Minden, ami van, meg olyasmik is, amik nincsenek

NemGogol

NemGogol

Önsorsrontás

2017. április 15. - Toadwart66

"A tudományban (...) a gondolkodás szabadsága nem terjedhet addig, hogy a tényeket ne vegyük figyelembe. Ha egy nézet ellentmond a tényeknek, vagy egyenesen értelmetlen, mert még önmagának is ellentmond és logikailag is hibás, akkor ilyen nézetet vallani egyszerűen ostobaság."

Blaise Pascal 

blase-pascal1.jpg

Az már most látható, hogy a 2018-as voksolás sorsdöntő lesz az ország szempontjából.” (Orbán Viktor)

Magyarország ideiglenesen hazánkban állomásozó miniszterelnökének pontosabban illett volna fogalmaznia. Legfőképpen az ő sorsukról, bőrükről van szó. Számukra, Magyarország energiaforrásainak jelenlegi legfőbb urainak számára valóban minden hatalomban töltött nap, minden perc, minden választás sorsdöntő jelentőségű.

A miniszterelnöknek sikerült kizárólag olyan emberekkel körbevennie magát, akik az Orbán-rezsim támogatása, segítsége nélkül nem érnének egy hajítófát sem. Németh Szilárdot, Kövér Lászlót, Kósa Lajost, Deutsch Tamást és a többi hasonszőrű semmirekellőt nagyon kedvelheti a sors és legfőképpen maga Orbán Viktor, hogy ilyen magas pozíciókra tehettek szert. Mindez azonban természet ellen való vétek, amiért a későbbiekben majd keservesen fizetni kell. Valószínűleg nem nekik, hanem az országnak.

Ezeket az embereket Orbán beteges küldetéstudata és paranoiája repítette a hatalom csúcsára. A tehetség hiánya miatt ezen szélhámos „államférfiaknak” esélyük sem lenne, hogy a polgári életben különösebb sikert érjenek el. Valamilyen tehetséggel megáldva azonban arra nem lenne esélyük, hogy az uralkodó kegyeibe férkőzzenek.

Vitathatatlan azonban az a tény, hogy a miniszterelnök által felállított korlátok között ugyan, de jelenleg ők élet és halál urai az országban, amit szívesen hangoztatnak, és ki is mutatnak. Önteltségük, arroganciájuk, nagyúri gőgjük határtalan, amit talán csak a saját ostobaságuk közelít meg.

Kövér László, aki a jogi egyetemet csak nagy nehézségek árán végezte el, mi jogon tilthat ki bárkit is a Parlament épületéből? Természetesen úgy, hogy ő az Országgyűlés elnöke, tehát minden további gond nélkül megteheti ezt. Ki vagy mi akadályozhatja meg őt ebben a szeszélyében? Még a törvények, sőt az ideiglenes alaptörvény sem korlátozza Orbán által felkent személyét, hiszen ezeket tetszőlegesen átértelmezheti, esetenként nagyvonalúan figyelmen kívül hagyhatja.

Orbán egy groteszk, szánalmas, de egyben félelmetes rendszert hozott létre, amely a fizikai, biológiai törvényeket is figyelmen kívül hagyja. Egyáltalán, mi jogon nevezik magukat fiataloknak és demokratának? Már maga a Párt elnevezése is nevetséges, abszurd. A Fidesz valódi jelentése: Orbán Viktor és szövetségesei.

A NER nevű kártékony képződmény ma rendkívül stabilnak tűnik. Optimizmusra a termodinamika három főtétele adhat okot.

Ezek alapján Orbán rendszere természetellenes, abnormális, így eleve bukásra van ítélve. Simicska Lajos erkölcstelenül, gátlások nélkül, de szisztematikusan, a termodinamika figyelembevételével felépített Orbán számára egy pártot, amelyet az elszabadult miniszterelnök végtelenül egoista természete miatt képtelen lesz fenntartani. Ha elfogy a külső energia, a rendszer törvényszerűen összeomlik. Ez történt az Erich Honecker vezette Sozialistische Einheitspartei Deutschlands (SED) esetében is.

A termodinamika első főtétele szerint az energia a termodinamikai folyamatok során átalakulhat, de nem keletkezhet.

Az első főtételből következik, hogy nem létezik elsőfajú perpetuum mobile, amely munkát végezne anélkül, hogy belső energiája ne csökkenne. Orbán rendszere nem növeli a rendszer belső energiáját, csupán átalakítja a megszerzett erőforrásokat a maga számára kedvező formátumúvá, majd egyszerűen ellopja azokat. Ezzel önmagában nem lenne baj, de ostoba és gátlástalan módon túlságosan sok energiát vesznek ki a rendszerből. Szinte minden kell nekik, szinte mindent birtokolni akarnak. Az oktatás korlátozásával, tönkretételével, a verseny kiiktatásával ez a rendszer a saját pusztulását gyorsítja fel. Az országból kiáramló tudás, az innováció korlátozása ugyanis jelentős energiaveszteséggel jár. A NER figyelmen kívül hagyja mindezt.

A termodinamika második főtétele Rudolph Clausius értelmezésében a következőt jelenti:

Nincs olyan folyamat, amely eredményeképpen a hő az alacsonyabb hőmérsékletű rendszer felől a magasabb hőmérsékletű felé adódna át.

Ebből a tételből logikusan következik az, hogy Orbán rendszere nem győzheti le a Nyugatot. Magyarországon gazdaságilag régóta jóval hidegebb van, mint például Németországban és ez a folyamat nem fordítható meg. Már az is képtelenség, hogy Orbán az országot tartósan elszigetelje és megszüntesse a „nyugati hőenergia” beáramlását. Akik esetleg Oroszország támogatásában reménykednek, szintén figyelmen kívül hagyják a termodinamika törvényeit. Oroszország gazdasági szempontból rendkívül hideg helynek számít. Az orosz gazdaság képtelen az innovációra, egyoldalúan a nyersanyagkitermelésre épül. A fejlesztéseket ügyesen felhasználó amerikai olajcégek a palaolaj gazdaságos kitermelésével könnyedén be is döntötték az orosz gazdaságot. Oroszországban innováció szinte kizárólag a rendkívül sikeres hadiiparban van, amely azonban nem termel energiát, csupán erőszakkal megpróbálja megszerezni azt.

