Minden, ami van, meg olyasmik is, amik nincsenek

NemGogol

NemGogol

Stabilitás, erő, büszkeség

2017. június 12. - Toadwart66

image-22298-galleryv9-stia.jpg

Magyarország erős és büszke európai ország” adják hírül plakátok végeláthatatlan tömegei szerte az egész országban. Ez valószínűleg így is van. Minden valamirevaló ország azt állítja magáról, hogy büszke, az erő pedig… Hát az elég bizonytalan valami. Attól függ kinél erősebb, miben és mennyire egy adott ország. Almatermesztésben jelentős erőfölényt tudunk felmutatni Líbiával szemben, a büszkeség ebből a szempontból tehát jogos. Tirol esetében ez már nem mondható el, szerencsére az nem is ország.

Magyarországról a második világháborúban, majd az ötvenes években is azt állították a hatalomban lévők, hogy rendkívül büszke és legyőzhetetlenül erős. Utóbbiról kiderült, hogy ez időnként alapvetően megváltozhat.

Most azonban ismét erős az ország valamiben. Például a nemzeti konzultációban. Annyi államilag finanszírozott politikai plakát, mint amennyit Rogánék kirámoltak, talán csak az NDK fénykorában borította el az ottani utcákat. A keletnémeteknél az akkoriban divatos, piros alapon fehér betűk tájékoztatták a büszke lakosságot arról, hogy éppen miért olyan jó nekik. Egy ideig működött is a dolog, bár a túlzott erő és büszkeség miatt elég szigorúan kellett őrizni az NSZK és NDK közötti határt. Mindenhol akadnak olyanok, akiknek semmi sem jó.

Mi lehet az a szerelmi bájital, amely az Orbán rendszert oly sokak számára csábítóvá teszi? Valami titkos varázsszer? Szutykos, gyanús állagú főzet? Fekete mágia? Woodoo varázslat? Csaba királyfi a csillagösvényen? Óriásplakátokkal kiváltott tömegpszichózis? Esetleg Németh Szilárd ellenállhatatlan mosolya? Kósa Lajos erősen visszafogott bölcsessége?

2010 előtt ilyen remek teljesítménnyel és jóval kevesebb gaztett elkövetésével simán képes volt bármelyik kormány választást veszíteni. Mostanában is rendszeresen felbukkan annak lehetősége, hogy ezzel vagy azzal a cselekedetével Orbán Viktor most aztán jól pórul fog járni, de rövidesen mindig kiderül, ez a most mégsem pont az a most, illetve majd lesz egy jóval „mostabb”. Egy olyan igazi. Valamikor.

Rengeteg izgalmas teória foglakozik az Orbán-kormány bukásával. Elméletileg választással is leváltható lenne az említett víg komaság, de ennek valószínűsége, finoman fogalmazva, elég bizonytalan. Ez nem túlságosan meglepő. 2018 után Orbán Viktornak sem lesz könnyű dolga, kivéve abban az esetben, ha véletlenül ellenzékbe kerülne. Mivel ennek kicsi az esélye, ezt a meccset a FIDESZ-KDNP-nek kell végigjátszania a magyar lakosság közreműködésével. Egészen kifulladásig. Valahogy így alakultak egykor reményteljes, közös dolgaink.

Egyesek szerint sürgősen forradalomra lenne szükség, ami mindig erőszakos, többnyire irányíthatatlan események sorozatából áll, ami nem jó. Forradalmakat, háborúkat nem is szabadna ünnepelni. Mégiscsak emberek, köztük ártatlanok haláláról van szó. Méltatlan őket politikai célokból felhasználni. 1956-ból Schmidt Mária porondmesternek ennek ellenére, rengeteg pénz felhasználásával sikerült hatalmas cirkuszt rendeznie, ami rendkívül kínos és egyben szomorú. Ő maga ugyan nem fogta fel, hogy valójában mit is művelt, de ez legyen az ő baja.

Forradalmat mindenesetre nem lehet csak úgy megrendelni, mint egy szelet pizzát, hagyma nélkül. Az ilyesmi kitörni szokott, ha úgy alakulnak a körülmények. Jelenleg nincs forradalmi hangulat az országban. A CÖF szeretne ugyan harcolni, de ehhez túl kevesen vannak, nem is az tipikus lázadó alkatok, ráadásul forradalom ügyében erősen ellenérdekeltek. Az izgága Bayer Zsolt mindössze egy veszélytelen kávézgatás közben tereferélt egyet Gulyás Mártonnal. A tejszínhab szalmonella nélkül nem minősül támadó fegyvernek.

Belső lázadás fog véget vetni Orbán uralkodásának? Kik lennének ilyesmire képesek? Az agytalan Fidelitasosok? A nulla támogatottságú Semjén Zsolt? A szurokból éppen csak kikandikáló Rogán Antal? Ha Simicska Lajos nem tudta padlóra küldeni fő üzlettársát, másnak sem fog sikerülni. Orbántól mindenki függ a Fideszben és csak tőle függ. Ha valaki jól viselkedik, az ráadásul kevés munkával irgalmatlanul sok pénzt tud keresni. Nem nagyon fog emiatt senki sem ugrálni.

Külföldről sem akar senki a miniszterelnök és üzlettársai életére, hatalmára törni. Ezt a hazugságot legfőképpen a pártpropaganda terjeszti a veszélyérzet és a szavazási kedv fenntartása érdekében. Orbánnak nem sikerült magát jelentős európai tényezővé felküzdenie, ami biztos nagyon rosszul esett neki. Nemzetközi szerepét emiatt azzal próbálja Magyarországon hangsúlyozni, hogy azt állítja magáról, folyamatos támadás alatt áll. Valójában ő próbál meg állandóan kötözködni, egyre kisebb feltűnést keltve, ami szintén elszomoríthatja.

A fő kérdés tehát nem az, hogy miként bukik meg az Orbán-rezsim, hanem az, vajon miért nem teszi meg ezt.

A hihetetlen mértékű propaganda önmagában nem ad magyarázatot a rejtélyre, ráadásul mára már komikus méreteket öltött a nyakló nélküli öndicséret. Tíz darab, katonásan egymás után masírozó, ugyanolyan plakát láttán sokakban felmerülhet a gondolat, hogy ezek bizony nagyon hülyék. Ha meg nem azok, akkor ismét rengeteg közpénzt sikerült átalakítaniuk nemzeti magántőkévé.

Az, ami oly kedvessé teszi a NER-t sokak szemében az az, hogy jelenleg a FIDESZ, jobban mondva Orbán Viktor képes Magyarországon a stabilitást fenntartani. Ez a stabilitás az ellenzék megosztottsága, felszalámizása, ellehetetlenítése miatt ráadásul egyre inkább növekszik, és már rég átment illiberális demokráciába, azaz tulajdonképpen autokráciába.

Ha a NER 2018-ban megbukna, valószínűleg kormányválságok sorozata követné, annak minden kellemetlen következményével együtt.

Ha előbukkanna valahonnan egy olyan erő, amely képes elhitetni magáról azt, hogy szilárd kormányzásra képes, az Emmanuel Macron pártjához hasonlóan képes lehetne a mostani elit nagy részét eltüntetni a színről. Ebbe a halmazba a jelenlegi ellenzék is beletartozik.

Ha ez nem jön össze, akkor marad az Erdoğan-féle erős és büszke megoldás. A török elnök és pártja, az AKP 2002-ben annak köszönhette győzelmét, hogy stabilitást ígért a folyamatos kormányválságok után. Ezt az ígéretét Erdoğan becsülettel be is tartotta, amely végül ellenzéki politikusok, újságírók, tanárok, állami alkalmazottak, civilek és más, a rendszer számára veszélyesnek ítélt személyek letartóztatásához, elbocsájtásához vezetett. A folyamat még korántsem fejeződött be.

Orbán Viktor szívének a török elnök megoldása rendkívül szimpatikus, amire többször utalt is már. Kínában a magyar miniszterelnök kijelentette, „jó esélyünk van arra, hogy a magyar emberek a politikai stabilitás mellett fognak szavazni”. Ebben a fenyegetésben senkinek sincs oka kételkedni.

Az autokrácia kiépítéséről Orbán önszántából soha nem fog lemondani. Rengeteg pénzt és energiát fektetett már ebbe a busásan jövedelmező magánvállalkozásába. Az sem fogja túlságosan meghatni, ha az ország az Európai Unió sereghajtójává válik.

A tényeket szokás szerint majd letagadja, megmásítja, illetve ráfogja az egészet valamelyik aktuális ellenségére. Ezekkel az egyszerű trükkökkel minden nagy vezető hatalmas sikereket és stabilitást érhet el büszke és erős országában.

A bejegyzés trackback címe:

https://nemgogol.blog.hu/api/trackback/id/tr2112586933

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Jelentenem kell rólad Lajos ... 2017.06.13. 21:10:25

"Jelentenem kell rólad Lajos... " összevág sok más egyéb dologgal is.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

konrada 2017.06.13. 17:08:43

@Suksori: nem is nyertek 90-ben, mert akkor még ők is taknyok voltak...

desw 2017.06.13. 17:09:09

@Suksori:

"90-ben orbán hány éves is volt? orbán, lázár stb hol és mikor dolgoztak érdemben a politikán kívül?"

Soha nem szavaztam Orbánékra.

"a politikusság nem munka?"

Előbb azért bizonyítson, hogy pl cégvezetőként megállja a helyét a privát életben, aztán 50-60 évesen kormányozgasson országot.

Egyetemről kipattant géniuszként, világ életében anyu-apu ill. mások pénzén élő takony inkább nem kormányozgasson országot. Buszt sem lehet 21-22 év alatt vezetni, vajon miért?

6.Lenin 2017.06.13. 17:09:22

@John Doe3:

Tévedsz. Bármikor szavaznék jobbakra, ha lennének. Nincsenek.
Más...én nem veszem be azt a hülyeséget sem, hogy itt bárki is 10-15 perc alatt bármit is rendbe tenne. Aki eleve olyat ígér, hogy az egészségügyet, oktatást megoldaná, az vagy tényleg hülye, vagy óriási gazember.
(olvasd el a világ bármely ellenzéki pártjának az ígéreteit, mindegyik ezeket oldaná meg, vagyis mindenhol ezek vannak a legszarabb állapotban. Ez nem is véletlen, mert rendbe tenni soha nem is lehet, már csak az adottságai miatt sem. Állandóan változnak az igények, elvárások, lehetőségek, amik csak hosszabb távon lennének mérhetőek, de addigra már minden megváltozik. Ez csak egy jól hangzó, jó nagy faszság)

desw 2017.06.13. 17:13:23

@ZX:

"Elhiheted, hogy az a legnagyobb gond. "

Bár igazad lenne!

Mondjuk akkor -- logikád alapján -- Orbánék előtt minden szebb és jobb volt, így tényleg nem vágom, hogy a sok hülye polgár miért zavarta el a picsába a szocikat, és miért nem akarja őket újra. Hülyék ezek, bazzz!

desw 2017.06.13. 17:15:57

@dorian gray:

"De ez nem a rendszer hibája. A rendszer az csak egy lefektetett játékszabály,ami mindenkire vonatkozik. Bármelyik párt akit arra érdemesnek találnak a szavazók hülyére nyerheti magát. "

Így van! Ennyi a lényeg!

Persze az ellenzéknek kell vmi romantikus kifogás a bukás megideológizálására.

