Minden, ami van, meg olyasmik is, amik nincsenek

NemGogol

NemGogol

Matolcsy György mártíromsága

2016. május 02. - Toadwart66

wiley-coyote-cartoon.jpg

„De Hadházy úgy érzi, ő ezt is megteheti. De lilálhat lincselésről, meg „nem békés átmenetről”. Tényleg, Hadházy? Nem lesz békés átmenet? Hanem milyen lesz? Meséld már el, csupa fül vagyok! Mesélj, először arról, egyáltalán miből gondolod, hogy lesz bármilyen átmenet? A kimutathatatlan pártod ügyeletes seggfejeként zavargásokat álmodsz a mocskos árulók nehéz álmával? És a lincselést hogyan képzeled? Ott leszel az első sorban? Aprókat sikkantgatva elalélsz, ha arra gondolsz, hogy a lumpenprolik élén lámpavasra húzol valakit? Ez a vágyad, Hadházy? Mindig megették az uzsonnádat a suliban, a kötélre soha nem tudtál felmászni, annyiba se vettek soha, mint egy rakás szart, és most lincselni szeretnél?” (Bayer Zsolt: Lincselés)

Ezt a higgadt és visszafogott érvelést talán még a Hírcsárda sem tudta volna ilyen szelíden megfogalmazni. Veretes gondolatok egy bátor, rendíthetetlen férfiútól. Bayer Zsolt, a magyar publicisztika Alekszej Grigorjevics Sztahanovja végre visszanyerte a rendkívül rossz modorát és lelkesen munkához is látott.

Matolcsy Györgyöt olyan kétségbeesetten védelmezi mindenki, ami arra utal, rengeteg, nemes jellemű kedvezményezettje lehetett az MNB alapítványain keresztül történő nagylelkű alamizsna-osztogatásnak. Még maga a miniszterelnök is részt vett a kétségbeesett mentőakcióban.

Matolcsy György vitatott pénzügyi zsenialitásának ehhez sok köze nincs. Az, hogy milyen dicső tettek fűződnek a jegybankelnök nevéhez, a közgazdaságtan jeles tudora, Bayer Zsolt az idézett tetemre hívásában – monumentális és rendkívül változatos átkozódások közepette – ki is fejtette. Heves felindultságában remélhetőleg nem hagyott ki ezekből semmi fontosat.

Bayer Zsolt történelem-magyar szakon végzett az ELTE TFK-án. Ez még nagy jóindulattal sem nevezhető hatalmas tudományos karriernek. A világ dolgairól eléggé korlátozott ismeretei lehetnek, ezért is ért szinte mindenhez. Nem tudni beszél-e egyáltalán valamilyen idegen nyelven? Arra, hogy oroszul nem, rendkívül büszke. Ez idővel természetesen változhat. Valószínűleg már nagy erőkkel keresi a murmanszki felmenőit.

Közgazdaságtani alapismereteit az ECHO tévén szerezte, mintegy menet közben, hasonszőrű cimborákkal együtt virgonckodva. Akadnak azonban számosan a honban, akik nála magasabb szinten értenek az ilyesmihez. Az ő véleményük Matolcsy jegybankelnök megítélését illetően egy kicsit árnyaltabb és nem pont a zsenialitást emlegetik a személyével kapcsolatban. Az ötös számú harci ebnek emiatt Hadházy Ákoson kívül rengeteg gyalázkodó számára ki kellene osztania „egy sistergős, rohadt nagy pofont”. Utóbbi kétségtelenül meggyőző közgazdasági érvelésnek tűnik, de Bayer esetében ez a fáradságos büntető akció könnyen végződhet gutaütéssel, illetve önlincseléssel.

Kósa efendi szerint, „Ha Matolcsy György 500 milliárdot elköltene nyalókára, és gyerekeknek adná, akkor is sokkal kevesebbe kerülne, mint Simor egy éve.” Ez rendkívül megható jelenet lenne, bár 500 milliárd forint értékben vásárolt nyalókával a bőkezű jegybankelnök Debrecen város 14 éven aluli gyermekállományát jelentős mértékben megritkíthatná.

Arról már kevesebb szó esik a látványos anyagi gyarapodással sújtott oldalon, hogy Matolcsy György jegybanki mártír áldozatos tevékenységét nem a Magyar Máltai Szeretetszolgálat adományiból finanszírozták. Az elnök úr havi bruttó 5 millió forintból „tűri Balsorsa minden nyűgét s nyilait”. Ezen felül nagyon erkölcstelen tettnek számít a részéről milliárdokat hazacipelni, aztán azokat alapítványok segítségével célba juttatni az arra érdemeseknek. Talán még büntetőjogi felelősség is lesz a világon, ha majd egyszer nem Polt Péternek hívják a legfőbb főügyészt.

Lassan az a kép rajzolódik ki a Habony Árpád által irányított gondolkodású, derék honfitársaink szemében, hogy létezik egy rendkívül becsületes, jó szándékú, a haza érdekeit mindenek elé helyező kormány, aki annyira gyámoltalan, hogy képtelen magát megvédelmezni a külföldi zsoldban álló, mérhetetlen hatalommal rendelkező, sátáni erőkkel szemben. Ilyen sötét erő például Hadházy „kimutathatatlan pártja”, szemben mondjuk a jókat képviselő, hatalmas támogatottságot élvező KDNP-vel.

Még erős felindultság esetén is érdemes azonban koherensen hazudozni, mivel ez nagyban megnöveli ezen fontos tevékenység hatékonyságát. Jelenleg az ügyben mindenki rendkívül hevesen és összevissza hadovál, pánikol. Kósa Lajost egy ilyen vészhelyzetben nem célszerű Matolcsy védelmével megbízni, mivel ő nem elfedi, hanem csak növeli a bajt.

