melyiket választanád? A lágereket? Egy sárga félhold kötelező viselését? Esetleg mindkettőt? Vagy csak simán belehajigálnál minden muszlimot a tengerbe? Esetleg a tömegsírokra esküszöl? Csupa fül vagyok....

CoolKoon 2017.08.18. 16:09:21

@N. Barbie: "Sajnos megint nem Merkel mutti vagy egyeb, senki altal erre fel nem hatalmazott, a tomeges bevadorlast elteto politikus vagy csaladja, vagy az ezt foggal korommel vedok, az egyertelmu tenyeket, kapcsolatokat is letagadni kepes migrisimizok, es csakis ok az aldozatok." - Miért, ha politikusok családtagjai lennének az áldozatok, akkor azt hiszed, hogy rögtön átmennének nácikba, vagy mi?

CoolKoon 2017.08.18. 16:13:53

@steery: "Ha van már itteni állampolgársága valakinek, attól meg kell fosztani." - Igazán?! Most egy pillanatra tekintsünk el attól, hogy ez egy sor emberi és nemzetközi jogot is sért, és hadd mondjak valami ennél is meredekebbet: ha a második generációs muszlimnak/arabnak/bevándorlónak/annak kinéző emberektől elveszed az állampolgárságot, akkor mi a garancia, hogy később ezt nem teszik meg más csoportokkal is? Mi a garancia arra, hogy nem teszik ezt meg veled és a gyerekeiddel is? Mi a garancia arra, hogy egy tollvonással nem bővítik azoknak a körét, akiket "csak úgy" meg lehet fosztani az állampolgárságuktól (lényegében pofára)?

CoolKoon 2017.08.18. 16:16:50

Istenem, de sok itt az idióta fideszdroid troll....látszik az előre begyakorolt szövegükről, meg az értelmet teljesen nélkülöző stílusukból. Mert nehogy már a soros meg a mocskosmigránsok miatt ne legyen pia, és ne lehessen pusztítani az agysejteket....

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.08.18. 16:23:57

@CoolKoon:

Lám, Oroszországban sikerült leverni az iszlamista terrorizmust. Az összes vezetőt családostul likvidálták, s pont. Páran kimaradtak, nekik sikerült elmenniük, most Londonba n működnek.

N. Barbie 2017.08.18. 16:24:12

@CoolKoon: Igen, peldaul rad is gondoltam. hogy sajnos megint artatlan turistak, jarokelok haltak meg, nem mondjuk te. Illetve nem is te, inkabb a csaladod. Majd meglatnam, akkor is mas f@szaval verned-e a csalant, ha a csaladtagjaid lennenek szetkenve ott az aszfalton.

A szokasos ok nelkuli nacizas meg csak a sajat ertelmi szinvonaladat minositi.
Es akkor meg van pofad neked begyakorolt szovekrol meg ertelmet nelkulozo stilusrol ugatni. :DD
Mondja a csuklobol nacizo agytroszt. :D

CoolKoon 2017.08.18. 16:31:08

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Iiiigenigenigen, ezért szoktak ott a csecsenek robbantgatni, mi? Van egy rossz hírem: többmillió embert látványos intézkedések nélkül (pl. tömegsírok, haláltáborok, éhhalál stb.) a ruszkik se tudnak kinyírni. De persze, neked végül is egy még kisebb Magyarország is megfelelne, hiszen te úgyse otthonról osztod az észt....

CoolKoon 2017.08.18. 16:32:57

@N. Barbie: "Mondja a csuklobol nacizo agytroszt." - Most te vagy nem ugyanazt a műsort nézed, mint amit én, vagy nem vetted be a mai dilibogyó-adagodat (esetleg mindkettő), de valahogy nagyon nem vagy nyomon. Szerintem fuss neki még egyszer. Nyugi, megvárom....

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.08.18. 16:34:01

@CoolKoon:

Az orosz módszer jobb: nem okoz tömeges jogfosztást, s a vége a vallási béke.