Suksori 2017.06.13. 17:20:04

@desw:

Előbb azért bizonyítson, hogy pl cégvezetőként megállja a helyét a privát életben, aztán 50-60 évesen kormányozgasson országot. "

aki azt hiszi, a cégvezetés analóg a politikussággal, annak elemi fogalmai sincsenek a politika világáról.
ha nem hiszed ezt, akkor értelmetlen volt ezt a példát adnod, amúgy politikussághoz szakirányú tanulmányok + párt ifjúsági szervezetében való munkásság vagy felnőttként is párthoz kötődő munka sokkal jobb alap.

nyilván az gond, ha csak fiatalok vannak egy pártban, de hát ez nem egyszemélyes, X a vezető, mellette számos tanácsadó, kisfőnök, beosztott, lehetnek sokszor annyi idősek, tapasztaltak.
ennyi erővel cégvezető se legyen huszonéves, bár ez irreleváns a fentiek miatt.

6.Lenin 2017.06.13. 17:21:25

@ZX:

OK! Vegyük alapul, hogy igazad van. A Fideszben mindenki gazember és tolvaj, mindent elloptak.

(Bár akkor nehezen tudnám mire venni, hogy bármerre is járok az országban, mindenhol ennek az ellenkezőjét látni. Na jó, elfogadom, hogy éjszaka a Momentumos horpadtmellűek melóznak 1000-el,hogy reggelre készen legyenek)

De térjünk vissza a hitelességhez, azért azt már csak el tudom\tudják dönteni az emberek, hogy valaki valamit ígér, az meg is valósítható-é?

Értem én a problémádat, hogy kevesen vannak hasonló véleményen, de miből gondolod, hogy tényleg neked van igazad? Mert még 10-en azt mondják?
2 millióan meg hülyék?

6 millióan meg még hülyébbek? Ez valahogy igen sántít.

2017.06.13. 17:24:23

@ZX: BÁRKI jobb mint ez a tolvaj banda.
Na, ez hatalmas tévedés. Hitler vagy Sztálin jobb lenne? Akkor menj a gulágra bammeg.Vagy Kínába, Észak-Koreába...
@ZX: "De ha nem megy el szavazni senkire, akkor mégis a fideszre szavaz. "
Nem igaz. Aki nem megy el, nem szavaz senkire. Majd aki elmegy, az eldönti a kérdést. Akár narancs, akár vörös, akár rózsaszín, akár zöld irányba. Csak kell hozzá megfelelő számú ember, aki szavaz. Ha túl kevesen mennek el, nincs győztes, ügyvivő kormányként maradnak a fijúk a hatalomban és semmiről nem dönthetnek. Igazi patthelyzet a pártok között. Lehet, erre kellene törekedni?
Én pld akkor szavaznék valakire, ha teljesítené a következő igényeimet:
1. Marad a kerítés és nem fogadunk be egyetlen muszlimot sem. Vagy ha végképp elkerülhetetlen, hogy megússzuk az EU basztatást, fix időtartamra, pld. max. 1 év maradhat egy zárt menekülttáborban, felügyelet alatt, addig az EU fizeti az eltartását, aztán kötelezően kidobjuk, mint kutyát szarni és ide többet nem jöhet. Annó 150 év alatt kiirtották a magyar nép felét, 2 millió embert, a kibaszott pedofil faszkalap mohamed könyvecskéje miatt. Ennek volt következménye a soknemzetiségű Magyarország és a két világháborúba sodródás, meg a feldarabolódás. Akkor hát pusztuljon minden mohamedán a saját vérében, kit érdekelnek...
2. Nem kívánok Európai Birodalomba tartozni. Én Magyarországon kívánok élni. Kereskedjünk, legyenek nyitottak a határok, védjük közösen a határt meg egymást, aztán itt álljon meg a menet. Semmi közöm se franciákhoz, se belgákhoz, stb. nem jelent az európai országok többsége semmit, nincs pozitív történelmi, kultúrális kötődés irántuk. Mindenki az ellenségünk volt már, ugyan miért bíznék meg bennük annyira, hogy a sorsom feletti teljes rendelkezést a kezükbe dobjam? 500 éve nem volt független Magyarország, merjünk már egy kicsit önállóak lenni, tele van a tököm más országok politikusainak seggét nyaldosó vezetőinkkel!
3. Le a buzimaffiával meg a szivárvány barmokkal! Húzzanak a fenébe máshova buziházasodni meg gyereket molesztálni.
4. Napvilágra az ügynökökkel! Eddig egyik parlamenti párt sem hozta nyilvánosságra a listákat. Mind tele van velük.
5. Összes maffiózó pártpolitikust oldaltól függetlenül életfogytiglanra családi vagyonelkobzással. Bizony, viktor mellett a feri, a gordonka, meg a többiek is ott ülnének! A lurkók meg mehetnének dolgozni a kőbányába.. Akár az összes közgép, vegyépszer, meg a többi maffiózó cég vezetője. Vagy el lehet innen menni egy kézitáskával. Amit átnézünk távozáskor.
6. Fizettem én annó a komcsik alatt pont elég többkulcsos adót. Most az egykulcsossal mérnökként megkeresem a nyugati takarító bérét, ez itt elég. Ha valaki visszahozza a 150-200 ezer feletti többkulcsost, azt fejbelövöm. Vagy elmegyek én is és maradnak a takarítók. Vagy azok sem, csak a falevélszedő szak közmunkások, akik mindenhez hülyék.
7. Nők és férfiak közti bérkülönbségek megszüntetése. Nők munkahelyi diszkriminációjának megszüntetése. Annó feleségemet megkérdezte a cég női igazgatója és szülni mikor akar? Mert ha mostanság, nem veszem fel...
8. Hazai haderő fejlesztése. Gripenekre több fegyverzet. Mi24-ek felélesztése. A10-esek vétele USA-től. Páncéltörő és légvédelmi képességek fejlesztése. Pénzt a katonákba, a sok aktatologató álkatonát kiszórni. Elszámoltatás pártvonalakon a magyar haderő elsinkófálása miatt különösen. Ébresztő, erősödik az orosz medve. 40 év elég volt belőlük, lassan frontországgá válunk putyin elvtárs mellett... Jobbikos/fideszes/maszopos oroszbarátokat bebetonozni a Dunába.

A parlamentre pedig atomot kell dobni!

Andy73 2017.06.13. 17:26:34

"Mi lehet az a szerelmi bájital, amely az Orbán rendszert oly sokak számára csábítóvá teszi? Valami titkos varázsszer? Szutykos, gyanús állagú főzet? Fekete mágia? Woodoo varázslat? "

Nem, ezekkel inkább a baloldalnak kellene próbálkozni, mert másban nem nagyon reménykedhetnek, ahogy arra a blogger is kitér.
Csakhogy a politika és a kormányzás, de általában véve a siker kulcsa sehol sem ez.
A gazdasági és politikai teljesítménynek megvannak a mutatói. Tanulmányozd azokat, majd vesd össze a 2010 előttiekkel. A különbség magyarázatot ad arra, hogy miért bukott meg a baloldali kormány, és miért stabil, sikeres és népszerű a mostani.

Suksori 2017.06.13. 17:26:48

@1234567890987654321:

te a keményen jobbos prosztó (eufemisztikusan: kelet-európai nacionalista) gondolatmenetet nyomod.
nektek tényleg nem való európa, meg semmilyen épeszű nyugatias párt

desw 2017.06.13. 17:30:44

@Suksori:

"aki azt hiszi, a cégvezetés analóg a politikussággal, annak elemi fogalmai sincsenek a politika világáról."

Pont erről beszélek! Könnyű úgy nagyokat mondani politikusként, ha nincs mögötte racionális lehetőség. Én is megígérhetem, hogy több nyugdíj, jobb eü, jobb oktatás, . . . lesz, csak szavazz rám. Csak aztán a valóság és a racionalitást pofánbasz, ahogy meg is kell valósítani a bugyuta ígéreteket.

Cégvezetőként vagy vállalkozóként az ember a valóságban él, mert egyébként csődöt jelenthet. Politikusként álmodozhat persze.

"amúgy politikussághoz szakirányú tanulmányok + párt ifjúsági szervezetében való munkásság vagy felnőttként is párthoz kötődő munka sokkal jobb alap."

Igen, az a "birkapásztor" képző.

"ennyi erővel cégvezető se legyen huszonéves"

Kutyát nem érdekli, ha a saját cégét és a pénzét elveszti a rossz döntései miatt. De egy országot ne irányítson, mert ott más faszával veri a csalánt.

Suksori 2017.06.13. 17:33:27

@desw:

ja, hát lehet ezt is nyomni, csak értelme nem sok van.
életkor politikai hazudozás között nincs kapcsolat, neked a szakirányú képzés és gyakorlat birkapásztorképző, hát így valóban nem lehet közös alap.

desw 2017.06.13. 17:40:08

@Suksori:

"életkor politikai hazudozás között nincs kapcsolat"

Ez igaz! De egy sikeres üzletember azért nem nullázná le magát demagóg faszságok ígérgetésével.

"neked a szakirányú képzés és gyakorlat birkapásztorképző"

Gyakorlatilag igen. Hogy állítsd magad mellé az embereket. Orbánék mesterek ebben, közelükbe sem ér senki. A gond ott van, hogy ettől még a gazdasági folyamatok a racionális mederben folynak.

Jó politikus az, akire sokan szavaznak, de ez még kevés egy sikeres országhoz.

Kampfer 2017.06.13. 17:44:35

@ZX: "orbánt nem a 2 millió agyhalott tartja hatalmon, hanem azok akik finyorognak és nem mennek el választani mondván nincs jobb."

Már régóta írom, hogy Orbánt valóban nem a szavazói tartják hatalmon, hanem az ellenzéke! Mondhatod a 2 millióra, hogy agyhalott, azok meg rád és a dk szavazókra (vagy maszop, moma, momo stb.) mondják ugyanezt. Polgárháborús állapotok, ez tény. Nincs nemzeti minimum és nincs közös nevező. Globalisták és antiglobalisták vannak. Az a 2 millió is az értékrendje és az érdekei szerint szavaz és te is. Ennyi.
Szerintem alapvető gond, hogy:

- a fideszes számára a haza a fidesz
- a libbantak számára a haza a világ
- a balosok számára a haza a 'zunijó'
- miközben nincs egy párt sem, amely számára a haza: Magyarország! És szinte bűn még gondolni is, hogy a hazát, Magyarországot magyarként szeretném tudni a jövőben is!

"DE! Mindig van választás."

Valóban???

Maszop? Ne vicceljünk már... Semmi jövőkép, de vesszen orbán, bontsunk kerítést, fizessenek a gazdagok (a.k.a.: átlagbér), ide nekünk a kvótákat, unijó bármi áron. Köszi, de nem!
Dk? Még rosszabb! Van jövőkép: európai egybesült államok, ide nekünk minden migrit (niedermüller után szabadon), gaypride, színes és nyitott társadalom, magyar=náci, éljen tiranon! Kösz, de ebből sem!
LMP? Akiknél a villany nem az erőműből, hanem a konnektorból jön? A Jakabfy is 40-50 ezer migrit telepítene le azonnal, a jövőkép kimerül abban, hogy le a korrupcióval (egyébként tényleg le vele), vesszen orbán és mocskos oroszok! Ez nekem édeskevés...
PM? Hagyjuk, nem véletlenül nem mérik őket...
Együtt (külön)? A takonyevő viktor és a fütyülős az egész párt. Jövőkép? A legutóbbi megnyilvánulásuk épp a svájci bírósági ítélet kapcsán az volt, hogy le a tranzittal, befogadni minden migrit és közös európai megoldásokat (még csak közös európai minimum sem létezik, nem hogy közös célok és érdekek)! Előtte pedig épp a csecsen homokosok befogadásáért kampányolt... Köszi, de inkább nem...!
Moma? A bokros okosságait kell csak elolvasni a blogján és máris egyértelmű, hogy még csak a hatalom közelébe, látótávolba sem szabad azokat engedni! Szélliberális gazdaságpolitika, mindent alárendelni a piaci érdekeknek, majd a piac szabályoz mindent... 21 éve profitorientált multiknál dolgozom, köszi, nem kérek még több piacot a mindennapi életembe! Elég a melóhelyen belőlük!
Jobbik? Támogattam őket. Váltottak, számomra vállalhatatlanok lettek. Ennyi.
Megérted, ha az mlp-t (a.ka.: fodorgabi) nem is említem...
Munkáspárt? Az internacionalizmusból épp annyit kérek, mint a multinacionalizmusból...! Mindkettőből kaptam eleget, köszi, elég volt.
Számomra és még milliónyi más szavazó számára ezek és hasonló kérdések merülnek föl. Válasz pedig mi lehet?