Ha az érintettek ilyen látványos  cirkuszt csapnak a Matolcsy-ügy körül, akkor egyre többen lesznek kíváncsiak a rendkívül szövevényes és izgalmas kapcsolati hálókra. Azokból pedig akad dögivel. Unokatestvérekkel, feleségekkel, cimborákkal, komákkal, óvodai kispajtásokkal, háziállatokkal, Szemerey Tamással, Mészáros Lőrinccel.

Matolcsy, Kósa Lajos által említett, jól megérdemelt sikerdíja azonban mindössze 260 milliárd és nem 500 milliárd forint. A megboldogult Tocsik Márta gyalázatos sikerdíja 804 millió forint volt. 804 jóval több ugyan, mint 260, de az egyik millió a másik pedig milliárd. Matolcsy György tehát 323 Tocsik Mártával egyenértékű. Ennyi pénzért már tényleg érdemes ekkora műfelháborodást rendezni, mivel ha a talpig becsületes pénzügyi zseninek véletlenül valami baja esne, akkor a társasjáték résztvevőire is nagyon szomorú sors várna. Összehasonlításképpen, a Fidesz nagyjából 320 + 3 kormányt lenne képes megbuktatni ezzel az egy szem Matolcsy-üggyel.

Ha valóban lennének valamiféle következményei az ügynek, akkor Bayer Zsolt országszerte napi nyolc órában kedvére pofozkodhatna, hogy megvédje az övéit a különböző „fehérjehalmazoktól”.

Mivel a mindentudó Herr Kommandant mérgében még a biológiába is belekontárkodott, azt mindenképpen érdemes kihangsúlyozni, hogy az emberi test átlagosan 60 %-ban vízből, 19 %-ban fehérjéből, 15 %-ban zsírból, 5 %-ban ásványi anyagból és 1 %-nyi szénhidrátból áll. Bayer Zsolt pontos összetételéről jelenleg nem áll rendelkezésre pontos adat.

A bejegyzés trackback címe:

https://nemgogol.blog.hu/api/trackback/id/tr978679086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.05.02. 17:51:38

Bayer hülyeségétől eltekintve Matolcsy remek bankvezér. A magyar gazdasági csoda vezéralakja, Vargával együtt.

SZMLT 2016.05.02. 18:07:42

Na az a helyzet pubi, hogy semmivel sem sikerült cáfolnod azt amit az ominózus cikkben Zsolt leírt. Nem sikerült cáfolnod például azt a tényt haver, hogy évekig 200 milliárdos évi veszteségben volt az MNB és azt a te adóforintjaidból is konszolidálták olyan pénzügyi géniuszok mint Medgyessy meg Gyurcsótány meg az ő MNSs elnökeik. Ők ezt a veszteséget rendre betették a te pénzedből (adódból) is az MNB-be, ennyivel évente csökkent a költségvetés mozgástere, de erről ők nem szóltak neked - csak mivel birka vagy - elhitted, hogy ez valami fátum. Nem, nem az. És ezt éppen Matolcsy bizonyítja.
Erre valahogy nem térsz ki a szaros blogodban, pedig hát itt van a lényeg, ez a legfontosabb az egész történetben. Igen, lehet pislogni, hogy milyen alapítványoknak ment pénz, meg melyeknek nem, igen bele is lehet kötni, tedd meg. A lényeg azonban az, hogy elvtársaid állandó hazugságban tartva évente 200 milliárdot vettek ki a zsebünkből, Matolcsy meg az MNB nyereségéből pénzel alapítványokat. A rohadék elvtársaid erről mélyen hallgatnak, ahogy arról is, hogy az MNB most pubikám vastagon nyereséges. Ha kedve van felőlem adakozhat is, sőt, ha kedve van felőlem a Fidesz holdudvarnak is osztogathat. Nyereségből teszi.
Nem mellesleg csak azért olvastam el a soraidat, hogy hátha ! Hátha lesz benne érv is, de nem volt. Pont a lényeget hagytad ki abból amit Zsolt leírt. Persze nem is számítottam másra.
Zsolttal egyetértek és nagyszerű ebernek tartom. Ő bátor, te meg egy senki vagy. Te vagy a légy, ami után nem kapkod a sas... Vagy inkább légypiszok...

SZMLT 2016.05.02. 18:10:27

@Tiszteltetem Brüsszelet:
Nem, nem írt a Zsolt hülyeséget. Az, hogy Bayernek ez a megítélése, az abból fakad, hogy gyakran kiszól a kalap alól. Egyebekben egészen kifinomult írói tehetsége van. Ezt is csak a hülyék nem veszik észre. A hülyék csak a bazdmeget keresik a szövegben és amikor rálelnek örömmámorban úszva bélyegeznek és igazolva érzik magukat. De bezzem amikor Gyurcsótány remekelt a bezsédében, az szofisztikált, történelmi bezséd volt... Ilyenek ezek... Fehérjehalmazok is, de elsősorban gerinctelenek.

SZMLT 2016.05.02. 18:15:39

A baloldal éthoszának alapköve a csúsztatás, ferdítítés, az úgy teszünk, mintha cáfolnánk, közben pedig az ellenfél legfontosabb állításait hagyjuk cáfolat nélkül, ám annak stílusával felettébb hevesen foglalkozunk. A kalap alóli kiszólás sokkal tolerálhatóbb mint a sunyi szarkavarás. Az előbbi az igazságkeresők és gerinces emberek kényszerű stilisztikai megnyilvánulása amikor provokálják őket, az utóbbi pedig a gerinctelen, nyomorult senkiké. Bayer az előző csoportba tartozik. És igen, kurva sokan és sokat provokálják. Mint minden bátor embert aki ki meri mondani az igazságot. Hajrá Zsolt !

SZMLT 2016.05.02. 18:17:08

Elnézést a sorozatos elírásokért, de amerikai billentyűzetről írok hülye testtartásban...:)

Fhmen 2016.05.02. 18:21:28

@SZMLT
épp faszt szopsz vagy a segged basszák?