A harmadik főtétel szerint az abszolút nulla fok nem érhető el, és ez valószínűleg még Orbán Viktornak sem sikerülhet. Egyetlen eddigi rendszer sem „állapodott” még meg, nem rögzült tartósan. A NER tehát csupán egy kellemetlen, de szerencsére átmeneti állapot.

Mindezeket talán érthetőbbé teszi Garett Hardin amerikai ökológus szemléletes értelmezése a termodinamika három törvényével kapcsolatban:

Nem nyerhetsz.”

Csak veszíthetsz.”

Nem szállhatsz ki a játékból.”

A termodinamikát ezek szerint Orbán Viktor nyugodtan besorolhatja a legveszélyesebb, halálos ellenségei közé. Széles Gáborhoz hasonlóan természetesen nyugodtan megpróbálhatja legyőzni akár még a gravitációt is. Ebben jelenleg senki sem tudja őt megakadályozni.

Magyarország azonban egy olyan nyílt rendszer, melynek belső energiaforrásai rendkívül korlátozottak, emiatt külső „hőmennyiség” beáramlására szorul, különben becsődöl.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nemgogol.blog.hu/api/trackback/id/tr8512427793

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Toadwart66 2017.04.16. 19:13:09

@Pipas: Ugye! B+! Én is ezt mondom. Most mit f@szt lehet csinálni? Még a nemeslelkű Putyin sem segíthet a hazai urakodóosztályon. Ennyi volt. Vége a lakodalomnak.

Willkommenskultur 2017.04.16. 19:15:54

A ballibáktól való általános félelem és undor miatt mégsem fog megbukni még vagy 5 évig.

Toadwart66 2017.04.16. 19:23:11

@Willkommenskultur: De vergődik, mint az állat és ezt annyira jó nézni. Tobzódunk a baromságokban. Sok pénzbe kerül meg minden, de ez van. Aki tehette már keresett magánok egy jobb országot, aztán onnan nézi a mókázást.

andraszuzu 2017.04.16. 19:25:46

Akkor jovo heten nem lesz melegviz? Bakker.

BiG74 Bodri 2017.04.16. 19:32:28

@andraszuzu:
Talán meleg lesz, egy kis esővel, az nem elég?

élveteg 2017.04.16. 19:37:33

"A harmadik főtétel szerint az abszolút nulla fok nem érhető el, és ez valószínűleg még Orbán Viktornak sem sikerülhet. Egyetlen eddigi rendszer sem „állapodott” még meg, nem rögzült tartósan. A NER tehát csupán egy kellemetlen, de szerencsére átmeneti állapot."

De ez akkor igaz ám a liberális demokráciára is mint rendszerre Szóval a harmadik főtétel szerint előbb utóbb annak is meg kell szűnnie

2017.04.16. 19:40:07

@Willkommenskultur: Általános félelem? Te mindig attól félsz, amitől mondják, hogy félned kell.
Ha Viktor holnap azt mondja, hogy a mocskos náciktól kell félni, akkor nem mersz majd tükörbe nézni sem.

élveteg 2017.04.16. 19:47:09

"Ebből a tételből logikusan következik az, hogy Orbán rendszere nem győzheti le a Nyugatot. Magyarországon gazdaságilag régóta jóval hidegebb van, mint például Németországban és ez a folyamat nem fordítható meg. Már az is képtelenség, hogy Orbán az országot tartósan elszigetelje és megszüntesse a „nyugati hőenergia” beáramlását."

ezt csak úgy kapásból :

"Közép-kelet-európai központot telepít Hatvanba a Bosch 2018-tól, ami 250 új munkahelyet teremt – közölte a cég. A vállalat a Hatvani Ipari Parkban bérel majd 62 ezer négyzetméteres területet az új logisztikai központnak."

24.hu/fn/gazdasag/2017/01/23/a-bosch-csoport-gyarat-bovit-hatvanban/

"Acélgyárat épít a Győr-Gönyű kikötőben a Wuppermann-csoport"

gyorplusz.hu/cikk/acelgyarat_epit_a_gyor_gonyu_kikotoben_a_wuppermann_csoport.html

"Új gyárat épít az amerikai Dana-vállalatcsoport Magyarországon. A cég új üzleti programjai támogatása érdekében hozza létre a csúcstechnológiát képviselő Spicer fogaskerékgyártó üzemet Győrött."

www.vg.hu/vallalatok/uj-gyarat-epit-gyorott-a-dana-csoport-475138

Má bocs de ez egytól egyik nyugatról jön Hol van itt megszűntetve valami is a nyugati hőenergia beáramlásából

BiG74 Bodri 2017.04.16. 19:54:38

@élveteg:
Kicsit elnézted. Olvasd újra!

midnight coder 2017.04.16. 19:58:28

"Nincs olyan folyamat, amely eredményeképpen a hő az alacsonyabb hőmérsékletű rendszer felől a magasabb hőmérsékletű felé adódna át.

Ebből a tételből logikusan következik az, hogy Orbán rendszere nem győzheti le a Nyugatot. Magyarországon gazdaságilag régóta jóval hidegebb van, mint például Németországban és ez a folyamat nem fordítható meg. "

Király dolog az, amikor olyasvalaki próbál gazdasági folyamatokat fizikai folyamatokból levezetni, akinek szemmel láthatóan az elemi logikával is komoly problémái vannak.

Ha kis hazánkban gazdaságilag "hidegebb van" mint a németeknél, akkor a termodinamika törvényei alapján épp hogy a mi "hőmérsékletünknek" kell emelkednie, a németekének pedig csökkennie. Persze ez a rendszer ennél azért egy picit bonyolultabb.

Sir Galahad 2017.04.16. 20:06:58

Ekkora baromságot régen olvastam. Nyilván meg fog bukni egyszer Orbán, ahogy az elődei is megbuktak meg az utódai is meg fognak bukni. De hogy mikor?