"Aki a fideszt a legkisebb rossznak tartja, annak tényleg elmentek hazulról. "

Ez csak fröcsögés. Fentieket átolvasva milyen egyéb alternatívát tudsz javasolni? Nem mész el szavazni. Ok. Vagy elmész, és ezektől irtózva inkább leszavazol a fideszre...
Ha mindezeken túl esetleg az elmúlt 7 évben javultak az anyagi lehetőségeid (szja, családi adókedvezmény, lakástámogatás pl.), kiszámíthatóbbnak látod a jövőd (mert ilyen is van), akkor miért ne szavaznának a fideszre? És ha van a vakhitű szavazóikon túl még 3-400 ezer ilyen szavazójuk, már meg is van a sima többség, az ellenzék meg picsoghat tovább! Ennyi.

@vajdasagi: "Nem arra kell szavaznod, aki pár ezer forinttal lecsökkentette az egyi adódat, és megnövelte a másikat."

Hidd el, ezt legalább annyian végiggondolják, mint amennyien nem! Fentebb írtam néhány megfontolást, amit magam is látok nap, mint nap.

"A jövőbe próbálj tekinteni: arra szavazz, aki talán eléri, hogy az unokád majd egyszer ne vándoroljon ki nyugatra."

Jó érv! A határátkelő blogon a múlt héten írták, hogy azt érdemes a ballibeknek megfontolniuk, hogy nagyon sokan '11-ben, '12-ben azért mentek ki, hogy a törlesztőiket fizetni tudják a kint keresett pénzből. Továbbá '11-ben nyíltak meg a munkaerőpiacok. A kivándorlás megugrása kódolva volt, függetlenül a kormány színétől. És a szlovák egészségügyi dolgozók helyzetéről érdemes volna még olvasnod, pedig ott baloldali kormány van hatalmon! Sajnos ez a folyamat kódolva volt a közös munkaerőpiac és a bődületes bérkülönbségek miatt. Mindezek mellett itthonról arányaiban még mindig alacsonyabb volt a kivándorlás, mint jónéhány környező államból! Ettől persze itt nem rózsaszín a felhő, de megfontolandó a fenti néhány tény!

"Persze van, aki azért szavaz, mert ígértek neki nyugdíjemelést."

Vagy van, aki azért szavaz, mert nem akar kerítések nélküli határok mögött élni, nem akar kvótát és nem akar migránsokat az életterébe. Ezt ma úgy tűnik, csak a fidesz akarja egyáltalán garantálni nekik! Nem biztos, hogy tudja, de legalább szándékában áll! Az ellenzék nem győz ugrabugrálni, ha valaki migriket vizionál itthonra. Ezzel pedig százezreket löknek el maguktól, még ha értelmes szándékaik is volnának (általában nincsenek)! Ilyet is bőven látok magam körül!
Kamp.

Suksori 2017.06.13. 17:48:07

buta fidesztrollok lepték el a blog.hu-t, vajon az értelmesebbek hová lettek?

zokogjatok 2017.06.13. 18:03:39

@ZX: "Bármelyik jobb választás ezek küzül mint az említett 3"

No hát akkor szavazz rájuk, ha elég ember gondolja így, simán kiütik a fideszt.

Én konkrétan nem hiszem, hogy a kétfarkú vagy a jobbik jobb lenne. Máshogy lenne szar. LMP Schifferrel, az még megérthető, ha valaki arra szavaz, de hát Schiffer ugye lelépett.

zokogjatok 2017.06.13. 18:06:05

@desw: "De egy sikeres üzletember azért nem nullázná le magát demagóg faszságok ígérgetésével."

A legutóbb megválasztott sikeres üzletember épp Trump volt, nem?

Ezek után is fenntartod ezt az állításodat?

ZX 2017.06.13. 18:08:47

@1234567890987654321:
1. Életedben nem láttál egy muszlimot sem. Mindegy, nem akarlak meggyőzni mit gondolj róluk, fölösleges. Nálam a tettek számítanak nem a bőrszíne vagy a vallása.
2. Tudjuk, hogy xenofób vagy, ehhez nincs mit hozzátenni. Viszint fingod sincs miről szól az unió, és ez már tényleg gond.
3.Homofób is vagy. Gyerekeket meg a pedofilok molesztálnak nem a buzik. Fogalmi zavaraid vannak. Nem értem mit fáj, hogyha házasodhatnak. Beesik tőle az eső? Ha nem házasodhatnak akkor nem lesznek buzik?
4. - 5. Egyetértünk
6. Számolni. Megtanítsalak, hogy megértsd mi a lényege a többkulcsos adónak? Az nem mindegy, hogy az összeghatárokat hol húzod meg.
7. Egyetértünk
8. Nagyjából egyetértünk.

desw 2017.06.13. 18:11:10

@zokogjatok:

Igen.

Sok olyan dologról beszél Trump, ami szembemegy az elmúlt 20-30-50 év bugyuta PC-libsi mantráival, és sokszor bizony igaza van.

legyetek 2017.06.13. 18:11:48

Orbánt nagyon egyszerű megbuktatni. Kell venni az emberek egy nagy halmazát. A halmaz elemei akarjanak valamit és mind ugyanazt. Meg kell nekik ígérni hogy azt a valamit megkapják, továbbá el kell velük hitetni, hogy ez lehetséges. Amennyiben az így kiválasztott halmaz nagyobb, mint az elvakult fideszbirkanyáj, máris megbukott az Orbán.

Az nem program, hogy elzavarjuk az Orbánt, meg portástól fölfelé kirúgunk mindenkit.

apro_marosan_petergabor 2017.06.13. 18:23:02

So tücsköt-bogarat összehordott itt a szerző, egy dolog nem derült ki belőle - ugyan miért kellene leváltani a FIDESZ-KDNP kormányt? (Azon kívül, hogy a szerző szeretné ezt tenni)
Azért mert rendbehozták a gazdaságot, s Mo(és polgárai) elindultak felfelé?
Mert megvédik a határokat? Mert nem pincsiként viselkednek Brüsszellel?
No, hát ezekért nem. Forradalmat csinálni - tudja a bájos szerző, miről beszél? S mit akar elérni a forradalmmal, erről nem sokat tudtunk meg... Van programja, és mihez ért? Ő és az ellenzék. Hogy mihez nem, az kiderült 2002-2010 között... Egyébként lehet a leváltással próbálkozni, kb. 1 év múlva, a válassztáson. Ha nem jön össze, 4 év múlva ismét lehet próbálkozni. Hátha addira lesz egy program(meg politikusok), ami/akik alkalmasak lesznek rá. Ez a demokrácia, tudom, fáj. De hát nincsen jobb, mondta Churcill...

desw 2017.06.13. 18:39:16

@ZX:

"6. Számolni. Megtanítsalak, hogy megértsd mi a lényege a többkulcsos adónak? Az nem mindegy, hogy az összeghatárokat hol húzod meg. "

Lécci, ezt nekem fejtsd ki!

6.Lenin 2017.06.13. 18:42:04

@apro_marosan_petergabor:

" Ez a demokrácia, "

Oltári nagyot teccel tévedni. A jelenlegi ellenzék szerint akkor van demokrácia, ha ők vannak hatalmon. Most náci uralom van, rémségek, meg ilyenek. Most tuti, hogy nincs demokrácia, szerintük.

Medgar 2017.06.13. 18:46:18

@vajdasagi: A momentummal várok kiderül mire képesek, de 18-ban max bejutnak.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2017.06.13. 18:51:28

Nehéz a témában újat mondani, az elmúlt években már kb. mindent elmondtunk. Én most mégis mondok egy újat.
Most már nem a választás megnyerésére kellene készülni a radikális ellenzéknek (amely nem pártokban manifesztálódik), hanem a fidesz-bűnszervezet rombolására. Készülni kell a forradalomra-népfelkelésre, és természetesen a vezetők kiiktatására is. Remélem, lesz egy új von Stauffenberg, aki megteszi... Más megoldás nem jó, nem vezet eredményre.

desw 2017.06.13. 18:56:22

@ipartelep:

"Készülni kell a forradalomra-népfelkelésre, és természetesen a vezetők kiiktatására is. "

Mindezt egy demokráciában, ugye? Ha a hülye nép nem szavaz ránk, akkor fegyverrel átveszük a hatalmat és pont.

6.Lenin 2017.06.13. 19:01:09

@ipartelep:

" Készülni kell a forradalomra-népfelkelésre, "

Nem rossz 5let.

Hátha tényleg megunja a NÉP ezt a sok töketlen-nyivákoló ballib köcsögöt és elzavarja az országból.
Bár szerintem nem érnek ennyit. Jövő tavasszal beleőrülnek a töketlenségükbe maguktól is, minek ide forradalom.

metax 2017.06.13. 19:02:04

@Fedor: "Szakadjunk már le erről az "egységesen szar az ellenzék" dumáról! Ne tegyünk egyenlőségjelet a 2010 előtti és utáni pártok közé."

De tegyünk csak! Mert megérdemlik. Az "újakat" le kell lökni a magas lóról. Mert szarok azok is! Mszp-n és dk-n kívül az LMP, Együtt és a P is. És ne az mszp-szdsz kormányok 2010 előtti teljesítményéből induljunk ki! Súlyos tévútra vezet. Az un. "ellenzéki" pártoknak a 2010 májusa óta mutatott teljesítményük alapján jogos az egykalap alá való vételük!

