Minden, ami van, meg olyasmik is, amik nincsenek

NemGogol

NemGogol

Vigyázat! Omlásveszély!

2015. december 07. - Toadwart66

do-not-push-button.jpg

 

Az emberek általában teli szájjal zabálják a kellemes hazugságot, viszont csak cseppenként nyelegetik a keserű igazságot.  (Denis Diderot, francia filozófus, 1713. október 5. — 1784. július 31.)

Magyarország jövőjére és boldogulására nézve rendkívül tragikus lenne, ha a miniszterelnök úr valami triviális félreértés következtében idő előtt megbukna. Ha hirtelen előkerülne valahonnan egy tiszta szívű, karizmatikus ország-megváltó, abból pillanatok alatt nemzetáruló és bűnbak válna. Nem szabad ezt a dolgot elkapkodni. Egy ideiglenes Orbán bukás nem sok változást hozna múlandó földi árnyékvilágunkban. Égszakadás, földindulás, országos felhorgadás nélkül nem érne semmit egy könnyű kis kormányváltás. Arra van szükség, hogy a nevezett korszak csúfos vége a társadalom többségének legnagyobb örömére és megelégedésére szolgáljon.

Az Orbán-rendszer olyan mélyen beleivódott Magyarország szervezetébe, hogy onnan egy közös katartikus élmény nélkül nem nagyon fog véglegesen eltűnni. Hiába venné át a hatalmat 2018-ban bárki, akár illedelmesen és demokratikus módon, az enyhén bukott elnök, az emberei segítségével tökéletesen irányítása alatt tartana mindent és mindenkit. Türelmetlenül kivárná, amíg a szerencsétlen sorsú kiválasztott egy kicsit helyrepofozná a jelenlegi élcsapat által leamortizált országot. Közben lazítana egy kicsit és virgonc ellenzékiként látványos tiltakozásokat és demonstrációkat szervezne, majd amikor az ország ismét visszaállna nagyjából alapállapotba, ő megint nekilátna megmenteni a hazát. A jelenlegi viszonyokat elnézve a hatalom tetszés szerinti visszavétele nem jelentene számára komoly problémát. Nagyon szép kormánybuktató arzenált felhalmozott magának az utóbbi időben, amit bármikor kénye-kedve szerint bevethet. Gátlásokról pedig az ő esetében dőreség lenne beszélni.

A jelenlegi miniszterelnököt se kívülről se belülről nincs értelme megbuktatni. Méltatlan dolog lenne nemzeti hőst, áldozatot kreálni belőle. Mire felocsúdnánk minden településen szobrot állítanának neki. A kilenc évre kinevezett mamelukjaival, egy távoli eléréssel irányított köztársasági elnökkel, a privatizált Alaptörvénnyel, a teljességgel Orbán-függő médiabirodalommal, a Fidesz által kitenyésztett oligarchákkal nem sokra menne a szerencsétlen győztes.

Az egész Orbániáda bizonyos részleteiben nagyon hasonlít a néhai Kádár-rendszerre, csak annál jóval gátlástalanabb és szociálisan teljesen érzéketlen. A jelenlegi hatalom egy időben maga is szívesen hasonlította Brüsszelt Moszkvához, önmagát pedig a szabadságharcosokhoz. Ezt manapság már nem nagyon hangoztatják olyan vidáman, mert az ország lassan jobban függ Oroszországtól, mint Európától.

A Kádár-rendszer egy kicsit persze más volt. Jóval zártabban működött, hatékonyabban lehetett az információkat manipulálni, szűrni, és a megátalkodott ellenzék csak abból a pár tucat emberből állt, akiket ma is nemzetárulóknak nyilvánítottak pont azok, akik a szocializmusban is annak tartották őket. Kádár közel sem volt annyira agresszív és törtető egyéniség, mint Orbán, vagy legalábbis jól álcázta ezt. Sajnos a magyarok többsége az ilyesmi rendszereket kedveli. Kell valaki, aki megmutatja, hogy kik miatt nem mennek jelenleg a dolgok jól és megnyugtatja a közvéleményt, hogy a közeljövőben természetesen minden jóra fordul, csak hagyják a jelenlegi hatalmat nyugodtan tevékenykedni.

Kádár 1956. október 25. – 1988. május 22. között volt a Magyar Szocialista Munkáspárt első titkára, de ez idő alatt egyetlenegyszer sem próbálta unortodox marxista módjára szétverni a szocialista tábort és nem akart a Szovjetunió Kommunista Pártja Központi Bizottságának főtitkára lenni. Orbán esetében ez nem lenne ennyire magától értetődő.

A Kádár-rendszerben is rengeteg derék, megbízható, de teljesen alkalmatlan ember került megfelelő pozícióba. A nyolcvanas években ez kezdett megváltozni, mivel fokozatosan a szakértelem is számítani kezdett a kinevezéseknél, de a Szovjetunió agonizálása mellett ennek már nem sok jelentősége volt. A rendszer szépen fogta magát és viszonylag békésen összeroskadt.

A jelenlegi Központi Bizottság tagjai is gondosan ügyelnek arra, hogy mik kerülhetnek a hivatalos tudósításokba. Orbán Viktor neve lassan az időjárás-jelentésekben is naponta fel fog bukkanni, természetesen csak kiváló időjárási kilátások esetén. A híradásokban minden rosszért az imperializmus, a hazai mindenre elszánt ellenzék, a szervezett migráns megszállók és a Soros György által meghackelt civil szervezetek tehetőek felelőssé.

Az állami híradó meglehetősen nagy redundanciával dolgozik. Először elmondják, hogy mit is mondott Orbán Viktor, ezután Orbán Viktor tényleg el is mondja, amit mondott, egy kis szünet után kerítenek valakit, aki megdicséri Orbán Viktort azért, amit elmondott. A híradások végén pedig újból megtudhatjuk, hogy mit mondott el a miniszterelnök úr.

Egy ilyen mértékben eltorzult rendszer esetében az a legcélszerűbb, ha saját maga omlik össze. Ezzel ugyanis mindenki számára véglegesen bebizonyosodik az alkalmatlansága és az erkölcstelensége. Ez előbb vagy utóbb meg is fog történni, mivel a szocialista rendszerhez hasonlóan egyre több problémát próbálnak eltüntetni, kozmetikázni illetve letagadni. 3,5 millió szegénnyel és közel 600 ezer kivándorlóval a háta mögött, egy ország vezetése nem állíthatja sokáig magáról azt, hogy minden nagyon szép, minden nagyon jó és mindenki meg van elégedve velük. Ez csak a High Society-re vonatkozik. Ők tényleg egyre elégedettebbek és van is okuk az ünneplésre.

A rendszer most erősnek, magabiztosnak és rendkívül sikeresnek látszik, amit valószínűleg maguk az érintettek is elhisznek, hiszen a Magyar Idők is állandóan erről ír. Jelenlegi erősen felindult érzelmi állapotában a magyar miniszterelnöknek Magyarország kisajátítása már nem is elegendő. Egy kicsit ráunt már Magyarországra és inkább Európa legmeghatározóbb politikusává szeretne válni. Orbán állandóan azt a dezinformációt terjeszti, hogy a nyugati vezetők elszakadtak a „nép akaratától”, vagy valami hasonlót. Ez kissé hamisan hat annak a polgárjogi aktivistának a szájából, aki még a vasárnapi nyitva tartásba és a budapesti olimpia megrendezésébe sem engedi beleszólni a magyar állampolgárokat. Ráadásul úgy retteg egy népszavazástól, mint Kósa Lajos a menekültektől.

Van egy alapvető különbség a két rendszer között. A Kádár-rendszert a Szovjetunió szponzorálta és kényszerítette az országra, az Orbán-rendszert az Európai Unió finanszírozza és az ország saját lakossága emelte hatalomra. A Fideszt háromszor is demokratikusan választották meg. 2014-ben egy kis turpissággal ugyan, de akkor is elegendően szavaztak rájuk. Még ma is rengetegen hisznek Orbán Viktor tévedhetetlenségében, erkölcsös, sziklaszilárd jellemében, valamint a beígért jólétben és a konszolidációban. Ennek ellenére öt éve folyamatosan ádáz harcot vívunk. Ezúttal a csapás nem kívülről érte az országot.

Maga a rendszer azonban adhat okot némi optimizmusra. Mivel fokozatosan kiszereltek belőle mindenféle egészséges gátlást, visszafogottságot, kellemet, bájt, jó modort és visszacsatolást, ezért a magabiztos (elbizakodott) úri elit nem érzékel semmiféle veszélyt, csak azokat, amelyeket ők kreálnak, vagy képzelnek be saját maguknak. Így nagy valószínűséggel bátran meg fogják nyomni az önmegsemmisítő gombot. Az is lehet, hogy ezt már meg is tették. Az természetesen kissé nyugtalanító, hogy mi is pont ugyanazt az országot használjuk.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nemgogol.blog.hu/api/trackback/id/tr768143650

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kilincs ami nincs 2015.12.08. 06:00:13

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Miért végre? Te is tudod, hogy a liberalizmus már régóta dől befelé - a szabadelvűség és szabadság nem jó, ezt bárki láthatja!

altimus 2015.12.08. 09:40:52

Catch 22,

Az is meglehetosen tragikus lenne ugyebar, ha a miniszterelnok ur nem bukna meg.

altimus 2015.12.08. 09:49:28

Orban addig lesz hatalmon amig az emberek ott akarjak latni. Volt egy protest szavazas 2010-ben (okkal, vagy ok nelkul az mellekes), amit donto aranyban nyert. Aztan jott ami jott, 2014-ben ujabb nagyaranyu gyozelemmel. Orban sikeret lehet magyarazni tobb szalon, igen jo kommunikator, karizmatikus vezeto ... Az emberek muveletlenek es butak, a magyar politikai kultura sok evtizedes lemaradasban van ...

Sok tortenes is Orban kezere jatszik, itt van a mostani menekult valsag, amivel bizony Orban europai tenyezove kezdi kinoni magat. Nagyon jo erzekkel jatszik ra a problematikus pontokra es nagyon jo hurokat penget, amivel igen sok embert meg tud szolitani.

A rezsim vege nagyon nem latszik, ki kell bekkelni ezt is. Kozben sajnos igen nehezen helyrehozhato dolgok tortennek meg az orszagban, aminek a helyes iranyba terelese belathatatlanul sok idot fog igenybe venni.

SAndris 2015.12.08. 10:02:48

@altimussal értek egyet, jó a párhuzam, de a Kádár-rendszer összeomlását legalább részben a Szovjetunió összeomlása hozta magával. Nem látszik, hogy mi lenne most egy hasonló esemény, az Európai Unió szétesése? Arról nem is beszélve, hogy a gazdaság padlón lesz.

hosaka 2015.12.08. 10:05:54

Éljen a liberalizmus! Miért? Csak. Dobókockával döntöm el és mára ez jött ki. Ha az eszemet használnám (és ti is), akkor Orbán úr újra a grazi idegszanatóriumban ébredne. Vagy ki se szabadult volna onnan.

Dübörög a gazdaság, akkor ezek szerint dübörögni fog a Karácsony is. Élvezd magyar a saját lustaságodat és gyávaságodat, hogy egy szarcsimbókot nem vagy képes félrerúgni az útból, liberális meg illiberális ide meg oda. Ki a faszt érdekel, milyen neveket találsz ki a semmittevésre, magyar. Énekelj himnuszt, az legalább passzol stílusban a szituhoz.

röf 2015.12.08. 10:08:27

Jó ez az írás…
Azt már látják, hogy Orbán marad, még azt kell valahogy megmagyarázni a kenyéradó gazdiknak, hogy ez miért törvényszerű.
Persze a kézenfekvő magyarázatot nem lehet leírni, mert arra nem fizet a Gyuri bácsi, nevezetesen hogy Orbán azért marad, mert jól csinálja amit csinál,
ugyanakkor még a Hubble sem látja a következő miniszterelnöknek alkalmas kuncsaftot a liberátorok között.
Inkább jön a süket duma hanglemezről.

csak egy néző 2015.12.08. 10:10:14

@maxval bircaman megbízott szerkesztő:
Birkapásztorkám, még mindig nem omlott össze?
Pedig naponta azt jósoljátok, hogy már össze is omlott.DDD

hosaka 2015.12.08. 10:14:58

@SAndris: "... Kádár-rendszer összeomlását ... Szovjetunió összeomlása ... mi lenne most egy hasonló esemény ..."

Pölö: 1. Krím fszgt., 2. Ukrajna, 3. Tiszántúl, és így tovább.

hosaka 2015.12.08. 10:22:09

@röf: "Orbán azért marad, mert jól csinálja amit csinál,"

A III. Birodalomban ugyanezt mondogatta majdnem az összes kisnyugdíjas. Azt nem tudom, hogy vajon a drezdaiak egy kicsit kételkedni kezdtek-e két darabokra szakadás plusz szénné égés közt, de nagyjából egy ritmusra fingták az indulót. A rögeszmés hülyeségekkel nincs semmi bajom, ha emelkedik tőle a bérem és fizetésem. Egyébként azonban ...

J.W. Booth 2015.12.08. 10:29:00

1 hónap kóma = 1 év rehabilitáció
2 hónap kóma = 2 év rehbilitáció
.
.
1 év kóma = 12 év rehabilitáció ( ha van egyáltalán esély), így tartják orvosi körökben.

