Minden, ami van, meg olyasmik is, amik nincsenek

NemGogol

NemGogol

Esetünk a "Donaldokkal" és a kacsákkal

2021. január 07. - Tölgyes Péter

donald_1.jpg

Olyan az egész, mint egy egyszeri rossz álom (vagy mint egy tizenöt év elteltével ismétlődő rossz álom, de erre még visszatérek). A demokráciák mintájának tartott Egyesült Államokban a négy éve legalábbis furcsa körülmények között hatalomra került elnök egyszemélyes ámokfutása egyszeriben csoportos ámokfutássá változott: Trump legelszántabb, a valóság talajától teljesen elrugaszkodottan fegyvert ragadó hívei megrohamozták a washingtoni Capitoliumot, amelyben a szenátus éppen a megmosolyogtatóan alaptalan választási kifogásokat utasította el, ha jól emlékszem, 92:7 arányban. 

Az a Donald Trump, aki – újságcikkek sokasága és napi gyakoriságú twitter-bejegyzéseinek özöne a tanú rá – végighazudozta elnöki időszakát, jó előre megkérdőjelezte a 2020 végi elnökválasztás hitelességét. Amióta pedig egyértelművé vált, hogy Amerika a hisztivel, az indulati politizálással, az irracionalizmussal és kiszámíthatatlansággal szemben a józanságra, a realitásokra, a racionalizmusra és a kiszámíthatóságra szavazott, minden lehetséges, de méginkább lehetetlen módon cáfolja, hogy Joe Biden összességében jelentős fölénnyel nyert, és megpróbálja megakadályozni, hogy az új elnök a szokásos menetrendnek megfelelően január 20.-án hivatalba lépjen. 

Zavaros-hablatyos összeesküvés-elméleteivel, időről időre felröptetett kacsáival annyira feltüzelte a híveit, hogy azok nem átallottak valamiféle puccskísérletbe fogni, ami persze kudarcra volt-van ítélve, de még a négy szörnyű évnél is maradandóbb károsodásokat okoz az amerikai társadalom mélyszöveteiben. Látom, hallom, olvasom, hogy nem állok egyedül a déjà vu érzésemmel: valami hasonlót mi is átéltünk Budapesten, méghozzá 2006-ban. Ami persze nem a tévéostrommal, de még csak nem is abban az évben kezdődött. Lehet, hogy önkényesen, de a téboly eluralkodásának kezdőpontját én

2002. április 9.-ére

teszem, amikor Orbán Viktor a Testnevelési Egyetemen tartott beszédet, a két választási forduló között. Az alábbiakkal tüzelte fel hallgatóságát: „Magyarországon veszélybe került minden, amiért a kormány az elmúlt négy évben keményen megdolgozott, fennáll a tandíj bevezetésének veszélye, a lakástámogatási és a családtámogatási rendszer megszüntetése is, ráadásul egy esetleges MSZP-s győzelem esetén a jelenlegi kormány által elért gazdasági eredményeken túl az alapvető emberi értékek, az emberi méltóság és a haza is veszélybe kerül.”

Ezt a fröcsögő szónoklatot követően indult el a mai „egy-a-tábor” magja az Alkotás utcában menetelve, ami az újdonságerejével önmagában olyan fenyegetettség-érzést keltett a békés emberekben, hogy én elsőként nem is az idézett beszéd időpontjára kerestem rá, hanem arra, melyik napon halt meg Hofi Géza. Nem véletlenül, akkortájt az a beszéd járta: a tüntetésről szóló rádiós tudósításon izgatta fel magát, attól lett rosszul éjszaka – majd halt meg másnap, árpilis 10.-én…

… ÉS A HAZA IS VESZÉLYBE KERÜL. Ennek a demokráciából eleve csúfot űző orbáni felvetésnek a szó szerinti vagy alig eltérő felemlegetése ágyazott meg a gyakorlatnak, amely egyre drámaibban

 kettéosztja az országot,

sőt, mára kitagadja azokat, akiknek alapvető kérdésekben más a véleményük, ráadásul elutasítják a politika leple alatt végrehajtott köztörvényes bűncselekményeket, a hatalom mögé rejtett ordító méretű lenyúlásokat, a jogállamiságot aláásó törvénytelen törvényeket, azt, hogy a közpénz rendeleti úton vagy éppen alaptörvénybe belefogalmazva valaha is elveszíthetné közpénz jellegét.

Ez a nacionalista, nárcisztikus populizmus (© Gyurcsány Ferenc, 2020) a melldöngető hazafiság hamis érzelmi töltetét hívja segítségül valódi célja, a trükközéssel, csalással, tömegek megtévesztésével megszerzett hatalom mindenáron történő megtartása érdekében. Már nemcsak a határokon túl keresve-meglelve az aktuális ellenséget, hanem éppenséggel a hazában, a kirekesztés szándékával megjelölve azokat, akik ember és ember között nem származásuk, világnézetük, nemi identitásuk, hanem cselekedeteik alapján tesznek különbséget. Hogy a "magyarságot" a ráutaltságára emlékeztesse, természetesen mindenki, aki a normalitást szeretné visszahozni a politikába, a közéletbe, a mindennapok kommunikációjába, automatikusan a liberális világösszeesküvés részévé, Soros emberévé válik – beleértve immáron az Európai Unió vezérkarát is. 