Nincs igazi ellenzék az országban. Csak a parlamenti kifizetőhelyekre és a sokmilliós évi párttámogatások felvételére szakosodott megalkuvó, orbáncsicska hazaáruló, kollaboráns, csenevész álellenzéki gyülekezet van. Hazaáruló söpredék az egész, úgy ahogy van. Ők az orbáni rendszer legfőbb támaszai.

bonsalty 2017.06.13. 19:02:51

Vágyak és téveszmék. Jól látszik, hogy autokrácia és a gazdaság két teljesen eltérő dolog. A szociál-liberalizmus és demokrácia illetve a jólét hármasa egy gyökér mítosz. Például sokszor hallottuk már, hogy sereghajtók leszünk és Orbánnak ez sem lehet akadály hatalma megtartására. Szerintem meg pont ez lehet az akadálya. Csakhogy a valóság ezt nem fogja alátámasztani, de abban reménykedni, hogy dőljön össze az ország azért elég durva :
Nézzük a számokat 1996-tól 2017-ig
hu.tradingeconomics.com/hungary/gdp-growth

Mi lenne ha nem lenne EU, mi lenne ha demokratikus lenne a kormányzás, mi lenne ha nagypapa volna a gördeszkám, túl sok a ha. A chart negyedéves növedéseket mutat éves bázison és az égvilágon semmi sem látszik csak az, hogy 2007 és 2012 között volt egy recessziós széria három minimummal, azaz Gyurcsány, Bajnai és Orbán első félciklusa alatt nullszaldós volt az összesített növekedés. A gazdasági hatás egyébként mindig később jelentkezik, így szinte borítékolható, hogy a reálbér növekedések miatt az elégedetlenség és elégedettség foka kb kioltja egymást. Törökországban Erdogan és a szaudi király csak azért van hatalmon, mert a jólét növekedése ellensúlyozza a jogok megcsorbítását. Senki sem szeretne gyengébb gazdaságot, csak azért, hogy a hídon ordibálhasson és a jogait védje a TASZ. Szerintem léteznek olyan országok, mint Dél-Korea, Japán és Izrael, melyekben autokrata, erősen központosított koordináció mellett hatékony rendszerek működnek pláne oligarcha szisztémában. Nem azt mondom, hogy ilyenben szeretnék élni, csak azt, hogy dobjuk el a téveszméket.

Kampfer 2017.06.13. 19:04:18

@ipartelep: Mert szerinted a hatalom (a.k.a.: az állam) véletlenül sem 'készül' a magadfajta eszementek túlkapásaira??? Valószínű...

Nos, amíg a 'túloldal' ilyen komoly 'demokratákat' tud kitermelni, addig szerintem a fidesz nyugodtan hátradőlhet és csak arra kell figyelnie, hogy kellően száraz maradjon a puskapor, éles a penge és mély a tömlöc!

"Más megoldás nem jó, nem vezet eredményre."

Öööö, esetleg megpróbálni országgyűlési választásokat nyerni??? Vagy az nem demokratikus, ugye?
O.m.g.!
Kamp.

metax 2017.06.13. 19:05:10

@desw: "Mindezt egy demokráciában, ugye?"

Nincsen demokrácia. Csak annak hazudjátok azt, ami van.

Kampfer 2017.06.13. 19:06:55

@metax: +1! Jól látod.
Kamp.

desw 2017.06.13. 19:12:42

@metax:

"Nincsen demokrácia. Csak annak hazudjátok azt, ami van. "

Jaja! Bezzeg a forradalom és a fegyveres hatalomátvétel.

Hát ez az ellenzék tényleg beleőrült abba, hogy elkerültek a kondértól.

legyetek 2017.06.13. 19:27:05

@metax: Az volt a demokrácia, amikor Kuncze bilincsbe vitette el a tüntető nyugdíjasokat, meg amikor Gyurcsány belelövetett a tömegbe. A mocsárlecsapolásról ne is beszéljünk.

metax 2017.06.13. 19:27:44

@ipartelep: "Készülni kell a forradalomra-népfelkelésre, és természetesen a vezetők kiiktatására is."

Ezt a mostani rezsimet demokratikus módon, tehát választások útján eltávolítani már soha a büdös életben nem lehet. Ebbe élik bele magukat a baloldali-liberális politizáló értelmiség hangadó krémjével egyetemben a kollaboráns álellenzék pártjai, és ebben a hitben ringatják félkegyelmű szavazóikat.

A demokratikus út pedig legfőképpen azért nem lehetséges, mert ebben a demokráciának hazudott, látszatdemokratikus rendszerben már nincsen demokrácia. Ez az orosz, a fehérorosz modell - vagy amilyen volt a milosevicsi Szerbiában anno. Nincsenek szabad, titkos, és mindenki számára egyenlő feltételeket biztosító választások. Aki a rezsim szisztémája által rendezett választásokon elindul, az bohóc csupán, Orbán által rángatott marionettbábú.

Joggal vetődik föl a kérdés, mit lehet tenni ebben a helyzetben? Mire lehet közép-vagy hosszabb távon készülni? (Orbán 2018 tavaszán újra 2/3-al nyerni fog.)

Akik föltétlenül népfelkelést, forradalmat vizionálnak egyik vagy másik oldalról (kívánják v. tartanak tőle), azok elfelejtik, hogy még egy mocsadék önkényuralom sem föltétlenül végzi így 1989-ben sem volt forradalom - a rendszer külső és belső okokból kifolyólag szép lassan kimúlt.

Ha megteremtődnek a föltételek, az orbáni rendszer napok-hetek alatt összeroskadhat békés módon is. Úgy, hogy az átlagpolgár ebből mit sem fog érzékelni. Ha lázadás, népfelkelés jön, az se föltétlenül fogja vérrel öntözni az utcákat.

Többféle kimenetel lehetséges, de valamelyik be fog következni. Csak az nem, hogy a rezsim által rendezett választásokon az ellenzék valahogy hipp-hopp megszerzi a hatalmat. Népmese.

Egy ideje már mondom, hogy idővel újra 1956 vagy 1989 lesz. Hogy melyik, az majd kiderül. Előre látni nem lehet.

metax 2017.06.13. 19:29:33

@desw: "Jaja! Bezzeg a forradalom és a fegyveres hatalomátvétel."

Netán elvitatod 1848, 1918 és 1956 forradalmait? Nyomorult fidesztálib, rettegj csak!

legyetek 2017.06.13. 19:34:48

@metax: Javaslom a forradalmi helyzet fogalmának tanulmányozását, ha már leninizálódni akarsz.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2017.06.13. 19:42:12

@metax: Ezek a fránya fogalmak, és terjedelmük... Hogy mitől forradalom, meg meddig demokrácia... Ilyeneken vitatkoznak napszámban a netes vitatkozó gyerekek, évek óta.
A lényeg a következő: a fidesz-bűnszervezetet egyelőre nem lehet leváltani választásokon. Ennek több oka van, azokat most nem sorolom. De mivel ez egy kártékony, hazaáruló maffia, bűnbanda, amely tönkreteszi az országunkat, a jelenünket, és a jövőnket, mindenképpen meg kell szabadulnunk tőlük. Kb. minden áron. Ennek a módja erőszakos lesz. és tökmindegy, hogy az már forradalom lesz-e, vagy csak egy kis korlátozott nemforradalom. El kell kapni őket, és a helyüket sóval behinteni.

Janossz 2017.06.13. 19:47:31

@desw: "Mindezt egy demokráciában, ugye? Ha a hülye nép nem szavaz ránk, akkor fegyverrel átveszük a hatalmat és pont. "
Erről talán itt nyomuló Lenin elvtársaddal váltsatok pár szót, ha már volt tegnap egy kis zavar v Moszkvé, és nem zárták kellőképp a mauzóleumot.

6.Lenin 2017.06.13. 19:53:00

-Jelentést kérek!
-Ipartelep úrnak jelentem, a forradalomra felkészültünk.
-Létszám?
-ZX, metax már itt vannak, 3-an most kapják a gyógyszerüket, mindjárt itt lesznek.
-Még valakik?
-Talán még a sógor, ha idetalál.
-Ipartelep úrnak jelentem a létszám teljes, a sógor most hívott, véletlenül ellenkező irányba ment valahová. A másik 3 is itt van gyógyszerestől.
-Rendben. A cél a mocskos fideszes banda kiirtása, rokonokkal 1ütt.
-Tááámaddásss!
-Hurrrrá!

-Mi történt szivem, már megint a forradalomról álmodtál?
-Igen drágám, hú, teljesen beleizzadtam.
-Na, jól van, nyugodj meg és vedd ki a kezed a biliből.

desw 2017.06.13. 19:56:27

@ipartelep:

"A lényeg a következő: a fidesz-bűnszervezetet egyelőre nem lehet leváltani választásokon. "

Há' mér' nem lehet?

"Ennek több oka van, azokat most nem sorolom."

Lécci lécci!

"De mivel ez egy kártékony, hazaáruló maffia, bűnbanda, amely tönkreteszi az országunkat, a jelenünket, és a jövőnket, mindenképpen meg kell szabadulnunk tőlük."

Szerinted, szerintetek! Mások szerint meg ők a legkisebb rossz. Megint mások szerint meg egyenesen jók.

Ez lenne ugye a demokrácia, hogy a nép 4 évente választhat, és joga van hülyének lenni és rosszul dönteni.

"Kb. minden áron. Ennek a módja erőszakos lesz. és tökmindegy, hogy az már forradalom lesz-e, vagy csak egy kis korlátozott nemforradalom. El kell kapni őket, és a helyüket sóval behinteni. "

Oké!

És utána mi lesz? Ki kerül hatalomra? Ti? Vagy lesznek új választások?

desw 2017.06.13. 20:02:24

@metax:

"Netán elvitatod 1848, 1918 és 1956 forradalmait?"

Mindig meg szoktam kérdezni a forradalmasat játszóktól, hogy okés, de ki lesz az ellenség??

" Nyomorult fidesztálib, rettegj csak! "

Heee???? Soha nem szavaztam a Fideszre! Mondjuk másra sem, mert közel-távol sincs olyan párt, aki valami hansonlót gondolna/mondana, mint én.

De ha kötelező lenne szavazni, minden undorom ellenére behúznám a Fidesznek, mert jelenleg ők a legkisebb rossz.

6.Lenin 2017.06.13. 20:13:58

-Jó napot kívánok, itt lesz a forradalom?
-Igen, itt is lesz. Kiket szeretne kiirtani?
-Természetesen a mocskos fideszeseket, + a szemét komcsikat.
-Komcsikat is? Igen? Lajos, vágd fejbe a mocskos nácit
-Eltévesztette a marhája. Az a forradalom a másik utcában lesz, és csak holnap délután 1/23-kor.
-Mind1, takarítsátok el a szemetet.

metax 2017.06.13. 20:29:05

@ipartelep: "A lényeg a következő: a fidesz-bűnszervezetet egyelőre nem lehet leváltani választásokon."

Igen, ez a lényeg, Én mit írtam?

Viszont az, hogy mi lesz, azt nem te egymagad fogod eldönteni.

metax 2017.06.13. 20:36:24

@legyetek5ó6éú2: "Javaslom a forradalmi helyzet fogalmának tanulmányozását, ha már leninizálódni akarsz."

Jó, kösz. Én megelégszek a hazai történelmi analógiákkal is.

Jakab.gipsz 2017.06.13. 20:57:36

@ipartelep: Kemény vagy mint a birkózó szar.
Akinek nem érzi jól magát magyarok között, , húzzon el a csudába.

Azt pedig, hogy milyen kormánya van Magyarországnak, a magyarok demokratikus választásokon eldöntötték.
Reklamációnak helyen nincs.

FredPiszkos 2017.06.13. 20:59:06

Az alapkérdést mellözve (mármint, hogy le kell-e válltani vagy sem a jelenlegi kormányt) kizárólag a hogyanra és miértre reagálok. Hogy miért nem lesz kormány váltás - mert az ellenzék csak aprózza az amúgy is kisebb tortát. A migráns simogatosdit a többség elutasítja, mégis minden ellenzéki erő (Jobbik is) a simogatosdit tűzte zászlajára. (A jobbik is hiszen nem szavazta meg az alkotmánymódosítást, az indok most lényegtelen.)
És a hogyan. Ha valaki a közeljövőben kormány váltásban gondolkodik, akkor rá kell jönni, hogy a legfontosabb a politikai élet tematizáló témában nem lehet a többséggel szembe menni. Ha valaki most kormányt szeretne váltani akkor hangosabban kell migránsozni mint a kormány, sőt akár odáig el lehet menni, hogy Orbán maradhat Mészáros nélkül. Egy kényszer koalicióban pedig sok minden megtörténhet. Dehát ilyen tökös legény nincs a gáton, vagy pénzügyi szponzorok nem engedik ilyen irányba a gyeplőt. Erre amúgy a Jobbik lett volna alkalmas, de beállt a tortát szeletelők közzé, így a kormányváltásban gondolkodni teljesen rereményten.

patkányarcúáginéni 2017.06.13. 21:16:41

@metax: Minek ide forradalom? Magától rohad az ellenzék.

ulpius66 2017.06.13. 21:31:11

"Orbán Viktor szívének a török elnök megoldása rendkívül szimpatikus, amire többször utalt is már. Kínában a magyar miniszterelnök kijelentette, „jó esélyünk van arra, hogy a magyar emberek a politikai stabilitás mellett fognak szavazni”. Ebben a fenyegetésben senkinek sincs oka kételkedni."