Toadwart66 2017.04.16. 20:11:18

@midnight coder: Drága Midnight. Te annyira okos vagy, szinte mindenhez értesz. Mi a foglakozásod, végzettséged, titkod? Tényleg érdelkel. Megjegyeznémm, hogy nekem, egy veszett őrültnek nincs szüksége logikára. No azért elő azzal a farbával! Nincs jogod magadban tartani. Hogyan lehetnék én is éleseszű polihisztor?

BiG74 Bodri 2017.04.16. 20:12:30

@midnight coder:
Te levontad az egyértelmű következtetést egy természetesen zajló folyamatról, ő hozzátette, hogy amig az áramlási irány felénk mutat, addig mi nem nagyon leckéztethetjük a magasabb potenciált, mert akár átalakulhatunk amolyan adiabatikus rendszerré.

Toadwart66 2017.04.16. 20:12:49

@Sir Galahad: Mi tudom én, de most őt is ez foglakoztatja legfőképpen. Kérdezd meg tőle.

Netuddki. 2017.04.16. 20:14:07

@Willkommenskultur: "A ballibáktól való általános félelem és undor miatt mégsem fog megbukni még vagy 5 évig."

Kik azok a "bajjibák", kis óvodás fszkalap? Magatokat becsaphatjátok ezzel a szöveggel, de lóg... izé, bukni fogtok!

Ja, és a pénz nem vész el, csak átalakul. Jól nyomon követhető...

Toadwart66 2017.04.16. 20:20:04

@Tibi !: Mi vagyunk azok. Figyeld csak meg, most mi vagyunk a rendszer ellenségei. Ha bukta lesz, Wilkommenstb. uraság gyorsan át fog állni és emiatt megint mi leszünk a rendszer ellenségei. 1980 óta folymatosan rendszerellenes vagyok. Nincs is kedvem ezen változtatni. Van szakmám, abból megélek. Nem szorulok rá, hogy a győztes oldalon álljak.

Netuddki. 2017.04.16. 20:32:04

@Toadwart66: Nem érdekel minek tartanak, kell egy erkölcsi mérce, amiből nem kell engedni.
Milyen ren'cer ellenségei? A tolvaj maffia rendszeré? Még szép, vállalom!

Toadwart66 2017.04.16. 20:41:48

@Tibi !: Igazad van. A hatalommal szemben nem árt az egészséges bizalmatlanság. Elvégre a mi pénzüket használják, nem a sajátjukat. Tévedés, hogy rajongani kéne értük. Minek? Nem rocksztárok vagy szexszimbólumok. Bár Kósa esetében... Mindegy, hagyjuk. Ők csak hivatalnokok.

Jakab.gipsz 2017.04.16. 21:12:39

Atya úr Isten !

Ez a gyerek egészen biztosan a "kakaó biztos számítógépen tanulta meg a fizikát" .

Önmagát tesztelte le, ha már egy x szóba hozta a termodinamikát, de semmit sem értet meg belőle.
Mentségére szólva, figyelmen kívül, hagyja azt a tényt, hogy egy és más történt a fizikában is, ami matematikai tételek formájába bizonyítást, nyert.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.04.16. 21:25:07

Egyáltalán nem a helyzethez illő az analógia, amit a kedves bérblogger úr kiizzadt magából.

" Orbán rendszere nem növeli a rendszer belső energiáját, csupán átalakítja a megszerzett erőforrásokat a maga számára kedvező formátumúvá, majd egyszerűen ellopja azokat. "

Már elnézést de mi értelme ennek az ökörségnek? Mi értelme annak a mondatnak, hogy "Orbán nem növeli a rendszer belső energiáját" te szerencsétlen félkegyelmű? Ki növelte " a belső energiákat" a módszerváltás óta te nagyon ostoba, ha már mindenképpen erőltetni akarod ezt a buta analogizálást.

"Ebből a tételből logikusan következik az, hogy Orbán rendszere nem győzheti le a Nyugatot. Magyarországon gazdaságilag régóta jóval hidegebb van, mint például Németországban és ez a folyamat nem fordítható meg. Már az is képtelenség, hogy Orbán az országot tartósan elszigetelje és megszüntesse a „nyugati hőenergia” beáramlását.

Ez még nagyobb ostobaság, ha lehet fokozni. Orbán nem legyőzni akarja a nyugatot, mindössze megszüntette azt a szervilis kvázi gyarmati státuszt, ahová a szoci -szadesz rémálom idején került az ország.
Bíztatok ti nagyon abban a nyugati "beáramlásban", de csak nem akart megbukni az a geci Orbán, a nyugati gazdik nem tudták lenyomni a miniszterelnököt bármily fájó is ez nektek, sőt a kormánypártok igen jó pozícióban vannak jelenleg is:

www.zaveczresearch.hu/

---

pamut 2017.04.16. 21:28:26

Hééééé, EMBEREK!!!!!! :D

Az megvan hogy már ott tart a fideszmaffia Soros-őrülete, hogy elérték hogy anya a SAJÁT gyermeke ellen fordult? :DDD

Ugye ma jelent meg az orbánmaffia Soros-ellenes nagykönyve, a Soros-hisztéria Bibliája, amit maga Schmitt Mária írt. Benne a CEU természetesen mint ördög-képző jelenik meg, a Gonosz Birodalma és Főhadiszállása, a Pokol Legmélyebb Bugyra, a Káosz Háza.

Na és kinek a SAJÁT GYREREK járt a CEU-ra? :DDDDDDDDD
Na kiéééé? :DDD
Hát csak nem a Schmitt "Őrült" Marcsikáé? :DDD

Már a saját gyerekét is az ellenség ügynökének nézi, KÉSZ, az elmebaj TOTÁLIS, a fideszesek a tomboló agyhalál állapotában vannak :DDDD

Hé, fideszesek, remélem ti is mindannyian képesek lesztek bármikor megtagadni saját gyermeketeket, anyátokat, testvéreteket, feleségeteket/férjeteket, ha Orbán bácsi úgy akarja! Igazi fideszesnek ez nem lehet probléma!!!!