Az említett déjà vu érzés okozza, hogy a Washingtonban történtek hatására olyan érzésem támadt, mintha a hatalommegszállottak vesztésre álló, fejreállt világában ezúttal Orbán súgott volna Trumpnak,

a hídon masírozó egérke az elefántnak,

imígyen nógatva őt: „Dübörögjünk együtt”. Nálunk 2006-ban a tévészékház ostroma volt, lett volna az igazi nyitány, Amerikában a Capitoliumé, tudván, hogy azt nem védi a washingtoni Kövér magánhadserege vagy éppen a TEK. Így aztán a megszállottak be is tudtak jutni a törvényhozás épületébe, ahogy nálunk a leghangosabbak a tévé akkori épületébe. Úgy látszik, a történelmi léptékű felelőtlenség – és a felelősségre vonástól való rettegés – elmosta az arányokból és a hagyományokból fakadóan elvárható nagyobb észszerűséget és óvatosságot. 

Nincs kétségem afelől, hogy az Egyesült Államok, ha nem is egykönnyen, de túljut a Trump és a trumpizmus okozta és kiváltotta nehézségeken. De sikerül-e a drasztikusan megosztó, táborokat egymás ellen fordító, akár tragikus végkifejlettel fenyegető következményeket nálunk megakadályozni? Túl tudunk-e jutni Orbánon, sikerül-e nemzeti katasztrófa nélkül meghaladnunk az orbánizmust? Donald kacsáit Amerikában előbb-utóbb földre kényszerítik, de mi lesz a mi Donaldunk, vagyis Viktor kacsáival?

Ha nem vigyázunk, ha nem leszünk észnél, ha nem próbáljuk meg jó útra téríteni azokat, akiket pusztán megtévesztettek, ezek a kacsák szép lassan – egyre gyorsabban – felfalják mindenünket. A szabadságunk maradékát is. Az ellenzéki összefogást szervezőknek erre is gondolniuk kell, úgy tekintve a Capitolium időleges bevételére, mint figyelmeztető jelre. Nincs mese, idejében fel kell készülnünk arra is, mi történik majd a remélt választási győzelem utáni első órákban, napokban, hetekben. 

Mielőtt a kacsák után szisztematikusan felbőszített vadállatokkal kellene szembenéznünk.  

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nemgogol.blog.hu/api/trackback/id/tr7316376278

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lobaszopiatej 2021.01.07. 16:18:13

Csakúgy mint a Szájerista Orbánhívőknek, Trumpnak is a legbutább erőszakos garázda aljanép a tömegbázisa.

Ludvig Jenő 2021.01.07. 16:26:29

Teljesen igazad van, és nagyon tetszik az Orbánnal való párhuzam!

egri Fehér 2021.01.08. 09:24:29

A párhuzam ordítóan hazug és hamis. 2002. április 9. után ugyanis még hátravolt a választások 2. fordulója, ahol a Fidesznek majdnem sikerült fordítania. Teljesen logikus és normális, hogy a második választási forduló előtt egy párt vezetője mozgósítja a saját szavazóit.

Ehhez képest a DC-beli események már jóval a választások után, egy formális ceremónia alatt történtek, amikor a választóknak már semmilyen közvetlen befolyása nincs az eredményekre.

Maxim Tsigalko 2021.01.08. 09:46:22

Amikor a 2018-as választások után több tízezren vonultak a Parlament elé a választási eredmények miatt, az nem keltett fenyegetettség-érzést?

Sir Galahad 2021.01.08. 10:22:53

A Capitolium ostromlóit nem a korábbi magyarországi események bátorították fel (valószínűleg nem is hallottak róla), hanem hogy előtte hónapokig gyújtogattak, fosztogattak a radikális baloldali BLM mozgalom hívei. Ha itthon nyugalmat akarunk, az a dolgunk, hogy a hasonló radikális mozgalmakat fojtsuk el.

Alick 2021.01.08. 10:42:26

A tüntetéshez a BLM-nek és Trump híveinek is joguk van, viszont a fosztogatás, erőszak, védett épületekbe való betörés ellen a hatóságoknak keményebben fel kellett volna lépniük.

Alick 2021.01.08. 10:44:09

A levélszavazatok növelik a visszaélések lehetőségét, azonban ez a csalás gyanúját minden érdekeltre kiterjeszti.

nincs1agy 2021.01.08. 12:07:27

Mi a helyzet a Donáthokkal? Közelebbről a kedves papával? Érik a vádemelés, mégis de nagy a kuss körülötte.:D

nincs1agy 2021.01.08. 12:08:42

@Sir Galahad: Elfojtják ők magukat, ahogy az SZFE-s tüntivel is történt:D

nincs1agy 2021.01.08. 12:14:05

@Ludvig Jenő: A párhuzam sokkal inkább a 2002-es Orbánnal áll fenn, ahogy a 2020 utáni amerikai belpolitika alakulása is analóg lesz a 2002 utáni magyaréval.

Exploiter 2021.01.08. 12:28:11

Az álszentség ezen foka egészen elképesztően nevetséges és intellektuálisan bántó.
Számomra hihetetlen, hogy bárki, aki képes önálló gondolatokra, beálljon emögé.

