Minden, ami van, meg olyasmik is, amik nincsenek

NemGogol

NemGogol

Semmirekellők

2016. július 06. - Toadwart66

tartuffeimposteur.jpg

„Nem adtuk fel a célunkat arra vonatkozóan, hogy a munkavállalókat ne lehessen vasárnap a szükségesnél nagyobb mértékben munkára kényszeríteni.” (Senki sem tud Harrach Péter egyeztetéséről)

A Jóistennek valószínűleg sokkal több problémája akadhat az álszent emberekkel, mint az elvetemült ateistákkal. A KDNP politikai programja nagyrészt képmutatásból és bizonyítási kényszerből áll. Támogatottságuk és így legitimációjuk sincs, ennek ellenére szívósan befurakodtak a hatalomba. Esetükben csupán egy bizarr választási anomáliáról van szó, ami az idők során stabilizálódott. 

A kereszténységgel templomok felújításán és egyházi javak visszaszerzésén kívül nem nagyon törődtek. Az igazán hívő és jóravaló keresztény emberek számára jóval több kárt okoztak, mint a szíriai menekültek. Ez persze nem is olyan nehéz, mivel utóbbiak nem járultak hozzá az ország elszegényítéséhez, a szociális háló irgalmatlan szétszabdalásához és egyéb erkölcstelen gaztettekhez.

Három parancsolatot kollektíven mindenképpen megszegtek. Ezek a következő tételek:

  1. Ne lopj!
  2. Ne hazudj, és mások becsületébe kárt ne tégy!
  3. Mások tulajdonát ne kívánd!

Az első parancsolattal, miszerint „Uradat, Istenedet imádd és csak neki szolgálj!” is akadnak értelmezési problémák, bár, ha Urukként Orbán Viktort Isten elé helyezték, akkor ez ellen a parancsolat ellen logikailag nem vétettek. Ezt természetesen magával Istennel kell majd tisztázniuk, ha esetleg valamikor alkalmuk adódik rá. Feltehetően ennek nem sok az esélye, de azért sok szerencsét az örömteli eszmecseréhez.

Semjén dr. az elmúlt fél évben egyszer sem szólalt fel az Országgyűlésben. Ez azonban a bűneikhez képest elég soványka jótéteménynek számít.

A menekültek elleni elkövetett vétkeik megbocsáthatatlanok és Isten ellen valók. Nem tehetők jóvá és soha nem évülnek el. A kereszténység egyik legfontosabb értékét, a szeretet tagadták meg anyagi javakért, hatalomért, gyávaságból, megalkuvásból. Így aztán az ő Pokolba vezető útjuk kimondottan rossz szándékkel van kikövezve.

A családi csődvédelemmel – ami sok szegény családon segíthetett volna – kudarcot vallottak. Harrach Péter szerint mindez a bankok miatt történt, de azokra nagyon könnyű mindent ráfogni. A hiba valódi okát ők maguk nem nagyon keresgélték.

A vasárnapi zárva tartás bevezetése hat év hatalomban eltöltött boldogságos időszakuk legragyogóbb sikere volt. Ezt kissé elhomályosítja, hogy rajtuk kívül ezt senki sem akarta és a végén fel is kellett függeszteniük a jótéteményt. Most újra kezdik az egész cirkuszt, ezúttal vasárnapi pihenőnap álnéven.

Ha néha figyelmet vetnének a célszemélyekre is, akkor talán észrevennék azt, hogy akadnak olyan emberek ma Magyarországon, akik a pihenőnapjukat nem a családjukkal töltik, hanem dolgoznak. Ennek praktikus, miszerint megélhetési okai vannak. Ők természetesen nem felelnek meg a keresztény család kritériumának. Vasárnap délelőtt nem járnak templomba, majd családi ebéd után nem szaladgálnak önfeledten az üdén zöldellő mezőkön.