SZMLT 2016.05.02. 18:21:57

A tisztánlátóknak minden korban meg kellett küzdeni a szürke középszer harsogó és tébolyodott hordájával, a saját képességeiket túlbecslő prolik tömegeinek lincselési hajlamával.
Az igazságot kimondók mindig porba hulltak és nincs ez most sem másképp...

Netuddki. 2016.05.02. 18:25:23

Kijafszom ezabayer, hogy ennyi bötűt kellett pazarolni rá? Annyit nem ér bazmeg, hogy az LCD monitorom pixeljeinek élettartamár 0.0000000000000001%-al csökkentse.
Faszt kell ingyen(?) reklámozni!

Willkommenskultur 2016.05.02. 18:27:26

Hát biztosan komoly szálka sokak szemében, hogy Matolcsy a magyar gazdasági érdekek mentén vezeti a jegybankot, ahelyett, hogy inkább az EKB-nak akarna megfelelni, mint gyengeelméjü elődje (aki azóta az EKBtól szedi a nyugdíját), mert hát a jó balliba a francia becsületrendre meg az Alstrom alamizsnára vágyik, nem mondjuk egy élhető országra....

de üsse kő

kissiú 2016.05.02. 18:29:34

@SZMLT: Fontos információkat közöltél, de még fontosabbakat elhallgattál.
1. Miből volt nyeresége az MNB-nek Matolcsy alatt? Csak nem a forint 267-ről 312-re romlásából? Hurrá!
2. Ha a költségvetésből fedeztük az MNB működését, nem logikus hogy a nyereséget is a költségvetés kapja? Ja, hogy ezt a törvény nem engedi? Szegény 2/3-nak erre nem futotta, csak a MANYUP-einstandra (meg 1000 másra, ami alkotmánymódosítást igényelt).
3. Ha mégis alapítványoknak adjuk ezt a pénzt, azt miért kell a végletekig megpróbálni eltitkolni? Tudom, "De sikerült?". Én is ezzel védekezem majd, ha elkötök egy autót, és rajtakapnak.
4. Próbálj meg közbeszerzés nélkül elkölteni 10 millát. Megszabnak. Próbáld meg ugyan ezt 260 Mrd-al. Te leszel a történelem legnagyobb jegybankára. Na jó, csak szegény szíjrágó szerint, aki egyszer már maga is bedöntötte a forintot.
5. Jól tetted, hogy gyurcsányt is megemlítetted, most már érted, miért pártoltak el tőle a balolodaliak 2010-re. Ki kéne a fidesz-hívőknek is nyitni a csipájukat.
6. Második hsz-odban ki a gerinctelen? Hadházy? Fideszes volt, közelről látta, hogy működik a korrupció. Ki is szabták, amikor szót emelt ellene. Szerintem inkább gerinces, talán ezt kellett volna Bayer Gerinces Zsoltnak is észrevennie, persze akkor a saját népszabis szovjetimádó cikkei miatt is elnézést kellene kérnie. Nem fog.

Sir Galahad 2016.05.02. 18:29:58

Matolcsy hibázott. Lehet azt mondani, hogy az elődei még több kárt tettek - ez sajnos igaz - , meg azt is, hogy Matolcsytól ez is sok. A kérdés az, hogy lehetne-e Matolcsy helyére ültetni valakit, aki ugyanilyen eredményes a gazdaságpolitikában, viszont nem követ el hibákat? Tényleg kíváncsi volnék rá. Hm?

efi 2016.05.02. 18:30:04

@Tiszteltetem Brüsszelet:
Na, mi van, te is kaptál a pénzéből ?

nu pagagyí 2016.05.02. 18:42:35

@SZMLT: Kedves Pubi! Az MNB nyeresége abból adódik, hogy most drágán adják el azt a devizát, amit Bajnaiék olcsón vettek. Az árfolyamnyereség annak köszönhető, hogy leértékelték a forintot, így a te munkádat is. Ez a nyereség technikai, ha majd erősödik a forint, bár erre semmi szándékot nem látok (gondolom azért, mert a magyar ember szart sem ér), akkor majd veszteség lesz. Remélem hajlandó vagy kifizetni majd abból a zsetonból, amit most zsebre teszel valamelyik sutyi-mutyi alapítványból.

Az MNB nem kereskedelmi bank, hanem egy állami intézmény. A veszteség-nyereség nem a jó, vagy rossz munkából fakad, hanem az aktuális gazdaságpolitika következménye. Amikor nyereség van, ami ugyebár közpénz jellegű, azt be kell pakolni a költségvetésbe, hogy választott képviselőink eldönthessék, mire basszák el, a mi érdekünkben. Őket egyébként pont azért választjuk, hogy a közpénzek sorsáról ők döntsenek. Veszteség esetén, például, ha mégis erősítenék a forintot, mert képviselőink éppen ezt ígérték a népnek, akkor meg a költségvetésből kell bepakolni az MNB-be a zsetont. Olyan országokban, ahol nem hűbérurak herdálják a közpénzt, ez így működik. Nálunk a közpénz jelleget elvesztő közpénz egyenesen a elvesztésében felelős személy rokonságához kerül, immár magánpénzként. A hangoskodó Matolcsy védők szintén részesülhetnek az áldásból, de így legalább lesz egy listánk róluk, magukat buktatják le.

Netuddki. 2016.05.02. 19:00:00

@Willkommenskultur: "Hát biztosan komoly szálka sokak szemében, hogy Matolcsy a magyar gazdasági érdekek mentén vezeti a jegybankot"

Mit nem mondasz bazmeg! Ki nem néztem volna ebből a kripliből!

Muhaha!

Lajos Csánó 2016.05.02. 19:00:46

@Sir Galahad: Ez nem hiba!Ez bűntett !Mást jóval kevesebbért rabszíjon vezették! Mi az a kár amit az elődök okoztak? Amit csinált az nem más mit hűtlen kezelés,erővel való visszaélés,simán csak lopás! Válogathatsz belőle!