Nagyjából így látom Viktor&Co ámokfutását. Minél tovább basáskodik az országon, annál tovább tart a felépülés. Ezt, talán még a mai 20-as 30-as generáció megérheti, nagyszülőként. Aki normális életre vágyik és megteheti, elmegy innen. Miért tenne másképp?

Az ország szív keményen, de sokan örömmel és nagykanállal zabálják, amit a vezérük a tányérjukra szarik. Attól félek, hogy ezek szarfüggővé válnak, és nem tudnak már emberi táplálékot magukhoz venni.

chrisred 2015.12.08. 10:29:25

@altimus: Addig lesz hatalmon, amíg nem lesz másik politikus, akit többen akarnak hatalmon látni, mint őt.

Kuntakintekitekinte 2015.12.08. 10:30:00

Magyarország jelenlegi miniszterelnöke megrekedt egy óvódás szintjén, és a függöny mögött bújkál ott, ahol egy gerinces ember kiállna és védené az igazát. Ja, ha nincs igazsága, nincs mit védeni, akkor tényleg marad a függöny mögé bújás.

Szánalmas, beteg ember lett abból, aki úgy 25 évvel ezelőtt még látszott valaminek. Igaz, azt is sokan elfelejtik, már akkor is csak azért volt nagy az arca, azért mert "keménykedni", mert ismerte az oroszok kivonási tervét.

Beteg elme, nem vele van a baj, hanem azokkal az agymosott, vele nagyjából egy értelmi szinten tengődő szerencsétlen negatív IQ-s birkagézabatyu és tsai. féle agyhalottakkal, akik a hatalomban tartják.

SAndris 2015.12.08. 10:30:11

@röf: Dehogynem, benne van a cikkben, hogy Orbán jól csinálja, amit csinál: a központi állam kiépítését, a hatalom megtartását szolgáló kormányzást. Más kérdés, hogy a cikkírónak nem tetszik, amit csinál.

hosaka 2015.12.08. 10:30:29

@csak egy néző:

Orbán tévévehedhehetehetlehen!!! A "nyugat" már össze van omolva, ha ő azt megmondta! Ők így omlanak össze. Még olyankor is fényévekkel járnak egyes dübörgő gazdaságú félázsiai előtt. De ez ne tévesszen meg. Jól rákeféltek, mi? Röhögjünk rajtuk és mutogassunk ujjal.

chrisred 2015.12.08. 10:33:23

@SAndris: De a kádári Magyarország eleve a szovjet világbirodalom féregnyúlványa volt, önállóan talán hónapokat sem ért volna meg.

SAndris 2015.12.08. 10:35:38

@hosaka: Megint jön a Szovjetunió? Akkor már inkább Orbán.

Toadwart66 2015.12.08. 10:36:40

@röf: "Persze a kézenfekvő magyarázatot nem lehet leírni, mert arra nem fizet a Gyuri bácsi, nevezetesen hogy Orbán azért marad, mert jól csinálja amit csinál." Örülök, hogy ismered Soros Györgyöt. Ez pompás. Szólj neki, hogy küldjön pénzt, lehetőleg még karácsony előtt. Mennyit lehet kérni tőle? Túlzásokba nem akarok esni.

csak egy néző 2015.12.08. 10:38:07

@maxval bircaman megbízott szerkesztő:
Akkor megnyugodtam, pásztorkám, talán még egy pár 100 évig omlani fog.

SAndris 2015.12.08. 10:42:16

@chrisred: Hát ez az. Ezért tartom valószínűtlennek, hogy valamilyen külső esemény vezessen a rendszer bukásához.

hosaka 2015.12.08. 10:47:25

@Kuntakintekitekinte: "szerencsétlen negatív IQ-s birkagézabatyu és tsai."

Az IQ-juk nem alacsony. A szokásos és ismert viselkedési minta miatt csinálják, önigazolásból. Valamint juttatásért, de egy kurva is lehet önérzetes, sőt, a kurvának is lehet igaza (csak ssenkit nem érdekel).Amiket írnak, az nekem teljesen random. Érdektelen. Nincs mögötte számomra hasznosítható info, legfeljebb közvetett (miszerint a sunyiság is elemezhető). Márpedig az info az, ami alapján cselekszem. Akkor és azt, amikor és amit a legjobbnak tartok.

Imádom, amikor a manipulátor hosszasan erőlködik és én nulla erőfeszítéssel leszarom.

zoliber 2015.12.08. 10:50:27

Persze vannak valós problémapontok is, de a cikk komolytalansága ezzel a kijelentéssel vált nyilvánvalóvá:
"Kádár közel sem volt annyira agresszív és törtető egyéniség, mint Orbán, vagy legalábbis jól álcázta ezt."
Nagy Imre tudna erről mesélni... ;-) Pontosabban: :-(
Amíg az ellenoldal (is) emeletes hülyeségekre építi az érveit, addig itt bizony nem lesz kormányváltás. Az inga kilengett egy bizonyos irányba, mégpedig igen nagy amplitudóval. Ugyanez az inga lengi ki éppen a másik irányát. Ennyicske.
Akinek nem tetszik EZ az érv, az nézegessen jó sokáig egy ingaórát, és csak azután menjen el szavazni... :-)

hosaka 2015.12.08. 10:56:58

@SAndris: " Megint jön a Szovjetunió? Akkor már inkább Orbán."

Akkor jó hírem van neked: Orbán úr még Putyin úr pöcsébe kapaszkodik a fogaival és úgy húzza errefelé. (Ha már nem így van, akkor majd szólnak és akkor majd annak örülünk.)

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.12.08. 11:00:21

@csak egy néző:

Hosszú a folyamat. Az omlás a 80-as években kezdődött, s összesen igénybe fog venni 50-80 évet.

csak egy néző 2015.12.08. 11:02:42

@maxval bircaman megbízott szerkesztő:
Megnyugtattál birkapásztor. Akkor még a gyerekeimnek sem aggódnia.

hosaka 2015.12.08. 11:09:28

@zoliber: "Nagy Imre tudna erről mesélni"

Bizonyára. Valamint Nagy Imre még az ellenkezőjéről is tudna mesélni. Minden tiszteletlenség nélkül állítom ezt, hiszen Nagy Imre emelt fővel halt meg. Nem árulta el a népet. A meggyilkolása mártírhalál. És nem hazudozott össze-vissza, hogy mi volt előtte. Ez a faszacsávó, nem az orbánviktorok és vidéke.

room_101 2015.12.08. 11:11:37

@maxval bircaman megbízott szerkesztő:
Nem baj, addigra utolérjük őket. Ezt már Hruscsov et. is megígérte, higgy neki.

carlos z. 2015.12.08. 11:17:02

Egy új erő, vagy a belső amortizáció miatt előbb-utóbb bukni fog, ez nem is kérdés, sokkal inkább az az érdekes, hogy az általa elkövetett lopásokat és egyéb disznóságokat meg lehet-e úszni börtön nélkül..

zoliber 2015.12.08. 11:17:35

@hosaka: "Bizonyára" bizony, csak itt azt mondom, ha Orbán ellenoldala blogokat áldoz arra, hogy hülyeséget beszéljen, akkor ne várjon kormányváltást, pláne gyorsat ne. A magyar ugyanis hülye ugyan, de olyat nem fog választani, aki nem beszél kisebb hülyeséget a jelenleginél. ;-)
Az inga kilengésének az elméletétt is tartom akkor, ha a saját múlt értelmezéséről beszélünk: Horn és Medgyessy "sajátos" múltértelmezése kilengett egy irányba balra, így utána Orbáné is jobbra. Ez történik most, "faszacsávók" hiányában, lassan 60 éve.

hosaka 2015.12.08. 11:22:24

Orbán egy geci.

Tessék csak folytatni a mondatelemzést, felőlem akár még évtizedeken át. A történelemkönyvben akkor is ez lesz a Három Szóból Álló Fejezet. Könnyű lesz megtanulni.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2015.12.08. 11:29:13

nehéz kommunizmust/liberalizmust csinálni 10 millió fasisztával, elvtársak.

hosaka 2015.12.08. 11:29:35

@zoliber: "Az inga kilengésének az elméletétt is tartom akkor, ha a saját múlt értelmezéséről beszélünk: Horn és Medgyessy "sajátos" múltértelmezése kilengett egy irányba balra, így utána Orbáné is jobbra."

Jobbra? Kikhez képest? Cikk-cakkban lengedezik az, mint a majomfasz, de legalább harmonikusan tenné. Ebből a büdös életben nem lesz T = 2 * pi * sqr( l * g )

hosaka 2015.12.08. 11:36:45

@triumphator: "nehéz kommunizmust/liberalizmust csinálni 10 millió fasisztával, elvtársak."

Hogy mit lehet, az attól függ, mennyi kajájuk marad nekik a spájzban. Jelenleg nem kifele kezdett el dudorodni a hátsó fala.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.12.08. 11:37:06

Felőlem nyugodtan bukhat Orbán, ha helyette valami sokkal jobb jön - ám erre se közel, se távol nincs kilátás.

Esetleg a Jobbik jöhetne szóba, de ki kellene várni a mostani átalakulásukat, mi sül ki belőle. Aztán kisebbik koalíciós pártként kellene szereznie némi kormányzási gyakorlatot is, közben pedig tovább tisztulna a párt, mert ráférne. Kérdés, ezek után mennyi maradna belőle. Kisebbik koalíciós partnerként kormányon lenni eleve nem hálás dolog.

A baloldali pártocskákról és az elempéről inkább ne beszéljünk, külön-külön és együtt is reménytelenek.

Van még valami a kínálatban? :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.12.08. 11:38:14

@carlos z.:

"sokkal inkább az az érdekes, hogy az általa elkövetett lopásokat és egyéb disznóságokat meg lehet-e úszni börtön nélkül."

Ha szerencsés vagy, szabadlábon maradhatsz.

zoliber 2015.12.08. 11:47:34

@hosaka: úgy tűnik, mintha indulatosabb lennél Orbánnal, mint Hornnal vagy Medgyessyvel. Pedig ugyanaz a kategória: a kisebb állammal ők is meghozták a maguk jobboldali döntéseit, ahogy Orbán a nagy állammal a maga baloldalijait. De ez csak egy példa.
A különbség az, hogy Orbán mindezt abban a közegben tette meg, ahol ő már szabadon megválasztható része volt egy egésznek, amit rendszerváltás utáni politikának hívunk, míg emezek részt vettek ebben és abban is, és amikor "hirtelen" szabad választásról lett szó, azt mondták, sose építették a Kádár-korszakot. Csoda, ha Orbán maga mellé tud venni egy Pozsgayt?
Aki Orbánt le akarja váltani, az kezdje ott, hogy példát mutat. Ennek a tudatosításáig a magyar választó eljutott, ha ennél tovább nem is. Amíg a példa nem lesz - ha nem is tökéletes, de - elég jó, addig a "majomfaszod" bizony a nyakad köré kör tekeredni, ha akarod, ha nem. ;-) Amihez jelenleg kevés reményt fűzök, ha meghallgatom pl. Juhász Péter bármely nyilatkozatát... (Pl.: "Szégyelld magad, Viktor, szégyelld magad, te!" Már látom, ahogy Viktor ezekre a szavakra a sarokba kucorodik és az ujját szopja. Ja, nem... :-D ) Vagy Tóbiás Józsefét. Vagy Vona Gáborét, aki pont úgy akarja levakarni az árpádsávos múltat, mint Horn vagy Medgyessy a saját magáét.
Tik... tak...
...
Tik... tak...
...
Tik... tak...

röf 2015.12.08. 12:03:04

@Toadwart66:
Jaj...
Azt hittem, díjazásért írtad a cikket, de akkor ez a rosszabb eset...

Balt 2015.12.08. 12:07:52

@hosaka: :)) Éljenek a "liberális" "demokraták". (Máshol.)

Balt 2015.12.08. 12:10:33

@röf: "ugyanakkor még a Hubble sem látja a következő miniszterelnöknek alkalmas kuncsaftot a liberátorok között."

:)) Két év múlva lövik fel a sokkal korszerűbbet, természetesen Amerikából, ami már látja a Vizesvödör csillagképet is. :))
index.hu/tudomany/2015/12/08/uj_urteleszkoppal_vedik_a_foldet
Kár, hogy csak 6 év az élettartama, de már láttunk ilyen csodát, ami majd 6 évet kihúzott 2004 és 2009 között. :)

Balt 2015.12.08. 12:18:42

@hosaka: Azt mondod, hogy Pestre is kéne egy kis drezdai demokráciaexport Amerikából?

@zoliber: Van egy olyan sejtelmem, hogy ezúttal az inga nem síkban mozog. Magyarul: ugyanoda nem lendül vissza belátható időn belül. Szerencsére.

Balt 2015.12.08. 12:21:50

@hosaka: Éppenséggel pont hogy de. Lassan észrevehetően. De persze a "fájni fog" is észrevehető volt.

Balt 2015.12.08. 12:23:08

@Kovacs Nocraft Jozsefne: :) Én csak a k. édes MoMájukra gondolok. :)

MACISAJT 2015.12.08. 12:29:05

Melyik manapság az agyonvert ballibák legvadabb rémálma?