A lényege:
- az elkapott terroristák lemészárlása családostul, kivéve a hatóságokkal őszintén együttműködő családtagokat,
- a terrorista intézmények ellen terrorista módszerek: pl. robbantásos célzott merényletek,
- minden vagyon elkobzása olyanoktól, akik a terroristákat finanszírozzák, majd ezen egyének munkatáborba utalása hosszú időre, szabadulásuk előtt segítve, hogy "véletlem" balesetben elhunyjanak az illetők,
- a külföldi pénzsegélyek teljes leállítása,
- az őszintén terrorellenes muszlim vezetőkkel szövetségkötés, attól kezdve ők jelentik maguktól a köreikben felbukkanó terroristagyanús elemeket,
- az állami kontroll alatt álló iszlám felekezetek bőkezű támogatása, így a muszlimok számára a radikális iszlamizmus negatív opciónak tűnik, ha más nem, pénzügyi okokból: az orosz állam több pénzt ad, mint a radikális iszlamista alapítványok.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.08.18. 16:35:10

@CoolKoon:

Ma a csecsen vezetés a legkeményebb antiiszlamista erő Oroszországban.

CoolKoon 2017.08.18. 16:43:08

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: "az elkapott terroristák lemészárlása családostul, kivéve a hatóságokkal őszintén együttműködő családtagokat" - Igen. 10-ből 9 maffiállam ezt ajánlja (a 10-ben épp most körvonalazódik egy polgárháború)...
"minden vagyon elkobzása olyanoktól, akik a terroristákat finanszírozzák, majd ezen egyének munkatáborba utalása hosszú időre, szabadulásuk előtt segítve, hogy "véletlem" balesetben elhunyjanak az illetők," - Na azt szeretném én látni, hogy a Katarba meg Szaud-Arábiába (meg egyéb, ilyen gazdag söpredéknek menedéket nyújtó helyekre) "disszidált" szponzorokat hogy teszik el láb alól. Esetleg mérgezett tölténnyel, vagy polóniummal?
"az őszintén terrorellenes muszlim vezetőkkel szövetségkötés, attól kezdve ők jelentik maguktól a köreikben felbukkanó terroristagyanús elemeket," - Ezzel csak az a baj, hogy az internetes agymosásról a muszlim vezetők se feltétlenül tudnak.
"az állami kontroll alatt álló iszlám felekezetek bőkezű támogatása, így a muszlimok számára a radikális iszlamizmus negatív opciónak tűnik, ha más nem, pénzügyi okokból: az orosz állam több pénzt ad, mint a radikális iszlamista alapítványok" - Ja. Van az a pénz. És az az aprócska tény se zavarjon, hogy hivatalos csatornákon kívül is lehet pénzt juttatni még az Oroszországban lévő terrorszervezeteknek is.

DFK 2017.08.18. 16:58:33

Újabb tevebaszó akció, most Turkuban. CoolKoon gondolom tapsol hozzá. Nemcsak a tevebaszókat, hanem a támmogatóikat is ki kell baszni Európából.

N. Barbie 2017.08.18. 17:05:52

@CoolKoon: ""Mondja a csuklobol nacizo agytroszt." - Most te vagy nem ugyanazt a műsort nézed, mint amit én, vagy nem vetted be a mai dilibogyó-adagodat (esetleg mindkettő), de valahogy nagyon nem vagy nyomon. Szerintem fuss neki még egyszer. Nyugi, megvárom.... "

Mar megint szanalmasan terelsz meg jatszod az ertetlent (habar annyira nem is kell rajatszani)?
Ki irta:
"Miért, ha politikusok családtagjai lennének az áldozatok, akkor azt hiszed, hogy rögtön átmennének nácikba, vagy mi? "

Te irtad. Tehat ki nacizik megint? Te. Ja, hogy nem tudsz mast. Ertem. Csak akkor ne jatszd az eszed, mert nem all jol. :)

Sir Galahad 2017.08.18. 17:08:27

@CoolKoon: Egyiket sem. Az itt élő muszlimoknak megvan a lehetősége, hogy amennyiben nem tetszik nekik az európai civilizáció a maga értékeivel, szabadon (és saját költségén) távozhat bármely muszlim országba, ahol a neki tetsző értékrend az elfogadott. Miért kéne bárkit megölni vagy megjelölni egy ilyen értékkonfliktus miatt?

CoolKoon 2017.08.18. 17:08:58

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Ó, hát ez a Putyin elvtárs tényleg zseniális vezető lehet. Ennek ékes bizonyítéka, hogy te is ott élsz, hogy a gazdaságuk világelső, a világszínvonalat képviselik mindenben és....ja...nem. Milyen furcsa....