Netuddki. 2016.05.02. 19:03:19

@nu pagagyí: Azt hiszed érdekli ezt a balfaszt? Csak a fideszes agitprop szöveget nyomatja. Ezt tudták hirtelen kollektíve kitalálni, még a féknyomos alsójukat se tudták előtte kicserélni. Van is okuk a beszarásra, messze még a botrány vége.

David Bowman 2016.05.02. 19:31:49

Én láttam az Echo TVben a műsort. Nem értettem Bayer Zsoltit (a kanállal a kezén). Őt sem értettem, és a kanalat sem. Tudtam róla, hogy nyugtatót kellene szednie, hát nem lepődtem meg. Nem úgy a két szagértőn! Ez a két ürge eddig mindig értelmesnek tünt. Mint saját anyjukat, úgy védelmezték Kuszaszemet. Mintha nem tünt volna fel nekik, hogy az ürge lopott. Tőlem épp 26000 Ft-ot, kis családomtól éppen 78ezret. Lehet, hogy már az oviban is együtt homokoztak, de a lopás az csak lopás.
Ha meg rajtam múlna, az Andrássy úton a lámpavasak kis réztáblákkal előre meg lennének nevezve. Aztán, hogy Matolcsit Orbán előtt, vagy Gyurcsány után akasztják, az már mindegy.

David Bowman 2016.05.02. 19:36:26

Nekem úgy tünik, hogy egy cég nyereségessége technikai kérdés.* Most azért nyereséges a bank, hogy legyen mit ellopni. A mi valamelyik másik zsebünkből áttettek egy kicsit a bankéba, onnan meg Matolcsiéba.

*Mennyi 2+2?
Tanár: hát 4.
Ügyvéd: Háát, 3nál több, de 5nél kevesebb.
Könyvelő: Mit akartok, mennyi legyen?

David Bowman 2016.05.02. 19:39:04

He.. Bayer Zsolti volt a Duna TV filmfelelőse. Nagyon jó filmeket válogatott! Örök hála érte.

flobeer 2016.05.02. 19:39:46

Bayer alkoholos beflyásoltság alatt ír, ezt mindneki tudja. Nem érdemes szót vesztegetni rá.
Ettől függetlenül Hadházy lincselős szavai teljességgel válallhatatlanok. függetlenül az MNB alapítványok ügyétől.

flobeer 2016.05.02. 19:40:38

' vállalhatatlanok' elnézést, én is alkoholos befolyásoltság alatt írok.

Eastwater 2016.05.02. 19:40:59

A cikk végén említett (bayer) összetételében nagy hányadot tesz ki a Simicska által is emlegetett örökítőanyag.

Indriq 2016.05.02. 19:47:05

Nem tudom kinek a tyúkszemére lépett rá a blog írója, de qrva gyorsan ideértek a fityisz bértollnokai. :)

David Bowman 2016.05.02. 19:56:51

@Tibi !: Nem értem, miért most tört ki a botrány? A tények vagy egy éve ismertek.

David Bowman 2016.05.02. 20:01:30

@flobeer: De hát (ha Zsoltink igazat olvasott fel), a tag nem is fenyegette lincseléssel Matolcsit. Azt meg végképp nem mondta, hogy az akasztást ő hajtaná végre, vagy akár csak egyet is értene vele. Csak felhívta a figyelmet arra, hogy a balfasz devizahitelesek országában veszélyes dolog az árfolyamnyereségből befolyt pénzt hazalopni.

Amator 2016.05.02. 20:01:49

Ez most akkor valami tanmese akar lenni, hogyha valaki sokáig jót cselekedett ( azért ez is vita tárgya ), akkor most elnézzük neki hogy kicsit bűnözzön is, mert még így is pozitív a mérleg ? Ez kicsit hasonlít a szocialista erkölcsre, ugye ?

Miegér 2016.05.02. 20:07:33

Szerintem az igazság valahol a két oldal között fekszik. Matolcsy jó jegybankelnök, aki sikereket ért el, és aki talicskával tolja ki a haveroknak a milliárdokat. Mindkét állítás igaz egyszerre. Azon kellene elgondolkozni, hogy attól mert sikeresen vezeti a jegybankot, mi hatalmazza fel a lopásra? Az hogy jól végzi a munkáját? Nem ezért fizetik? Én is jól végzem a munkám, mégis ha elkezdenék lopni a munkáltatómtól, simán kivágnának és feljelentenének. A kettő két külön dolog, sajnos mindkét oldal érdeke hogy összemossák a szavazók ezeket. A jobboldal nem ismeri el hogy egy bűnözőt szabadított a jegybankra, a baloldal pedig nem akarja elismerni hogy ez a bűnöző amúgy sikeresen vezeti a jegybankot.

meztelen gyerek pöcse előtti plüssmaci 2016.05.02. 20:08:45

@SZMLT: Te faszfej! Az MNB-nek azért volt vesztesége mert védte a forintot. Most azért van nyeresége, mert a felhalmozott tartalék valutát most eladta.

meztelen gyerek pöcse előtti plüssmaci 2016.05.02. 20:10:14

@Sir Galahad: Milyen gazdaság politikában sikeres Eltolcsy? Na mesélj!

6.Lenin 2016.05.02. 20:11:56

@Sir Galahad:

Szerintem nem kell ennyire túlbonyolítani a kérdést.
Vhol vki/vkik kinéznek 1 pacákot a Fideszből (főleg olyant, aki sikeres) aztán ráuszítják a hordát.
Egymás után jelennek meg a blogok, tvkben sorra hívják be a "szakértőket" (akik eddig szart se bizonyítottak a munkájukkal)
Aztán addig marcangolják a kijelölt személyt, amíg nem mond le, vagy nem váltják le.
(NAV ügy Vida I., aztán mikor kiderül, hogy semmi nem volt igaz, tulajdonképpen 1 piti ügy volt a háttérben, talán, Akkor bezzeg lapítanak)
Amennyiben a kijelölt személyt nem sikerül lemondatni, nekiesnek 1 másiknak.