Toadwart66!

Ha itten az Erdogan-féle megoldás jön, akkor te lógni fogsz!

konrada 2017.06.13. 22:02:34

@metax:
... azért ahol a demokratikus választáson megszavazazott kormányt fegyveresen akarnak megbuktatni, azt csak a fegyverrel támadók hívják forradalomnak.
A többiek meg annak ami : puccsnak.

Klari Nemes 2017.06.13. 22:16:33

Nem tulajdonitunk szinte mar mindenhato misztukus nagy jelentoseget egy ilyen jellemtelen kis p*csnek?

1234567890987654321 (törölt) 2017.06.13. 22:17:22

@ZX:
"1. Életedben nem láttál egy muszlimot sem. Nálam a tettek számítanak nem a bőrszíne vagy a vallása."
Láttam épp eleget, amikor török kollégákkal dolgoztam. A magasan képzett törökök nem vallásosak. A csajok tűsarkúban, miniszoknyában, kb. mint tetszőleges európai. Az alacsony végzettségű melós, míg mi az irodában dolgoztunk közösen, amikor gajdeszolt az imám, rohant a lapostetőn ész nélkūl hajlongani. muszlim=agymosott hajlongógép, akit vallási vezetője be tud hülyíteni, hogy csak hitetlen gyaurok öldöklésével mentheti meg a lelkét és juthat a paradicsomba.
Btw nem vallásos török csaj is a nemzeti kajákról beszélve elsápadt a hagymás vér meg a disznóvéres hurka hallatán :) vallásos törökök egy része garantáltan fellógatna érte :(
Vallásuk onnantól vízválasztó, hogy fehéren-feketén benne van, hogy aki nem muszlim, vagy szolgasorsba kényszerült, védelmi pénzt fizető zsidó/keresztény, az meg kell haljon. Aki muszlim meg tisztátalan, az megtisztul gyaurok öldöklésével. Épeszű ember páros lábbal rúgja ki őket még a bolygóról is.
"2.Tudjuk, hogy xenofób vagy, ehhez nincs mit hozzátenni. Viszint fingod sincs miről szól az unió, és ez már tényleg gond."
Nem vagyok xenofob. Több eus országban is dolgoztam. A közös földrészen élés meg a közös munka kivételével nincs összetartó erő belga/francia/svéd/spanyol/stb. ember és közöttem. Idegenek és semmi közünk egymás szokásaihoz, közmondásaihoz, meséihez, stb. Max néha összeért a történelmünk és harcoltunk egymás ellen. Nem kívánok a sorsom feletti döntési képességbe tőlem idegen népeket bevonni. Független kívánok maradni. Pontosan tudom, mit jelent számodra az unió és nem kérek belőle. Magyar vagyok és csak másodsorban élek európai földrészen.
"3.Homofób is vagy. Gyerekeket meg a pedofilok molesztálnak nem a buzik."
Igen, homofób vagyok. Mások szexuális zavarai addig nem érdekelnek, míg képembe nem nyomják. Akkor viszont harcolok ellenük. Ők kívántak iskolákban felvilágosítást tartani gyerekeknek ês pszichologusok ellenkezése állította csak meg őket. Kellett volna nekik az utánpótlás, a serdülők szexuális beállítottsága még torzítható. Btw ha két meleg házasodhat, akkor majd a kedvenc vibrátorát is férjül veheti a ferde kislány? A melegházasság egy vicc és sértő a heterókra meg a családokra. Szerintem ez egy fricska a meleglobbitól hogy ők ezt is elérhetik ellenünk. Társadalmi haszna nulla, viszont rombolja a család értékét.
"6. Számolni. Megtanítsalak, hogy megértsd mi a lényege a többkulcsos adónak? Az nem mindegy, hogy az összeghatárokat hol húzod meg."
Pontosan. Ismerve a vörösöket, aki az átlag melós keresetét eléri, máris magasabb adókulcsba kerülne. Lásd mszmp felfogás, értelmiség gyanús és a polmegbízható takarítónőnél ne keressen többet.
Lényeg, mindenkiről a gatyát is leadóztatni. Persze a politikus meg a vállalkozó majd minimálbéres lesz és feketézik. Ez már volt egy ideig, kösz nem kérek belőle, így is az 1/3-ad balek közé tartozom, aki eltartja a többit, mert mindig fehér volt a mérnöki fizetésem. Meguntam!!!

VT Man 2017.06.13. 22:36:41

@Fedor:
"gyakorlatilag minden arról szól, hogy az ellenzéknek minél nehezebb dolga legyen"

Persze a sors iróniája, hogy az ellenzék olyan balfasz, hogy a régi szabályok szerint is bukna.

ZX 2017.06.13. 22:47:04

@desw: A többkulcsos adó lényege, hogy a diszkrecionális jövedelmet adóztatja meg jobban. Mondjuk egy 40%-os felső adókulcsnál pl.l nem a fizetésed 40%-át adózod, hanem kevesebbet, attól függően hány kulcs van és az egyes kulcsoknak mi a határa. Vagyis az alap dolgokért ugyanannyi adót fizet mindenki, az ezen felül exra dolgokra jutó jövedelmed adóztatják meg jobban. Nyilván jogosan tiltakozik valaki ha mondjuk már 500.000-től a felső kulcs van érvényben, de ha mondjuk a felső 5 vagy 10 milliótól kezdődik az már teljesen jogos. Legfeljebb az évi 2 Ferrari helyett csak 1-re meg egy Porsche-ra fog majd telleni.

ZX 2017.06.13. 23:03:00

@1234567890987654321:
1. Na mesélj, törökökkel együtt pálinkáztunk. Meg maláj muszlimokkal. Senki nem sápadt sehol. Arabok más tészta, de azok sem mind agyatlan hajlongógépek ahogy állítod.
2. "Nem kívánok a sorsom feletti döntési képességbe tőlem idegen népeket bevonni."
Majd ha a magyar gazdaság az USA-éval vetekedik akkor függetlenkedhetsz. Addig meg együtt nyomjuk, mert nincs más lehetőség az Ázsia és USA közti "gazdasági darálóban". Tanulj történelmet azt nézd meg mi lett a nagy függetlenkedés eredménye. Anglia No. és Franciao. népei egymást irtották évszázadokon keresztül, most meg összefogtak mert több eszük van a "nagy független magyaroknak". Anglia ugya most játsza az esét a Brexittel, de nem eszik azt olyan forrón.
3. engem meg a családom aztán kurvára nem sért a házasságuk. tölem azt csinálnak amit akarnak, élni és élni hagyni elv van. "Ők kívántak iskolákban felvilágosítást tartani gyerekeknek ês pszichologusok ellenkezése állította csak meg őket. Kellett volna nekik az utánpótlás, a serdülők szexuális beállítottsága még torzítható." Ha ezt komolyan gondolod akkor elmentek otthonról nálad. Mi az, hogy társadalmi haszna 0? Miért a házasságnak van? A házasság egy polgári szerződés 2 fél között nem több.
6. "Lényeg, mindenkiről a gatyát is leadóztatni." Orbán pont ezt csinálja, az látom mégsem zavar. Igaz ugyan alacsony az egykulcsos szja, de máshol ezt bőven megfizeted úgy, hogy észre sem veszed. Fentebb kifejtettem másnak a többkulcsos adó lényegét.

dorian gray · http://doriangray82.blogspot.com/ 2017.06.13. 23:03:08

@metax: . Mi lenne, ha megpróbál azok több szavazatot gyűjteni? Egy 10 milliós országban (nem tudom ebből mennyi a választásra jogosult) soha nem fog egy csoportosulás úgy hatalomra kerülni, hogy kb 1 millióval kevesebb szavazatot kap, mint a kormány, amit le akar váltani. Pont. Persze tudom én, meg mi senki tudja, hogy az is a Zorban hibája, hogy a fene nem szavaz a ballibekre...

desw 2017.06.14. 00:19:54

@ZX:

"Nyilván jogosan tiltakozik valaki ha mondjuk már 500.000-től a felső kulcs van érvényben, de ha mondjuk a felső 5 vagy 10 milliótól kezdődik az már teljesen jogos. Legfeljebb az évi 2 Ferrari helyett csak 1-re meg egy Porsche-ra fog majd telleni. "

Ahhoz azért elég nagy balfasznak kell lenni, hogy valaki havi 5 vagy 10 milliót fizetésként vegyen ki, ne a cégén keresztül valahogy.

De legyen igazad: vajon hány alkalmazottnak van Magyarországon havi 5 millió feletti jövedelme? Mennyi lenne ebből a költségvetés bevétele?

Gyanítom, hogy kb semmi. És akkor megint ott vagyunk, hogy ha értelmezhető bevételt akarunk ebből, akkor bizony igencsak lejjebb kelllene vinni azt a 5 milliós sávot, és akkor megint az a szűk réteg, a RENDESEN bejelentett és jól képzett réteg lenne szopatva.

Ja, gondolom hithű bolsevikként eszetekbe se jut olyasmi, hogy esetleg kevesebbet költsön az állam újabb kibaszott adók helyett, mi?

Látod, ezért nem szavaz rátok csak a buta, fogatlan proli réteg.

midnight coder 2017.06.14. 06:55:32

@ZX: "Legyél csak büszke fidesz szavazó. Akár büszkén viselhetsz is olyan polót, hogy:"

"ÉN A TOLVAJOKRA SZAVAZTAM vagy"
Bárkire szavaztál az elmúlt 30 évben, az tolvaj volt. Sőt, ez a kékcédulás választások óta így van. A legnagyobb lopások pont a baloldalhoz köthetők, lásd privatizáció és vidéke.

" SEGÍTETTEM ELADÓSÍTANI AZ ORSZÁGOT esetleg"
A gengszterváltás óta mikor is volt szufficites a költségvetés ? Ja, hogy soha. És mikor nőtt meg durván a GDP arányos államadósság ?

"MIATTAM MAGASAK AZ ADÓK"
Mennyi is volt az adóteher 2010-ben ? És mennyi most ? Egy bérkalkulátor sokat segíthet.

Orbánék ellen sok érv van, de ezek speciel ostobaságok.

midnight coder 2017.06.14. 07:10:26

@ZX: "Arabok más tészta, de azok sem mind agyatlan hajlongógépek ahogy állítod"

Azért 2001 szeptember 11-én elég nagy népünnepély volt az egész Közel-Keleten. A mostani migrik nagy része sem hiszem hogy nagyon szomorkodott.