A XXI. családokat a polgári kormány valami miatt megpróbálja belegyömöszölni egy békebeli, soha nem is létezett modellbe. Nem vesz tudomást a szinglikről, az özvegyekről, az egynemű párokról és bünteti a gyermektelen családokat is.

Avval sem igazán büszkélkedik a polgári kormány, hogy vasárnaponként elég sok család azért nem tud békességben és boldogságban együtt lenni, mivel több ezer kilométer távolság választja őket el egymástól. Ez természetesen egy kelet-európai hóbort és nincs összefüggésben semmiféle vallási felekezettel.

Hatástanulmányokkal, közvélemény kutatásokkal a „Vasárnap zárva 2.0”-ás verzió esetében sem fognak sokat bíbelődni a hit elszánt védelmezői. Valamilyen módon arra következtetésre jutottak, hogy ilyesmikre nekik semmi szükségük sincs, mivel Isten sem készített környezeti hatástanulmányokat az ember teremtése előtt. Ennek azonban a későbbiekben rengeteg kellemetlen következménye lett.

Ha azonban a KDNP-t ennyire nem érdeklik az ok-okozati összefüggések, akkor a pártjuk nevét célszerű lenne megváltoztatniuk Magyar Fatalista és Random Működésű Pártra. Valószínűleg azért kényelmesedhettek el az idők folyamán ennyire, mivel nem kell a nem is létező szavazótáborukkal törődniük. Ezt praktikusan kiiktatták az életükből.

A keresztény nevet teljesen jogtalanul bitorolják, mivel csak a virtuális térben csökkentették a szegények számát, a kibertéren kívül viszont jelentősen megnövelték ezt és jó sokat rontottak az életkörülményeiken. Magukat a szegényeket soha nem segítették, csak megbélyegezték. Ha ma valaki valami miatt csökkent munkaképességűvé válik, keservesebb büntetésben lesz része, mintha nekilátna ügyesen fosztogatni vagy családot verni.

Az, hogy azok nagy részét is munkára fogják, akik mentális, egészségi vagy szociális problémáik miatt eddig nem voltak alkalmasak közmunkásnak, végképp kihúzza ezen emberek alól az amúgy is ingatag létbiztonságot. A KDNP ez ellen soha nem szólalt fel. A jelenleg mániákusan erőltetett teljes foglalkoztatottság a szocializmusban is csak papíron létezett, most sem lesz sok köszönet benne.

A gazdaságilag elvileg pompásan teljesítő magyar gazdaság még arra sem képes, hogy ezen 132 ezer, szerencsétlen sorsú honfitársunkról tisztességesen gondoskodni tudjon, miközben Mészáros Lőrinc az év minden napján, a nap minden órájában valamivel több, mint 93 ezer forintot keres. Egy ilyen mértékű igazságtalansághoz asszisztálni erkölcstelen, embertelen és alávaló cselekedet. Aki nem így gondolkodik, az ne kacérkodjon a keresztény hittel, mivel az nem neki való. Keressen egy megfelelően embertelen eszmerendszert magának és használja azt. A vallás erre nem alkalmas.

A KDNP demokratának sem nevezhető, hiszen lelkesen részt vettek annak lebontásában és egy illiberális állam kialakításában. Orbán demokrácia-felfogásán lehet vitatkozni, de sok értelme nincs. Szisztematikusan lebontotta a fékek és ellensúlyok rendszerét, így azt csinál, amit csak akar. Ha valaki úgy gondolja, hogy magyar állampolgárként ez neki az ideális állapot, annak tökéletesen igaza van abban, hogy most örvendezik. Számára ugyanis végre megvalósult egy tökéletes társadalmi berendezkedés.

Pártként a KDNP-nek valamiféle kimutatható támogatottságot is illene előkerítenie valahonnan, ha már ilyen szépen belemerültek a kormányzás művészetébe. Ennek hiányában ugyanis pártnak sem nagyon lehet őket nevezni, legfeljebb valami legényegyletnek.