Hosszú a lista (és unalmas) ezért aztán csak a legbanálisabbat említeném: a zsigeri, 1993 óta tartó Orbán gyűlöletükkel kapcsolatos .
Ami azóta veszi el a józan eszüket(ha egyáltalán valaha volt nekik ilyen), amióta Orbán szakított a sorosok által neki szánt, "szdsz ifjúsági tagozata" szereppel. Orbánnal kelnek és fekszenek, ő áll minden gondolatuk és cselekedetük középpontjában.Próbálkoztak itthon és külföldi cimboráikkal kinyírni, volt kendepéter és májeraranka meg debreczenijózsef és ferenczikrisztina, popperpéter és kohnbendit..hadd ne soroljam.
És ennyi.

Mert ha egyik ballibát is megkérded hogy jójó, Orbán nem, eddig világos, hanem mondd, virítsd akkor helyett az alternatívát...akkor nagy kuss majd újra az jön hogy igen de az Orbán..:P

Most már ott tartanak, mint ez a poszt is, hogy "A jelenlegi miniszterelnököt se kívülről se belülről nincs értelme megbuktatni. "
Mintha bármi esélyük is volna ezzel a felhozatalukkal.

Nyihihi.

rasztaszív 2015.12.08. 12:35:24

@MACISAJT: .az alternatíva a demokrácia.működő demokráciákban a miniszterelnök személye marginális kérdés.

csak egy néző 2015.12.08. 12:46:40

@MACISAJT:
Túl magabiztosak vagytok a nagy pofátokkal, de még eljöhet ez is.

"Nincs jogi akadálya egy szakértői kormány létrehozásának - mondta az InfoRádiónak Lövétei István alkotmányjogász, aki hangsúlyozta: a szakértői kormány nem alkotmányossági, hanem politikai fogalom.

Az alkotmányjogász eloszlatta azt a tévhitet, amely szerint egy szakértői kormány csupa szakemberből, míg a nem szakértői kabinet csupa nem szakértőből áll.

A metaforikus kifejezés arra utal, hogy az ilyen kabinet nem politikai, azaz nem úgy jön létre, ahogyan a parlamenti többség kormányt alakít. Ez utóbbi tagjai a választásokon győztes pártok soraiból kerülnek ki, míg a szakértői kormány tagjai egyik pártnak sem prominens képviselői.

Ők azért kapnak bizalmat a parlamenti erőktől, mert a pártok úgy látják: az általuk közösen kialakított programot ők tudják megvalósítani.

Jogszabály nem vonatkozik a szakértői kormányra, annak felállásához mindössze az kell, hogy a pártok képesek legyenek megegyezni egy programban, és találjanak olyan embereket, akik végrehajtják azt.

Ha ez megvan, a kormányalakítás az alkotmány szerint történhet. Praktikusan ez azt jelenti, hogy mivel van egy miniszterelnökünk, ő vagy konstruktív bizalmatlansági indítvánnyal távolítható el, vagyis csak akkor, ha mandátumának visszavonásával együtt a parlament egyben egy új kormányfőt is megválaszt, vagy úgy állítható a helyére más, ha maga mond le.

Ebben az esetben a köztársasági elnök tesz javaslatot az új kormányfő személyére, akit a parlament választ meg - mondta Lövétei István."

Zollerbá 2015.12.08. 12:52:10

Nagy Imre Vologya néven "dolgozott", kettős állampolgár volt, mindenkit elárult, mint Kádár.
Nem úgy és nem akkor halt meg, ahogy terjesztik, nem véletlenül nem hívták meg Vida vérbírót a "kivégzésére".

burgener 2015.12.08. 12:52:27

Mi van, Macisajt, még mindig nyerítesz a hozzászólásaid végén?
És már több, mint 10 éve?

Nahát:-)

Khonsu 2015.12.08. 12:53:17

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Szerintem már annyit se, de mire tippelsz, mi lesz utána? Mert az elég valószínű, hogy az Orbán rendszer is vele bukik, mert tulajdonképpen az is tőle függ, belőle táplálkozik. Saját lábán, ráadásul globális erőként nem tudom elképzelni.

Ez csak egy betegség, ami a haldokló "liberalizmus" immunrendszerének gyengülése miatt alakulhatott ki, de végül a gazdatesttel együtt pusztul majd.

csak egy néző 2015.12.08. 12:54:32

@burgener:
Lehet, hogy ő az Éhes ló nevű köcsög is, és azért nyerít.

kissiú 2015.12.08. 12:55:18

"A jó hír, hogy az ilyen rendszerek maguktól összeomlanak. A rossz hír, hogy te is alatta állsz."

Meg azért az sem mindegy, hogy mikor. Az rendben van, hogy Szaddámot és Khadafit közmegelégedésre egy-egy gödörből húzták elő, de ahhoz 30-40 év kellett.

Primátor 2015.12.08. 13:02:59

@csak egy néző:

Faszfej proli !

Dolgozzál, mert ócska, csóringer maradsz életed végéig.
A halálos ágyadon már nem lesz kire mutogatnod, te tetű.

Advanced Flight 2015.12.08. 13:03:48

@rasztaszív: akkor miért foglalkoznak a ballibák 20 éve folyamatosan Orbánnal, akár kormányon vannak, akár ellenzékben? Mellesleg a legszánalmasabb az volt, hogy Gyurcsányék akkor is mindenért Orbánt okolták, amikor ők voltak hatalmon. A heti tetves mint a ballib oldal hű szócsöve dettó. Több millió balra szavazóval tudták elhitetni éveken át, hogy "orbánahibás". Hogy megtörtént a fordulat, ahhoz jó antré volt az őszödi beszéd, de a pénzügyi válság nyitotta fel az emberek szemét igazán.

Szelid sunmalac 2015.12.08. 13:05:45

@Advanced Flight: Aztakurva....azert talalkozni itt a blogon meglehetsoen sok szellemi fogyatekossal, de te neked valami igen osszetett betegseged lehet.

Khonsu 2015.12.08. 13:09:47

@kissiú: Valószínűleg nem, illetve nem tisztán belülről fog megbukni (ahogy az említett 2 jómadár sem), hanem globális folyamatok által indukált eseményekbe. Ez lehet egy újabb válsághullám, egy új ideológiai rendszer térhódítása, lázadás, háború, stb., vagy ezek egyszerre.

Szelid sunmalac 2015.12.08. 13:13:37

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Teljes mertekben igazad van. Csak a megkozelites helytelen. Nem azert vannak csak ezek a szarok, mert a kinalat ilyen, hanem azert ilyen a kinalat, mert erre van kereslet.

Khonsu 2015.12.08. 13:17:11

@Advanced Flight: Azért, mert egymásból élnek. Egyik sem létezne a másik nélkül. Az egész magyar politikai élet egy illúzió. Ezek az oldalak csak az emberek fejében léteznek, de valójában súlytalanok, az egész ország álomvilágban él, de egyszer majd a valóság ránk töri az ajtót.

m3gtr72 2015.12.08. 13:18:42

Álmodozzatok csak libácskáim :D Olyan jó látni hogy egy ilyen eldugott helyen szenvedtek itt magatokban és álmodoztok hogy mikor dől meg a rendszer :D

Szelid sunmalac 2015.12.08. 13:23:40

@m3gtr72: En pl. pont leszarom, hogy ki milyen oldali ott Mo.-n. Azt is mennyit szapuljak egymast az emberek, akik hulyek ahhoz, hogy felfogjak, ha a masiknak rosszabb, neki is az. Ezert aztan mindegy, hogy ki ballib, ki orbanfetisiszta, ki a Jobbiktol var megvaltast. Amig egymas ellen kuzdotok, addig csak hatra kell dolni es szemlelni mikor irtjatok ki egymast, hogy aztan mindegyik belepusztuljon a faszsagaiba.

csak egy néző 2015.12.08. 13:24:42

@Primátor:
Lásd a másik blogon a válaszom faszszopókám.

rasztaszív 2015.12.08. 13:26:32

@Advanced Flight: de hát ezt mi is kérdezhetnénk...:)miért mindig orbán?miért nincs más a "jobboldalon"?
a demokráciák elvannak vezér nélkül.
és a fidesz?

Khonsu 2015.12.08. 13:30:37

@Primátor: Ha valaki a megfelelő valakinek a valakije, az munkának számít?
Mert én ezt már nem tudom követni...

Pásztor Miklós 2015.12.08. 13:38:21

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Ma is megbukott a liberalizmus, meg tegnap is, meg jövőhéten is meg fog. Ja! Hallom buzik gőzfürdőjébe jársz Szófiában, aztán meg vagy sértődve hogy letapiznak. :-))

Pásztor Miklós 2015.12.08. 13:39:42

@csak egy néző: Éhes Ló a conchitával nyomult a Pride-on, úgyhogy világos hogy kicsoda-micsoda.

Khonsu 2015.12.08. 13:40:34

@Khonsu: Ugyanezt kérdezném a megfelelő segg nyalásával kapcsolatban is...

Pásztor Miklós 2015.12.08. 13:41:33

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: "Az omlás a 80-as években kezdődött, s összesen igénybe fog venni 50-80 évet. "
Ja, egyre jobban esik szét a volt SzU

jandera 2015.12.08. 13:43:31

Orbán csak néhány nagy hibát követett el:
- Az egykulcsos adóval a saját és társai ( ez alatt a kifejezetten magas jövedelműeket értem ) nettó jövedelmét jelentősen emelte, a kispénzű emberek tömegei fizetik ezt meg.
- A magas áfa szintén az alacsony jövedelműek létét rontja, a luxust megfizetni képesek nem itthon költik el a pénzüket, külföldre viszik!
- A polgári körök életre hívása tökéletes platformot adott a szélső jobb oldalnak! ( ebből lett a jobbik )

Ezek után csak egy központosított, autokratikus hatalom kiépítése, távvezérelt választásokkal képes Őt hatalomban tartani. Ehhez viszont szükség van a hazugságokra, a -megint csak a -gazdagabbakat jobban támogató- rezsicsökkentésre, az aktuális ellenségek felkutatására, azok elleni "küzdelemre".

A mostani helyzet nem eltervezett népnyúzás, hanem az egyetlen biztos biztos lehetőségük a hatalom minden áron való fenntartására. Őket csak a gazdasági környezet romlása ( nem tudnak majd fizetni a talpnyalóiknak ) billentheti ki a hatalomból, az is csak a belülről kiindult ellentétek kiéleződése miatt.
Külső változások jelenleg erre ugyan úgy képtelenek, mint az ellenzék. Ráadásul, ha valamiről (bármiről) kiderül, hogy puszta létével Orbán hatalmi törekvéseit nem támogatja, azonnali és kíméletlen (nem feltétlenül fizikai) pusztulás vár rá!
A kádári rendszerről pedig csak annyit, hogy akkor nem hazudták a szemembe, hogy demokrácia van. Ők proletár diktatúrának hívták, pedig csak egy egyszerű illiberális demokrácia volt...

McZozo 2015.12.08. 13:46:50

@SAndris: Orban rendszer megbukasat cask a belso elegedetlensege okozhatja. Mert tul mohok es egyre tobb hyena szajat kell betomni. Jelenleg meg az unios milliardokbol van lehetoseguk erre. Es ugyan puhatoloztak mar hogy esetlegesen egy uniobol valo kilepes eseten honnan tudnanak ennyi penzt leakasztani, de ugy nez ki a keletinyitas meg nemigen jot letre, mert keletre nincsenek akkora palimadarak mint az unio aki cask ugy donti ide a zsetont. A keleti nagyurak valahogy jobban vigyaznak a penzukre es ha adnak azt sokkal szigorubban teszik. Emiatt vagyunk meg bent az unioban csak, ha sikerult volna mas fejostehenet talani mar reg kileptek volna. TEhat visszaterve az eredeti gondolathoz cask akkro fognak megbukni ha elapad a le es nem less mit kiosztani a sajat bandajanak. Igy majd azok fogjak szettepni akik most a legjobban tamogatjak. Viszont ez egyenlore meg messze van. Regen azt hittem hogy Europa racionalisabb fedle elobb utobb majd cask megajt parancsol neki, de kiderult hogy az unio ebben a kerdesben tenyleg impotens. Es a nemzetkozi helyzet fokozodasa is azt mutatja hogy egesz europaban elindult egy orbanizalodas, lasd a lengyelek majd a franciak es szepen sorban johet a tobbi orszag is majd. osztrakoknal is erosodik a szelsojobb es nem lennek meglepve ha a nemeteknel a nepharag is elsoporne majd a jelenleg regnalo nagykoaliciot. Viszont ez hosszutavon visszauthet viktorra mert ha szelsojobbra tolja europat akkor az ilyen olyan modon de az erosodo unioellenesseg miatt hamarabb szeteshet. ami meg azzal fog jarni hogy az unios tamogatasok is elapadnak majd, s igy a mar fentebb vazolt belso elegedetlenseg majd belso puccs johet. Tehat a cikk ennyiben jol irja le hogy elobb utobb a rendszer sajat maga fogja megnyomni az onmegsemisito gombot. es igen lehet hogy az europai liberalizmus megdontesevel ezt mar meg is nyomtak. A baj cask azt hogy mindennek a levet akkor is mi atlagpolgarok isszuk meg.