A törököknél a 60-as, 70-es években a mélyponton volt a vallásosság - ekkor szerezték be a németek a vendégmunkásokat. Aztán mostanra már ők is radikalizálódtak, ennek köszönheti Erdogan is a győzelmét. Őt sem kimondottan az ateisták segítették hatalomba. Ezzel együtt persze lehet ott is olyan - még a legvadabb közel-keleti országban is találsz akár feministát is, más kérdés hogy azokat arrafelé nyílt színen megerőszakolja az istenadta nép.

midnight coder 2017.06.14. 07:12:04

Amúgy a posthoz: Az, hogy Orbánék a hatalomból mennek a szocotthonba leinkább az ellenzéküknek köszönhető. Bármekkora farok is legyen Orbán, az MSZP mindig elő tud a mellényzsebéből húzni egy olyan figurát mint Botka, aki mellett Orbán még mindig egészen vállalhatónak tűnik.

nu pagagyí 2017.06.14. 07:19:25

@konrada: Az úgynevezett magyar demokrácia már nem demokrácia. A rezsim kizárólagos hatalmat gyakorol, az egész államot megszállta, minden alkotmányos és társadalmi intézmény élén rokonok, politikai kinevezettek, vagy a hatalom által pórázon tartott zsarolható figurák állnak. A hatalmat gyakorló párt és az állam megkülönböztethetetlen, így a pártot uraló autokratizmus áthatja az államot is. Az egyszemélyi hatalmat Orbán jeleníti meg, de nem ismert pontosan a tényleges hatalmat birtoklók köre. Az ellenzék csak a rezsim kegyéből működik, mert a rezsim definíciója szerint minden kritika tulajdonképpen államellenes cselekedet, de facto hazaárulás. Aki Orbánt kritizálja, a magyar államot kritizálja. Minél kritikusabb, annál hazaárulóbb. És nem hagy kétséget a rezsim a felől, hogy aki nagyon kritikus, az csak ideiglenesen van szabadlábon, de ez bármikor megváltozhat.

Egy demokratikus választás két fontos feltétele a polgári szabadság érvényesülése és valós ismeretek az ország állapotáról, a jelöltekről, pártokról, alternatívákról. A polgári szabadság azért fontos, hogy ne félelemből szavazzon a választó, ne féljen például attól, hogy elvesztheti a munkáját, megélhetését, vagyonát. A valós ismeretek hiánya pedig megakadályozza, hogy reális alternatívákat mérlegeljen, így inkább el se megy szavazni, vagy ha elmegy inkább az ismert viszonyokat preferálja, legyen az akármilyen szar, mert nem tudja mi jönne helyette.

A rezsim pont a fentiekre játszik. A hatalomba beépített emberei megkapták a pallósjogot a területükön, büntetlenül garázdálkodhatnak, elvárás a félelemkeltés, a tőlük függő emberek bizonytalanságban tartása. A központosított propaganda, amely felöleli a közmédiát és immár az "üzleti" média döntő részét is szintén a félelem terjesztésében utazik, továbbá egy olyan virtuális világot teremt, amelynek a valósághoz semmi köze sincs, egyszerűbben: hazudik, lejárat, vagy éppen alaptalan melldöngetést folytat. Külön műfaj a hatalmi párt üzeneteinek kormány/állami színekben (közpénzen) való harsogása óriásplakátokon, adatok nélküli önfényezés, vagy gyűlöletkeltés adott célcsoportok ellen.

A rezsim (pártállam) nem elégszik meg a politikai hatalommal, a polgári élet minden kellékére ráteszi a kezét, a piacgazdaságra, a kultúrára, az oktatásra. Cél, hogy a polgári lét minden feltételét felszámolja és államtól függő alattvalóvá degradálja az embereket. Vagyon csak a rezsim hűbéreseinél gyűlhet fel, állami pénzeket csak a rezsim emberei osztogathatnak a terület irányítására létrehozott áltársadalmi szerveken keresztül. Utóbbira legszebb példa az MMA, vagy a Vajna-féle filmfinanszírozás a kultúra területén, vagy a civil pénzeket saját fajtájának osztogató CÖF vezető, vagy Parragh elvtárs a kamara élén.

Nem elég persze feltőkésíteni a rendszer alapját képző családi vállalkozásokat, oligarchákat, ugyanilyen fontos tönkre tenni azokat, akiket nem sikerült megvenni és esetleg alternatívát (politikai, gazdasági, kulturális) jelentenének a rezsimmel szemben.

Exploiter 2017.06.14. 08:02:06

@ZX:

Az mszp utódpártok miért lennének jobbak, mint az mszp?
Az lmp lehetett volna jó induló, a migránsok előtt.
A jobbik meg még nekem is sok, pedig nem vagyok az a széplélek, de az euban jobb szeretek élni.
A kétfarkú nem reális.
A momentum valahogy nem akar erőre kapni, pedig kb ez az egyetlen értékelhető alternatíva.

Tök egyértelmű, mit kellene egy tetszőleges pártnak tenni, hogy megszólítson 1-2 millió embert. De egyik se akarja.

ZX 2017.06.14. 08:22:58

@desw: Mondom jövedelem. Teljesen mindegy, hogy milyen formában jut valaki hozzá. A felső kulcsra meg írtam valamit, lehet az 2 milla is, az a dókulcs meg pl. 25%. Ez már részletkérdés. Persze ehhez kell egy kemény adóhatóság, meg az, hogy az emberek ne azt lássák, hogy a pénzük Pénztárosnál meg a többi havernál köt ki.

ZX 2017.06.14. 08:27:07

@midnight coder: Tehát szavazzunk továbbra is ezekre a tolvajokra mert biztos a többi is lop majd? Komolyan, ez érv?

" És mikor nőtt meg durván a GDP arányos államadósság ?" És mikor csökkent? Azóta sem. Pedig elloptak 3.000 milliárdnyi manyup magánvagyont.

"Mennyi is volt az adóteher 2010-ben ? És mennyi most ?"
És mekkora a vásárlóerő? Te fogsz egy számot és azzal dobálózol, pedig a képlet ennél sokkal byonyolultabb. A sok kis rejtett adóról meg csodásan megfeledkezel.

ZX 2017.06.14. 08:29:38

@Exploiter: Ha annyira tök egyértelmű miért nem alapítasz TE pártot és szólítod meg az embereket? Esetleg elmehetsz bármelyik általad vállalható pártba és oszthatod nekik az észt mit kellene tenniük.

ZX 2017.06.14. 08:34:22

@desw: Ja, egyébként meg a hithű bolsevikeket a fidesz nevű gittegyletben keresd.

desw 2017.06.14. 08:35:42

@ZX:

"Mondom jövedelem."

Mondom cég! Cégen lesz az autó, a ház, . . . meg jön az ofshór és társai.

"Teljesen mindegy, hogy milyen formában jut valaki hozzá."

:DDDD Istenem, b+!

"A felső kulcsra meg írtam valamit, lehet az 2 milla is, az a dókulcs meg pl. 25%."

Alakul ez!

"Ez már részletkérdés."

Ezt nyilván az a réteg is részletkérdésnek minősítené, akinek fizetni kellene.

"Persze ehhez kell egy kemény adóhatóság"

Ehhez nem kell kormányváltás.

"meg az, hogy az emberek ne azt lássák, hogy a pénzük Pénztárosnál meg a többi havernál köt ki. "

Jaja. Mert 2010 előtt ismeretlen volt az adócsalás Magyarországon.

És továbbra sem a politikusok lopása a nagy tétel, nem azért van szarban az ország.

Ja, ha már itt tartunk, mennyit lopnak Orbánék évente? A stadionokat is beleszámolhatod. Csak úgy saccperkábé?

desw 2017.06.14. 08:43:54

@Exploiter:

"Az lmp lehetett volna jó induló, a migránsok előtt."

Hát, izé! Gergőke bizonyított Zuglóban, hogy egy kerületet sem képesek irányítani.

"A momentum valahogy nem akar erőre kapni, pedig kb ez az egyetlen értékelhető alternatíva."

Nekik még inkább a homokozóban a helyük.

CoolKoon 2017.06.14. 08:52:33

"Schmidt Mária porondmester(...) ugyan nem fogta fel, hogy valójában mit is művelt, de ez legyen az ő baja." - Heh, az az ostoba némber szerintem semmit nem képes felfogni. Nem lepődnék meg, ha kiderülne róla, hogy annyi az IQ-ja, mint egy zsák krumplinak...

ZX 2017.06.14. 08:59:11

@desw: "Mondom cég!" És nem lehet olyan tv-t írni ami ezt megakadályozza? Elmondom neked, hogy már most is van ilyen törvény, csak egyrészt ezt be is kéne tartatni, másrészt meg ki kell terjeszteni más területre is.

desw 2017.06.14. 09:16:03

@ZX:

"És nem lehet olyan tv-t írni ami ezt megakadályozza? "

Lehet próbálkozni! Akkor lesz és van szlovák cég és ofsór és egyéb nyalánkságok. És a vége ismét az lenne, hogy a RENDESEN bejelentett jólképzett alkalmazottak szopnának megint.

És szerintem el kellene végre jutni oda, hogy nem a tüneteket (adócsalás) kezeljük, hanem az okokat (miért csalunk). Az emberek nem unalmukban csalnak adót. Egy adócsökkentés automatikusan növeli a fizetési hajlandóságot, egy adóemelés meg csökkenti azt.

A magyar adóék egy szja kulccsal is az egyik legmagasabb Európában. Kb 50%-át viszi az állam, mert ugye nemcsak az szja számít, hanem az összes többi ilyen-olyan bért terhelő egyéb adó és járulék is. Aki ezt tovább akarja emelni, az bocs, de egy seggfej idióta.

ZX 2017.06.14. 09:28:12

@desw: Pont erről beszélek, hogy egy fillér adót nem akarok fizetni amíg azt ellopják.
De mondom még 1x van olyan tv. ami megakadályozza az adócsalást csak be kellene tartatni.

Exploiter 2017.06.14. 09:59:01

@ZX:

Mert nekem van tisztességes munkám, amiben jó vagyok.
Ezek a szerencsétlenek viszont ebből akarnak megélni, nem?

Akkor miért nem próbálnak olyan dolgokkal indulni, amit az emberek szeretnének? Képviselők, valakit képviselni kéne nem? Vagy mi van itt.

desw 2017.06.14. 10:17:19

@ZX:

"Pont erről beszélek, hogy egy fillér adót nem akarok fizetni amíg azt ellopják."

Akkor soha nem fogsz adót fizetni, mert a politikus lopott, lop és lopni fog. Az alkalmazottak fognak szopni, mert ők nem tudják leírni és elofsórozni.

"De mondom még 1x van olyan tv. ami megakadályozza az adócsalást csak be kellene tartatni. "

Nincs olyan, amelyik megakadályozza.

Az állami szférába eleve csak kontraszelektált idióták dolgoznak, akik a versenyszférában éhendöglenének. Egy jó adótanácsadóval és céghálóval pedig simán eltünteted a nyereséget.

Egyébként az egész nyugati szocialista világ arról szól, hogy az állam egyre jobban és jobban játsza a gondoskodó és gavellér nagybácsit, aminek pazarló gazdálkodás, idióta bürokrácia és így baromi magas adó az ára.

A polgár erre azt mondja -- jogosan -- "Lófaszt a seggetekbe! Anyátok pénzéből játszátok a gavallért!" és trükközik és ofsórózik. Erre a baltaarcú politikusok és "értelmiségiek" kitalálják, hogy keményebb adóellenőrzés kell. Nem fog menni, bukó lesz, ahogy ez látható más országokban is Amerikától Németországon át Magyarországig. (nézd meg, hogy az elmúlt 50-100 évben mennyit nőt az adóterhelés és az államadósság a nyugati világban)

Megoldás a sokkal kisebb állam, sokkal kevesebb adó és így automatikusan javuló adófizetési hajlandóság lenne. Ez persze buta néppel megvalósíthatatlan => tök mindegy, ki van kormányon, érdemi változás nem lesz.