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2017.04.16. 21:45:54

Na ezért még nem bukott meg.
Szép nap ez a mai.

atomic power 2017.04.16. 22:03:37

Mar a bemeneti oldalon problémak vannak, ha már fizikai hasonlattal élünk. A termodinamika elsö főtétele szerint nyílt rendszer energiája annyival nő vagy csökken, amennyivel a környezeté csökken vagy nő. A magyar gazdaság is egy nyílt rendszer, azonban nem lehet fizikai analógiával élni az energiaaramlas tekintetében. A termeszetben ugyanis nincsenek az energiaaramlast korlatotzó adminisztratív szabályok, míg a gazdasagban vannak. Pl.: unios pályazatok kötöttségei, előírasok a transzferek felhasznalasanak módjáról. Ioyen kótöttseg, hogy az elmúlt uniós költsegvetesi periódusban a transzferek 15%-a volt felhasználható közvetlen vallalkozas fejlesztésre. Emiatt sem jó az analógia.

"Már az is képtelenség, hogy Orbán az országot tartósan elszigetelje és megszüntesse a „nyugati hőenergia” beáramlását."

2010-től 2015-ig kb. 9.500 milliárd forint működőtőke erkezett be az országba.

"Egyetlen eddigi rendszer sem „állapodott” még meg, nem rögzült tartósan. A NER tehát csupán egy kellemetlen, de szerencsére átmeneti állapot."

Mit értünk tartós rögzülésen? Néhány évtizedet, mint pl. a szingapuri rendszer?

Toadwart66 2017.04.16. 22:04:52

@EU zászlót mindenhova!: Hú, de mérges egy ember vagy te, Remélem nem kaptál agyvérzést. Nagyon szomorú lennék, ha valami bajod esne. Figyu! Megsúgom, de ne húzd fel magad nagyon. Orbán le akarja győzni a Nyugatot. Te sem tudod lebeszélni róla. Puszika és békesség!

Toadwart66 2017.04.16. 22:06:34

@FILTOL: Már rég megbukott. Csak agonizál szegény pára, mint Sanyi, a ló. Tudod. Indul a bakterház.

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2017.04.16. 22:15:13

És az a termodinamikai egyenlet, ami megoldja a problémát elemi reverzíbilis állapotváltozásokra :
dU=T dS+p dV !
A Zorbánt visszajuttatjuk élőhelyére Alcsútra.

Toadwart66 2017.04.16. 22:16:58

@atomic power: Igazad van. Ez tényleg értelmes hozzászólás, nem handabanda. Köszi szépen.

Toadwart66 2017.04.16. 22:21:07

@atomic power: Ja, még valami. A Kádár-rendszer is rögzült egy ideig. Igaz. A fenes se tudja, hogy működnek ezek a valamik. Jól nem az biztos. 89 óta nagyon sokat vesztettünk. Közben mondjuk letérköveztük, amit le kellett. Ez is valami.

Jakab.gipsz 2017.04.16. 22:27:07

@BiG74 Bodri: Jó akkor gondold oda, azt a vesszőt, de a lényegen nem változtat.

A srác hülye a fizikához, tehát a szövege értelmetlen.

Toadwart66 2017.04.16. 22:40:20

@Jakab.gipsz: Annyira nem, mint amenyire gondolod. Valahogy azonban le kellett egyszerüsíteni a dolgokat. Az összes td. értelmezést nem lehetne belegyömöszölni pár sorba. A lényegen ez azonban tényleg nem változtat. Orbán rendszere fenntarthatatlan. Minél tovább kínlódik itt nekünk ez a vadmajom, annál nehezeben fogunk kimászni bajból. Ma már olyan hülyeségekről delirált, ami azt mutatja totál leszedálták a szerencsétlen flótást. Egy szánalmas emberi roncs. Kezelésre szorul.

sebi77 2017.04.16. 22:46:25

Ez a termodinamikai analógiázás sántít egy kicsit. Ha a Föld termodinamikai szempontból egy zárt rendszer lenne, akkor még az élet se alakulhatott volna ki ill. véges idő alatt kipusztult volna. Csakhogy a Föld egy nyitott rendszer, amin folyamatosan energia áramlik át (elnyeljük a napfényt, aztán infra tartományban kisugározzuk), egy ilyen rendszernek pedig az entrópiája, energiája nőhet és csökkenhet is. Ezen belül pedig hogy akkor a magyar gazdaság ill. politikai rendszer termodinamikai szempontból minek tekinthető, nem vállalkoznék rá megmondani, az biztos hogy az eszmefuttatásod sima áltudományos ámokfutás, jobb esetben szándékos vicc. Orbán rendszere valójában azért fog megbukni, mert ő nem egy Putyin, és ez itt nem Oroszország. Putyin sokáig népszerű tudott lenni az oligarchák lenyomásával, ő sok szempontból a kisebbik rosszat jelentette az oroszoknak, ahogy Szaddam is a kisebbik rossz volt ahhoz képest ami utána jött, és minél szarabb helyet veszünk a Földön, annál szarabb diktátor is jobb tud lenni mint a demokrácia, ami csak káoszt hoz. Mo. viszont még mindig nem elég szar hely ahhoz, hogy indokolt legyen hogy egy ilyen szar diktátorunk legyen. Amíg az ellenzék megosztott, elkaristolhat még a 20-30%-os támogatottságával, de nem sokáig, ez semmi Putyin támogatottságához képest.

Éhbérkommentelő 2017.04.16. 22:50:22

- Móricka, neked mi jut eszedbe arról?

- Nem tudom mire gondolt a tanító néni, de nekem a p++a jutott eszembe róla

teéjesenmindegy 2017.04.16. 22:59:00

Tényleg nem létezik akkora erőltetett marhaság, agyament párhuzam ami a ballib kommentelőknek is sok?
"Nincs olyan folyamat, amely eredményeképpen a hő az alacsonyabb hőmérsékletű rendszer felől a magasabb hőmérsékletű felé adódna át."
"Magyarországon gazdaságilag régóta jóval hidegebb van, mint például Németországban"
Akkor tehát mi felmelegszünk, a németek meg lehűlnek nem?