2015.12.08. 13:53:00

Mindenki nyugodjon le a pixába! Orbán nem fog megbukni. Ez nem túl jó hír, de a rosszabb az lenne, ha a mai 5%-os asztalcsapkodó kerülnének hatalomra.

"a rendszer azonban adhat okot némi optimizmusra. Mivel fokozatosan kiszereltek belőle mindenféle egészséges gátlást, visszafogottságot, kellemet, bájt, jó modort és visszacsatolást, ezért a magabiztos (elbizakodott) úri elit nem érzékel semmiféle veszélyt, csak azokat, amelyeket ők kreálnak, vagy képzelnek be saját maguknak." - ezt mintha a szoclib kormányról írta volna. Behallucináltak nácikat, antiszemitákat (Zuschlagnál durvábbat nem sokan mondtak), meg hogy nincs C-bűnözés, kiosztottak minden magyar embert, alemberként kezeltek mindenkit, a közvagyont kibulizták egymásnak... Utóbbi ma is pörög a Fidesz alatt.

Nincs itt mit a másik szemére vetni.

"az ország lassan jobban függ Oroszországtól, mint Európától." - Európa és Oroszország egymásra vannak utalva. Ha Európáról az USA lefűzi az orosz piacot, akkor azt végleg megszerzi Kína. Európa akkor halott. Az oroszok elleni szankciók csak az oroszokat és Európát károsítják. Az USA és Oroszország közti kereskedelem közben csúcsokat dönt... Hogy is van ez?
A francia ipar, hadiipar függ olyan diktatúráktól, mint Kína, UAE, Szaúd-Arábia.
A brit és a német szintén. Most a franciák és németek ott ólálkodnak az iráni atomprogram körül is. Ahogy a szír vegyifegyverprogramot is sikeresen segítették anno.
Európa lehet(ne) demokratikus, de mondjuk Juncker legitimációja semmivel se nagyobb, erősebb, mint a kínai vezetőké. Európát az európaiak nélkül kormányozza egy senki által meg nem választott klikk és bürokrácia.

Európa en bloc függ az orosz piactól és orosz energiahordozóktól, nyersanyagoktól. Ha nem onnan, akkor az arab diktatúráktól jön az olaj, földgáz. Meg az ISIS-től, mert az USA nagy barátja, Törökország megveszi a szír olajat az ISIS-től.

Balt 2015.12.08. 13:54:27

@csak egy néző: Köszönjük, de "szakértőből" már szakajtónyival próbálkoztatok. Kormányon is és (ön)jelöltként is. Elég volt már ebből!

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2015.12.08. 13:56:35

@J.W. Booth: 60 év komcsi bolsi uralom utan meg van időnk.

McZozo 2015.12.08. 14:03:01

@kissiú: Kadhafit es Szaddamot nem az elnyomott nepek a kozhangulat es a demokracia buktatta meg. Igy nagyon rossz a hasonlat. Ezek koszonik szepen tovabbi evbtizedekig jol lettek volna, ha nem mennek szembe az usd alapu olajelszamolassal es nem akarnak arany vagy euro alapu elszamolasokat letrehozni es konkurenciat jelenteni es komoly anyagi erdekekeket serteni egyes nyugati csoportoknal

2015.12.08. 14:06:37

@McZozo: az unióból senki se akar kilépni, különben Orbán is szart volna a schengeni kötelezettségekre és kerítést se épít.
A ballib oldal ezzel riogat, hogy kilépnek az unióból a fasiszta Orbánék. Szánalmas.
Az unió magára húzott egy sor válságot, migránsok, oroszok elleni szankciók stb. Öntökönszúrás az egész. A britek köszönik, nem kérnek Junckerékből. Ők tényleg kilépnek a pixába.
Magyarország nem.

Az amerikaiak nagyon erős titkosszolgálati nyomást helyeztek az Orbán-kormányra, de felsültek. Elárasztották a magyar médiát rémhírekkel, nyomták a dollármilliókat a ballib alapítványokba, femináci, sorosgyörgyös, rettegő csoportokba. De csak nem jött össze ezernél több tüntető.

Most ahogy Törökországnak, a magyaroknak is engednek egy kis különutazást, pláne most már Hussein Obama nem megy bele egy Magyar Tavasz hadműveletbe, majd az utódja biztos felfrissíti az erőszakos demokráciaexportot felénk is. Hillary Clintonnak majd megint írnak a ballib értelmiségiek aggódó, komoly, géppel írt feljelentéseket.
De most az USA átmenetileg megenyhül picit, választások lesznek ott, meg a magyar ellenzék is leírta magát, elbulizták a CIA puccsprémiumát, eredmény meg nincs.
Az amerikaiaknak most elég, ha Orbán jó NATO tagnak mutatja Magyarországot. Erdogan is lehet egy geci, ha az USA mellett van. Orbán is kapott egy ilyen kis felmentést most.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.12.08. 14:07:03

@röf: Orbán jól csinál valamit valóban. Vezeti a butákat. És egy millió buta hatalmon is tartja. Olyanok mint te. Az ország nyomora, hogy ilyen helyzetbe került. Egy klientúrát kiszolgáló szélkakas csapdába ejtette, és nincs alternatíva. Ütemes taps...

McZozo 2015.12.08. 14:08:34

@Advanced Flight: Mondjuk nem tudom de nekem ugy remlik hogy a gyrcsanyek nem elmult negyeveztek annyit mint amit a fidesz elmult nyolcevezik ugy hogy mar a hatodik eve o van uralmon s meg mindig mindenrol a maszop tehet naluk. mint mikor a questor ugyet is szoci brokerbotranynak probaltak eladni mikozbe az o haverjaik iranyitottak a questort. Ha a menekultaradat nem menti meg oket akkor lehet mar nyuszitenenek emiatt

Secnir 2015.12.08. 14:17:44

@altimus:
"Aztan jott ami jott, 2014-ben ujabb nagyaranyu gyozelemmel."

nagyarányú? WTF? miről maradtam le?

McZozo 2015.12.08. 14:26:49

@tiller foch:
"az unióból senki se akar kilépni, különben Orbán is szart volna a schengeni kötelezettségekre és kerítést se épít."

En nem vizionalok semmit az egesz keleti nyitas arra ment ki hogy mikepp lehetne eltavolodni az uniotol. Mert nem tetszett nekik hogy az imf bele akar latni a kartyaikba.
Az egesz musor arrol szolt hogy az olcso imf hitel helyett azert kelett az allamadossagot ujra a korabbi mszp s szintre visszatolni draga piaci hitelekkel hogy ne szolhassanak bele nyugatrol a dolgainkba. Ez orosz rulett volt akkor de szerencsejukre ebben az idoben a fed europaval ellentetben penzt pumpalt a vilagpiacba es igy a befektetok kerestek akockazatos uzleteket ahol tobbet kaptak a penzukert. Igy nem dolt be a gazdasag.

"A britek köszönik, nem kérnek Junckerékből. Ők tényleg kilépnek a pixába.
Magyarország nem."
A brittek ki fognak sajna a migransvalsagnak koszonhetoen az Inga atbillent az ellenzok oldalara. De a magyarok is kilepnenek ha lenne honnan annyi penz mint amit az euto kapunk. De jelenleg nincsen, keletrol nem kapnak ennyi suskat se kina se az oroszok se a kozel kelet nem adott pedig sokat puhatoloztak.

"Az amerikaiak nagyon erős titkosszolgálati nyomást helyeztek az Orbán-kormányra, de felsültek. Elárasztották a magyar médiát rémhírekkel, nyomták a dollármilliókat a ballib alapítványokba, femináci, sorosgyörgyös, rettegő csoportokba."

Az amerikaiak ha komolyan meg akartak volna buktatni orbant akor mar nem orban lenne hatalmon. De nato szovetsegest nem illik megbuktatni es naluk meg elt ez az uri alur.
Azt meg hogy honnan haloztad hogy elarasztottak penzel a baloldalt meg remhirekkel nem tudom. A nav botrany nem volt kamu a questor nem volt kamu, a norveg alapok vegzalasa meg lassankiderul hogy alaptalan volt biroi iteletekkel, ugyhogy erre tenyeket hozz fel ne cask propaganda szoveget legszives.

Orban azert kapott felmentest mert ahogy te is irod jon a valasztas amerikaban valamint jelenleg kisebb gondjuk is nagyobb nalunk. De ami teny hogy a putyini nyitassal komoly rest kezdtek nyitogatnia nato pajzsan. Most az mas kerdes hogy ki hogy latja az oroszokat, de ha jelenleg mi nato tagok vagyunk akkor nemlehet az oroszoknak kiadni a dolgainkat. ez nem tetszett az amerikaiaknak es ennek hangot is adtak. Emaitt kicsit orbanek vissza is tancoltak de azert a diplomaciai mosoly nem oszinte meg mindig azota.

cardiobascularis 2015.12.08. 14:52:04

@hosaka:
Ja, mondjuk ez a faszacsávó (Nagy Imre) volt az, aki a padláslesöpréseket végeztette, és miatta ki tudja, hány szegényparaszt halt éhen vagy lett öngyilkos. Meg ez a faszacsávó volt az, aki a kulákoktól elszedett mindent. Olyanoktól is, akik egyébként szegényparasztok voltak, a háború után összeszedett a nagycsalád annyi pénzt, hogy 1951-re megvettek egy malmot, amit aztán ez a faszacsávó elvett tőlük 1953-ban, merthogy kulákok, és visszataszította őket megint a szegénységbe.
Nagy Imre bőven megérdemelte a sorsát, gyilkos volt ő is, ha csak áttételesen is.
(Mondom ezt főleg azoknak, akik szerint pl. Bajnai felelős a libások öngyilkosságáért, pedig neki kb. semmi köze nem volt ahhoz a céghez.)

cardiobascularis 2015.12.08. 15:02:34

@Advanced Flight:
Te, mintha az elmútnyócév nem a Gyurcsányék szavajárása lenne...

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Az a baj, hogy igazad van.
Baloldal jelenleg nincs, szélsőbal van, Fidesznek hívják, és jobboldalnak hirdeti magát.
Egyébként hogy mennyire ellenségei ezek a pártok egymásnak, érdemes elmenni a József Attila lakótelepre, a Toronyház utcai ABC mögött ugyanazon iroda falán egymás mellett van a Fidesz, a Munkáspárt és az MSZP táblája, ami gondolom, azt jelenti, hogy közös irodában vannak ott.

Tecc a humorod. :-)

jágör68 2015.12.08. 15:10:54

A CIA- nak maximum ilyen bejegyzések iratására van ma Magyarországon ereje- a csúfos majdan- i bukta után ki lesztek rugdalva egész Európából- is!

konrada 2015.12.08. 15:11:26

@Secnir:
Valószínűleg a 2014-es választások eredményhirdetéséről!,)
...mert - tetszik vagy nem tetszik - nem lehet másnak nevezni azt, ha egy párt listán közel dupla annyi szavazatot kap, mint a 2. helyen lévő, illetve ha a körzetek 90%-át viszi...

konrada 2015.12.08. 15:15:04

@Secnir:
Valószinűleg a 2014-es választások eredményhirdetéséről!,))

... mert minek másnak lehetne nevezni - tetszik, vagy nem tetszik - egy olyan győzelmet, ahol egy párt a listás szavazatokban közel a dupláját kapja a 2. helyezett pártnak, illetve egyéni helyek 90%-át viszi??

J.W. Booth 2015.12.08. 15:17:41

@FILTOL: nekem nincs. 5 és fél éve tart az újabb 60 év "komcsi" diktatúra. És az ország egyszer csak csak kiürül.

sas70 2015.12.08. 15:19:47

@m3gtr72: Ja és te is szopsz, miközben a nemtanácsadó, Ibizán egy kocsi árát mulatja el, egy hétvégén.

vNHM 2015.12.08. 15:26:39

Eleg hosszu lett ez a szar, nem volt kedvem elolvasni. Osszefoglalnad ket mondatban? Vagy csak annyit mondj ezen a heten is megbukott a Zorban? Vagy te mikorra prognosztizalod a bukasat?

Lolololo

2015.12.08. 15:43:06

@McZozo: "De a magyarok is kilepnenek ha lenne honnan annyi penz mint amit az euto kapunk." - ja, hát ez olyan dolog, hogy ha az USA bevenné Mexikót egy szövetségi államként, akkor a mexikóiak bizony nagyon is csatlakozni akarnának.

Magyarország se akarna EU tag lenni, ha mondjuk perszonálunióra lépett volna vele Norvégia és tolná bele a pénzt vagy Svájc sokadik kantonként felvette volna.

Na ilyen ez a keleti nyitás.

"a putyini nyitassal komoly rest kezdtek nyitogatnia nato pajzsan. Most az mas kerdes hogy ki hogy latja az oroszokat, de ha jelenleg mi nato tagok vagyunk akkor nemlehet az oroszoknak kiadni a dolgainkat. ez nem tetszett az amerikaiaknak es ennek hangot is adtak." - semmit se adott ki Magyarország, a görögök konkrétan az oroszok seggében vannak, már csak mint ortodox tesók és törökellenes nép is.
Magyarország semmilyen rést se nyitott. A francia és német hadiipar bizniszelt eddig az oroszokkal. Ők vannak most ott Iránban is bizniszt remélve. A törökök NATO tagként támogatják az ISIS-t, üzletelnek velük, lelőttek egy orosz gépet, lövik halomra a kurdokat. Picit többet ártanak a NATO-nak, mint akárki más. Görögök hasonlóan linkek csak a másik irányba.