A puszta, objektív tények:

A esemény
Ok: Egy fekete bőrű, többszörös visszaeső erőszakos bűnöző rendőri túlkapás következtében meghal.
Eredmény: Országos, hónapokig tartó erőszakos tüntetések, sokmilliárd dolláros károk, halottak, felgyújtott háztömbök, tönkretett életek, heteken át erőszakosan elfoglalt, elbarikádozott városrészek
Média visszhang: támogató, bátorító, "peaceful protests" narratíva
Politikai visszhang: demokrata oldalról támogató, republikánus oldalról óvatos kritika
Eredmény: az összes amerikai nagyvállalat a logójára tűzi, dollármilliókkal szponzorálja a rendezvényt, az elhunyt nemzeti hős, szó szerint arany koporsóban temetik el
Konklúzió: a demokrácia győzelme az elnyomás ellen

B esemény:
Ok: az országos választással kapcsolatban ezernyi kérdés merül fel, visszaélések, szándékos csalások gyanúja miatt, matematikailag alig hihető eredmények születnek, minden hatalmi ág elutasítja az érdemi vizsgálatot, minden szinten
Eredmény: A felháborodott tömeg betör egy épületbe, gyújtogatás nincs, pusztítás nincs, sétálgatnak, selfiezgetnek, ellopnak egy pódiumot, egy őr lelő egy fegyvertelen nőt
Média visszhang: terrorista cselekmény történt
Politikai visszhang: demokrata oldalról őrjöngő, republikánus oldalról elítélő, a regnáló elnököt el akarják távolítani a hatalomból
Eredmény: a tiltakozókat valószínűleg szövetségi bűncselekmények miatt ítélik el, a következő időszakban várhatóan boszorkányüldözés kezdődik a veszélyes terroristák ellen
Konklúzió: a fehér szélsőjobboldaliak szétszakítják az országot

A demokrácia nem most halt meg odaát, de nem is a múlt évtizedben.

Abban egyetértek, hogy innen nincs visszaút, minden oldal elvesztette a hitét a rendszerben és a fair playben, innentől csak eszkalálódni fog az erőszak, mert már csak az működik.

Tölgyes Péter 2021.01.08. 12:36:46

@egri Fehér: Hogy mi hamis és mi nem, főleg, hogy mi ordítóan hamis és mi tökéletesen találó, azt szerencsére nem egyes emberek döntik el. Nem véletlenül használtam azt a kifejezést, hogy a KEZDŐPONTOT 2002. április 9.-ére teszem, bár ez nem annyira lényeges, és főleg egyáltalán nem döntő a párhuzam megítélésében. Amit írsz, az ostobság és a totális elfogultságod - vagy alkalmi süketséged - bizonyítéka.

Azt soha, senki nem kifogásolhatja, hogy egy érintett, győzelemre esélyes párt vezetője a két forduló között lelkesítő beszédet tart sajátjainak. (Erről jut eszembe: szerinted rendjén való az, hogy a Fidesz megszüntette a kétfordulós választást - hatalma konzerválása érdekében, hogy ne lehessen az első forduló eredményeinek függvényében választási koalíciót alakítva a kormánypárto/ka/t jól elkalapálni?)

Csakhogy itt nem lelkesítés, hanem gyűlöletkeltés folyt, és elhangzott az a mondat, amely a demokráciáktól idegen, és a III. Magyar Köztársaságban sem volt példa rá korábban: "... az alapvető emberi értékek, az emberi méltóság és a haza is veszélybe kerül."

Ez ugyanis az egypártrendszerhez való visszatérés igényének megjelenése, az ellenfélben ellenséget láttat. És éppen ez a szemlélet az, ami - függetlenül attól, hogy a választás melyik szakaszában történik - közös Trump és Orbán "módszertanában".

A Capitolium megtámadása különben is - anakronisztikus a szóhasználat - már ugyanannak a gyűlöletgeneráló politizálásnak az eredménye, jobban mondva következménye, amelyik nálunk egyelőre és szerencsére inkább csak "részeredményeket" hozott. Gyengébbek kedvéért ilyen volt az, amikor 2016-ban bőrfejűek megakadályozták az MSZP-szóvivő Nyakó Istvánt abban, hogy a vasárnapi nyitvatartás visszaállításáért készített népszavazási kezdeményezést elsőként nyújtsa be, vagy amikor az MTVA épületében több biztonsági őr a mentességi törvényt súlyosan megsértve együttesen gyapálta Varju László országgyűlési képviselőt.

Ezek persze tetszőleges kiemelések, sajnos, a lista sokkal hosszabb.

Mint ahogy Trump is már - biztos, ami biztos alapon - a választás előtt csalással riogatott (ami önmagában nevetséges, hiszen elnökként az ő stábja bonyolította a voksolást) és, már megint egy egybeesés, Kósa Lajos is már most szóba hozta, hogy mindenféle nemzetközi beavatkozásra, nyomásgyakorlásra, csalásra lehet számítani a hatalomban lévő kormány eltávolítása érdekében.

Tetszik, nem tetszik (nekem sem tetszik), a párhuzam az bizony fennáll.