Tomiko 2017.06.14. 10:38:56

@desw: "Ez a demokrácia! Te is választhatsz és más is."
Hatalmas tévedésben vagy. Ez a demokrácia egy kicsiny szelete. A demokráciában nem alkotmányozunk, és változtatunk szavazási körzeteken, szabályokon olyan módon, hogy csak kormánypártok szavazzák meg. És nem kell a népnek a megismerhető infókat perrel kikényszeríteni. És elszámoltatás is lehetséges, esetleg visszahívás. Szakmai ügyekben szakmai egyeztetés. Civil kontroll. Soroljam még mi lenne a demokrácia? Sajnos azonban a te véleményed a jellemzőbb. Éretlen a társadalom.

BéLóg 2017.06.14. 10:43:04

@ZX: Aki senkire nem szavaz, az arra szavaz, hogy például ÉN mondjam meg neki, mi legyen.
Tudod a régi görögönek volt egy szavuk azokra a polgárokra, akiknek volt szavazó joguk de nem éltek vele.
Fogadjunk nem tudod.
Segítek.
I-vel kezdődik és diótára végződik.
Hát, VALÓBAN ez mindenki, aki nem megy el szavazni.

Aki velem teljesen egyet ért, az holnap NE JÖJJÖN EL a Pesti Vigadó elé. Holnapután megmondom, mennyi volt a támogatottságom.

Tomiko 2017.06.14. 10:55:37

@6.Lenin: "Ki hiszi el, hogy ha letolvajozzuk a másikat, attól egyből jobbak leszünk?"
Ettől nem lesz jobb, de az ellenzék mindenkori kötelessége erre felhívni a figyelmet. Még, ha ők is ezt csinálták, szeretnék csinálni.

Tomiko 2017.06.14. 10:58:59

@desw: "Az állami szférába eleve csak kontraszelektált idióták dolgoznak, akik a versenyszférában éhendöglenének."
Ez pont nem igaz. Általában piacról érkeznek az állami vezetők is, sikeres emberek. Viszont az állami pozícióban a politika diktál. Na a felsővezetők alatt sokszor már buta ejtőernyősök vannak valóban.

6.Lenin 2017.06.14. 11:32:04

@Tomiko:

Ezzel semmi gond, én is ezért írtam, de ettől még nem kínálunk jobbat, és ez a lényege.
Az nagyon kevés, hogy naponta 1000x elmondjuk/leírjuk, alternatíva meg semmi, vagy hazug ígéretek.
Az valóban az ellenzék 1. feladata, hogy ellenőrizze a hatalmon lévőket, de a hazugságok terjesztése már nem hinném, hogy beletartozik.
Aki hülyének veszi a választókat az ne csodálkozzon, hogy ez fordítva is működhet, a választók is hülyének nézik az ígérgetőket.
Ez van jelenleg.

nu pagagyí 2017.06.14. 11:33:47

@desw:
"Ja, ha már itt tartunk, mennyit lopnak Orbánék évente? "

Orbánék lopása beárazható: az árcédulán szereplő összegből ki kell vonni a tényleges értéket:

Ez a vizes VB esetében szerintem úgy 50 % lehet, de akkor még jó indulatú vagyok, tehát a névleges 130 milliárdból úgy 65 milliárd érték készülhetett el (az is esztétikai katasztrófa), a többit szimplán ellopták.

Azokban az esetekben, amelyek nincsenek ennyire szem előtt a lopás mértéke ennél is nagyobb. Például Farkas Flórián és csapata "Út a munka világába" fedőnevű program összes milliárdját magánosította. Mindez a teljesség igénye nélkül, mert az ember már követni sem tudja a "szörpházak" és "vadászházak" tobzódását.

Az EU-s pénzek eltüntetése azért is fájó, mert semmiféle jövőt szolgáló új infrastruktúra nem épült, ellentétben az előző ciklusok autópálya, közmű, környezetvédelmi fejlesztéseivel,. A fityesz kormány csak meglevő dolgok csicsázására, tiszavirág életű látvány kozmetikázásra költ (térkövezések, vagy a hatalom szükségleteit szolgáló épületfelújítások), amik országlásuk végére garantáltan ugyanolyanok lesznek, mint a csicsázás előtt. A közszükségleteket szolgáló fejlesztések totálisan háttérbe szorultak (3-as metró, egészségügy).

desw 2017.06.14. 11:37:37

@Tomiko:

"Hatalmas tévedésben vagy. Ez a demokrácia egy kicsiny szelete."

A kemény ellenzék még ezt is elvenné. Épp fegyverrel akarnak hatalomra kerülni, ha nem ők nyernek a választáson.

"A demokráciában nem alkotmányozunk, és változtatunk szavazási körzeteken, szabályokon olyan módon, hogy csak kormánypártok szavazzák meg."

A parlamenti többségnek kell megszavazni, ez korábban is így volt. Ez lehet épp egy koalició is, ahogy korábban volt (MSZP-SZDSZ). Ha mindig 100%-os támogatás kellene, akkor soha semmi nem lenne megszavazva.

"És nem kell a népnek a megismerhető infókat perrel kikényszeríteni."

Ez igaz!

"És elszámoltatás is lehetséges, esetleg visszahívás."

Ez korábban sem volt.

"Szakmai ügyekben szakmai egyeztetés. Civil kontroll. Soroljam még mi lenne a demokrácia? Sajnos azonban a te véleményed a jellemzőbb. Éretlen a társadalom. "

Jaja! Ez az okos nép döntsön mindenben, mi? Elképzelem, ahogy 98 éves özv. Kovács Béláné a járókerettel baktat a választókörzet felé és szavaz pl Paksról.

Az tény, hogy ne egy kormány döntsön izomból szakmai kérdésekben, de igazi demokráciához először értelmes nép kellene, nem ezek a csimpánzok.

"Ez pont nem igaz. Általában piacról érkeznek az állami vezetők is, sikeres emberek."

Sorolj már párat!

"Viszont az állami pozícióban a politika diktál."

Ez nem ellentmondás? Egy jó szakember, aki a versenyszférában is megélne, miért adná el a szakmai hitelét pártérdekeknek?

Egyébként az ügyintézőkről van szó főleg. Pl NAV-hoz milyen könyvelő, pénzügyis megy pl. ellenőrnek? Hát bocs, de a selejt. Na most ezeknek kellene megfogni a rafkós adótanácsadókat és ügyvédeket. Sok sikert!

konrada 2017.06.14. 11:40:22

@nu pagagyí:
...aham. Akkor ezek szerint az a demokrácia, ahol önfennkent megmondó emberek döntik el, mi jó és mi nem jó, és ha kell, akkor fegyverrel győzik meg a többséget arról, mi az a helyes demokrácia-felfogás ami követendő.
...s ha igazi demokráciát akarnak, akkor ehhez le kell csukni azokat, akiket az az ostoba nép megválasztott, de akár a népet is átnevelő táborokba, hogy végre megértsék a demokráciájuk lényegét...

...én értelek. Ismerem jól a történelmet, nem nekem kell elmagyaráznod.
...csak ettől még eltér a demokrácia-felfogásunk...

desw 2017.06.14. 11:47:54

@nu pagagyí:

Az ellenzék az mondja, hogy váltsuk le Orbánékat.

mert:

1. Orbánék szétlopják az országot és stadion van kórház helyett.
2. az ellenzék majd nem lop

Ha mindkét állítás igaz, akkor ugyan mi a kurva anyjáért akar az ellenzék kétkulcsos adót?? Hisz tolvaj Orbánék százmilliárdokat lopnak és költenek faszságokra, de az ellenzék nem fog lopni és hülyeségekre költeni, ergó százmilliárdok lesznek pluszban a költségvetésben a jelenlegi adórendszer mellett is.

"Az EU-s pénzek eltüntetése azért is fájó, mert semmiféle jövőt szolgáló új infrastruktúra nem épült, ellentétben az előző ciklusok autópálya, közmű, környezetvédelmi fejlesztéseivel,. "

Gyanítom, hogy célzott támogatás jön, nem lehet bármire elkölteni.

zokogjatok 2017.06.14. 12:34:21

"Gyanítom, hogy célzott támogatás jön, nem lehet bármire elkölteni. "

Ez így van. Bírom, hogy azon sírnak, hogy "jaj miért játszóteret építenek, miért nem gyárat", de baszki ha játszótérre ad pénzt az EU akkor azt nem lehet gyárra költeni mert fenékbe szekszualizálnak érte.

Májkül 2017.06.14. 13:52:38

@zokogjatok: "ha játszótérre ad pénzt az EU akkor azt nem lehet gyárra költeni"
De például turizmus fejlesztés címén lehet olyan vadászházat építeni, amiben egy vadász sem száll meg soha és öt év után családiháznak is használható.

nu pagagyí 2017.06.14. 14:13:49

@konrada: Alattvalók hiába játszanak demokratásdit, az csak olyan azerbajdzsáni típusú lesz. Semmilyen.

nu pagagyí 2017.06.14. 14:18:14

@zokogjatok: Mi mondjuk meg mire akarjuk költeni. Fejlesztésre adják, közcélt kell szolgálnia.

nu pagagyí 2017.06.14. 14:24:47

@konrada: Nem tudom mi a te demokrácia felfogásod. Fejtsd ki légyszíves!

nu pagagyí 2017.06.14. 14:27:30

@desw: A két kulcsos adónak úgy van köze a lopáshoz, mint az űrhajónak egy békához. Nem tudnál esetleg valami logikát belecsempészni a mondókádba?

nu pagagyí 2017.06.14. 14:33:27

@BéLóg: Az emberek többsége nem ismerheti meg az alternatívákat, mert a könnyen elérhető hírforrásokból csak hazugság és mocsok árad, amit személyes tapasztalatuk is igazol. Ezért nem mennek el szavazni. A diktatúra egyik jól ismert módszere, hogy mindent szarral ken be, minden közéleti tevékenységet lealjasít, nehogy gusztusa támadjon az egyszeri embernek részt venni bármiben is.

desw 2017.06.14. 14:36:40

@nu pagagyí:

"A két kulcsos adónak úgy van köze a lopáshoz, mint az űrhajónak egy békához. "

Miért kellene újabb adó, ha Orbánék nélkül százmilliárdokkal több lenne a költségvetésben amúgy is?

konrada 2017.06.14. 14:49:12

@nu pagagyí:
A többség akarata dönt.
Töled nem kérdem viszont, mert azt tudom:
Az ész győzelme a többség akarata felett, akár erőszakkal is, ha azok nem akarják, hogy megváltsák őket.
Mondom: ismerem a történelmet, ismerem a "forradalmárok" önigazoló szövegeit...

1234567890987654321 (törölt) 2017.06.15. 00:28:40

@ZX:
"1. Na mesélj, törökökkel együtt pálinkáztunk. Meg maláj muszlimokkal. Senki nem sápadt sehol."
Pálinka nem probléma. Ha idegenben, allahot nem tisztelő helyen kell éljen, nyugodtan űzheti a nyugatias dolgokat, barátságot szinlel a gyaurral szemben, tán el is hiszi, majd ha rájön az 5 perc, ráeszmél, hogy ő vallásos és pokolra fog jutni. Ekkor az imám felkínálja az egyetlen GARANTÁLT módot a pokol elkerülésére, a hitetlenek leöldösését. Garantált az utánpótlás a mélyebb szinten élő rétegekből. Ez lenne a béke vallása?