Az amerikaiak pofátlanul lehallgatnak minden szövetségest. Nem a geci magyarokat, hanem a haver németeket. Merkel tantit.

"En nem vizionalok semmit az egesz keleti nyitas arra ment ki hogy mikepp lehetne eltavolodni az uniotol."

Nem, a keleti nyitás arról szól, hogy mindenki piacokat, befektetőket akar.
Elmondanám, hogy Iránban, Afganisztánban tolonganak a német cégek. Szaúdiban, Katarban, UAE-ben a franciák, oroszok, mindenki. Kínában mindenki ott könyököl, az amerikaiak elsőként.
Mindenki a pénz után megy.

2015.12.08. 15:52:48

@McZozo: ha a keleti nyitás az unióból való kilépés iránti puhatolózás lenne, akkor valószínűleg a franciák hamarosan csatlakoznak a Független Államok Közösségéhez, hisz az oroszokkal bizniszelnek. A németek meg az Iráni Iszlám Köztársaságba lépnek majd be, hisz arrafelé nyitottak (hagyományosan is szuper együttműködésük volt még a sah brutális diktatúrájának idejéből).
Az amerikaiak meg kínaiakká válnak, felveszik a maoista ideológiát, hiszen a kínai piacra ácsingóznak a tech cégeik, örülnek, ha kínai bankok veszik a follár kötvényeiket, ez ám a nyitás, hogy szügyig eladósodnak kínaiaknak. Már Nixon is nyitott Kína felé, fel is volt háborodva sok amerikai, hogy ez milyen dolog... Most Orbán próbál valamit kicsiben. Ez meg aztán égbekiáltó a ballibek szerint.

Az amerikaiak Szaddam felé is nyitottak anno... Ma meg Szaúd-Arábia, Törökország a nagy haverjuk. Keleti nyitás, az bazz.

Orbán az EU-ban akar maradni és a lehető legnagyobb szabadságot akarja Magyarországnak ezen belül (meg főleg teljes kontrollt az összes állami és uniós pénz felett).

Kuntakintekitekinte 2015.12.08. 16:28:16

Egy kis tévedés:

Jelenlegi miniszterelnökünk nem "úr".

A függöny mögött bokáig telefosott gatyával bujkáló, a tetteiért felelősséget vállalni nem merő gyáva férget nem nevezünk úrnak.
Tetű, gané, szar ember, fos alak vagy valami hasonló az elnevezése.

willcox 2015.12.08. 16:48:56

@m3gtr72: Ne aggódj, példaképed /vezéred/ és strómanjai még sok-sok milliárdot el fognak lopni.

McZozo 2015.12.08. 16:51:44

@tiller foch: Az oroszokkal uzletelni vagy az oroszoktol fuggove valni nem ugyanaz. MAs a viszony ha partnerek vagyunk vagy ha fuggosegi csicska viszonyunk van mert egyik esetben nem tud jonni putyin papa hogy akkor add oda ezt vagy tedd ezt tedd azt mig ha ki vagyunk szolgaltatva nem mondhatunk nemet szivessegekre, lasd mint mikor putyin bejelentette hogy most pedig akkor jovok latogatni. Pont a legrosszabb idoben mikor egesz Europa elhatarolodott ukrajna miatt mi meg jopofat kelett vagjunk a nagytestvir keresehez es egett az orszag mint a reisztag az egesz vilag elott

McZozo 2015.12.08. 16:55:31

@tiller foch: Amugy meg anno pont az mdf meg a fidesz volt az aki becsapta a kaput a kelet elott mivel azok komcsik ... es epitette le a jo Magyar keleti kapcsolatokat igy hagyva hogy uj nemzetek nyomuljanak be a meguresedo keleti piacokra. aztan mikor mszp probalta ezt orvosolni es ujra kelet fele fordult akkor a fidesz szemeben hazaarulok voltak meg pruszkolt a putyin ellen. aztan erdekes most meg dorgoloznek. hiaba na a mi komcsink az jo komcsi a ti komcsitok meg rossz komcsi :) Ettol fuggetlenul a maganvelemenyem nekem is az hogy mi helyzetunk miatt nem tehetjuk meg hogy ne nyaljunkketfele. Sajna teny hogy mi kozepen vagyunk es tortenelmileg bizonyitott hogy az sose volt jo ha cask egyik oldalra alltunk. De ez mar egy masik tortenet

McZozo 2015.12.08. 17:00:11

@tiller foch: Amig van zseton amit viszonylag control nelkul kaphat meg addig termeszetes hogy marad.

Nem mondom hogy nem neztek uzleti lehetosegeket is, de lenyegeben azt hagyod ki hogy nem uzleti penzt keresett keleten hanem kolcsonoket. Tehat a kulonbseg ott van hogy mig a franciak a nemetek es a tobbiek uzletelni mennek es mondjuk pl a franciak hadihajot gyartanak amit a ruszkik kifizetnek addig mi nem adunk vagy veszunk semmit mi cask olcso kolcsont kertunk. illetve az oroszokkal a gazra probaltunk mindenfele kedvezmenyest art kisirni anak a fejeben mondjuk hogy megepithetik paksot majd. Kinaval es az arabokkal is hasonlo targyalasok voltak. Lovet kerestek nem uzletet.

tudjukkik 2015.12.08. 17:02:11

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: "Hosszú a folyamat. Az omlás a 80-as években kezdődött, s összesen igénybe fog venni 50-80 évet."

Az szuper, mert hamarabb megdöglesz. :)

torró 2015.12.08. 17:12:32

Már nincs kedvem vitatkozni sem. A tájékozottabb emberek leírják helyettem is, amit én is írhatnék. De itt is jelen vannak az értelmetlenül handa bandázók, akiknek mindegy mit írsz, csak ugatnak mint a süket kutya. Inkább pókerezek egyet. Annak legalább van értelme.

korupisti 2015.12.08. 17:20:07

.....mi is pont ugyanazt az országot használjuk. Fölülmúlhatatlan. A libertárius "szerző"pörgeti a szellemi mókuskerekét. Névtelen Őfirkászsága "használja" az országot, valószínűleg az egykori, múlhatatlan érdemeket szerző miniszterelnök által lazán kurvának nevezettet, mint utcalányt. Magam inkább élek benne. Sok dolog nem tetszik, nagyon sok. Mégis gyűrjük tovább, mert remélhetőleg innen már csak fölfelé vezet az út.

BéLóg 2015.12.08. 17:25:43

A francba! Ennyire lemaradtam. Most akkor már megbukott Orbán? Vagy nem?

Orbán Viktor megbukott!
Orbán Viktor bukik!
Orbán Viktor bukni fog!
(Ismeretlen balliberális szerző, Lenin után, szabadon).

Gyorgy Nagy 2015.12.08. 17:40:46

Kádár nembujkált a függöny mögött mint ez a vidéki stadionokat épittetö miniszterelnök.

Wikus Van De Merwe 2015.12.08. 18:01:33

@s:

Nem értek egyet a hozzászólásoddal.

rasztaszív 2015.12.08. 18:04:48

@Wikus Van De Merwe: ez a vita tűnik a legérdekesebbnek...:)

Sol Durka 2015.12.08. 18:35:01

Kuntakintekitekinte hatalmasat nevettünk a nickeden, ez a leghumorosabb, amit ismerünk. A hsz-eddel teljesen egyeteértünk.

ogli dzsí 2015.12.08. 18:53:37

humornak elég szar poszt

Orbán nem bukott meg, ti komcsik igen, végleg. Megbukott továbbá az SZDSZ, megbukott az IMF, megbukott Gúdfrend, megbukott Scheppele, megbukott mindenki akiben reménykedtetek.

Milyen érzés a taknyotokba fulladni?

jandera 2015.12.08. 19:18:20

Ha a többi komcsi szerinted megbukott, az Orbán miért nem? Egyébként még sok másik komcsi sem bukott meg!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.12.08. 19:24:31

@jandera:

"A kádári rendszerről pedig csak annyit, hogy akkor nem hazudták a szemembe, hogy demokrácia van. Ők proletár diktatúrának hívták, pedig csak egy egyszerű illiberális demokrácia volt..."

Népi demokráciának hívták.

Aldou Raine 2015.12.08. 19:25:16

Nagyon jó a poszt! Rá is tört a hiszti, meg a seggjuk összehúzódás a sok Fidesz-droidra. Öröm volt látni! Köszi nektek ezt az érzést! Le a kalappal, kedves Toadwart66! Innentől törzsolvasótok leszek! Bravó! Így tovább!

Toadwart66 2015.12.08. 19:26:08

@ogli dzsí: "Milyen érzés a taknyotokba fulladni?" Fogalmam sincs.

Tamáspatrik 2015.12.08. 19:55:43

Más országokban is voltak hasonló stilusú politikusok, akik Orbánhoz hasonlóan feszitették a húrt: Milosevic, Berlusconi, Haider, régebben Mussolini. Általában nem lett jó vége, nem sok pozitivumot hagytak maguk után. Orbán egyáltalán nem egyedi jelenség. Kaczinsky is hasonló, igaz ő visszajött most, szerintem csak átmenetileg.
A társadalom egésze könnyen beleszalad a nagy pofonba, ha a vezetőség elveszti az itélőképességét, azon egyszerű ok miatt, mert az őket információkkal kiszolgálók nyalási versenyt folytatnak. Ezután jön a bukás majd a kijózanodás.
Orbán túlfútötte a társadalmat, a közhangulatot.

Tamáspatrik 2015.12.08. 20:06:02

@cardiobascularis: Túl keményen itélkezel és nincs is igazad. Igaz, hogy benne volt a vezetőségben, de virágnyelven (az akkori kommunista nyelvezeten) küzdött a parasztságért. Tenni viszont nem tudott a sztálini utasitások ellen semmit. Ha nincs ott a vezetőségben azon a szinten, akkor '56-nak nem lett volna annyira egységes nemzeti támogatása.
Másrészt nem veszed figyelembe, hogy az ember változik, a politikusok is meglehetősen sokat változnak. Igaz ez Bocskaira, Bethlen Gáborra, Kádár Jánosra, Orbán Viktorra is. (Bár nem tudom, hogy emlithetőek-e egy lapon.) Kádár például kivégeztette Nagy Imrét, de nem saját szorgalomból, hanem az oroszok, románok és Kina nyomására. Az a Kádár, aki kénytelen volt a terrort bevetni ill. eltűrte, nem azonos azzal a Kádárral, aki a konszolidált Kádár-rendszert létrehozta, ugyanannak az embernek egy teljesen más oldala ez. Ugyanez igaz Horn Gyulára is, aki 56-ban fiatalon még pufajkás volt. (Hogy mennyire volt jó politikus, azt én nem tudom megitélni.) Túl tökéletes embereket fogadsz csak el, főleg egy olyan alapvetően nehezen kezelhető, pszichésen terhelő dolog viszonylatában mint a hatalom.

Tamáspatrik 2015.12.08. 20:16:57

@Tudományos libsizmus: Érdekes a cikk, de pár dologgal nem értek egyet: Oroszország pontosan, hogy egy hanyatló hatalom, a népessége csökkenőben, vadnyugati állapotok uralkodnak ott. Csak az olaj és az ásványkincsek tartják felszinen, sem értelmisége sem komoly feldolgozóipara nincs, Putyin pedig az utóbbi időben túlvállalja magát. Másrészt: Magyarország ne akarjon kisérlet lenni, a nyugatnak jó buli egy kisérleti ország, én viszont nem akarok kisérleti patkány lenni. Harmadrészt, egy kis ország vezetője ne akarjon geopolitikai stratéga lenni, ezt hagyjuk meg a nagyoknak. Ügyesen kell lavirozni inkább.

zila5 2015.12.08. 20:54:02

@csak egy néző:
A tuggyukkik is már legalább 100 éve ássák a magyar nemzet sírját és tessék, még sose voltunk ilyen erősek, mint most.
Ezek szerint felfele ásnak.
Ebből gondolom, hogy a Nyugat is felfele omlik.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.12.08. 21:48:21

@Tamáspatrik:

Orbánt Mussolinihez hasonlítani... Ez azért beteg elmére vall. Miért nem rögtön Hitlerhez, egy időben ez volt a ballib kedvenc hasonlata.

tralalala 2015.12.08. 21:56:16

No mizu, rájöttetek, hogy nem bukik Orbán se ma, se holnap, se jövő kedden? :D

Toadwart66 2015.12.08. 22:21:30

@tralalala: Nem Orbán itt a lényeg. A politikusokat nem szabad hagyni, hogy szabadon garázdálkodjanak. Úgy vannak vele, ha már megválasztották őket, akkor minden és mindenki az övék. Te is, én is. Mindenki vállaljon felelősséget azokért, akiket megválasztott. Időnként rájuk kell szólni. A munkahelyemről én se vihetek haza mindent, ami megtetszik.

fidesz maszop dk egykutya 2015.12.08. 22:40:01

@Kovacs Nocraft Jozsefne: igen ezek nem jó hasonlotatok. Szerintem is orbánt inkább egy gőzölgő kupac szarhoz lehetne hasonlítani, ahogy a híveit is.