így megy már 6. éve, kevés sikerrel. Persze ez egy lépéssel se viszi őket közelebb a kormányváltáshoz, és ahogy közeledik 18, a düh csak fokozódik.

Nincs valódi elképzelése az ellenzéknek. Ilyen pótcselekvéssel próbálkoznak.

1et felejtenek el.

Amennyiben az Orbán, vagy a kormánya, vagy bárki a kormányból valóban törvényt sértenének (úniós,hazai) már régen lebombázták volna a Parlamenttel együtt a kormányt. Talán az országot is.

Most nagy a csatazaj Matolcsy körül (nem először), majd elmúlik és ki lesz pécézve másik helyette, aztán arra rohan a horda.
Szerintem.
(hibázni meg csak az tud, aki tesz is valamit. Vannak, akik csak hibáznak, mert semmihez sem értenek igazán)

meztelen gyerek pöcse előtti plüssmaci 2016.05.02. 20:14:17

Tényleg. Felmegy az ezüst ára, eladom a családi ezüstöt, majd kilopom a családi kasszából és elqrom, akkor én is lehetek sikeres gazdaság politikus és csodálatos jegybankelnök?
A fideszbirkák hasra fognak esni tőlem?

Willkommenskultur 2016.05.02. 20:16:29

@Miegér: Matolcsy és a fidesz hazalop, a szadesz-maszop meg külföldre lopott. Az a cél hogy egy - két generáció múlva is az ő embereik legyenek a gazdasági elit. Ez a nyugaton bevett módszer.

A maszopszadesz már MSZMP korában arra lett szocializálva hogy külföldre lopjon, mert a feladatuk helytartói feladat volt nem kormányzati. Demszky sem Magyarországon él már, Megyó és Simor meg még ki tudja ki francia nyugdíjat húz (van aki Bissaui Guineait), le sem szarják már Magyarországot. Ez volt a perspektivikus tervük.

Sir Galahad 2016.05.02. 20:17:00

@Lajos Csánó: Amint elviszik bilincsben Simort meg a többit, azonnal verni fogom az asztalt, hogy tegyék ugyanezt Matolcsyval is. Addig nem.

Sir Galahad 2016.05.02. 20:18:14

@Tiszteletem Brüsszelet: Alacsony infláció, veszteség helyett nyereség a jegybanknál, gazdasági növekedés. Elég, vagy mondjam még?

6.Lenin 2016.05.02. 20:20:50

@Miegér:

Mit nevezel lopásnak?

Bármikor visszavehető, ha bebizonyosodik, hogy bűncselekmény történt.

Lopás akkor lenne, ha kivinnék az országból. Azt már nem lehet, vagy nagyon nehéz visszaperelni.

Mészáros se eszi meg a földeket,
Vagy szerinted a spejzban elrejti?

Nagyon egyszerű a dolog, be kell bizonyítani, hogy törvénytelenül elásta a kertje végén a vásárolt földeket, vagy bármi mást, aztán visszavenni.
Mindent vissza lehet venni, mert itt maradt.

SZMLT 2016.05.02. 20:23:39

@Tiszteletem Brüsszelet:
"Védte a forintot" -

Bruhhhahahahaha !!!
Ja, 11% ÁHT hiány és meg két és félszerezett, GDP arányosan 30% -al megnövelt államadósság mellett. Kétszer ment csődbe MO amikor ti igazgattátok ezzel a nagy pofával az államháztartást (IMF kölcsön stb)
Állatok vagytok ti , nem emberek bazdmeg... Prolik vagytok, azok is maradtok. Elmentek ti az anyátokba, jó , hogy idenéztem, tudom mit kell ellenetek tenni. Rohadékok.

BiG74 Bodri 2016.05.02. 20:29:28

@Tiszteletem Brüsszelet:
Isten király leszel, de lopjál nekünk is, mert különben geci.

David Bowman 2016.05.02. 20:30:05

@Willkommenskultur: Ja. Ezt érdemeljük. Épp erről szól ez a bejegyzés.

Willkommenskultur 2016.05.02. 20:31:32

@SZMLT: Igy van a ballib nem képes nem hazudni, a támogatóik pedig egyszerüen nem hajlandók szembenézni azzal, hogy ők egyértelmü mínuszt jelentettek világéletükben a költségvetésnek.

Még egy ilyen egyszerü dolog hogy manyup, ha a ballib csinálja akkor hazugság-hegy. Nem magán, hanem kötelező, államot illető pénz átutalás kijelölt nyugati cégeknek az államkassza helyett. Ami még akkor is botrányos ha a ktgvetés egyébként ezzel együtt egyensúlyban lenne, de nem, akkor nem lenne elég ballib! Még hitel is kell, hogy ezt a nagy üzletet eltartsa!

Tehát Matolcssy örök mesehős hogy ezt a világot felszámolta.

David Bowman 2016.05.02. 20:45:03

@Willkommenskultur: Kuszaszem ezért megérdemli a kitüntetést. Utána meg a sittet lopásért.