Ha az indok nélkül használt szavakat eltávolítjuk a KDNP nevéből, akkor marad a nép, de ennek ők csak nagyon kicsi részét képviselik. Gyakorlatilag saját magukat.

Így aztán a Kereszténydemokrata Néppártból végül nem marad semmi más, csak az, ami valójában. Egy semmirekellő emberekből álló érdekszövetség, amelynek semmiféle legitimációja sincs arra, hogy megmondja azt, hogy az emberek mivel töltsék a napjaikat, főleg a vasárnapjaikat.

A bejegyzés trackback címe:

https://nemgogol.blog.hu/api/trackback/id/tr258869712

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szajkó 2016.07.07. 11:54:50

angyalszóra hajlottál!
laudetur jesus christus in aeternum

bögöbö 2016.07.07. 11:54:52

Egy újabb lIbsibolsi ajvékolás. Az fáj nektek, komcsik, hogy már nem ti vagytok a húsosfazék közelében és már nem lophatjátok el szabadon a Magyar emberek jövőjét. Ti, akik Brüsszelbe rohangáltok feljelentgetni a Hazátokat akarjátok megmondani nekünk, hogy mi a keresztény életeszmény? LOL. Nem elég, hogy a Gyurcsányitok folyamatosan hazudott (tudjátok, bevallotta :) ), még fel is ajánlotta nagylelkűen, hogy el lehet menni az országból (tényleg, mikor indultok? :) ). Utána meg simogatta a migránsokata kamerák elpőtt, ő, aki szerint a határon túli Magyarok nem is magyarok! Ha nektek jó, hogy a lányaitokat arab hordák erőszakolják félholtra és a fiaitokat szivárványos, tangabugyis ragadozók tapizzák, akkor olvassatok több (negyedikes) biológiakönyvet a szaporodásról :)

Na jó, eddig bírtam a trollkodást, néha jól esik kicsit hülyülni. A cikk tök jó amúgy. :)

Netuddki. 2016.07.07. 11:54:53

Nem kell a nevük kezdőbetűit megváltoztatni, kicsi de nem párt. Vagy induljanak külön a választásokon, vagy olvadjanak be oda ahova valók, a fideszbe! Ez az álkeresztény tagozata a tolvaj fidesznek a hívő választói szavazatokért túl átlátszó és gusztustalan.

agarik 2016.07.07. 11:54:54

Először is: a vallásnak semmi kerenivalója a politikában. Ezt törvények garantálják. Tehát a KDNP illegálisan létezik. Sajna a kérdésben semmilyen hatóság nem illetékes.

Másodszor: a kereszténység és minden vallás embertelen. Ténykorrekciót kérünk a cikkben.

Harmadszor: a kereszténységben a "szeretet" pusztán Istennek való feltétlen engedelmességet (= rabszolgaságot) jelent. Így nem releváns a cikkszempontjából.

Négy: a kereszténységneksoha nem volt célja a szegénység csökkentése. Mondhatni a növelése a cél ("könnyebb a tevének..."). Így ezt felróni értelmetlen.

Öt: a KDNP gazdagodását felróni nekik szintén értelmetlen hiszen "Akinek van annak adatik, akinek nincs attólaz is elvétetik amije van."

Hat: ebben az országban Alaptörvény szerint csak keresztények lehetnek polgárok, a többiektől az állampolgárságot megvonták. Így melegek nincsenek, mert agyonkövezték őket. Szinglik sincsenek, legfeljebb olyan aki még nem erőszakolt meg magának nőt (l. MTK 22.28-29).