@Toadwart66: neki mondhatod, ez ilyeneket nem ért meg. Csak A PÁRT a lényeg ennek, önmaga, és az ország sorsa sokadlagos.

Bernik 2015.12.08. 22:49:05

"egy közös katartikus élmény nélkül nem nagyon fog véglegesen eltűnni"
Így igaz, csak az a kérdés, mi lesz az a "katartikus élmény". Csak a rommá bombázott német városok, a porban vonagló német nép maradékának látványa volt az a pillanat, amikor a "nemzeti" és "szocialista", (nationalsozialist = nemzeti szoci = náci) harcos vezér ráharapott a ciánkapszulájára.
Köszönjük, nem kell a "katartikus élmény", ennek elkerülésére való a történelem ismerete. Az a vezér, akit a megelőző rendszer (diktatúra) titkosrendőrsége delegált ellenzéke szemmel tartására, majd átvette a megfigyelt párt feletti uralkodást, azután az ország egyszemélyi vezetését, a megelőző diktatúra ellenfelének hazudva magát - nos ez Hitler volt, de miért is olyan ismerős ez a történet?
Aki azt ígéri első számú vezetőként, hogy a "munka alapú társadalom" (Hitler találmánya ez a fogalom is), nem pedig a "plutokrata" (pénzimádó) Nyugat, ami majd boldoggá teszi nemzetét (miközben a vezér maga és sleppje felfoghatatlan mértékben lop és csal), aki szanatóriumoknak nevezi a munkatáborokat ("Arbeit macht frei!"), annak az ideológia teljesen mindegy. Neki a harc, az Ő HARCA (Mein Kampf) a lényeg. Nem a nyugodt, tervezhető polgári élet, hanem a folyvást bizonytalanságban, lázban, harcban fojtogatott alattvalók fölötti uralkodás és terjeszkedés.
@Kovacs Nocraft Jozsefne:
A fentiek alapján mi is a gond a hitleres hasonlattal?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.12.08. 23:10:34

@Bernik:

Nekem semmi gondom vele. Neked van nagy gondod, ha elfogadhatónak tartod. És ne kérdezd, miért, mert a fentiek alapján úgysem fogod megérteni.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.12.08. 23:18:24

Megint álomodoztok, kicsi ballibák.. Persze érthető. A valóság keserű a számotokra így az álmok birodalmába menekültök, csak osztán felébredtek, és még mindig ott ül a fejeteken a "gonosz Zorbán".. Jáj

Pukka Pad 2015.12.09. 02:05:43

@jandera: na ez annyira jó, mindent visz. Übereli a legtöbb idiótát itt és más összeizzadt blogon. Juhász Pétertől veszed a szert?

cardiobascularis 2015.12.09. 02:33:27

@Tamáspatrik:
Küzdött egy nagy büdös faszt a parasztságért. Ő nyúzta őket a legjobban, nem Rákosi meg Gerő.
Ő volt a padláslesöprő miniszter.
Menj le falura, és kérdezd meg az öregeket, hogy mennyire szerették, és mennyire voltak szomorúak, amikor Kádár kivégeztette.
Nagy Imre egy Kádárnál sokkal rosszabb, mocskos, megszállott sztálinista kommunista volt.

Akkor is, ha mostanában ezt nem divat bevallani.
Hidd le, ha nem Kádárék győznek, hanem Nagy Imréék, pár év alatt sokkal szarabb, ceausescuihoz/honeckerihez hasonló rendszer lett volna itt, ugyanúgy orosz fennhatóság alatt, mert Nagy Imre az oroszok mérhetetlen seggnyalója volt, vagy 20 évet ott élt le Sztálin-fiúként. És semmit nem változott.

cardiobascularis 2015.12.09. 02:44:30

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Mondjuk a menekültügyet tekintve akár a náci is megállná a helyét, más kérdés, hogy ezzel az intézkedésével pont egyetértek (mert biztos én is náci vagyok).
Viszont egy tetves, aljas szar, aki a haverjaival szétrabolja az országot, a saját haveri köre kezében halmozva fel minden vagyont.

Én ugyan nem szerettem Gyurcsányékat sem, de annyira pofátlan rablók nem voltak, és legalább a szegény embert is nézték valamibe.
Orbánnál kb. az aki szegény, dögöljön meg mentalitás él, a közmunkának nevezett kényszermunka tipikusan ennek a megtestesítője, mert lehet, hogy pár ezer forinttal többet kap a kényszermunkás, mint a segély, de esélye sincs kilépni belőle, mert KÖTELEZŐ elmennie a kijelölt napon a kijelölt munkára, akkor is, ha egyébként más dolga lenne, képezné magát vagy bármi egyéb (hogy a helyi fideszes kiskirályok ezekkel a szerencsétlenekkel műveltetik a földjeiket meg építtetik a házukat INGYEN, már az is börtönnel járna tisztességes országokban).
Ez semmi más, mint a munkanélküliség hosszú távú fenntartása, és tömegek rabszolgasorba kényszerítése, állami szintű csicskáztatás.

Okosabb vagy te annál, hogy ezt ne lásd.

Ja, egyébként volt a Kádár-rendszer neve népi demokrácia IS, de proletárdiktatúra IS, ezek kb. egymás szinonimái voltak.

És Orbán is ezt szeretné bevezetni, a népnek jóval rosszabb formában, saját haveri körét meg családját kizsákmányolói pozícióba ültetve.

Remélem, látom még lámpaoszlopon lógni, kötéllel a nyakában. A közelében meg Kövért, Lázárt, Rogánt, Habonyt, Szíjártót (őt névre szóló, 1 milliós kötéllel akár).

nu pagagyí 2015.12.09. 05:19:53

Jöhetne már a katarzis!
Túl rövid az élet, hogy egy ilyen Orbán-féle tahót el kelljen viselni huzamosabb ideig.

ati27 2015.12.09. 06:39:10

@SAndris:
A vàlasz egyszerü: az europai uniós forràsok elapadàsa. No azutàn màr csak sajàt forràsból lehet lopogatni. Na akkor majd lesznek sérelmek..

deneskata 2015.12.09. 07:15:48

Tetszett! Legjobban az utolsó mondat... :)
Köszönöm és gratulálok! :)

2015.12.09. 07:39:20

@McZozo: az amerikaiak szügyig el vannak adósodva Kína felé. De az nyilván mennyivel jobb, mint egy beruházásra hitelmegállapodást kötni a csúnya oroszokkal.
Nem vagyok egy oroszbarát, csak látom, hogy mindenki mindenkivel üzletel, eladósodik akár Kína felé is, de az oké. Nevetséges.

2015.12.09. 07:50:18

@McZozo: a pénz is egy termék, a hitekeknek is van piaca. A franciák akármilyen diktatúrának eladnak haditechnikát gátlások nélkül, az amerikaiak szintén. Ez mennyivel jobb, mint egy olcsó hitel kijárása?
Nem vagyok se Putyin, se Orbán fanboy, de nem értem, miért nem lehet objektívan megítélni a helyzetet. Ha Finnország vagy Ausztria venne fel hitekt egy beruházásra Szaúd-Arábiától, Kínától, Oroszországtól, az normálisan lenne megítélve.

Ezzel nem azt mondom, hogy kell a paksi bővítés vagy kell az orosz hitel. Pláne nem titkolózva. Csak ab ovo lefikázni nem kellene, csak mert oroszok és magyarok kötötték.
A kínaiak az amerikaiakat a kezükben tartják a felvásárolt kötvényekkel. Nem jó ez, de alapból nem rosszabb, mint egy másmilyen hitel, más partnerek között. A megállapodás apró részletei meg a felhasználás érdekesebb lenne. Na arról nem tudunk semmit.

jandera 2015.12.09. 08:04:12

@Pukka Pad: A Juhász Pétert nem értem...

Proud Mary 2015.12.09. 08:46:03

@jandera: juhász egy analfabéta, tipikusan libsiknek való "hős". több tv vitáját láttam, ahol a vörösen fröcsögő fején kívül semmit nem tudott felmutatni

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.12.09. 08:59:49

@cardiobascularis:

"közmunkának nevezett kényszermunka tipikusan ennek a megtestesítője"

A közmunka nem kötelező, csak választható. Akár bármiféle munka, amit elvállalsz.

"mert lehet, hogy pár ezer forinttal többet kap a kényszermunkás, mint a segély, de esélye sincs kilépni belőle, mert KÖTELEZŐ elmennie a kijelölt napon a kijelölt munkára"

A legtöbb munkahelyen ugyancsak KÖTELEZŐ bejárni dolgozni, sőt a szabadságod 75%-ával is a munkaadó rendelkezik: nem akkor veszel ki szabadnapot, amikor akarsz.

"hogy a helyi fideszes kiskirályok ezekkel a szerencsétlenekkel műveltetik a földjeiket meg építtetik a házukat INGYEN, már az is börtönnel járna tisztességes országokban"

Egyetértek.

"Viszont egy tetves, aljas szar, aki a haverjaival szétrabolja az országot, a saját haveri köre kezében halmozva fel minden vagyont."

Egyetértek.

"Ez semmi más, mint a munkanélküliség hosszú távú fenntartása, és tömegek rabszolgasorba kényszerítése, állami szintű csicskáztatás."

Nem mondom, hogy ideális megoldás, de a munkanélküliségnél azért jobb. Mivel pedig NEM kötelező, mindenki szabadon eldöntheti, igénybe akarja-e venni. Akinek nem tetszik, nem veszi igénybe, és akkor az ő számára nem is létezik.

s 2015.12.09. 10:12:18

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "egy időben" Egy időben? Nekem most is az. Ha annak a fasz orbánnak egy csepp esze lenne, neki is a kedvenc hasonlata lenne. Félretetetne a mollal egy kis benzint az utolsó percekre. Tudod, amikor megmérgezi magát, fejbe lövi magát és egy gödörben elégetteti a rohadt testét - hogy azzal se nekünk kelljen már foglalkozni.

jandera 2015.12.09. 10:21:35

@Proud Mary:
Rákerestem, már tudom kire gondoltál. Az oldalon más érdemlegeset nem találtam, mint hogy vagyonosodási vizsgálatokat kezdeményezett többek (sokak) ellen, és felszólításra saját maga ellen is. Ez így szerintem korrekt az Ő részéről, egyet értek vele!
Ugyan ezt várom a másik (Orbán ellenes) tábor minden tagjától!Abból, hogy ki vállalja be, illetve ki van ellene egy ilyen vizsgálatsorozatnak rengeteg közszereplőt lehetne minősíteni!
A vizsgálat lefolytatása után feketén - fehéren látszana, kik lopják a Magyarok pénzét, de már az is sokat mondana, kik támogatnának egy ilyen vizsgálatot.
A szövegezése kissé (nagyon) cinikus, de az ötlet kifejezetten jó!
Kösz, hogy egy lapon említettél vele! (bár még mindig nem értem az okát...)

Balt 2015.12.09. 10:35:03

@tiller foch: :) Kb. ez van. Annyival azért kiegészíteném, hogy az EU tagság (ill. a nyugati gazdaságba integrálódás) nem kizárólag Mo. érdeke, hanem bizony a nyugati tőkéé is. Legfőképpen piacszerzés, lehetséges konkurencia felszámolása, ismerjük jól a magyaros történeteket.

Balt 2015.12.09. 10:37:42

@Secnir: Arról, hogy pl. az egyéni körzetek 92%-át hozta a Fidesz.

Balt 2015.12.09. 10:40:36

@McZozo: "De nato szovetsegest nem illik megbuktatni es naluk meg elt ez az uri alur."

Görögo., Olaszo., Cseho., Románia stb. Nem úgy néz ki, hogy túlságosan úri allűrizálnának.

Balt 2015.12.09. 10:53:03

@McZozo: Úgy rémlik, hogy a Fidesz ellenzékben volt az első szabadon választott Ogy.-ben, az viszont igaz, hogy az orosz válság pont I. Orbán idejére esett.
nol.hu/gazdasag/kis-orosz-valsagtan-1508849

McZozo 2015.12.09. 11:05:07

@Balt: Most ez mire pelda? Nem ertelek. Mert pl hogy a gorogok lassan gyakrabban valtanak kormanyt mint gatyat az amerikaiaknak speciel semi koze. Az egesz arrol szol hogy egy huzd meg ereszd meg jatekot jatszanak a hitelezok es gorogorszag. Gorogok az eurozonabol valo kilepessel fenyegettek, mig a hitelezok az allamcsoddel. A lakossagnak meg mar a toke tele a megszoritasokkal, mikozbe hurcolnak magukkal egy olyan hianyt ami mar minden kozgazdasz szerint kitermelhetetlen. Igy ez az idok vegezeteig fokozodhat. Az egyetlen megoldas az lenne mint amit anno lengyelorszag csinalt hogy csodot jelent es a hitelezok leirjak a tartozasat vagy legalabb egy nagyobb reszet. mert amig ez nem tortenik meg addig minden gorogokre koltott euro cask egy ordas nagy fekete lyukba ontott penz. A kormanyok meg keptelenek ezt kezelni ezert jonnek mennek. mert a hitelezok csavarjak a tokuket hogyha nem fizetnek meg nem szoritjak meg a lakossagot akkor nemlesz tovabbi penz ami utan azonnali alamcsod jon. Mig a masik oldalrol ugye azzal kerulnek kormanyok hatalomba hogy na most aztan ok majd megmutatjaka hitelezoknek es nem less tobb megszortitas, de aztan mikor mar benn vannak a barsonyszekben kiderul hogy igerni szep dolog de megvalositani mar egy egeszen masik tortenet. es ugye a lakossag meg elegedetlen less mert nem ezt igertek neki. De mint mondtam ebben a jatekban amerika mint kormany semmilyen szerepet nem kapott.