Tölgyes Péter 2021.01.08. 12:38:35

@Maxim Tsigalko: Miért, talán gyújtogattak, vagy felszadték a flasztert, mint 2006-ban az állítólagos békés tüntetők? El vagy tájolva, de rendesen. A tüntetés nem rendbontás, ha nem lépi túl a békés kereteket. A tüntetés a más vélemény kinyilvánítása.

P1sty 2021.01.08. 12:45:56

@Exploiter:
Nem igazán ismered az amerikai jogi rendszert, az látszik. A választásokat (az országosakat, azaz az elnökválasztást is), alapvetően az 52 állam a saját hatáskörén belül szervezi. Az 52 több, mint felében republikánus vezetésű állam. El tudod képzelni, hogy egy republikánus elnök alatt, republikánus kormány és törvényhozás alatt, többségeben rebuplikánus államokban egy titokzatos háttérhatalom képes elcsalni a választást? Hogy a titokzatos háttérhatalom erősebb a szövtségi ÉS az állami kormányzatoknál is?
Ha estleg nem vagy tisztában vele, ott az államok majdnem olyanok, mint az EUban az országok, külügy, hadügy és szövetségi pénzügyön kívül szinte mindenben saját hatáskörben döntenek, így a választások lebonyolításáról is.

Tölgyes Péter 2021.01.08. 12:50:37

@Sir Galahad: Mi számít neked radikális mozgalomnak? Remélem, vagy annyira tárgyilagos, hogy ilyent a baloldalon nehezen tudsz találni, a jobboldalra már inkább jellemző az, hogy félkatonai szervezetek jönnek létre (lásd: Magyar Gárda és egyéb elnevezései, a HVIM, a Budaházy-féle csapat, a Nemzeti Őrsereg, a JMMA, az MNA). Ezeket tényleg nem ártana betiltani.

Olyasmit pedig soha nem állítottam, hogy a Capitolium elleni támadást bármilyen magyar előzmény bátorította volna, dehogy, támogatta viszont azt - természetesen kódoltan - maga Trump. Ezért utalok párhuzamokra, hasonlóságokra.

Tölgyes Péter 2021.01.08. 12:55:13

@nincs1agy: Mit tudom én, de - mi köze ennek ehhez a cikkhez vagy éppen a Capitolium elleni támadáshoz? Semmi. Mi vagy te, csak nem miniszter, esetleg parlamenti államtitkár, aki még véletlenül sem adott támával foglalkozik, hanem, több, mint tíz év elteltével is folyamatosan "azelmútnyócév" felemlegetésével bújik ki az egyenes válaszadás alól?... Ha Donáth lelkész bűnt követett el, nyugodt lehetsz, még a választás előtt lesz tárgyalása, elvégre kapóra jön a Fidesznek minden ilyesmi.

Na de miért nem az háborít fel, hogy a pedofil Kaleta megúszta annyival, amennyivel? És Szájer-ügyről nincs véleményed?

Tölgyes Péter 2021.01.08. 12:57:19

@nincs1agy: Látod, mennyire szemellenzős vagy? Az SZFE-s tüntetéseket nem sikerült elfojtani, de a járvány miatt kénytelenek voltak időlegesen más megoldást választani. A színművészetisek amúgy nagyon karakánul példát mutattak abból, hogy a hatalom nem mindenkiből tud igavonó barmot kreálni, aki szó nélkül hajtja rabigába a fejét...

Tölgyes Péter 2021.01.08. 13:07:10

@Exploiter: Ritka nagy baromságsorozatot hordtál össze. Ki bonyolította le a választást? Jé, csak nem a Trump által kijelölt személyek és szervezetek? Ki tudhat csalni a választáson? Jé, csak nem azok, akik azt lebonyolítják? Mi az, hogy számos csalás, mi az, hogy matematikailag értelmezhetetlen eredmény? Eddig úgy tudtam, hogy a választó teljesen szabadon dönthet, akár korábbi véleményét is gyökeresen megváltoztatva - a közvélemény-kutatások mérési eredményeire rácáfolva.

Ugye, emlékszel arra, hogy Hillary Clintont is győztesnek kiáltották - előzetesen -, és jóval több szavazatot kapott, mint Trump, továbbá, a biztonsági szolgálatok szerint is orosz hekkerek befolyásolták a 2016. évi amerikai elnökválasztás kimenetelét. Nem érdekes, hogy akkor senkinek esze ágában sem volt megrohamozni a Capitoliumot?

Ha már a BML-t emlegtitek. Szerinted a feketék mozgalmának tagjai is olyan simán, ellenállás nélkül jutottak volna be a törvényhozás épületébe, mint a Trump-hívők?

Nyugodtan abbahagyhatod a mellébeszélést, nem véletlen, hogy a republikánus képviselők egy része is kihátrált már az elnök mögül, és ha nem kezdeményezik azonnali felmentését (tudatzavarra hivatkozva), nagy valószínőséggel alkotmányossági eljárást indítanak vele szemben, mint az Egyesült Államok történetében példátlan történések generálójában, előidézőjében.