-JzK- 2016.07.07. 11:54:56

Legyen Ön is Tóta W. Árpád! A “képmutatásról” egy kisebb idézet jutott eszembe:

“…Azzal védik Machiavellit, hogy ő nem az erkölcsösséget tagadta, hanem egyszerűen más témáról írt egy könyvet, azaz arról ami van, és nem arról, aminek kellene lenni. Dicsérik őt, hogy nincs benne képmutatás, ami azt is magában foglalja, hogy a moralizálás egyenlő a képmutatással.
Ez a „bort iszik, vizet prédikál” képmutatásának az általános, modern félreértelmezése. Ebben az értelemben minden ember képmutató, hacsak nem hagyja abba a prédikálást. Matthew Arnold úgy határozta meg a képmutatást, mint „az az adó, amit a bűn fizet az erénynek”. Machiavelli volt az első, aki visszautasította, hogy kifizesse ezt az adót. Ő a képmutatást nem azáltal győzte le, hogy felemelte a gyakorlatot a prédikáció szintjére, hanem, hogy leszállította a prédikációt a gyakorlat szintjére. Azaz inkább az ideált hozta összhangba a valósággal, minthogy a valóságot az ideállal.
Ő valóban azt prédikálta, hogy „papa, ne prédikálj!” – mint az egyik rocksztár az egyik dalában (“Poppa, don’t preach!”). El tudnád képzelni, amint Mózes azt mondja Istennek a Sínai hegyen, hogy „papa, ne prédikálj!”? Vagy, hogy ezt mondja Mária az angyalnak? Vagy, hogy Krisztus így szól a Gecsemáni kertben, ahelyett, hogy azt mondaná „Atyám, ne az én akaratom legyen, hanem a tiéd”? Ha igen, akkor képet kaphatsz a pokolról, mert a menny azoknak az embereknek készült, akik azt mondják Istennek: „Papa, kérlek prédikálj!”.
Tulajdonképpen félreértelmezzük a „képmutatást”. A képmutatás nem annak a gyakorlatnak a kudarca, amit prédikálsz, hanem az abban való hit kudarca. A képmutatás propaganda…” Forrás: depositum.hu/eretnekek/machiavelli.html

Az szimplán mérhetetlenül kisstílű dolog, amikor valaki mások vallási erkölcsökön nyugvó jószándékát is megkérdőjelezi. Aki előszeretettel nevez másokat álszentnek, rendszeresen és általában vitatja el másoktól a jóra való képességet, jószándékot, az önnön erkölcsiségének hiányosságairól, a jóra való képességének és törekvésének hiányáról állít ki bizonyítványt. “Mindenki magából indul ki” – így fogalmazza meg ezt egyszerű szavakkal a népnyelv. “A képmutatás nem annak a gyakorlatnak a kudarca, amit prédikálsz, hanem az abban való hit kudarca.” – Mondja az idézet. Úgy hiszem, aki nem hisz semmilyen emelkedettebb erkölcsi értékrendben, így tehát még véletlenül sem prédikál arról, az még annál is rosszabb, mint aki “bort iszik és vizet prédikál”. Szóval azt hiszem mélyen igaza van az alább idézett La Rochefoucauldnak: “A képmutatás a bűn bókja az erény előtt”. – Aki pedig képes legalább felismerni az erényt, az még nem veszett el egészen. Tehát ha valakit álszentnek neveznek – még ha igaz is -, az csak felerészben tekinthető negatív ítéletnek.

-JzK- 2016.07.07. 11:54:58

Legyen Ön is Tóta W. Árpád.