Balt 2015.12.09. 11:05:18

@Bernik: Ez tényleg szimptomatikus. (Mármint a komment.)

McZozo 2015.12.09. 11:09:05

@Balt: "Úgy rémlik, hogy a Fidesz ellenzékben volt az első szabadon választott Ogy.-ben, az viszont igaz, hogy az orosz válság pont I. Orbán idejére esett.
nol.hu/gazdasag/kis-orosz-valsagtan-1508849 "

Ezt most mire irod?

McZozo 2015.12.09. 11:13:29

@Bernik: "Köszönjük, nem kell a "katartikus élmény", ennek elkerülésére való a történelem ismerete."

Na pont ezert folyik az iskolak lerohanasa es kozpontositasa jelenleg. Hogy cask azt lehessen tanitani amit ok akarnak. A tortenelemhamisitasi meg mar most boszen folyik , s igy nyomjak el a tortenelmi ismeretetpar evtized alatt .

Balt 2015.12.09. 11:19:48

@McZozo: OK, nyertél, Görögo. pl. az EU sara (hogy ti. addig népszavaztattak, amíg nem a jó eredemény jött ki). A cseh kormányt pl. egyértelműen az amerikaiak fúrták meg (vsz. Temelin miatt):
444.hu/2013/07/30/a-cia-vagy-az-oroszok-buktattak-meg-a-cseh-kormanyt
kitekinto.hu/europa/2015/04/06/most_a_csehekre_szallt_ra_amerika

De itt van az amerikai doktrína egy világhírű amcsi közgazdász által vázolva (a migránsválság ürügyén):
www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/van_uj_javaslat_a_bevandorlas_megallitasara.603131.html

McZozo 2015.12.09. 11:37:27

@Balt: En mondjuk szoktam szeretni az osszeeskuves elmeleteket es most tudom hogy divat a Soros tehet mindenrol hozzaallas, de pl a migransokat en nem kennem rajuk. Szimplan ha kinek erdeke menten vizsgalom nekem sokkal inkabba torokok tunnek felelosnek mint az amerikaiak. Kezdett eleguk lenni hogy ok nyertek meg 3 millio menekulktet s mindenki mas szarik ra s raadasul a menekultvalsag kitorese elott meg az unio is lefelezte pont a torokoknek szant osszeget amit a menekultekre adtak. Igy en nem csodalkoztam azon hogy a torokok azt mondtak igen gyerekek akkor vegyetek ti is ki a reszeteket az oromokbol es elinditottak a meneteket europaba.

Ha mostviszabb akarsz menni hogy amenekules indokait nezed, akkor ott egyetertek hogy abban iszonyu nagy felelossege van az usanak. Ugye bevonultak iraqba, majd nem oldottak meg a helyzetet. politikai urt hagytak maguk mogott de kivonultak. de egy csomo fegyvert otthagytak hogy azt az uj Iraqi sereg felhasznalhassa, de ehelyett volt Szaddam hivok kaparintottak magukhoz es megalakitottak az isis-t. Majd egyeb szep tortenetek sziriaban... na ezekben egyetertek hogy nagyon nagy szerepet jatszott az usa es nem szamolt a kovetkezmenyekkel.

McZozo 2015.12.09. 11:38:41

@Balt: a cseh korulmenyekkel nem vagyok tisztaba igy ahhoz erdemben nem tudok hozzaszolni. ezert elnezesed kerem tudatlansagomert :)

McZozo 2015.12.09. 13:21:34

@Balt: Bajnai dolog most nem teljesen ertem hogy jon ide, de ha akarod majd arrol is beszelhetunk.

A masik cikk meg nem azt mondja hogy soros szervezte es buzditotta a menekulteket, hanem ha elolvasod akkor cask azt irja hogy szerinte be kene fogadnia europanak a menekulteket es tamogatnia kene oket. Szimplan gazdasagi oldalrol nezve ebben van is logika mert Europa eloregedoben van es sok helyen komoly problemat vet fel par tiz ev mulva az eloregedo lakossag miatt hogy az adok mibol jonnek majd be a nyugdijakat mibol fizetik es ugy altalanossagban mi less ha alig less fiatal mar a baromi sok nyugdijasra.
5-6 eve meg az angol politikaban is azt hallottam mielott Cameron papa begolyozott , hogy anglianak szuksege van a bevandorlokra mert amugy eloregszik es 10-20 ev mulva nem less az allamnak bevetele, es ezt a velemenyt a kozonseg nagy resze is osztotta a politikai vitaforumokon. Aztan jot a UKIP itt is es Cameron feltve as poziciojat toluk elkezdett versenyezni veluk szelsojobbos populizmussal s igy megforditva a kozhangulatot.
Namost visszaterve a mostani menekultvalsagra, elmondhatjuk hogy habar szimplan gazdasagilag nezve a szamok menten akar igaza is lehetne sorosnak, cask nem veszi bele a kepletbe hogy most nem kozepesen vagy jol kepzett kelet europai munkavallalokrol van szo, hanem sokesetben kepzettseg nelkuli nyelvet nem tudo es totalisan mas kulturaban szocializalodott emberek jonnek, akik nem biztos hogy netto erteket tudnak hozzaadni a nemzeti ossz termeleshez, hanem korulmenyeik nyeltudasuk iskolazottsaguk es kulturajuk kapcsan lehet inkabb cask a rendszer netto kivevoi lesznek, mert valamilyen szocialis haloval oket is el kell majd tartan.
Ettol teljesen fuggetlen az a masik dolog hogy ma szeretjuk osszemosni a migransokat es a menekulteket. mert sajnos a menekulteket akik tenyleg sziriabol jonnek akarmilyenek is ideiglenesen es ez akar lehet sajnos hosszabb ido is de be kell fogadni es tamogatni kell. Majd ha belathato idon belul konszolidalodik a helyzet haza lehet oket kuldeni. Bar teny hogy erre nem sok az esely. A migransokbol meg ha jol mukodne a regisztracio es szuro meg igenis lehetne orszagonkent szemezgetni olyan embereket akire szukseg van. LAsd pl magyarorszagon orvos nover ... hianyokat ezen poziciok betoltese fejeben igenis lehetne befogadni migransokat is, mas kerdes hogy ezeket hogy lehetne ott marasztalni mikor mondjuk kapnanak egy letelepedest ugy mint Magyar tarsaik ok is pattananak azonnal nyugat europaba mert ott ugye 5-10 szeres berekert adhatnak el szaktudasuk.

cardiobascularis 2015.12.09. 13:26:19

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Ja, nem kötelező, csak ha nem mész, megvonják a segélyt IS.
Végleg.

A munkahely annyiból más,. hogy azt magad választhatod meg.
A közmunkát nem.
Ha atomtudós vagy, akkor is el KELL menned az Mészáros Lőrinc budiját pucolni, ha arra utasít a polgármester (aki véletlenül pont ML).

Nem, a közmunka nem jó, mert pl. nyáron, amikor elmehetnél jobban fizető (mondjuk havi 150-200 ezer akár) idénymunkákra (jellemzően aratás és egyéb betakarítás), akkor sem mehetsz, mert havi 47 ezerért kell csinálnod, amit a polgármester mond.
Ez semmi egyéb, mint a nyomor mesterséges és szándékos fenntartása.

És nem mondom, hogy nem értek egyet azzal a polgármesterrel például, aki azt mondja, hogy akinek a háza környéke, kertje stb. nincs rendben (pl. felveri a gaz), vagy nem termeszti meg - vidéken - saját részre a zöldséget meg krumplit (főleg úgy, hogy vetőmagot/dughagymát stb. kap ingyen), annak nem jár segély, mert aki semmit nem hajlandó tenni magáért, az ne várja el, hogy az állam megtesz érte mindent.

cardiobascularis 2015.12.09. 13:34:14

@McZozo:
A tévedés ott van a bevándorlók befogadásában, hogy Sorosék azzal érvelnek, hogy majd ezek a bevándorlók dolgoznak, és kitermelik a következő generáció nyugdíját.
Viszont ezek egyike sem akar dolgozni, ezek a segélyekért mennek, ahova mennek. Nem véletlenül Németország meg Svédország a fő célpont.

A másik, ami nem is tévedés, hanem bűn az európaiak ellen, az meg ott, hogy ezek mind iszlamisták, és ők még nem olyan lazán veszik a vallást, mint az európaiak a kereszténységet, a fiaikból lesznek a számukra idegen környezetben vallási fanatikussá nevelődő barmok és terroristák, lásd Párizs.
És igen, lehet, hogy ezerből csak egy lesz terrorista, de az is pont eggyel több a kellőnél.
Ha nem jöhetnek ide, akkor ez a kérdés megoldva. Robbantgasson meg lövöldözzön otthon.

konrada 2015.12.09. 13:37:57

@cardiobascularis:
Az idénymunka is munka, így nyugodtan el lehet szerződni oda.
...aztán ha vége, úgy lehet ismét munkanélkülinek menni - ha nem talál mást, és elfogadni a közmunkát.
...de az hülyeség, hogy valaki azért nem vállalhat munkát, mert közmunkára kötelező mennie...

...persze ha arra gondolsz, hogy azért nem jó, mert nem lehet egyszerre segélyes is, meg dolgozhat mellette feketén is, akkor az más.
Az tényleg nem jó.

...annak aki két helyről akarna pénzt, s az egyiket a többi dolgozó adójából munka nélkül.
Aki meg helyette is fizette - meg neki is - annak jó: többek közt ezért is fizet kevesebb jövedelemadót.

konrada 2015.12.09. 13:45:30

@cardiobascularis:
Azért ez így túlzás. Biztosan akad a migránsok között olyan is, aki nem akar dolgozni, de nem ez a fő indoka annak, hogy olyan országba mennek, ahol magasabb az életszínvonal.
Ha már megindultak, szeretnének többet keresni, mint ha megállnának egy szegényebb országban. (Meg az sehátrány, ha kezdésként emberibb körülmények vannak, ami egy jóléti társadalomban inkább biztosítható.)

...az már más kérdés, hogy ők Európából csak a jobb életet akarják, de a normáikat, elveiket nem.
S emiatt sokuk nem képes beilleszkedni, amitől frusztráltak lesznek. Ebben van igazad, ezért nem lehet őket nyakló nélkül befogadni.

Balt 2015.12.09. 13:46:11

@McZozo: Itt pl. "cáfolják" a tényeket Sorosék, de direkt hoztam hazug ballib zászlóshajóról a vonatkozó cikket: hvg.hu/itthon/20150925_Soros_alapitvanya_tagadja_a_menekultutik

Na mindegy is. Ez végtére is filoszemita felvetés: Izrael ott van a szomszédban, a demográfiai mutatók ott sem lehetnek jobbak, Soros legalább annyira érintett származásilag, mint Mo. kérdésében. Nem lehetne, hogy inkább velük legyen ilyen jótét, és oda irányítsa a menekülteket? Ezáltal meg lehetett volna kímélni pl. a mai nap megfulladt 5 arab gyerek életét.

McZozo 2015.12.09. 14:21:25

@cardiobascularis:
"A tévedés ott van a bevándorlók befogadásában, hogy Sorosék azzal érvelnek, hogy majd ezek a bevándorlók dolgoznak, és kitermelik a következő generáció nyugdíját.
Viszont ezek egyike sem akar dolgozni, ezek a segélyekért mennek, ahova mennek. Nem véletlenül Németország meg Svédország a fő célpont."

Ugyanezt mondtam en is lenyegeben, egy reszlettel nem ertek cask egyet az az "egyike sem" Ezt ugyanis nagyon nem hiszem. Az emberek nagy resze szeretne jobban elni fejlodni ehez meg a segelyen tengodes nem megoldas. Raadasul ugy hogy azert mindenutt a segelyek csokkenoben vannak. Ma mar angliaban is megszigoritottak es egy bevandorlo max 3 honapig jogosult segelyre mig az angol 6 honapig, illetve sok mindenre nem is jogosult mint pl hopusing benefit .... Megy a duma hogy mit akarnak az unioval ellentetesen de kozbe sunyiban mar csomo mindent kiviteleztek az unio megkerdezese nelkul.

A másik, ami nem is tévedés, hanem bűn az európaiak ellen, az meg ott, hogy ezek mind iszlamisták, és ők még nem olyan lazán veszik a vallást, mint az európaiak a kereszténységet, a fiaikból lesznek a számukra idegen környezetben vallási fanatikussá nevelődő barmok és terroristák, lásd Párizs.