Egyébként mondok jó hírt. Meg fog bukni az Orbán. Meg a rendszere is. Meg meg is fog halni. Meg ti is. Meg a nap is kihűl egyszer, és megszűnik az univerzum is.

teéjesenmindegy 2017.04.16. 23:01:00

@Toadwart66: "Minél tovább kínlódik itt nekünk ez a vadmajom, annál nehezeben fogunk kimászni bajból. "
Akkor talán szólni kéne a ballib géniuszoknak, hogy ne marhaságokat írogassanak napi ezer blogon, hanem kapják össze magukat, rakjanak össze egy épkézláb pártot, meg programot aztán nyerjék meg a választásokat egy év múlva.

morph on deer 2017.04.16. 23:03:53

"... egyszerűen ellopja azokat. Ezzel önmagában nem lenne baj, "

De igen, ezzel önmagában is baj lenne, ezzel már önmagában is baj van!

Ezzel még akkor is baj lenne, ha az orbán meg a negyven rabló - plusz a rájuk tapadó KDMP-s véglények - nem papolnának lépten nyomon a "keresztény/keresztyén erkölcsről"!
De mást se hallani mint ezt a jelzőt, amint az "erkölcs" szót - ismeretlen okból - a szájukra veszik..!

Nincs megértés, mentség és/vagy magyarázat, akármennyit lop is, ami értékben meghaladja a nulla forintot!

Tényleg nincs már egyetlen tisztességes ember sem a fidesz háza táján?

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.16. 23:04:47

@Toadwart66:

"Orbán le akarja győzni a Nyugatot."

Te ezt így látod. Én nem latok bele a fejébe, de ezt a kérdést differenciáltabban kell megközelíteni. Te nyilván egy őrült embernek tartod a miniszterelnököt, mert csak egy ilyen személy tűzhet ki ilyen célt maganak, ha figyelembe vesszük a realitásokat. De ha a te koncepciódból indulunk is ki, akkor is definiálni kellene, hogy mit értesz a "Nyugat" alatt. A jelenlegi neoliberális gazdasagi rendszert, mely mögött ott a Wall Streat vagy altalaban a nyugati demokraciát a meglevő hianyossagaival. Amely demokráciákban egyszerűen nem lehet átfogó reformokat hozni, mert a politikai kisebbségnek túl sok vétóeszköze van arra, hogy blokkolni tudja a folyamatokat. A rendszerbe épített túl sok fék és ellensúly miatt a jól szervezett lobbicsoportok ellenzékből is képesek megakasztani a kormány munkáját, és megakadályozni a számukra kedvezőtlen hatású döntéseket. Amely demokraciakban már-már a rendszer működőképességét veszélyezteti, hogy túlzásba vitték a hatalom korlátozását. Ezzel Francis Fukuyama, amerikai közgazdasz, filozófus is sokat foglalkozott.

Vagy azt erted a Nyugat legyözése alatt hogy a kormany meg szeretne reformalni az Európa Uniót, abban a tekintetben, hogy a döntések többsége ne Brüsszelben, az Európai Bizottságnál és az Európai Tanácsnál szülessenek meg, ami demokratikus deficitet okoz, mivel az embereknek, nemzeti parlamenteknek egyre kevesebb lehetősége maradt bekapcsolódniuk a döntéshozatalba?!

morph on deer 2017.04.16. 23:08:37

@pamut:
"... Már a saját gyerekét is az ellenség ügynökének nézi.."

Hááát nem esik annyira nehezére..!
Biztos pont vele szemben állt az a szerencsétlen, és kissé elnézte.
Nem volt szándékos, ez garantálható!

Toadwart66 2017.04.16. 23:11:28

@teéjesenmindegy: Rendben, majd megkeresem azokat a géniuszokat, aztán beszélek velük. Hol vannak? Ezt azonban nem gondolod komolyan? Mi lesz a 2018-as választásokon? Fülkeforradalom? Muhaha! Ebben a választási rendszerben? Ha Fidesz véletlenül veszítene, a pártkatonák pillanatok alatt meg is buktatnák a következő kormányt. Nem lesz ez ilyen egyszerű menet. Ezt a bukást Orbánnak kell valahogy végigcsinálnia. Bele is fog hülyülni szegény.

Toadwart66 2017.04.16. 23:20:20

@atomic power 1986DucaDuca: És? És, akkor mi lesz? Az Alekszandr Dugin-féle Eurázsiai Birodalom? Ott az ellenzék tényleg nem tud megakasztani semmit. Kazahsztánban az ellenzéki pártoknak egy helyet sikerült megszerezniük. Fukuyama-val nagyjából kitörölhetjük a seggünket, már ha Putyin megengedi.

teéjesenmindegy 2017.04.16. 23:20:48

@pamut: "Ugye ma jelent meg az orbánmaffia Soros-ellenes nagykönyve, a Soros-hisztéria Bibliája, amit maga Schmitt Mária írt. "
Pont ma? Húsvét vasárnap? Hát ezeknek már tényleg semmi sem szent..
És te kapásból meg is vetted, el is olvastad, és már véleményt is adsz... Bravó elvtárs, szorgos fajtád győzni fog.

teéjesenmindegy 2017.04.16. 23:23:31

@Toadwart66: Mi is a baj a választási rendszerrel, mesélj.
Marha egyszerű, egy ellenzéki jelölt, aki több szavazatot kap, mint a fideszes, és hopp, máris ott egy képviselő. Mint ahogy sikerült 2014ben mind a két körzetben. A százból.

s 2017.04.16. 23:33:22

@Toadwart66: putyinnak addig érdekes orbán, ameddig az eu-ban van. Ez másodpercek kérdése, mindjárt kibasszák a faszakodása miatt. Egyszerre marad pénz és szövetséges nélkül.

s 2017.04.16. 23:34:27

@Willkommenskultur: Fogadunk? Három évet sem bír ki.

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.16. 23:36:12

@sebi77:

"Mo. viszont még mindig nem elég sz.....r hely ahhoz, hogy indokolt legyen hogy egy ilyen sz.....r diktátorunk legyen."