A “képmutatásról” egy kisebb idézet jutott eszembe:
“…Azzal védik Machiavellit, hogy ő nem az erkölcsösséget tagadta, hanem egyszerűen más témáról írt egy könyvet, azaz arról ami van, és nem arról, aminek kellene lenni. Dicsérik őt, hogy nincs benne képmutatás, ami azt is magában foglalja, hogy a moralizálás egyenlő a képmutatással.
Ez a „bort iszik, vizet prédikál” képmutatásának az általános, modern félreértelmezése. Ebben az értelemben minden ember képmutató, hacsak nem hagyja abba a prédikálást. Matthew Arnold úgy határozta meg a képmutatást, mint „az az adó, amit a bűn fizet az erénynek”. Machiavelli volt az első, aki visszautasította, hogy kifizesse ezt az adót. Ő a képmutatást nem azáltal győzte le, hogy felemelte a gyakorlatot a prédikáció szintjére, hanem, hogy leszállította a prédikációt a gyakorlat szintjére. Azaz inkább az ideált hozta összhangba a valósággal, minthogy a valóságot az ideállal.
Ő valóban azt prédikálta, hogy „papa, ne prédikálj!” – mint az egyik rocksztár az egyik dalában (“Poppa, don’t preach!”). El tudnád képzelni, amint Mózes azt mondja Istennek a Sínai hegyen, hogy „papa, ne prédikálj!”? Vagy, hogy ezt mondja Mária az angyalnak? Vagy, hogy Krisztus így szól a Gecsemáni kertben, ahelyett, hogy azt mondaná „Atyám, ne az én akaratom legyen, hanem a tiéd”? Ha igen, akkor képet kaphatsz a pokolról, mert a menny azoknak az embereknek készült, akik azt mondják Istennek: „Papa, kérlek prédikálj!”.
Tulajdonképpen félreértelmezzük a „képmutatást”. A képmutatás nem annak a gyakorlatnak a kudarca, amit prédikálsz, hanem az abban való hit kudarca. A képmutatás propaganda…” (Forrás: depositum.hu/eretnekek/machiavelli.html )

Az szimplán mérhetetlenül kisstílű dolog, amikor valaki mások vallási erkölcsökön nyugvó jószándékát is megkérdőjelezi. Aki előszeretettel nevez másokat álszentnek, rendszeresen és általában vitatja el másoktól a jóra való képességet, jószándékot, az önnön erkölcsiségének hiányosságairól, a jóra való képességének és törekvésének hiányáról állít ki bizonyítványt. “Mindenki magából indul ki” – így fogalmazza meg ezt egyszerű szavakkal a népnyelv. “A képmutatás nem annak a gyakorlatnak a kudarca, amit prédikálsz, hanem az abban való hit kudarca.” – Mondja az előbbi idézet Úgy hiszem, aki nem hisz semmilyen emelkedettebb erkölcsi értékrendben, így tehát még véletlenül sem prédikál arról, az még annál is rosszabb, mint aki “bort iszik és vizet prédikál”. Szóval azt hiszem mélyen igaza van az alább idézett La Rochefoucauldnak: “A képmutatás a bűn bókja az erény előtt”. – Aki pedig képes legalább felismerni az erényt, az még nem veszett el egészen. Tehát ha valakit álszentnek neveznek – még ha igaz is -, az csak felerészben tekinthető negatív ítéletnek.

Andy73 2016.07.07. 11:58:40

"Esetükben csupán egy bizarr választási anomáliáról van szó, ami az idők során stabilizálódott."

Ja persze, mert a liberálisok egyszemélyes pártja nyilván önállóan, teljesen jogosan jutott a parlamentbe, ahogy az Együtt, a PM vagy a DK is.
Ha a választók úgy döntenek, akkor majd megint ezeket a levitézlett elvtársakat szavazzák vissza a hatalomba. De erre egyelőre kevés az esély.