CoolKoon 2017.08.18. 17:10:21

@Sir Galahad: "szabadon (és saját költségén) távozhat bármely muszlim országba, ahol a neki tetsző értékrend az elfogadott" - De hova távozik egy olyan muszlim, amely már született belga, francia, német stb. állampolgár? A "szülőhazába", ahol sohasem élt, amit sose ismert? Nem abszurd ez egy kicsit (nagyon)?

Sir Galahad 2017.08.18. 17:14:23

@CoolKoon: Nem kevésbé abszurd, mint hogy ott maradjon egy olyan országban, amelynek az értékrendje összeegyeztethetetlen a sajátjával. Tök mindegy, milyen állampolgár, meg hol született: szétnéz a világhálón, keres egy muszlim államot, amelyik neki szimpatikus a maga szokásaival, jogrendjével, vallási elveivel és mehet. Miért csak Európa felé jöhetnek a muszlimok? Visszafelé miért nem?

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.08.18. 17:35:56

@CoolKoon:

Nem politikai alapon választom meg lakóhelyemet, ahogy te se.

steery 2017.08.18. 20:08:24

@CoolKoon: Nincs garancia. Természetesen ezt is megtehetik a hatalmon lévők. Viszont ha túl sok embert golyóznak ki, végül nem marad elég rabszolga az elnyomó társadalom üzemeltetéséhez. Pont ez a nagy bajunk jelenleg, hogy a rabszolgák kezdenek túl okosak lenni és nem akarnak kis rabszolgákat gyártani a birodalmunk nagyobb dicsőségére.

CoolKoon 2017.08.18. 21:30:58

@Sir Galahad: "Tök mindegy, milyen állampolgár, meg hol született: szétnéz a világhálón, keres egy muszlim államot, amelyik neki szimpatikus a maga szokásaival, jogrendjével, vallási elveivel és mehet." - Menjen, de önként.

"Miért csak Európa felé jöhetnek a muszlimok? Visszafelé miért nem?" - Miért, te azt hiszed, hogy nem tudja mindenki, mennyire szar és élhetetlen lényegében az összes muszlim ország (a gazdagok csak azért nem, mert lényegében megveszik a társadalmukat kilóra, a kulimunkát meg külföldről importált rabszolgák végzik mind)? De mégis mi a francot kéne csinálni szerinted? Bábkormányokat odatenni az összesbe, és hadsereget állomásoztatni ott? Egyrészt: kifizeted saját zsebből?! Másrészt: elvileg Afganisztánban és Irakban is ezzel próbálkoztak (bár mindkét helyen elég idiótán, szó se róla), de egyáltalán nem vált be.

CoolKoon 2017.08.18. 21:43:06

@N. Barbie: "Te irtad. Tehat ki nacizik megint? Te. Ja, hogy nem tudsz mast." - Hijnye! Csak nem magadra vetted?! Pedig téged nem is emlegettelek a hozzászólásban, csak a német politikusokra utaltam. Akinek nem inge...

CoolKoon 2017.08.18. 21:47:55

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: "Nem politikai alapon választom meg lakóhelyemet, ahogy te se." - Addig nem, amíg nem érzem az életemet veszélyben. De ha kezdeném úgy érezni, hogy "ebbű baj lesz more", akkor lépnék. Igen, politikai okokból, de van egy szint, ami alatt a kettő szorosan összefügg.

CoolKoon 2017.08.18. 21:50:00

@DFK: "Nemcsak a tevebaszókat, hanem a támmogatóikat is ki kell baszni Európából." - Hát látod. Szerintem meg pl. a csőcseléket kéne elásni, de jó mélyre. Vagy elküldeni mondjuk Putyinisztánba, esetleg Észak-Koreába.

CoolKoon 2017.08.18. 21:58:36

@steery: "Viszont ha túl sok embert golyóznak ki, végül nem marad elég rabszolga az elnyomó társadalom üzemeltetéséhez." - Azért azt ne felejtsd el, hogy nálunk az elnyomó rezsimeket az elmúlt 500 évben MINDEN esetben külföldi nagyhatalmak tartották fenn. Így azért mindjárt más a leányzó fekvése (és ebből kifolyólag sokkal tovább lehet sanyargatni a népet, mielőtt megunná a dolgot).