Magyarorszagon nem vált be a parlamenti váltogazdaság. A "liberalis demokracia"idöszaka alatt /konkretabban 2003-2009/ Magyarorszag akkora allamadóssag növekményt "ért el", ami csaknem duplaja volt a delszlav haborúban elszenvedett horvat vesztesegeknek. Emiatt a sikertelenseg miatt az emberek frusztraltak, gyűlölködők lettek. Mar a rendszerváltashoz sem viszonyultak túl nagy lelkesedéssel a magyarok. A 90-es választason nagyon alacsony volt a reszvetel: 65%. A környező orszagokban jóval több, 95% is volt. Romániában is 88%. A rendszervaltas mar az első pillanatoktól nem hozta meg a kívant remenyeket. Már az első pillanatoktól sokak szamara egy "nem szeretett rendszer volt."
Kezdetektől fogva rosszul működőtt a demokracia, nőttön nőtt a rendszerrel szembeni kétertelmű érzés, elegedetlenség. Különösen 2002- től vált ez uralkodóvá. Alapvető szakpolitikai kerdesekben sem lehetett mar rendes dönteseket hozni.

Kérdes, hogy akkor milyen rendszer a működőképes Magyarorszagon?

s 2017.04.16. 23:36:23

@élveteg: A megszűnőket is összefoglalnád?

Toadwart66 2017.04.16. 23:38:51

@teéjesenmindegy: Ja, tényleg. Most, hogy így mondod. Milyen igazad van. Az hiszem be is állok képviselőnek.

s 2017.04.16. 23:41:37

@Sir Galahad: És hogyan? Szerintem ő lesz hosszú idő után az első miniszterelnök, akit kivégeznek. Bár az utolsó az nemzetvezető volt, de szerintem ez lényegtelen különbség. Hatvan egypár év. Kell egy ilyen megint, épp itt az ideje.

Leooo 2017.04.16. 23:41:43

Az idézet nem stimmel a cikk végén, inkább:
- Győzni nem lehet.
-Döntetlent elérni nem lehet.
- A játszmából kiszállni nem lehet.

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.16. 23:46:00

@Toadwart66:

Válaszodból nem derült ki, hogy mit értesz a "Nyugat" alatt, amikor azt állítod, hogy "Orbán le akarja győzni a Nyugatot."

pamut 2017.04.16. 23:46:34

@teéjesenmindegy:
"Pont ma? Húsvét vasárnap? Hát ezeknek már tényleg semmi sem szent."
Kivételesen igazat írtál orbánspicli.

"És te kapásból meg is vetted, el is olvastad, és már véleményt is adsz..."
:DDDDDDDDD
te agyalágyult barom, online jelent meg nem kell megvenni :D

istenem bazdmeg, komolyan csak 20-as IQ alatt vesznek fel embereket habonyék?
és komolyan azt képzeled a szánalmas tereléseddel el tudod vinni a lényegről a figyelmet, vadbaromka? :D

semmi baj, ismét a lényeg:
"Már a saját gyerekét is az ellenség ügynökének nézi, KÉSZ, az elmebaj TOTÁLIS, a fideszesek a tomboló agyhalál állapotában vannak :DDDD

Hé, fideszesek, remélem ti is mindannyian képesek lesztek bármikor megtagadni saját gyermeketeket, anyátokat, testvéreteket, feleségeteket/férjeteket, ha Orbán bácsi úgy akarja! Igazi fideszesnek ez nem lehet probléma!!!!"

s 2017.04.16. 23:49:10

@pamut: "a fideszesek a tomboló agyhalál állapotában"

Ezt gondold át még egyszer. Nem halhat meg az, ami nincs is.

teéjesenmindegy 2017.04.16. 23:51:31

@Toadwart66: Mert hogy neked van programod? Látod a nép valós igényeit, problémáit?

teéjesenmindegy 2017.04.16. 23:54:33

@pamut: Honnan tudjam, hogy hol lehet smittmáriás könyvet kapni? De látom, te felkészült vagy, letöltötted, elolvastad, utánanéztél, hogy ki a lánya, hová járt...
Igazi terhelt mániákus vagy

s 2017.04.16. 23:59:50

@teéjesenmindegy: "ne marhaságokat írogassanak napi ezer blogon, hanem kapják össze magukat, rakjanak össze egy épkézláb pártot, meg programot aztán nyerjék meg a választásokat egy év múlva"

Nem akarod te ezt igazán. Valószínűleg sok embert kibeleznek ezek után. Nem lesz sima rendszerváltás. Most már nem is lehet. Túl erősen köti magát a hatalomhoz orbán. Az ellenerő, ami leválasztja róla is legalább ennyire nagy lesz. Ne állj az útba.

s 2017.04.17. 00:03:19

@Toadwart66: "Bele is fog hülyülni szegény."
Az a jobbik eset. Szerintem beledöglik.

s 2017.04.17. 00:07:13

@atomic power 1986DucaDuca: Jelenleg? A szocializmus. orbán ezt hozza vissza. Ezt ismeri ebben nőtt fel, a papa ebben gazdagodott meg. És ebbe fog belebukni. Mint annak idején kádár.

s 2017.04.17. 00:09:39

@pamut: "istenem bazdmeg, komolyan csak 20-as IQ alatt vesznek fel embereket habonyék?"

Persze. Az övék 25 és nem akarnak okosabbat maguknál.

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.17. 00:10:46

@teéjesenmindegy: A fia jart oda, környezetvedelmi mesterkepzésre. Ungar Péternek hívjak es az LMP elnöksegi tagja. Nagyon komoly politikai vitái vannak az édesanyjával. Ez előfordul manapsag sok magyar családban. Én gondolom Schmidt Marianak nem a környezetvedelmi mesterkepzéssel van baja, mikor a CEU-t bíralja. Vannak ott mas szakok is.

s 2017.04.17. 00:11:20

Mindenkit megbaszok.

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.17. 00:16:21

@s:

"Jelenleg? A szocializmus. orbán ezt hozza vissza."

Az ázsiai fejlesztő allamok rendszerei nem jöhetnek szóba? Malaysia, Singapur, stb.?

s 2017.04.17. 00:31:15

@atomic power 1986DucaDuca: Jöhetnének, de orbán nem ezt csinálja. A fejlesztéshez a gondolatok szabadsága kell, ez viszont veszélyezteti orbán hatalmát. Mivel nem képes az ország érdekében működni, csak a saját befolyását növelni, ezért bármilyen fejlődés az ellenségévé válik. Konzerválja a jelen állapotot és ezzel megássa a saját és az ország sírját is.