Ambiorix 2016.07.07. 12:09:16

A KDNP-nek azért nincsenek választói, mert nem embereket képvisel, hanem az egyházat. Egész pontosan a katolikus egyháznak biztosít politikai felületet, így aztán a kereszténységhez is legfeljebb annyi köze van, mint a Magyar Katolikus Püspöki Karnak, azaz vajmi kevés. Nincs is mit csodálkozni rajta, hogy elnöke egy hobbimészáros.

bögöbö 2016.07.07. 12:17:19

@Andy73: Na, pl. téged (a KDNP-szavazó archetípusát) figuráztalak ki feljebb. Annyira egyszerű és kiszámítható (-an unalmas) az "érvrendszeretek", hogy lazán ki lehet rázni egy sablon-hozzászólást a ti stílusotokban. Igen, csak épphogy ugrotta meg a DK és az Együtt-PM az 5%-os parlamenti küszöböt. De ha már itt tartunk, a KDNP önállóan mennyi szavazatot is szerzett? :)

Andy73 2016.07.07. 13:40:11

@bögöbö: "Igen, csak épphogy ugrotta meg a DK és az Együtt-PM az 5%-os parlamenti küszöböt. De ha már itt tartunk, a KDNP önállóan mennyi szavazatot is szerzett? :)"

Öcsém, ez ám a színvonal és a tájékozottság! Szerinted mikor indult önállóan a DK és a PM? 2010-ben még nem is léteztek, 2014-ben pedig csak az MSZP-vel közös listán jutottak be a parlamentbe. Hasonlóan a KDNP-hez, amelyik a Fidesszel indult együtt.
Legalább minimális tájékozottság kellene, mielőtt kommentel valaki. De ez vonatkozik a bloggerek ámokfutására is.

Andy73 2016.07.07. 13:45:07

@agarik: "Először is: a vallásnak semmi kerenivalója a politikában. Ezt törvények garantálják. Tehát a KDNP illegálisan létezik. Sajna a kérdésben semmilyen hatóság nem illetékes."

Ezek szerint nyilván a CDU és a CSU is illegálisan működik. Persze Németországban mások a törvények, ott még nyilván a sötét középkort élik, hogy keresztény pártok működhetnek, sőt kormányozhatnak is.
Persze nyugodtan citálhatod a magyar törvényeket is, nyilván kiváló jogi szakértő. netán alkotmányjogász vagy.

bögöbö 2016.07.07. 14:40:32

@Andy73: "Szerinted mikor indult önállóan a DK és a PM? 2010-ben még nem is léteztek, 2014-ben pedig csak az MSZP-vel közös listán jutottak be a parlamentbe. Hasonlóan a KDNP-hez, amelyik a Fidesszel indult együtt."
Ez mondjuk igaz... :) Régen volt... :)

bögöbö 2016.07.07. 14:40:33

@Andy73: "Szerinted mikor indult önállóan a DK és a PM? 2010-ben még nem is léteztek, 2014-ben pedig csak az MSZP-vel közös listán jutottak be a parlamentbe. Hasonlóan a KDNP-hez, amelyik a Fidesszel indult együtt."
Ez mondjuk igaz... :) Régen volt... :)

Ákos Magyar 2016.07.07. 16:45:31

Bizony a demokrácia úgy működik, hogy a szavazók döntik el, kire bízzák az ország kormányzását. 2014-ben (is) a Fidesz-KDNP-re bízták, igen, a KDNP-re is. A demokratikus választáson szerzett mandátumok, illetve a parlament által választott kormányzatban történő részvétel biztosít legitimációt nekik arra, hogy javaslatokat fogalmazzanak meg, előterjesztéseket nyújtsanak be és arról szavazzanak. (A cikk szerzője ezt a legitimációt számon kérte, de neki ugyan honnan van legitimációja arra, hogy másokat - mondjuk a vallásos embereket - megértsen vagy hogy "egyetemes" kinyilatkoztatásokat fogalmazzon meg??? Vagy neki lehet véleménye, de a választók érdekeit képviselő kereszténydemokrata politikusoknak nem lehet, ők fogják be a pofájukat?!)

Lehet vitatni, hogy a kiszolgáltatott kereskedelmi dolgozóknak jár-e pihenőnap, amit a családjukkal tölthetnek - de miért lenne illegitim az a vélemény, hogy ennek a több százezer embernek is jár a szabad vasárnap, mint a többségnek? (Az egészségügyet stb. azért ne keverjük ide, mert a betegek vasárnapi ellátása nyilvánvaló létkérdés, a non-stop bevásárlás meg nem az).