SZMLT 2016.05.02. 20:47:09

@Willkommenskultur:
Én mindent megtettem, hogy ezeket a szemét emberhordalékokat embernek tekintsem, de mindig tesznek róla, hogy elvessem ezt az ötletet. Én ekkora hatökröket, ekkora mocskokat mint a ballib, életemben nem láttam. Félelmetes az az öntudat ahogy önelégülten anyáznak, küldenek el a picsába miközben napnál világosabb, hogy amikor ők vezették ezt az országot SOKKAL rosszabb állapotban volt - erre jó néhány makroadat örök mementóként világít rá - és ezek a mocsodékok akkor is, csak azért is lehazudják a csillagokat az égről és belekötnek fűbe-fába, de azokat a bizonyos makroadatokat NEM SZERETIK emlegetni. Nem, hogy nem szeretik, soha nem is említik, pedig az igazság ott van azokban a számokban. Mocsodékok ezek és kurvára nem csodálkozom, hogy Bayer sem éppen leánynyelven ír róluk. Ezekről, ezekkel nem lehet normális hangnemű beszélgetést folytatni mert azzal kezdik, hogy lehazudják az igazságot és utána kisvártatva anyáznak nagy pofával. Amikor pedig tényeket sorakoztatsz fel nem törődnek vele, rögtön fideSS leszel, meg náci meg egyebek. Undorodom a fajtájuktól és nem azért mert én vagyok ilyen, hanem azért mert ők provokálják ki ezt a mocsodék, aljas viselkedésükkel. Csak az ÁHT hiány adat: 2006 : 11% 2015: 2% körül. Basznak ezek mindenre ami tény, elegem van belőlük. Persze ami az ő malmukra hajtja a vizet azt űzik, hajtják: Matolcsy és az ő alapítványai stb. A MANYUP a másik, ezerszer ki lett tárgyalva, hogy a MANYUP megszüntetése ÁLDÁS volt és nem lopás. De ezek aljadékok, az egyik vezérürü elkiáltja magát, hogy lopás a sok mocsokláda meg egy emberként hömpölyög mögötte... Utálom ezeket...

BiG74 Bodri 2016.05.02. 20:56:52

@SZMLT:
Nem vagyok ballib, de én meg a te fajtádat utálom. És akkor most mi van? Menj keress egy kis fityiszürüléket, gyorsan fald be, tudod ez a dolgod, szart takarítasz, és mostanában egyre többet termelnek a gazdáid.

Willkommenskultur 2016.05.02. 20:57:18

@SZMLT: Amíg van nyugati erő-centrum és a periféria kizsigerelése az, amiben a nyugati elitnek (a gyarmatosítás óta) a legnagyobb gyakorlata van, addig (komcsi, ballib, globalista) az internacionalista erők mindig is veszélyt jelentenek minden országra.

Ma jogilag kizárt hogy egy ország médiája nemzeti lehessen (némi kivétel Putyin aki nyilván ezért rasszistaautokrata), így minden szegény ország minden lakójának a gazdag országok újságaiból kell megtudni, miről mit kell/szabad gondolni.

Persze a bölcs nép már soxor megmutatta hogy nem feltétlen hisz a sajtónak. Nem kell elhinni a fidesz-sajtót, de a külföldit nem szabad!

Willkommenskultur 2016.05.02. 21:10:52

Amúgy szemeteket Indianára vessétek, épp most gyüjti be TRUMP a biztos elnökjelöltséget.

Pedig egész Budapestig eljutott a híre hogy rasszistafasiszta nőgyülölő sikertelen és főleg teljesen esélytelen, egyből elolvastam 1-2 könyvét mert láttam a ballib nagyon rühelli a zembert.

Eddig ötödannyit sem költött a csilliárdos a kampányára, mint Hillary a 'szegény de tisztességes' asszony a sajátjára(cca. 250 millió dollár eddig)....hát ez hogy a picsába lehetséges?

meztelen gyerek pöcse előtti plüssmaci 2016.05.02. 21:21:38

@Sir Galahad: "Alacsony infláció, veszteség helyett nyereség a jegybanknál, gazdasági növekedés. Elég, vagy mondjam még? "
Alacsony infláció - mert olcsó az olaj
nyereség? -eladták az olcsón vett devizát
gazdasági növekedés? - az csak az EU-s támogatás, lfsz növekedés

meztelen gyerek pöcse előtti plüssmaci 2016.05.02. 21:22:41

@SZMLT: "ezerszer ki lett tárgyalva, hogy a MANYUP megszüntetése ÁLDÁS volt és nem lopás" - de hol van?

Afrika steht an der Elbe 2016.05.02. 21:24:20

Matolcsy a legjobb MNB elnök 1945 óta.

BiG74 Bodri 2016.05.02. 21:29:00

@Tiszteletem Brüsszelet:
Troll túltengés van, egy-két szarosszájú csapkodja a fekáliát, vigyázz a barmaival.

SZMLT 2016.05.02. 21:47:34

Ha ellopták volna akkor a hiány megugrott volna, tehát nem lopták el. 3000 milliárd a teljes költségvetés 10%-a. Ha azt ellopták volna hol lenne most a hiány ? Gondolkoznotok kellene, de nektek, ahogy fentebb írtam ez soha nem ment. Nyilván használták az államháztartásban erre-arra. Nyilván tömködtek be addig betömhetetlennek hitt lyukakat. . Voltak is erről hírek, de fejből már nem tudom, de tény, hogy legjobb megítélésük szerint az államháztartás rendbetételére használták. Jól tették. Csak hogy értsd: az MSZP meg fenntartott egy olyan rendszert amely rövid távon ismét csődhöz vezetett volna. De nektek nyilván az jön le , hogy ellopták. Szerencsétlenek vagytok, ez van. Azt még egyikőtök sem értette meg, hogy az állami szektorból az aktuális havi nyugdíjkifizetések fedezetéül szolgáló havonta beáramló nyugdíjalap nagy részét egyszerűen átirányítva magán kezekbe mivel jár. Még te sem gondoltad végig mi ? Hát szerinted, hogy Józsi bá nyugdíjat kapjon miből fedezték az így havonta jelentkező hiátust ? Hát bazdmeg adósságból. Havonta ! Minden hónapban nőtt az adósság. A MANYUP rendszere az egyik legfőbb államadóssággenerátor volt miközben a pénzed magánkezekben volt. Nem nyúlhattál hozzá, nem vehetted ki, gyakorlatilag NEM A TE PÉNZED VOLT, akárhogy is parasztvakítottak a proli Szanyiék. Az a pénz amihez nem férsz hozzá, az nem a tiéd, az csak annyiban volt a tiéd, hogy majd valamikor 30 múlva valami ismeretlen képlet szerint nyugdíjat kaptál volna belőle - ha egyéltalán megmaradt voln a befizetésed. Ezt hozták neked össze Feriék meg a Petiék. Ezek után a Fideszt elítélni mert megszüntette ezt a nagy rakás szart tényleg csak ti vagytok képesek. Az aktuális nyugdíjjárulékokhoz nem lett volna szabad hozzányúlni, ezt ma már minden közgazdász tudja - de nem is kell ehhez közgazdásznak lenni, elég értelmesnek lenni egy kicsit.