Fikalnyik Eugén 2021.01.08. 13:12:24

Parlamenti épületet támadni és mégis demokratának lenni kizárólag akkor van jogod ha:
- te vagy a nyugat kedvenc orosz elnök, aki majd eladja nekünk a fél országot és leszereli a hadsereget is. Így tett Jelcin 1993-ban, amikor az alkotmányos elmozdítása után abba nem törődött bele és szétlövette a törvényhozás épületét a nyugat tapsviharát kiváltva. Ha ezt ma Putyin megtenné, ugyan mit mondana ugyanaz a képmutató elit?
- vagy te vagy az arab tavasz egyik lánglelkű ifja, és a Facebookon szervezkedve (nahát, azt akkor nekik nem tiltották le) Tunéziától Egyiptomon és Szírián át Bahreinig felpörögsz. Persze mindezt olyan helyeken, ahol a diktátorok korábban megfeleltek a nyugat kényes ízlésének (és milyen jól kerestek rajtuk) csak aztán megváltozott az elképzelés. Jaj most látom, Bahreint írtam...Izé ott mégsem, mert kiderült, hogy az ellenzékiek síiták, az meg ugye egyenesen Irán meg az ördög, így ott érdekes módon mégis joga volt a tömegbe lövetni meg bebörtönözni embereket a rezsimnek, meg szaúdi katonákat behívni. Ja kérem szépen, ilyenek az érdekek.

Tölgyes Péter 2021.01.08. 13:14:09

@P1sty: Tökéletesen igazad van, de a tények ritkán befolyásolják a szemellenzős, elvakult kommentelőket. Ott volt az általam idézett 2002. évi választás. Orbán magabiztos sikerét tippelték, veszített. Noha a Parlamentnek Pintér Sándor belügyminiszter, mint a választás lebonyolításának fő felelőse, úgy számolt be a voksolásról, hogy az a legnagyobb rendben, számottevő visszaélések nélkül zajlott le.

Mégis óriási volt a - központilag generált - felháborodás, nem véletlen, hogy a két forduló között Orbán olyan szélsőséges hangot ütött meg, amilyen korábban soha senki, intézményesített csalásokról beszéltek, újraszámlását követeltek, Budaházyék pedig lezárták a Lánchidat.

Trump ugyanezt a forgatókönyvet követte, az eltérések a habitusból fakadnak.

Maxim Tsigalko 2021.01.08. 13:22:40

@Tölgyes Péter:
Idézek a bejegyzésből

"Lehet, hogy önkényesen, de a téboly eluralkodásának kezdőpontját én 2002. április 9.-ére teszem, amikor Orbán Viktor a Testnevelési Egyetemen tartott beszédet, a két választási forduló között. (...) Ezt a fröcsögő szónoklatot követően indult el a mai „egy-a-tábor” magja az Alkotás utcában menetelve, ami az újdonságerejével önmagában olyan fenyegetettség-érzést keltett a békés emberekben"

Azt hittem nyilvánvaló, hogy erre utalok, de úgy látszik ezt a blogot is csak írja a szerzője, de nem olvassa :(
Tehát 2002-ben olyan fenyegető a tömeg, hogy abba még szegény Hofi Géza is belehal. Eltelik 16 év, és nincs ezzel a tömeggel már semmi baj.
A 2006-os zavargásoknak ehhez semmi köze, nyilván az kívül esik a "békés tüntetés" kategóriáján. A kiváltó ok persze még véletlenül sincs említve :)

Tölgyes Péter 2021.01.08. 13:23:37

@Fikalnyik Eugén: Jelcint senki sem mondta demokratának, ettől még megtapsolták, mert még mindig jobb volt a "nyugatnak" és a világbékének, hogy az országot határozott kezű vezető irányítja, mint ha a hatalmas területen eluralkodott volna az anarchia.

Különböző kulturák időben is eltérő történelmi eseményeit összehasonlítani eléggé veszélyes terep, összemosni pedig kóklerség. Azzal végképp nem mondasz újat, hogy a nagyhatalmak a saját érdekeiket helyezik előtérbe, máskülönben az orbáni Magyarországnak és a Kaczinsky-Duda-Morawiecki irányította Lengyelországnak is szigorú szankciók sorával kellett volna szembenéznie. De meg a putyini Oroszországgal szembeni szankcióknak is határozottabban érvényt szerezne az Unió és az Egyesült Államok is.

Ennek ellenére - vagy éppen ennek következtében is - a civilizált világ nem a diktátumokra, hanem a tárgyalásos egyeztetésekre épül. Egy bizonyos határig, no, mi már túl is léptük azokat a határokat, mégis egyelőre csak az ejnye-bejnyénél tartunk.

Tölgyes Péter 2021.01.08. 13:31:15

@Maxim Tsigalko: Nem kell engem idézned, hiszen magam is visszatértem az általad kiemelt részhez. A 2002-es tömeg fenyegető voltát - te vagy az, aki olvasni olvas, de értés helyett félreértelmez - éppenséggel a szokatlanul durva hang okozta (lásd: "újdonságerejével"). Marha érdekes, hogy mára nincs baj ezzel a tömeggel, tekintve, hogy a gazdája tizenegyedik éve hatalomban van. Majd meglátjuk, mi lesz, ha 2022-ben mondjuk az ellenzék győz...