En az iszlamista es a terrorista koze nem tennek egyenlosegjelet. Nem kell iszlamistanak lenni ahoz hogy valaki lovoldozzon robbantgasson. LAsd baszk szeparatistak, IRA, es meg sorolhatnank sok EUROPAI szervezetet. Ehez cask fanatikusnak kell lenni.
Ezzel egyutt errol mar sokakkal beszeltunk korabban is en meg mindig tartom azt hogy az ilyen franciaorszagi esemenyek kialakulasaert nem az iszlam a felelos hanem mondjuk a gazdasagi hatter. (persze vannak kivetelek mikor a jolmeno csalad hulye fia lanya megkergul ...) Pl mindig angiat tudom felhozni peldanak mert ezt ismerem. Itt anno beengedtek boldog boldogtalant a gyarmati orszagokbol. Orultek neki hogy jaj de jo most van akkor felrabszolga olcso munkaero, cask kozbe nem volt cel ezeket az embereket integralni oktatni es egyenlokent kezelni. igy ma masod harmadgeneracioi ezeknek az embereknek is ugyanott tart. S ezek allampolgarkent jogosan hozongenek mert ki vannak rekesztve a lehetosegekbol. LEgjobb pelda az mikor allast keresel azonnal eled tolnak egy nyomtatvanyt amin az elso kerdesek kozott van hogy borszined etnikai szarmazasod vallasod??? es kotelezo kitolteni, es garantalom hogy magasabb munkakoroknel mar vallas borszin kizaro tenyezo meg ha nem is ismerik be.

"És igen, lehet, hogy ezerből csak egy lesz terrorista, de az is pont eggyel több a kellőnél.
Ha nem jöhetnek ide, akkor ez a kérdés megoldva. Robbantgasson meg "
Hulyek mindenutt vannak a keresztenyek kozott is igy hogy most talatak 20 barmot a masfel millio kozott ez nem lep meg. Elkeseredett befolyasolhato emberek. En ugy tudom hogy nem nyert bizonyossagot hogy bevandorlok voltak a terroristak kozott inkabb tobbed generacios oslakosok voltak. de ha meg friss migransok is lennenek aranyosan a szamukhoz kepest elhanyagolhato a hulyek szama. Sajnos ettol meg emberek haltak meg ez nem elhanyagolhato. de a problema gyokere nem ott vna hogy most akkor minden iszlamistat utalni kell szerintem. LAktam olyan helyen ahol egyetlen feher csaladkent koltoztunk be arabok koze. Olyan tiszteletudoak segitokeszek es udvariasak voltak vegig mig ott laktunk mit egyetlen feher se korabban. Igy szerintem az eloitelet hulyeseg onmagaban.

cardiobascularis 2015.12.09. 17:20:56

@konrada:
De nem lehet idénymunkásnak menni, mert a kötelező közmunkától nem tud.
Az ugyanis KÖTELEZŐ, nem lehet azt mondani, hogy egyéb dolgom van, nem megyek, mert ha megteszi, kiesik a közmunkából IS, meg segélyt SEM kap.
Ismerek ilyeneket itt, ahol lakom. És van köztük, aki képzett ember, dolgozna ő rendes munkahelyen is.
A feketemunkát nem hiszem, hogy említettem, pláne nem, hogy dicsértem volna.

@McZozo:
Ők a segélyből csak azt látják - ahogy sok magyar is egyébként -, hogy az mekkora abszolút értékben, átszámolják a helyi bevételekre, és az jön ki, hogy húbazmeg, ott munka nélkül paradicsom van (meg paprika is, kolbásszal, mohamedánoknak marhahúsból).
Azt nem, hogy a költségek mennyivel magasabbak, bár azért a német segélyből Németországban nem kell nyomorogni, mint itthon a magyarból, elég a tisztességes megélhetéshez.

Bocs, az ETA meg az IRA azért tette, amit tett, hogy független legyen az országuk, szóval ők ezt a SAJÁT országukban tették az elnyomók ellen. Ami valahol érthető. Érted, ha az arab otthon robbantgatná az Iszlám Államot, még akár azt is mondanám, hogy igaza van (ahogy az Izrael által megszállt területen élőknek is).

"Elkeseredett befolyasolhato emberek."
De mitől?
Volt interjú némelyiknek a szüleivel, jól éltek, még a helyi fehérek többségéhez képest is.
Akkor mi a lófaszra volt elkeseredett?
Nem, ezek ugyanolyan barmok (sőt, egy nagyságrenddel olyanabbak), mint nálunk a szélsőjobbos idióták, akik vissza akarják foglalni Erdélyt meg a faszom tudja, miket. Csak ezeknél még az iszlám vallási fanatizmus is tetézi ezt, ők valóban nemcsak 1300-akárhányat írnak, de ott is tartanak fejben, mint Európa az itteni 1300-as években, csak az a baj, hogy sokkal modernebb pusztítóeszközökhöz jutnak hozzá. El sem merem képzelni, mi lett volna, ha Európában ugyanez az arzenál megvan 1300-1400 körül. Valószínűleg már kipusztult volna az emberiség.
Csak Európa közben agyban is fejlődött, az arabok meg csak visszafelé. Pedig valamikor a tudományban élen járó nép volt (orvostudományban Avicenna sok leírása ma is megállja a helyét, hajózás, matematika - az algebra, kémia nem véletlenül arab szavak). Csak aztán ott is betett a vallás az egésznek, ahogy Európában is a középkorban.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.12.09. 17:49:24

@cardiobascularis:

"Ja, nem kötelező, csak ha nem mész, megvonják a segélyt IS. Végleg."

Tudtommal szabadon választható. De ha nem, kérlek, mutass rá jogforrást, törvényt.

"A munkahely annyiból más,. hogy azt magad választhatod meg. A közmunkát nem."

A közmunka egy munkahely a sok közül. A saját munkahelyeden sem döntheted el, miféle munkát osztanak rád.

"Ha atomtudós vagy, akkor is el KELL menned az Mészáros Lőrinc budiját pucolni, ha arra utasít a polgármester (aki véletlenül pont ML)."

Már megegyeztünk abban, hogy ez szerintem is bűncselekmény és börtönnel kellene büntetni. Nem azért, mert az atomtudósnak is budit kell pucolnia, hanem azért, mert magáncélokra alkalmlazzák a közmunkást.

"Nem, a közmunka nem jó, mert pl. nyáron, amikor elmehetnél jobban fizető (mondjuk havi 150-200 ezer akár) idénymunkákra (jellemzően aratás és egyéb betakarítás), akkor sem mehetsz, mert havi 47 ezerért kell csinálnod, amit a polgármester mond."

A munkahelyeden megteheted, hogy felmondasz arra a pár hónapra, amikor jobban fizető munkát kínálnak valahol? Na ugye... Persze felmondhatsz, csak éppen nem biztos, hogy utána visszavesznek.

Mellesleg nemrég hoztak valami változtatást, ami épp a nyári alkalmi munkavállalást könnyíti meg a közmunkásoknak.

Tamáspatrik 2015.12.09. 19:39:21

@cardiobascularis: Ezt kivülről nem lehet jól megitélni. Való igaz, hogy az egész Rákosi rendszer borzalmas volt. én úgy látom, hogy Nagy Imre a hatalomba beépülve próbált rajta változtatni egy kicsit, kérdés, hogy tudott-e: lehet, hogy halott kisérlet volt, téves döntés, nem tudom. 1953-ban sikerült kigolyózni Rákosit, ő lett akkor a miniszterelnök és egy hajszálnyival kevésbé sanyargatták a népet, egészen 55-ig, amikor Rákosiék visszajöttek egy trükkel, ami tovább hergelte az embereket. Sokan kivánták 56-ban Nagy Imrét miniszterelnöknek, az ún. mérsékelt komcsik. Kádárral nem akarom összehasonlitani, csak azt jelezném, hogy nehéz az embereket jól megitélni. Nekem a nagyszüleim falun nem azt mondták, hogy Nagy Imre jó vagy rossz ember volt, hanem hogy gyenge volt.

cardiobascularis 2015.12.10. 02:14:09

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Nem választható szabadon, ha nem vállalod el, segélyt sem kapsz.
A munkahely azért kicsit más, nem kötelezhetnek olyan munkára, ami a munkaköri leírásodban nincs benne, másrészt azt te választod meg, ha olyan hülye vagy, hogy atomtudós létedre vécépucolást is tartalmazó munkakört választasz, csak magadra vethetsz (ismerek én is olyan repülőmérnököt, aki a Malév megszűnése után benzinkutas lett, pedig ma már az sem egy jó szakma, de valamit enni kell a családnak, ahhoz meg már öregnek érzi magát 60-hoz közel, hogy külföldre menjen a bármekkora nagy szaktudásával).
A közmunka néven emlegetett kényszermunkát nem magad választod.

"A saját munkahelyeden sem döntheted el, miféle munkát osztanak rád."
Már hogyne dönthetnéd. Erre van a munkaköri leírás. Ami abban nem szerepel, arra nem utasíthatnak.

cardiobascularis 2015.12.10. 02:19:59

@Tamáspatrik:
Hát az én nagyszüleim meg egyéb idős falusi ismerőseim nem egészen így látták.
De más se (Wikipedia):
1950. december 1-jén mint élelmezési miniszter (a kötelező beszolgáltatás legfőbb irányítója volt), újra a Politikai Bizottság tagja lett.
1953-ban, Sztálin halála után Nagy Imre szenvedélyes beszéddel illette a szovjet diktátort, és felszólította az országgyűlést Sztálin emlékének törvénybe iktatására.
A reformpolitikus...

chrisred 2015.12.10. 05:34:56

@cardiobascularis: "Bocs, az ETA meg az IRA azért tette, amit tett, hogy független legyen az országuk, szóval ők ezt a SAJÁT országukban tették az elnyomók ellen. Ami valahol érthető. Érted, ha az arab otthon robbantgatná az Iszlám Államot, még akár azt is mondanám, hogy igaza van (ahogy az Izrael által megszállt területen élőknek is)."

Ahogy a közel-keleti terrorcselekmények döntő többsége is arabok lakta területen történik. Az izraeli merényletek a körülmények miatt nagyjából az Észak-Írországban történtekkel vethetőek párhuzamba, míg a londoni és egyéb külhoni robbantások a párizsi akciókkal vagy a 911-el. Nem nagyon tudok arról, hogy olyan országokban is történt merénylet, amelyek nem léptek fel megszállóként vagy gyarmatosítóként a Közel-Keleten a közelmúltban.

chrisred 2015.12.10. 05:41:54

@cardiobascularis: A döntő szempontok, ami miatt a közmunka nem sorolható a munkaviszony jellegű jogviszonyok közé: az általad is említett munkaköri leírás valamint a felek szabad megegyezésének (munkaszerződés) hiánya, ad hoc alapú (tehát nem tartós) jogviszony, a munkabér nem a végzett munka értékén alapul.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.12.10. 09:21:23

@cardiobascularis:

"Nem választható szabadon, ha nem vállalod el, segélyt sem kapsz."

Én ezt nem így tudom, de lehet, én tudom rosszul. Tudnál valami jogforrást mutatni erre?

"Már hogyne dönthetnéd. Erre van a munkaköri leírás."

Amit nyilván te állítasz össze. Vagy mégsem?

De addig hagyjuk függőben a vitát, amíg nem sikerül tisztázni, vajon tényleg elvész-e a segély is, ha valaki nem hajlandó közmunkát vállalni. Kérlek, keress valami jogforrást, én is megpróbálom. Ne mások véleményét, mert ők is rosszul tudhatják.

cardiobascularis 2015.12.10. 13:43:38

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Nem te állítod össze, de jogod van nem elfogadni, és nem menni az adott helyre dolgozni.
A közmunkánál ez nem áll fenn.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.12.10. 14:06:40

@cardiobascularis:

A közmunkát is jogod van nem elfogadni és nem elvégezni az adott muhnkát.

Engedelmeddel amíg nem igazolod, hogy megvonják a segélyt attól, aki nem vállalja el a közmunkát, ezt nem veszem készpénznek.

csak egy néző 2015.12.10. 14:27:22

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"Mi van, ha valaki nem vállalja a közmunkát?

Ha bérpótló juttatást vagy szociális segélyt kap, azt elveszik tőle. Az is így jár, aki kilép, vagy rendkívüli felmondással elbocsátják a közmunkából. Aki tehát nem kér a közmunkából, az más segítséget sem kap az államtól. A közmunkások nyomon követését az állam számára megkönnyíti majd egy most kiépülő átfogó adatbázis."
hvg.hu/gazdasag/20110830_kozmunka_kisokos_segely_kontenervaros

"Akinek van lehetősége dolgozni, mert például az önkormányzat közmunkát ajánl, annak el kell vállalnia a munkét, amiért munkabért kap. Ha megtagadja az állást vagy megszegi az együttműködési kötelezettséget, törlik az álláskeresők nyilvántartásából, és a támogatásra is elveszti a jogosultságát."
www.munkavilaga.hu/Elfelejtett-jelszo?mod=2a&newsid=2130

"Mi van, ha valaki nem vállalja a közmunkát?
Ha álláskeresési járadékot vagy szociális segélyt kap, azt elveszik tőle."
www.gazdasagi.info/2011/08/30/kozmunka-kisokos-igy-mukodik-majd-orbanek-falansztere/

Tamáspatrik 2015.12.10. 19:23:01

@cardiobascularis: Ne itélj, hogy ne itéltessél!

cardiobascularis 2015.12.11. 02:49:46

@Tamáspatrik:
Hagyjuk a Bibliát, én is tudok mesekönyvekből idézni, még kevésbé blődekből is.
süti beállítások módosítása