SZMLT 2016.05.02. 21:48:37

@BiG74 Bodri:
"egy-két szarosszájú csapkodja a fekáliát, vigyázz a barmaival"
-
Na ez a mondat vagy te.. Szerencsétlen hülye...

Afrika steht an der Elbe 2016.05.02. 21:49:47

@SZMLT:
Azért rinyálnak 24/7 üzemmódban lenyúlásról, mert magukból indulnak ki. Nem tudnak mást elképzelni. Ilyen egyszerű.

SZMLT 2016.05.02. 21:51:51

Arra is emlékszem, talán másfél éve volt, hogy a másik nyomorult ballib celeb fasz, Gréczy Zsolt habzó szájjal mondogatta K. Olgánál, hogy idézem: "Nem lesz itt gazdasági növekedés 5 évig se". ezt tudta magából kiöklendezni ez a nyomorult, szánalmas senki. Most kellene a pofájába nyomni a saját szavait...

SZMLT 2016.05.02. 21:53:43

@Afrika steht an der Elbe:
Igen, lehet, hogy erről van szó... Ők szakmányban loptak ezerrel, az meg már tényleg normális ember számára elviselhetetlen amikor ferike hazugságról moralizál... Olyankor okádnom kell... Pont ő ????

SZMLT 2016.05.02. 22:04:43

@Willkommenskultur:
"Amíg van nyugati erő-centrum és a periféria kizsigerelése az, amiben a nyugati elitnek (a gyarmatosítás óta) a legnagyobb gyakorlata van, addig (komcsi, ballib, globalista) az internacionalista erők mindig is veszélyt jelentenek minden országra. "
-
Pontosan. MOnak nem Orbán a baja, de még nem is Feri, hanem az, hogy nincsen nagy mérlegfőösszegű cége legalább 200. VAn egy pár, OTP, MOL, Richter stb, de ezek nagyon kevesek ahhoz, hogy MO felemelkedjen, Nagy, hazai tulajdonú cégekre lenne szükség, semmilyen kormány semmilyen cselekvési programja sem lesz képes arra, hogy ezen cégek nélkül felvirágoztassa MO-t. Soha nem leszünk Ausztria - épp perifériás státuszunk miatt. Mi egy gyapotmező vagyunk, a nyugati cégek pedig idejárnak aratni. Ez egy morális ítélet is egyébként a magát humanistának tételező nyugat tekinettében. Dehogy humanisták - inkább aljasul pragmatikusak. Persze ezt az egyszeri magyar proli nem érti, nem látja, nem tudja.

SZMLT 2016.05.02. 22:05:48

@SZMLT:
Bocs, már megint soka az elírás.. Elnézést, ez a kurva american mac...

Afrika steht an der Elbe 2016.05.02. 22:08:10

@SZMLT:
Matolcsyt azért gyűlölik ilyen patologikusan, mert normális (értsd: nem leolibsi) közgazdász képzést szeretne látni Magyarországon és ezt támogatja. Nos, ez a a libsik szemében kábé akkora bűn, mintha a Mein Kampfot akarná kötelező olvasmánnyá tenni az összes iskolában.

Afrika steht an der Elbe 2016.05.02. 22:09:25

@Afrika steht an der Elbe:
leolibsi = neolibsi, elnézést az elírásért

Willkommenskultur 2016.05.02. 22:11:39

@SZMLT: Jaól van azért ne sírjunk K-Európánál durvább globálgettók is vannak a világon, +a globalizmus előnyeit mi is érezzük mint meggyőződéses imperialisták, csak több píz kéne.

Az meg akkor lesz ha a saját fejünk után megyünk, amennyire lehet.

kissiú 2016.05.02. 22:24:44

@Willkommenskultur: "Még egy ilyen egyszerü dolog hogy manyup, ha a ballib csinálja akkor hazugság-hegy. Nem magán, hanem kötelező, államot illető pénz átutalás kijelölt nyugati cégeknek az államkassza helyett. Ami még akkor is botrányos ha a ktgvetés egyébként ezzel együtt egyensúlyban lenne, de nem, akkor nem lenne elég ballib! Még hitel is kell, hogy ezt a nagy üzletet eltartsa!
Tehát Matolcssy örök mesehős hogy ezt a világot felszámolta."

Vigyázz, idegen pályára tévedtél!
1. A MANYUP évi 1-1.5% os GDP-arányos hiányt okozott, évente. Ezt legfeljebb az első 1-2 évben kell hitelből finanszírozni, egy normálisan, 2-3%al növekvő gazdaság 1-2 év altt felnő ahhoz, hogy adóbevételekből beszedje a hiányt, utána tartósan beépül a ktsgvetésbe. Az, hogy nem ez történt, mindenkori elitünk sara (97 óta van!), nem a MANYUP rendszeré.
2. Ki mondta, hogy külföldi cégekhez vándorol a pénz? AKkor hogy van az ény MANYUP számlámon több millió? Vagy a jutalékra gondolsz? Tessék magyar biztosítót alapítani, oda is fog menni. EGyébként pont a legsikeresebb, kis magyar biztosítókat nyírta ki Kuszaszem először, mivel 2000 fő alatt be kellett zárniuk 2010-ben.
3. Az állam adóssága most is megvan, csak implicit lett: a jövőbeli nyugdíjasnak tartoziik. Ui a MANYUP-tagok az átrányításért cserébe lemondtak az állami nyugdíjuk arányos részéről.
4. Kuszaszem dícsőítését hagyuk az utókorra, amikor majd 1 aktív tart el 2 nyögdíjast, akik kizárólag állami nyögdíjra számíthatnak.
5. Beszéljünk még róla?