"Pont ez a nagy bajunk jelenleg, hogy a rabszolgák kezdenek túl okosak lenni és nem akarnak kis rabszolgákat gyártani a birodalmunk nagyobb dicsőségére." - Nem tudom, hogy most konkrétan mire célzol, de pl. a franciáknál pontosan azért csinálják a bevándorlók azt, amit csinálnak (és most nem a terrortámadásokra gondolok, hanem pl. a nyomornegyedekben történő autógyújtogatásokra meg a "tüntetéseikre"), mert maguk a franciák is ilyenek. Csak ugyanazt csinálják, amit a többségi társadalom is.

CoolKoon 2017.08.18. 22:16:12

@DFK: "ez a toadwart és a liberális kommentelők is ott nyomták a kisbusz gázpedálját Barcelonában" - Igen. És a júdáspénz (sékelekben természetesen) is ott csörög a zsebünkben, Soros György ott vigyorog a szemünkben, és a minket irányító távirányító Tel-Avivban meg New Yorkban van. Ja és persze sokan is vagyunk.

zokogjatok 2017.08.19. 00:25:20

@CoolKoon: "Miért, te azt hiszed, hogy nem tudja mindenki, mennyire szar és élhetetlen lényegében az összes muszlim ország "

És tényleg, miért ilyen szar az összes muszlim ország? Mert egy tündérke elvarázsolta? Vagy mert az ott lakók ilyenné tették?

És akkor ha az ott lakók ideköltöznek, akkor mi fog történni?

A valóság páros lábbal rugta pofán a libbantakat 2017.08.19. 02:18:18

@Kegy: "A terrorista mind hulye, h otthagyja az utlevelet?"

Nem hulye, hanem szeretne, ha pontosan tudnak ki hajtotta vegre a tamadast. Mert ez dicsoseg szamara, meg a csaladjanak, ismeroseinek.
Mint ahogy mi buszkelkedunk egy vilagbajnok sportoloval, csaladjuk, ismeroseik orulnek, az arabok pont annyiora orulnek, ha valamelyiknek sikerul par tucat hitetlent itt Europaban megolni.

DFK 2017.08.19. 06:14:18

@CoolKoon: Látom fel se fogod. Akarva, akaratlanul a terroristákat támogatod. Ezzel részese vagy a mészárlásoknak.

NBarbieReloaded 2017.08.19. 09:56:56

@CoolKoon: "Csak nem magadra vetted?! Pedig téged nem is emlegettelek a hozzászólásban, csak a német politikusokra utaltam. Akinek nem inge... "

Nekem válaszoltál te szerencsétlen. De nem vettem magamra, nyugi, már megszoktam a vitaképtelen migrisimizők kényszeres nácizását. :)

Sir Galahad 2017.08.19. 12:09:22

@CoolKoon: nem, nem önként. Ha nem tetszik neki az európai civilizáció a maga értékeivel, semmi keresni valója nálunk. Maradjon itt elégedetlenségében késelni, robbantani, ha neki az jobban tetszik? Nem, ez nem kívánságműsor. Az meg pont nem érdekel, hogy mennyire élhetőek a muszlim államok, az az ő problémájuk.

CoolKoon 2017.08.19. 15:36:59

@DFK: Úristen, veled súlyosabb a helyzet, mint gondoltam. Úgy kell szedni a dilibogyókat, ahogy a dilidoki előírta ám, nem máshogy...

CoolKoon 2017.08.19. 15:39:01

@zokogjatok: "És akkor ha az ott lakók ideköltöznek, akkor mi fog történni?" - És te el tudod képzelni, hogy maholnap mind az egymilliárd muszlim felkerekedik, és átköltözik a magyar ugarra? Mert ha igen, akkor nagy gondok vannak a fejeddel ám....

CoolKoon 2017.08.19. 15:41:41

@NBarbieReloaded: "már megszoktam a vitaképtelen migrisimizők kényszeres nácizását. :)" - Jaaa, hogy te mindenhol ellened irányuló nácizást látsz, ott is, ahol történetesen nem feléd irányul? Azt hiszem, hogy ezt hívják paranoid skizofréniának. Kár, hogy a Lipótot bezárták, mert jelentkezhettél volna, aztán fél tucat pszichiáter is belőled írhatta volna a doktoriját....