Ami a nyugalmat illeti, azért túlzásokba ne ess. Mutass olyan másik országot, amelyikben közpénzből létrejött és évről évre tekintélyes mértékű közpénzzel kistafírozott szerveződés a kormány MELLETT vonul az utcára (Békemenet, CÖF), vagy ahol közpénzből fizetnek a kormányzati ünnepségekre meghívott lengyeleknek, továbbá közpénzből finanszírozzák a vidékiek Budapestre utaztatását.

Apropó - ugyanez történik a választások alatt is: közpénzből finanszírozva szállítja az előzetesen lekenyerezett választókat a Kubatov-brigád a választási helyszínekre.

Tudod, olyan a kommented, mint a bagoly mondja verébnek, hogy nagyfejű. Láss, ne csak nézz...

Exploiter 2021.01.08. 13:54:11

@Tölgyes Péter: Trump mögül azért hátrált ki mindenki, mert az ország érdeke oldaltól függetlenül az, hogy a választási rendszer legalább megbízhatónak tűnjön.

Engem őszintén nem érdekel, hogy történt-e csalás, vagy sem, szerintem igen, mert nem vagyok ostoba és nem hiszek a mikulásban, de teljesen biztos vagyok benne, hogy nem bizonyítható, vagy ha az lenne, akkor sem lesz az, tehát érdektelen kérdés. Én csak az okot írtam le és a reakciókat.

Az eredmény a lényeg: az emberek tömegei nem hisznek már a rendszerben, amiben élnek, az eddigi látszat összetört.

Ennek a következményei hamar világossá válnak majd mindenki számára, ez volt az első lépés most.

"Szerinted a feketék mozgalmának tagjai is olyan simán, ellenállás nélkül jutottak volna be a törvényhozás épületébe, mint a Trump-hívők?"

Igen, sőt, valószínűleg az őrség még le is térdel eléjük és bocsánatot kér, amiért fehér elnyomó, ahogy az szokássá vált 2020-ban. Ne mondd, hogy nem, mert ez már meg is történt országszerte.

www.google.com/search?q=police+kneeling+before+blm&safe=off&source=lnms&tbm=isch&sa=X&biw=1920&bih=937

Tölgyes Péter 2021.01.08. 14:04:02

@Exploiter: Mellébeszélsz. Rajtam kívül P1sty is felhívta a figyelmedet arra, hogy egyrészt a választások szervezése a hatalmon lévők feladata, másrészt az Egyesült Államokban minden egyes államban önállóan zajlik. Azok többségében republikánus a vezetés - akkor ki a bánat csalt volna? Ráadásul éppen a sajátjai utasították vissza Trumpnak azt az ostoba utasítását, hogy keressenek neki annyi voksot, hogy megtámadhassa az eredményt. Érthető, hiszen ők maguk bonyolították az egész folyamatot, tisztában voltak azzal, hogy nem történt csalás!

Tölgyes Péter 2021.01.08. 14:05:47

@Exploiter: Azért más a túlkapásokért bocsánatot kérni és más FEGYVERESEKET simán beengedni a Capitoliumba. Hihetetlen, ha ennyire vak vagy, de még az is érthetetlen, ha nézel-nézel, de - a jelek szerint nem látsz...

Tölgyes Péter 2021.01.08. 14:14:25

@Exploiter: És most ezzel mit igazoltál - szerinted? Mert szerintem éppenséggel a cikkemben állítottakat támasztottad alá. A Trump- és Orbán-féle rendszerek sajátossága, hogy előszerettel hergeli egymás ellen a táborokat, elvégre a hatalom szeret a zavarosban halászni. Ameddig egymásnak feszülnek, addig garantáltan nem fognak össze a hatalommal szemben.

Amúgy meg nem kellene összemosni ellenzéki megmozdulásokat az etnikai alapúakkal. Nyugodj bele, hogy az eltérő kultúrákból fakadó, előbb már hivatkozott különbségeknek köszönhetjük csak, hogy a cigánygyilkosságok annak idején nem vezettek hasonló eseményekhez.

Exploiter 2021.01.08. 15:08:04

@Tölgyes Péter:

Mind mondtam, teljesen mindegy, hogy én mit hiszek, meggyőzni se akarlak, te se tudsz engem.

Ami fontos, hogy az amerikai választók hogy gondolják, eszerint a felmérés szerint a republikánus szavazók 75%-a (!!!) nem hiszi el, hogy a választás megbízható keretek között zajlott.

www.politico.com/news/2020/11/09/republicans-free-fair-elections-435488

Valahol máshol olvastam, hogy a demokraták 30%-a sem gondolja így.

A bizalmat esetleg egy teljesen nyilvános, átlátható vizsgálattal és konkrét, tényszerű cáfolatokkal lehetett volna visszaszerezni. Ez valami okból nem történt meg, ennek természetesen vannak következményei, ahogy mondtam.

Exploiter 2021.01.08. 15:13:47

@Tölgyes Péter:

Nem így látom.

Mind Trump, mind Orbán annak a terméke, hogy az emberek disszonanciát tapasztalnak az általuk tapasztalható élet és az általánosan elfogadott ideológiai dogmák között.