Jakab.gipsz 2017.04.17. 00:47:03

@pamut: Szia pamut!
Szerinted mi a különbség Don Corleone Soros Gyuri és egy csajága röcsögei kamatos ember között?
Elárulom neked semmi különbség nincs közöttük.

Mind a ketten szeretik a transzparens nyitott társadalmat, és a félelemtől reszkető kuncsaftokat.

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.17. 00:49:31

@s:

"A fejlesztéshez a gondolatok szabadsága kell, ez viszont veszélyezteti orbán hatalmát. Mivel nem képes az ország érdekében működni, csak a saját befolyását növelni, ezért bármilyen fejlődés az ellenségévé válik."

Szingapurban egy erősen vezérelvű, rendpárti, jobboldali párt, illetve egyetlen meghatározó család dominál – politikai vagy gazdasági ellenfelek lényegében csak mutatóban vannak.

A kormánypárt kritizálása rágalmazásnak minősül, és büntetőjogi szankciókkal jár.

Ennek ellenére működik

pamut 2017.04.17. 01:04:47

@Jakab.gipsz:
:DDDd

látod, mindig mondtam én én hogy egy vágtázó kretén őrült vagy, bármit beszopsz orbántól, de tövig, fullba, ahogy kell, és tessék: ismét bizonyítod :)

pamut 2017.04.17. 01:06:30

@teéjesenmindegy:
:DD

nem tudom hogy tényleg nem vagy képes felfogni amit neked írnak, vagy csak úgy teszel mert még sunyi is vagy nem csak barom, de végül is mindegy, egy agyatlan kollaboráns barom vagy, így is úgy is :)

Shish Yakoo 2017.04.17. 06:35:23

"A termodinamika első főtétele szerint az energia a termodinamikai folyamatok során átalakulhat, de nem keletkezhet." A Zindeszk április 3-i számában Hegyeshalmi Richárd kollégája ezt írta: "A Macquarie Egyetem kutatói bebizonyították, hogy egy gyémánttal megtöbbszörözhető egy lézer energiája" index.hu/tudomany/2017/04/03/megterveztek_a_halalcsillag_lezeret/

Sir Galahad 2017.04.17. 08:11:26

@s: Ennek kicsi az esélye, de ugye bármi megtörténhet.Szerintem valószínűbb, hogy a Fidesz lassan elfárad, erodálódik és ezzel párhuzamosan felemelkedik, megerősödik egy, az akkori politikai divatnak megfelelő párt, mondjuk kb. 2026-ra.

Pilotax 2017.04.17. 08:41:31

Ez lesz belőle ha egy hülye bölcsész belekontárkodik a valódi tudományokba.

2017.04.17. 09:27:08

- Ne gondolkozzanak emberek! Hát nem hallották a parancsot? Ne gondolkozzanak, hajtsák végre az utasítást.
- De főőőnök, mi nem okos emberek vagyunk, hanem hűségesek, mert nagyon odafigyeltünk, amikor ezt mondta.
- Hűségesek? Azért megnézném ezt a hűséget, ha elfogy a lé.
- Mi nem vagyunk okos emberek, ezért ebbe nem gondoltunk bele. Viszont hűségesek vagyunk és várjuk a parancsot.
- Meg kellene oldani ezt a problémát.
- Igen, készen állunk rá és várjuk az utasítást.
- Milyen utasítást?
- Hogy hogyan oldjuk meg.
- Hát nincs itt senkinek egy önálló gondolata sem?

Toadwart66 2017.04.17. 10:09:08

@Pilotax: - Mármint, hogy én? - tekintgetek tanácstalanul körbe-körbe. - Nem, nem, cicuska. Nem vagyok bölcsész. Van egytemi végzettségem, meg még pár mindenféle haszontalan, de ezek természettudományokkal, illetve informatikával kapcsolatosak. A bölcsész mesterséghez nem értek. Nincs is kedvem belevágni, hogy ilyesmikkel foglakozzam. Hülyének, hülye vagyok, ebben tökéletesen igazad van, de ezt már a blog elején jeleztem. Ott van valahol, komolyan mondom. Illetve nem.

2017.04.17. 10:18:22

"Már maga a Párt elnevezése is nevetséges, abszurd. A Fidesz valódi jelentése: Orbán Viktor és szövetségesei." Bocs, de ezek még azt sem tudják, mi az a szövetség. Szövetség egymástól független felek egyenlőségen alapuló viszonyrendszerét jelenti. Az, hogy nem fiatalok és nem demokraták az oké. A NER mintájára amúgy létrehoztam a SER-t, ami ma még viccesnek tűnik, ám 15 év harci meditációk után innen nézve csak látszólag az: www.elmenypark.net/2017/02/hivatalos.html

2017.04.17. 11:18:39

"Magyarország azonban egy olyan nyílt rendszer, melynek belső energiaforrásai rendkívül korlátozottak, emiatt külső „hőmennyiség” beáramlására szorul, különben becsődöl." - ennek ellenére láthatólag hőelvonás történik

illaim 2017.04.17. 13:23:05

@atomic power 1986DucaDuca: Elmész ám a büdös francba ezzel az ótvaros dumával!
2002 óta például azért volt több probléma, mert a hazaáruló fidess mindent elkövetett a hatalma elvesztését követően, hogy az ország ne fejlődjön! Orbán Győrben:" Minél rosszabb az országnak annál jobb a Fidesznek."
Az hogy a fidess csak a maga dolgával törődik és nem az ország előrehaladása a célja, egyértelmű bizonyíték a tarajos Pepe országházi felszólalása a 2008-s világválság idejéből.
" Nekünk meg van a tervünk a válság leküzdésére, de nem áruljuk el mert akkor az MSZP lenyúlja" lásd az országházi jegyzőkönyveket!
Ami pedig az államadósságot illeti, a fidess már most több mint 9000 milliárddal költött többet, mint amikor 2010.-ben átvette a hatalmat! Hazug vagy te piciny bogárka!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.04.17. 13:36:16

A termodinamika 2. f5t étele *int, hő nem alakít6tó munkává 100 %-ig.
Ahogy munka sem alakít6ó pénzé 100 %-osan, mert a fideszesek ellopják a pénzt.