Willkommenskultur 2016.05.02. 22:28:08

@kissiú: '1. A MANYUP évi 1-1.5% os GDP-arányos hiányt okozott, évente. Ezt legfeljebb az első 1-2 évben kell hitelből finanszírozni, egy normálisan, 2-3%al növekvő gazdaság 1-2 év altt felnő ahhoz, hogy adóbevételekből beszedje a hiányt, utána tartósan beépül a ktsgvetésbe.'

Aha. Sehol sem volt a világon kötelező manyuprendszer soha. A világbank a projektet kelet-európára találta ki, de már megszünt mindenhol. Azaz a kis elméleted még soha, sehol nem müködött a gyakorlatban.

kissiú 2016.05.02. 22:42:24

@Willkommenskultur: Az, hogy pont ilyen nem volt igaz. De az is, hogy a tőkefedezeti nyugdíjpillér már egy fél évszázada létezik, és működik.

Mellesleg szerinted nem nőhet egy gazdaság 2-3%-al? (Most anyyival nő) És a két év alatt mondjuk 4%-al nagyobb GDP nem növeli kb 1.3%-al a ktsg-vetést? (kb 30%-os adó és járuléktartalom mellett). Dehogynem. Egy dologgal nem számoltak a világbank szakemberei: hogy mi 10-20 évvel a "rendszer"-váltás után is ugyan abban a kakiban fogunk dagonyázni: saját klientúra építése, a követekző választás behúzására. Kb ennyiben foglalható össze a MANYUP története (meg az egész magyar politikai "elit"-é).

kissiú 2016.05.02. 22:44:34

@Willkommenskultur: Bocsánat, egy vessző kimaradt:
Az, hogy pont ilyen nem volt, igaz.

Willkommenskultur 2016.05.02. 22:50:26

@kissiú: A tőkefedezeti nyugdíjpillér ma is él és virul Magyarországon, nincs is vele semmi probléma, amíg önkéntes és a betétes választja kinek adja a pénzét.

kissiú 2016.05.02. 22:57:16

@Willkommenskultur: Egy apró hiányosság azért még van: azon MANYUP-osok, akik már nyugdíjba mentek, nem férnek hozzá a pénzükhöz:
www.portfolio.hu/befektetes/ongondoskodas/kideritettuk_ezert_nem_kapsz_meg_nyugdijat.230536.html

Kicsinyes bosszúnak tűnik, de remélhetőleg már csak pár év, és ez is megoldódik. A tagság többsége akkor megy nyugdíjba, amikor ezek már más pályán fociznak.

Punxsutawney Mormota 2016.05.02. 23:40:42

@Tiszteltetem Brüsszelet: Akkor bízd rá az otthoni kasszádat. Néhány hónap múlva már nem lesz sem pénzed, sem otthonod, fidesz pincsi!

Punxsutawney Mormota 2016.05.02. 23:42:17

@SZMLT: Nem volt ott, éhbértrollnok. Neked is azt kívánom, mint az előző bérkommenternek. Bízd rá a családi kassza kulcsát. Aztán majd dobálom ki neked a 100 forintos, ahogy a Fedél nélkült árulod.

naphegyi vince · http://liberator.blog.hu/ 2016.05.02. 23:54:23

Már csak azon töröm a fejem, hogy melyik cégen keresztül finanszírozza a bérkommentelőit Matolcsy. Mert kábé ilyen arányokat és beszélgetési szinvonalat tud egy bérkommentelők által betámadott kommentfolyam tldr.444.hu/2016/04/15/ez-alatt-a-cikk-alatt-fizetett-trollok-fognak-kommentelni

Willkommenskultur 2016.05.03. 00:20:36

@naphegyi vince: Jó kérdés, az is ciki vót amikor kiderült hogy az Egyenlítőt a MASZOP pártszékházban szerkesztik. Azóta se derült ki semmi más....

Lajos Csánó 2016.05.03. 07:45:05

Sir galahad, 6 éve volt a Fidesznek bebizonyítani Simor bűnösségét! Nem tette,vagy nem tett semmit,vagy nem lehetett bizonyítani! Ez viszont bűntett!

6.Lenin 2016.05.03. 12:00:10

@Lajos Csánó:

Mit kellene bizonyítani?
Veszteséget termelt, csődközeli helyzetben volt az ország.
Adtak neki egy jól fizető állást nyugaton-talán most fizetik így meg a "tevékenységét".
Lehet ez bizonyítani? Kell(ene)? Minek?

Remélem már soha nem lesz többé MNB elnök, akkor meg minek? Még jobban magunkra haragítani Brüsszelt?

Ebben (is) különbség van a két oldal közt.

A ballib tábor mások által felépített ország szétlopásával, mások bemocskolásával próbál hatalmat szerezni. Eddig, ha sikerült is, de belebuktak (már többször is)
A másik oldal próbálja tenni, amire megbízták. Természetesen lehetnek köztük haszonlesők is. Ki kell őket szűrni, de nem kidobni mindent miattuk.
Jó példa pl Tarlós, teszi a dolgát-fejlődik Bp-és nem Demszkaj üldözésével foglalkozik. A pacák megbukott, hiába nyüzsög néha választásokkor, ki nem szarja már le? Fejlődne attól a város, ha csak ilyesmivel foglalkozna Tarlós?
Vagy miért is kellene üldöztetett hős csinálni a táncoslábú bohócból? Fejlődne attól az ország? Ő meg hiába nyüzsög, ott van, ahol megérdemli, szép lassan eltűnik.
Szerintem.

Lajos Csánó 2016.05.04. 17:53:23

Akárhogy mosdatod attól még bűnöző,remélem el is ítélik!
süti beállítások módosítása