A törésvonal korábban megvolt, nem ők hozták létre, ők kihasználták ezt saját céljaikra. Orbánt a rendszerváltás utáni csalódás, valamint az általános szélsőbalra tolódás betonozta be itthon, (egyébként ez hívta életre a jobbikot, de Orbán bekebelezte a támogatottságukat) Trump pedig az ötven éve tartó reálbér csökkenésnek, az amerikai hazai ipar hanyatlásának, valamint a szélsőbal általános térhódításának köszönhető.

Amerikában pedig a politikai erőszakot vitathatatlanul a "demokrata" oldal tette mainstreammé, 2020-ban. Ha azt hiszed, hogy az etnikai megmozdulás elkülöníthető a politikaitól, akkor nem ugyanazt a filmet nézzük.

nincs1agy 2021.01.08. 15:31:56

@Tölgyes Péter: Persze. A kikapcsolt wifi fojtotta el a hős forradalmárok demonstrációját.:D Valaki meg kitakarította a mocskukat az épületből.

nincs1agy 2021.01.08. 15:38:57

index.hu/velemeny/2021/01/07/jobb_jovonk_kulcsa_az_uj_atlantizmus/

Bocsánat Jeszi, hogy ezt kell mondanom édesapádról, de a szenilis Bidennel kapcsolatos rajongásáról a következő latin közmondás jut eszembe.

"Similis simili gaudet."

:(

nincs1agy 2021.01.08. 15:41:30

@Tölgyes Péter:

" Szerinted a feketék mozgalmának tagjai is olyan simán, ellenállás nélkül jutottak volna be a törvényhozás épületébe, mint a Trump-hívők? "

Hát éppen ez az. Éppúgy szándékosan alul volt biztosítva, mint az MTV székház 2006-ban. Holott a Pentagon felajánlotta segítségét a várható kritikus helyzet kapcsán ,de nem éltek vele. Nem véletlenül...

Tölgyes Péter 2021.01.08. 21:14:31

@nincs1agy: Értem. Okfejtéseddel nem tudom, hová akarsz kilyukadni. Washington esetében egyértelmű a dolog, hiszen a Capitolium biztonságáért is felelős kormányzat MELLETTI elvadult "támogatók" érkeztek. Na, de a tévészékházhoz kormányellenes erők vonultak, ugyebár.

Talán nem tudsz arról, hogy a felkészületlen vidéki rendfenntartók odavezénylését a háttérből ki irányította. Megsúgom: az, aki előbb országos rendőrfőkapitány, majd előtte belügyminiszter volt, jó néhány zavaros üggyel (például a Clodo-féle bombagyár vagy az olajszőkítés, lásd még Nógrádi vallomása) - megőrizve a befolyását a rendőrségnél...

Merő véletlen, ugyebár, hogy ma is miniszter.

nincs1agy 2021.01.09. 09:52:08

@Tölgyes Péter: Mese habbal. Pintér ebben az időszakban nem is volt a rendőrség állományában. Gergényi pedig éppúgy odavezényelhetett volna hétpróbás rohamrendőröket a TV székházhoz azonnal, ahogy egy futballmeccs utáni csetepatéhoz is. Ehhez képest ezek a rohamrendőrök órákon át lettek várakoztatva, míg beavatkozhattak.

Tölgyes Péter 2021.01.09. 18:17:50

@nincs1agy: Ne kérkedj a tájékozatlanságoddal. Tudom, hogy nem volt rendőrségi állományban, de ez nem akadályozta meg abban, hogy kitűnő kapcsolatait és óriási befolyását érvényesítse. Az általad említett Vasprefektus például kifejezetten közeli barátja volt... Azt rendesen körbebástyázták "érvekkel", miért rendeltek fel vidékről tömegoszlatásban járatlan rendőröket. (Az információt egyébként nem a kisujjamból szoptam, hidd el, autentikus eblső forrásból származik.

Amúgy arról tudsz egyáltalán, hogy fideszesek rá akarták venni a biztonságiakat, hogy ha a tömeg arra indulna, engedjék be az embereket a Parlamentbe? Hát arról, hogy akik nem értesültek a nagyfőnök terveiről - lásd: Nyitrai András képviselő -, azzal támadták be a belügyminisztert, miért nem használtak a rendőrök, saját életük védelmében, éles fegyvert?! Csak szólj, hozom a parlamenti jegyzőkönyvet... ;)

Billy Hill 2021.01.09. 18:24:27

@P1sty: "El tudod képzelni, hogy [...] a titokzatos háttérhatalom erősebb a szövtségi ÉS az állami kormányzatoknál is?" Hát, volt egyszer egy JFK, aztán meg hirtelen már nem volt szegény...

Tölgyes Péter 2021.01.09. 20:10:57

@Billy Hill: Kétlem, hogy azokat értenék titokzatos háttérhatalom alatt, akik JFK életét kioltatták. Már csak azért sem, mert az ő köreikhez kapcsolódik a háttérhatalom létével való riogatás stratégiája.

nincs1agy 2021.01.09. 22:03:24

@Tölgyes Péter:

Hogy hooogy? Gergényi is a gonosz Fidesz irányítása alatt állt? Hát ez jó.:DDD Tessék mondani , Dániel Zoli is ott volt ürge bőrbe varrt jeladókkal??