A 3. f5t étel *int pedig abszolút zérus fokon minden anyag hőkapacitása nulla lesz, vagyis minden állami pénz elveszti a közpénz jellegét.

zia77 2017.04.17. 14:17:34

Érdekes eszmefuttatás, de nincs benne újdonság. Volt már ilyen időszak, még durvább: Rákosi korszaknak hívják ma is.

Robiekin · http://megfizethetetlenegeszseg.blogspot.hu/ 2017.04.17. 14:51:16

Lehetne már melegebb az idő, még havat is mondtak

mérsékelt CIA terrorista 2017.04.17. 15:24:22

@Robiekin:

Nem tetszik a termodinamika, mi?
Mi történik, ha kinyitod a(z északi-sarki) hűtőt?

nemecsekerno_007 2017.04.17. 17:00:55

Ha nincs akváriumod, akkor buzi vagy.

Ez a cikk ennek a logikája szerint készült. Gratula.

igazi hős 2017.04.17. 19:09:13

„Csak veszíthetsz.” Helyett: "Nem érhetsz el döntetlent."
Ja, a maradék szócséplés. Nincs végtelen időnk, 20 év orbánizmus már a végtelen, akár vegetál a végén, akár romba dől, az ország elveszít 50 évet. Közben a többi szekér halad, és Kompország nem leszakad az egyik parttól, hanem elsüllyed.

midnight coder 2017.04.17. 19:35:17

@Toadwart66: Szoftverfejlesztő vagyok, így leginkább ehhez értek, de azért nem volt felmentésem a suliban matekból és fizikából sem. Ezért aztán nem is nyitnék blogot azzal, hogy levezetem Pl. az ókori görög filozófiából a liberális rendszer bukását. Mert hogy a görög filoziófiához viszont egyáltalán nem értek.

midnight coder 2017.04.17. 19:43:36

@BiG74 Bodri: Nem az volt a kérdés, hogy leckéztethetjük-e a magasabb potenciált, hanem az hogy tudós barátunk azt magyarázta, hogy a magasabb hőmérsékletű gazdaság (Németország) hőmérsékletét az alacsonyabb hőmérsékletű (mi) soha nem érhetjük utol, miközben a két rendszer kapcsolatban van. Ami termodinamikailag nyilvánvalóan agyatlan marhaság: ha ráteszel egy hideg vasat egy forró vasra, akkor az előbbi hőmérséklete növekszik, az utóbbié csökken, egészen addig amíg ki nem egyenlítődik. Más kérdés, hogy az országok gazdasága nem feltétlenül a termodinamika elvén működik. De ha mégis, akkor azt a németek fogják megszívni, és nem miattunk, hanem a kínaiak, indiaiak miatt. Az persze megint más kérdés, hogy nem úgy működik, de lehet, hogy a németek fogják még azt is kívánni, hogy bárcsak...

midnight coder 2017.04.17. 19:44:52

@igazi hős: Mert amikor épp a szocik kormányoztak, sokkal jobb irányba ment az ország, már majdnem utolértük a németeket, amikor jött a Patás. Ja bocs, nem is...

Toadwart66 2017.04.17. 21:13:16

@midnight coder: "Ezért aztán nem is nyitnék blogot azzal, hogy levezetem Pl. az ókori görög filozófiából a liberális rendszer bukását." Én simán. Sőt ennél jóval elvetemültebb dolgokra is képes vagyok.

s 2017.04.18. 00:38:41

@atomic power 1986DucaDuca: "A kormánypárt kritizálása rágalmazásnak minősül"
Azt el is hiszem. Egyáltalán nincs ott korrupció. Ezt úgy mondom, hogy le sem fizettek. Figyelj már, az egy kb. fél évszázada létező állam. Addig brit gyarmat volt. Kevés dolgot tudtak elbaszni ennyi idő alatt, de ezek szerint még azt a keveset sem baszták el. Van ilyen mintaállam, ha kevés is. Az egyeduralom sem rossz feltétlenül de ez erősen függ az egyeduralkodó személyes képességeitől. Ha ezt a függést ki akarja egy társadalom küszöbölni, akkor inkább a demokrácia mellett teszi le a garast.

s 2017.04.18. 00:45:25

@Sir Galahad: Tetszik amikor reménykedsz. Annyira kurva jó fej vagy ilyenkor, de tényleg. Nem fogja hagyni orbán, hogy a fideszt megegye a rozsda. Nem olyan gyerek ő. Hatalommániás. Az ilyenek teljes gázzal mennek neki a falnak. Ismerem ezt a fajtát. Volt egy pár hozzá hasonló a történelemben és mindegyik rendkívül csúnyán fejezte be.

NoOne 2017.04.18. 01:53:05

@atomic power 1986DucaDuca: 2003-2009: A balfék MSZP-SZDSZ kormány simán "beengedte a farkast a kunyhóba" polkorrektség címén (meg mer' a Fidesz kisírta/kihisztizte magának, amit csak lehetett), aztán a parlamentben, az parlamenti bizottságokban, az MNB-t felhasználva, a hazai és külföldi sajtóban, és később Brüsszelben is ott tett keresztbe a regnáló kormánynak, ahol csak tudott -- amivel nem is lenne baj, de mindezzel párhuzamosan a lakosságot is keményen megszívatták, és ez azóta sem változott. A Fideszt csak egy dolog érdekli a pénzen kívül, a hatalom. Minden más mellékes -- mi is, mindegy, hogy párttag, NER, CÖF, szimpatizáns, fidesz-szavazó, "lipsi", "komcsi", "soros" vagy egyik sem.

Sir Galahad 2017.04.18. 13:15:51

@s: Lehet úgy is mondani, hogy reménykedek. Az törvényszerű, hogy minden hatalom megbukik egyszer. Abban tényleg reménykedem, hogy ez békés lesz. El tudok képzelni olyan forgatókönyvet, hogy Orbán egy-két ciklust követően eleve ráun a politizálásra, a pártja is megkopik és már nem fogja érdekelni az egész. Aztán ki tudja, lehet, hogy mégis neked lesz igazad. Majd meglátjuk.
süti beállítások módosítása