CoolKoon 2017.08.19. 15:48:29

@Sir Galahad: "nem, nem önként." - Ez esetben továbbra is az a helyzet, hogy ha a fospumpa beindul, akkor nemcsak a muszlimok lesznek az ellenségek. Először talán igen. Aztán a sötét hajúak, aztán az alacsonyak, aztán a 45 feletti lábméretűek, esetleg a kopaszodók stb. és csak idő kérdése, hogy ebbe a "szórásba" mikor kerülsz bele te, vagy valamelyik családtagod (illetve hogy mikor jelent fel a házmester/szomszéd).

"Maradjon itt elégedetlenségében késelni, robbantani, ha neki az jobban tetszik?" - Én az ilyeneknek konkrétan tarkónlövést és jeltelen sírba való temetést javasolnám, de csak ha minden kétséget kizáróan beigazolódik, hogy ő a tettes. Elrettentésnek sajnos nem elég, de hatásosabb módszert egyelőre nem találtak fel.

"Az meg pont nem érdekel, hogy mennyire élhetőek a muszlim államok, az az ő problémájuk." - Nem egészen. Mert ha ezeknek a hazájuk élhetetlen, akkor bizony továbbra is ide fognak jönni, hacsak fel nem szerelnek nálunk a határra automata (mozgásérzékelő) géppuskaállásokat minden 100 méteren (meg bele nem vezetnek mondjuk jó 22 kV-ot a kerítésbe). Úgyhogy bizony rendezni kell ott a dolgokat, mégpedig a saját érdekünkben (ha pedig ott nem, legalább az ütközőállamokban, hogy legyen kit lefizetni a bevándorlás visszatartására).

Sir Galahad 2017.08.19. 16:22:58

@CoolKoon: 1. Ökörség. Csak a muszlimok késelnek, robbantanak ideológiai okokból, az alacsonyak nem. 2. Egyetértek. 3. Igen, nagyon komoly határzár kell.

CoolKoon 2017.08.19. 21:47:29

@Sir Galahad: "Csak a muszlimok késelnek, robbantanak ideológiai okokból, az alacsonyak nem." - Iggazááán?! Akkor vegyük végig csak az elmúlt 30 év Európáját. IRA, magyarverő oláhok, egymást sportból legyilkoló horvát és szerb "hősök", ETA, az angol csőcselék (chav) stb. Ezek mind-mind muszlimok, és nem ideológiai okokból késeltek, robbantgattak, lövöldöztek, hajigáltak Molotov-koktélokat egymásra, hanem csak úgy, brahiból, ugye? Te komolyan azt hiszed, hogy egy borgőzös ideológiát nem lehet a megfelelő pillanatban BÁRKIRE ráhúzni, pláne 45 év "szoci" (meg az azt megelőző fasizmus) után? Egy olyan rendszerben, ahol BÁRMILYEN, tetszőlegesen kiválasztott csoporttal cinikus és aljas módon el lehet bánni, ott (lényegéből adódóan) ebbe a csoportba (szükség szerint) alkalomadtán bárki bekerülhet. Te is, és a családod, ismerőseid, barátaid is.

"Igen, nagyon komoly határzár kell." - Nos, akkor hadd mutassam be neked Ceuta és Melilla esetét. Ez két spanyol exklávé (lényegében városállam) Marokkó területébe beékelődve. A nevükre rákeresve számtalan olyan fotót dob ki a gugli, ahol menekültek tömegei próbálják meg átmászni a 10 méteres(!) kerítést (a városi hatóságok meg megpróbálják lelökdösni őket a kerítésről). Gondolod, hogy egy határzár önmagában BÁRMIT megold? Hát nagyon nem. Ennél sokkal mélyrehatóbb (és drágább) intézkedések kellenek, a szögesdrót csak porhintés.