A családi csődvédelem miért is kudarc? Ez egy lehetőség - a végtörlesztés, az árfolyamgát, a nemzeti eszközkezelő és egyéb kormányzati intézkedések MELLETT. Azok lehet, hogy több tíz- vagy százezer, ez meg csak pár száz család problémáit oldotta meg, de ha pár száz családnak a többi megoldás nem volt optimális, és pont erre volt szüksége, hogy kikerüljön az adósságspirálból vagy hogy ne árverezzék el a fejük fölül az otthonukat, az igenis megért egy törvényt.

És a mi a parlamenti aktivitást illeti: a 199 képviselő közül egy KDNP-s, Rétvári Bence szólalt fel legtöbbször és leghosszabban ebben a parlamenti ciklusban, és ugyancsak KDNP-s miniszter, Seszták Miklós nyújtotta be a legtöbb törvényjavaslatot az Országgyűlésben. Persze mindez nem illik egy frusztrált, a fentiek alapján kiégett és irigy ember suta koncepciójába. De attól még igaz.

agarik 2016.07.07. 20:31:55

@Andy73
Ön egy MÁSIK ÜGYre hivatkozik, azonban ez az ország NEM ISMERI EL A PRECEDENSJOGOT. Így fölösleges ujjal mutogatni.

De ha kívánja hozzáteszem hogy:
- az USA elnöki esküje IS törvénysértő, ezáltal illegitim
- a brittek egész jogrendszere ami államvallásként a mai napig nyilvántartja az anglikán vallást IS JOGSÉRTŐ amennyiben aláírták az Alapvető Emberi Jogok Nyilatkozatát
- ebben az országban NINCS ALKOTMÁNY jelen állás szerint. Alaptörvény van. Ami jogsértő, mivel minden nemkeresztényt kizár az állampolgárságból, megsérti a boldogsághoz való jogot, valamint nem rendelkezik az elfogadásához szükséges többséggel sem ha már itt tartunk. Meg ugye a Kölcsey-Himnusz ami egy imádság, ilymódon nem lehet egy szekuláris állam jelképe (amit elvileg az Alapvető Emberi Jogok Nyilatkozatának aláírása garantál, azaz mindennemű országos törvény felett álló jogforrás!).

Lehet hogy meg van lepve ha vki egy-két jogával tisztában van - igen, ezekkel tisztában vagyok éppenséggel. De ön nyilván haosnlóan ledorongolta volna a rasszizmus ellen küzdőket is, meg a női egyenjogúság hírdetőit, és halálra kövezné a melegeket ha még maradt ideje.

Amúgy a kérdés tisztázására: elvileg egy legitim politikai párt képviselhet szekulárisan adott vallásos értékrendet (legalábbis annak világi érszét). Csakhogy a KDNP-nek durván köze van az Alaptörvényhez, ami viszont egyértelműen megsérti a világnézeti semlegességet (egyébként személyem nélkül még névleg sem került volna bele a világnézeti semlegesség - tartalmilag sajnos így sem), így már nem csak nevében keresztény, de működésében is, amivel illegitimmé válik a működése.
Ezt egyébként elsmerte a FIDESZ/KDNP képviselője is még az alaptörvénykezés évében.
Sajnálatos módon a kérdésben (papírom van róla az Alkotmánybírságtól!) az Alkotmánybíróság nem illetékes. Ahogy nem illetékesek pl. a Hatályos Alkotmány 4/5-ös követelményének betartatásában sem, mely nélkül a Hatályos Alkotmány nem helyezhető hatályon/használaton kívül, és amivel a Parlament (beleértve az összes akkori és jelenlegi parlamenti pártot mint bűnrészes elkövetőt) sosem rendelkezett.
süti beállítások módosítása