Tölgyes Péter 2021.01.10. 00:25:46

@nincs1agy: Jópofizz csak, de nem ártana gondolkodnod. Szerinted miért nem ítélték el végül Gergényit - illetve 400.000 forint arányban van azzal, amivel vádolták?

És még valami. Egy kis csemege. Neked, úgyhogy klikkelj rá.

index.hu/belfold/budapest/pinger070517/?fbclid=IwAR0JVzilsscozk9GF0SP-G3dcUlUebxvMbmTiHkkvqOnQyZI_alU-mnRLZw

nincs1agy 2021.01.10. 23:12:12

@Tölgyes Péter: Miért, miért? Hát amiért a többi gazembert sem, aki szemeket lőtt ki meg hasonlók. Nehéz bizonyítani a gazemberséget. Gergényi egyébként ki is lett tüntetve még a szoclib kurzus alatt. Szóval utólag is elismerték.
Mindenesetre azt gondolni, hogy 2006-ban a Fidesz befolyásolni tudta a rendőrségi intézkedéseket, gyermeteg elmére vall. Ráadásul Gyurcsány miniszterelnök elismerte, hogy állandó kapcsolatban volt a rendőri felsővezetéssel az események idején.

Tölgyes Péter 2021.01.10. 23:30:01

@nincs1agy: Nem azt ismerte el, hanem azt, hogy egyetlen egyszer találkozott velük és arra kérte őket, biztosítsák a nyugalmat.

A rendőri felsővezetéssel a belügyminiszter tartotta, tarthatta a kapcsolatot.

A történések néha hihetetlenek, ettől még megtörténnek. Az információ forrása belső ember, aki akkor és még évekig közel volt a tűzhöz.

Tölgyes Péter 2021.01.10. 23:33:14

@nincs1agy: A tényekkel különben is te állsz hadilábon. Egyetlen egy szegény ember szemét sérítette meg a gumilövedék. Úgy vagyunk ezzel is, mint a II. világháborús partizánokkal, akiknek a száma 1948-tól éveken át duplázódott...

nincs1agy 2021.01.12. 21:08:29

@Tölgyes Péter: Komolyan sok libernyákkal vitatkoztam már 2006-os eseményekről, de egyik sem feltételezte, hogy a Fidesz 2006-ban irányítani tudta volna a rendőrséget. Ennyire ostoba hazugságot egyikőjük sem próbált meg előhozni. Több eszük volt, mint neked.(Mindezt arra alapozod, hogy van egy személyes jó kapcsolat a két ember között. Egyéb bizonyítékod nincs.Komolyan az '50-es évek koncepciós pereinek kiagyalói megirigyelnék a gondolatmenetedet.:D) És ugye Gergényi ki is lett tüntetve , ez is sokat mondó.

nincs1agy 2021.01.12. 21:11:53

@Tölgyes Péter: Rengeteg szabálytalanság volt, kezdve az azonosítószám hiányától , a kiosztott ólmosbotokig, a számos alkalommal derék fölé leadott lövésekig.
Gyurcsány a rendteremtő pózában próbált meg tetszelegni. Hazardirozott és vesztett. Ostobasága súlyos válságba sodorta a hazai baloldat és 12 év ellenzéki létbe (eddig).

Tölgyes Péter 2021.01.12. 21:29:19

@nincs1agy: Posztot a nick neveddel konform. Elképzelted, ahogy miniszterelnökként ostogatja az olmosbotokat? Mivel bizonyították, hogy csak annyit kért a rendőrség felső vezetőitől: biztosítsák a rendet, ez eleve hazugság. Derék fölé leadott lövések? Nahát, érdekes, akkor a tények: egyetlen ember szeme sérült meg, az is egy falról megpattant gumilövedéktől. A többi a fantázia és a karaktergyilkosság műve, na meg azé a folyamaté, amely hőst csinált a randlírozókból, azzal sem törődve, hogy jóval több rendőr sérült meg, mint az oszlatási parancs ellenére a rendőrökkel szembeszálló "békés" tüntető.

Vajon a te ostobaságod kit sodor válságba?

Tölgyes Péter 2021.01.12. 21:38:14

@nincs1agy: A tény nem ész kérdése. A történelem - márpedig 2006 mára már az - gyakran produkál nehezen hihető dolgokat. Valószínűleg a szövegértelmezéssel is meggyűlik a bajod, ami azért sok mindent érthetőbbé tesz. Nem azzal "magyarázom", hogy ez történt, hogy a két ember között jó a kapcsolat, sőt, egyáltalán nem magyarázom.

Tényként közöltem, ahogy tényként közölte velem olyan valaki, aki mindkettejüket és a rendőrség belső viszonyait is kitűnően, testközelből ismeri. Gergényi "ki lett tüntetve", aztán el lett zavarva nyugdíjba. És utána, Orbán bíróságán - a súlyos vádak ellenére - megúszta 400.000 forint pénzbírsággal. Nekem ez legalább annyit mond...

Az pedig, hogy még az ötvenes éveket is idekevered, sőt, még te mersz koncepciós perekről beszélni - aminek az "intézményét" éppen Orbánék melegítették fel és alkalmazzák, téged minősít.
süti beállítások módosítása