Sir Galahad 2017.08.20. 07:30:04

@CoolKoon: 1. Attól, hogy korábban létezett az iszlámhoz nem köthető ideológiai alapú terrorizmus is Európában, még nem kell azt elfogadni. Nem gondolom, hogy abból a megfontolásból, hogy egyszer esetleg nem csak radikális muszlimok ellen használják majd a terrorellenes intézkedéseket, inkább birka módjára tehetetlenül várnunk kellene, hogy legyilkoljanak bennünket.
2. Ha valahol nem elég erős a határvédelem, meg kell erősíteni. E mellett, másodlagosan lehet egyéb intézkedéseket is tenni, de az első a védelem.

N. Barbie 2017.08.21. 12:39:11

@CoolKoon: Jaa, ertem, nem az a paranoid skizofren, akinek kb. nincs olyan hozzaszolasa, amibe ne nacizna egy joizut (igen, ez lennel te), hanem az, aki ezt szova teszi. :DD
Szoval a lipotot a helyedben inkabb sajat magadnak ajanlgatnam, lehet tud a mai orvostudomany segiteni a minden bokorba menetelo naci bakancsot kepzelo elborult kis elmeden. :DD

CoolKoon 2017.08.21. 13:26:58

@N. Barbie: "lehet tud a mai orvostudomany segiteni a minden bokorba menetelo naci bakancsot kepzelo elborult kis elmeden." - Nos, akkor próbáljunk meg szöveget elemezni közösen:

"Sajnos megint nem Merkel mutti vagy egyeb, senki altal erre fel nem hatalmazott," - Arra utalsz, hogy Merkelnek, illetve egyéb nyugati politikusoknak semmiféle felhatalmazása nincs. Nos, ez tipikus fasisztoid érv (=senki nincs felhatalmazva, aki nem a mi nótánkat fújja).

"a tomeges bevadorlast elteto politikus vagy csaladja, vagy az ezt foggal korommel vedok," - Következő utalás, mely szerint aki nem akar a határra áramot a kerítésbe, géppuskaállásokat, és tűzparancsot éles lőszerrel, az csakis "a tomeges bevadorlast elteto politikus" lehet. Ez megint csak a fasisztoid eszmékre jellemző általánosítás.

"az egyertelmu tenyeket, kapcsolatokat is letagadni kepes migrisimizok," - Aha. szóval akik nem akarják az összes migránst mindenáron tömegsírba lövetni rögtön a határon, azok mind "migrisimizok". Pont olyan sarkítás, mint az eddigiek.

"es csakis ok az aldozatok." - A sorok között azt kívánod, hogy bárcsak nyugati politikusok és családtagjaik lennének az áldozatok, nem pedig "a pornep". Ebből bizony az jön le, hogy nem is igazán veszed őket emberszámba, ami ismét csak a nácik ismérve.

Hogy pedig világos legyen, az első hozzászólásomat is elmagyarázom: ha azt várod, hogy egy esetleges személyes érintettség okán bármelyik nyugati politikus átmenne náciba (és elkezdené a migránsokat pl. gőzerővel lágerekbe küldeni), akkor hiába teszed.

CoolKoon 2017.08.21. 13:35:53

@Sir Galahad: "Attól, hogy korábban létezett az iszlámhoz nem köthető ideológiai alapú terrorizmus is Európában, még nem kell azt elfogadni." - Egy szóval se állítottam, hogy el kell. Te viszont explicite azt állítottad, hogy csak a muszlimok gyilkolnak másokat ideológiai alapon, ami hülyeség.

"Nem gondolom, hogy abból a megfontolásból, hogy egyszer esetleg nem csak radikális muszlimok ellen használják majd a terrorellenes intézkedéseket, inkább birka módjára tehetetlenül várnunk kellene, hogy legyilkoljanak bennünket." - Igen. Amikor a saját, aljas csőcselékünk ver minket agyon/hugyoz bele a szánkba az Andrássy út 60-ban/internál minket azért, mert a szomszédnak nem tetszik a pofám, az sokkal, de sokkal fáinosabb dolog, ugye?

"Ha valahol nem elég erős a határvédelem, meg kell erősíteni." - Még egyszer: a határvédelem sokadrangú probléma. Mellesleg az egész cirkusz elején maguk a határőrök is mondták, hogy egyszer se történt olyan, hogy valakit nem kaptak volna el, aki a határon szökni próbált. Ergo a határsértők ö9sszegyűjtése és feltartóztatása eddig is abszolút simán ment.

N. Barbie 2017.08.21. 16:20:29

@CoolKoon: Szovegertelmezes elegtelen, leulhetsz.
""Sajnos megint nem Merkel mutti vagy egyeb, senki altal erre fel nem hatalmazott, a tomeges bevadorlast elteto politikus vagy csaladja"

Miert is vetted kulon ezt a reszt, mikor szorosan osszetartozik? Jaa, hogy csak igy fert bele a kenyszeres fasisztazasodba. :DD
Akkor elmondom, hogy mit jelent ez minden, 3 evnel idosebb es/vagy minimum 70-es IQ-val rendelkezonek: azt, hogy se Merkel, se a tobbi migriket millio szamra az orszagaba engedo politikus ERRE (gyengebbek kedveert a tomeges migribeengedesre) a valasztoktol nem kapott felhatalmazast.
Meg mielott jon a szokasos duma: igen, felhatalmazast kapott a kormanyzasra evekkel ezelott, tudom. Es amikor ilyen nagy hordereju, varatlan dolog tortenik, mint a tomeges invazio, nem kellett volna esetleg a valasztokat kulon megkerdezni rola? Hmm? Esetleg nem inkabb az a fasisztoid hozzaallas, hogy egy szemelyben eldontok egy ilyen nagy kerdest? De, az.

"Következő utalás, mely szerint aki nem akar a határra áramot a kerítésbe, géppuskaállásokat, és tűzparancsot éles lőszerrel, az csakis "a tomeges bevadorlast elteto politikus" lehet. Ez megint csak a fasisztoid eszmékre jellemző általánosítás."

Ez meg ordas hazudozas. De nem lep meg, ez a szokasos ballibbant hozzaallas. Aki rendezetten, az EU bevandorlasi torvenyeit betartatva, tenyleg csak a menekulteket (a gazdasagiakat nem), a menekultugyi kerelmuk elbiralasa utan akarja, az valojaban aramot akar a keritesbe, eles loszert meg tuzparancsot (marmint az elborult libbant elmekben legalabbis).
Ismetlem, ez ordas, aljas hazudozas.
Es utanad szabadon, a kovetkezo fasisztoid utalasod: ha nem a szelsoliberalis migrihozzaallast koveted, akkor majd mi szepen eldontjuk, hogy mi vagy: kirekesztohomofobnacifasisztarasszistamasinisztagyulolkodo.
Unalmas, haladjunk.

"Aha. szóval akik nem akarják az összes migránst mindenáron tömegsírba lövetni rögtön a határon, azok mind "migrisimizok". Pont olyan sarkítás, mint az eddigiek."
Ez is ordas hazudozas, lasd az elozot. Es hogy meg ilyen utan neked van pofad sarkitasrol beszelni, na azert az nem semmi. :)

Es a vegere is egy, mar jol megszokott szandekos, kiforditott hazudozas:
"Hogy pedig világos legyen, az első hozzászólásomat is elmagyarázom: ha azt várod, hogy egy esetleges személyes érintettség okán bármelyik nyugati politikus átmenne náciba (és elkezdené a migránsokat pl. gőzerővel lágerekbe küldeni), akkor hiába teszed. "

Senki nem mondta, en sem, hogy ezt varom. A szamolatlanul, papirok, utananezes es minden nelkul, millionyi migrit beengedes es a lagerekbe kuldes kozott, azert van egy par dolog amit meg lehetne csinalni. Jaa, hogy megint szandekosan kisarkitod. nevetsegesen eltulzod, olyanra, amit senki nem mondott, hogy aztan azon jot szornyulkodhess.
Szanalmas.

Sir Galahad 2017.08.21. 19:54:47

1. Azt mondtam, jelenleg ez a helyzet. Az, hogy régen mi volt, pillanatnyilag kevésbé érdekes. 2. Nem, az sem jobb, de nem jelenti azt, hogy ne kellene a muszlim hátterű terror és az azt lehetővé tevő migráció ellen keményen fellépni. 3. Ebben nem fogunk egyetérteni, szerintem az első a hatékony védelem. Egyébként most, amióta van kerítés, tényleg megfogják a migránsok nagyját, de emlékezz rá, amíg nem volt, jött a horda tömegesen, keresztül az országon. Ez inkább igazolja a határvédelem fontosságát, mint cáfolja.
süti beállítások módosítása