Török, magasan képzett, nyugati cégnél dolgozó csajjal ettünk. Tengeri herkentyűzött, én meg nem komáltam a kagylókat. Kérdezte, nálunk mi a spéci. Említettem a sült hagymás vért, meg a véres hurkát. Undorodva emlegette... VÉR! Tisztátalannak tartják, lásd halal kaja. Ez a vallási parancsolat még a nem vallásosakban is mélyen benne él.

"Arabok más tészta, de azok sem mind agyatlan hajlongógépek ahogy állítod."
Valahányszor sok áldozattal járó terror van USA-ban vagy EU-ban, örömtüzeket gyújt az istenadta népük. Pusztuljanak a fenébe innen. A normális, jól képzett réteg már rég lelépett, akár a görögöknél válság idején. Már csak a tudatlan réteg jön zömében EUR segílyért. Integrálja őket a merkel.

"2. Majd ha a magyar gazdaság az USA-éval vetekedik akkor függetlenkedhetsz. Addig meg együtt nyomjuk, mert nincs más lehetőség az Ázsia és USA közti "gazdasági darálóban".
Ki a fene mondta azt neked, hogy ne legyünk gazdaságilag szorosan együttműködésben EU-n belül? Az EU gazdaságilag szuper, csak a politikai szerepe kicsi. Az összes EU politikus sikong, hogy nincs politikai hatalma a világ felett, mert heterogén az EU. Pont így jó. Háború már nem lesz közöttünk, gazdaság is eldöcög, EU-s politikus meg ne uralkodgasson senki felett. Szeretnék Magyarországon élni, jól kereskedve a többiekkel. Ennél többre nem vagyok hajlandó. Mondjuk az is kéne, hogy a politikusaink ne csak utakat építsenek, meg térkövezzenek, hanem termelő kapacítást építsenek, ha már egyszer leromboltuk rendszerváltáskor a saját gazdaságunkat. Érdekes, a vörösök mindig ugatnak, hogy a fasz narancsok csak összeszerelő gépsort tudnak adni. Ők milyen ipart hoztak a saját 12 évük alatt? Mindenki csak építkezik, lenyúlja a sápot, aztán maradunk az 5 millió falevélsöprő, eladó, jogász, politikus és kurva országa. Mert mi csak olcsó munkaerőnek kellünk a T. európának. Az összes politikai pártunk meg elárul és kiárusít minket bagóért annak, aki többet fizet.

"3. >>Ők kívántak iskolákban felvilágosítást tartani gyerekeknek ês pszichologusok ellenkezése állította csak meg őket. Kellett volna nekik az utánpótlás, a serdülők szexuális beállítottsága még torzítható. <<
Ha ezt komolyan gondolod akkor elmentek otthonról nálad. "
Ezt nem én találtam ki, neves pszichológusok tiltakoztak az általános iskolákba tervezett homo felvilágosító kampány ellen, mondván a kamaszok befolyásolhatóak szexuálisan.

"Mi az, hogy társadalmi haszna 0? Miért a házasságnak van? A házasság egy polgári szerződés 2 fél között nem több."
Van bizony haszna. Utódgyártás a társadalomnak, az utódok és az anya védelme, az utódok vagyonöröklése jogilag szabályozott keretek közt. Ezért és csak ezért létezik a házasság nevű műintézmény, ez az egyetlen logikusan indokolt célja. Aztán persze mindenki olyan rózsaszín leányregényt fantáziál köré, amit csak akar.

"6. >>Lényeg, mindenkiről a gatyát is leadóztatni.<< Orbán pont ezt csinálja, az látom mégsem zavar. Igaz ugyan alacsony az egykulcsos szja, de máshol ezt bőven megfizeted úgy, hogy észre sem veszed. Fentebb kifejtettem másnak a többkulcsos adó lényegét."
Hm, érdekes... a vörös meg a narancs szektor hr portálos nettó bérkalkulátora jelentős többlet fizut mutat a narancsok alatt. Feketén-fehéren látszik a hóvégi megtakarításaimon. De biztos neked van igazad, én meg hallucinálok.
Írtad, hogy 500 ezer meg 1 meg 2 millió, mint felső kulcs határa...
Érdekes, én a vörös szektor uralkodása alatt arra emlékszem, hogy az egyszeri átlagmelós fizetésénél rögtön kezdődött is a felső kulcs. Nehogy a középosztály bármit is kapjon, maradjon csak melós színvonalon, úgyis az a vörös bázis.
Narancsok eu-s támogatásokból lopnak. Abból nekünk úgysem nagyon lennne hasznunk, mert baromságokra szórja ki az eu. Egy épkézláb gyár vagy üzem nem épült eu-s támogatásból. Annál több vadászház, törpe kilátó, dombviadukt és lőszalagút. Meg világbajnok árú 4-es metró, amiből Bp egész villamosközlekedését fel lehetett volna újítani.
A vörösök ezzel ellentétben az én zsebemből loptak, rögtön mikor megkaptam a fizut.
Akkor pusztuljon mindkettő. Vagy ha mindeképpen választani kell közöttük, a vörösök.
A narancs nekem kevesebb kárt okoz. Persze mindkettőt fel kellene akasztani. Vállalod akkor az anarchiát? Én igen, felőlem mindenki mehet a levesbe!

vajdasagi 2017.06.15. 20:55:12

@Kampfer: Szia. Megint a nekem (is) szánt válaszod java része számomra is OK. Tehát megérte :-)
Én talán el tudom képzelni, hogy hű vagyok Magyarországhoz is meg hű vagyok ez EU-hoz is. Ahogy a családom mellett a volt falumat is szeretem pl. De most nem is ezt a vonalat követném.

Azt írod nekem, hogy
"Vagy van, aki azért szavaz, mert nem akar kerítések nélküli határok mögött élni, nem akar kvótát és nem akar migránsokat az életterébe. Ezt ma úgy tűnik, csak a fidesz akarja egyáltalán garantálni nekik!"

Itt azért a fidesz-propaganda hatása alá kerülsz. Merthogy én pl.
nagyon jónak tartom a kerítést. Sokan vagyunk ám, akik:

1. A kerítést támogatjuk
2. Az EU azt akarja tőlünk, hogy 1294 migránst fogadjunk be addig, amíg
lefolytatjuk az eljárást, hogy jogosultak-e az EU-ban maradni, vagy
haza kell őket zsuppolni. Majd kb. fele jogosult lesz (ez 650 fő), és azoknak
iratokat adunk. A többit kizsuppoljuk. Ez a kb. 650 fő, aki iratokat kap, ez
első adandó alkalommal lelép majd tőlünk Németországba.
Ide soha többé nem jön. Mi ebben annyira borzalmas?
Mi ezt elfogadnánk és minél gyorsabban végigcsinálnánk.
Nem akarunk mi sem Ahmedeket látni itt nagy számban.
Egyébként én más okokból elfogadhatatlannak tartom az MSZP-t, és
pláne a gyurcsány-féle dk-t, de az egy másik kérdés.

3. Miközben pértunk és kormányunk hisztizik ez az 1294
migráns kapcsán, és ezzel kárt okoz a hazánknak, a rogán és haverjai
tízezerszám fogadtak be letelepedőként külföldieket, akik között
terrorista is volt. Csak mert ebből ők meggazdagodtak.
Akkor ki itt ezek alapján a hazaáruló?

Peace,
Vajdasági

PS. Szavazzunk a Momentumra vagy a Kétfarkúra - hisz nem sok másféle
alternatíva létezik. És noha a Jobbik nem a szívem csücske, még mindig
inkább ők mint a fidesz és egyéb régiek.

vajdasagi 2017.06.15. 21:03:42

@1234567890987654321: Csak egy részletre reagálnék:
"Narancsok eu-s támogatásokból lopnak. Abból nekünk úgysem nagyon lennne hasznunk, mert baromságokra szórja ki az eu. Egy épkézláb gyár vagy üzem nem épült eu-s támogatásból. Annál több vadászház, törpe kilátó, dombviadukt és lőszalagút. Meg világbajnok árú 4-es metró, amiből Bp egész villamosközlekedését fel lehetett volna újítani."

Hatalmas tévedésben élsz: a magyar kormány választja ki a támogatott projekteket. A témákat is és a konkrét nyerteseket is. Az EU csak nem enged egyes projekteket. Pl. nem támogatnák kétütemű autók gyártását, mert az káros. Meg nem engedélyeznek dohánygyárak támogatását. De hogy mi vízvezetéket építünk-e egy faluban, vagy térkövezünk, azt mi döntjük el. Csak egyeseket átver a Fidesz-propaganda, és te így jártál.

vajdasagi 2017.06.15. 21:07:35

@desw: Azt mondod: "Minden vágyam az, hogy huszonéves soha nem dolgozott taknyok irányítsák az országot."

Miért? Most, amikor ötven pár éves soha nem dolgozott taknyok írányítanak, most jobb?
A huszonévesek még majd egyszer kikerülnek a politikából és dolgozhatnak akár. A mostaniak közül senki soha nem is dolgozott és nem is fog dolgozni. orbán, rogán, kövér, lázár, soroljam?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2017.06.18. 15:10:05

@VT Man: Ez nem biztos. Sőt, még arra is van esély, hogy ezek szerint a szabályok szerint se fog bukni. Volna rá mód (persze arra van esély, hogy elszúrják, mint ahogy a 2014-es, amúgy simán nyerhető főpolgármester-választást is elkúrták).

1234567890987654321 (törölt) 2017.06.22. 11:30:53

@vajdasagi: Na várj csak. Nem szoktam fidesz propagandát olvasni, mert azoknak is sz*rok a szájába, mint az összesnek, szóval magamtól gondoltam azt, hogy az eu semmi értelmesre nem ad pénzt nekünk. Elvégre a nagy européer, felvilágosult és világmegváltó szdsz, mszp stb. baloldal kormányzása alatt sem épült fel semmi értelmes termelőkapacítás nálunk azok helyett, amit beszántottak/elloptak a rendszerváltáskor. Aztán megy az üvöltözés minden oldalról, hogy csak futószalag meletti összeszerelésre alkalmas a degenerált magyar. Azért van annyi falevélszedő szakmunkásunk a réteken kukásmellényben, meg tányérmosónk a gazdagabb eu országokban. Akkor most azt mondod, hogy a rendszerváltás óta egyik kormány és párt sem volt érdekelt az ország fejlesztésében? Akkor most ők így kompletten síkhülyék, vagy összebeszéltek egymással, hogy mindenkit mesterségesen szegénységben tartunk, mert az jó? Vagy? Csak kérdezem, mint propaganda által megtévesztett síkhülye, mert ugye mindenki az, aki nem baloldali...

vajdasagi 2017.06.25. 18:06:50

@1234567890987654321: Nem mindenki síkhülye, aki nem baloldali. Aki azonban a narancsosok mostani ténykedését a haza érdekében állónak gondolja, no az vagy síkhülye, vagy lefizették. Ép ésszel nem gondolhatja azt valaki, hogy ez most jó.

Épült azért hasznos dolog is az EU-s pénzekből. Igaz: mindig a szükséges pénzhez képest kb. dupla áron. Volt, amikor csak 40%-kal volt feláras a dolog, és volt, amikor tízszeresen. De felépültek az autópályák és jók és hasznosak. Kiragadott példa ugyan, de az Esztergom-Budapest vasút elég jó lett, noha mészáros lőrinc cége építette. A szükségeshez képest négyszeres áron, de hasznos ez nekünk.

Aztán megépült a hármas metró: túl drágán, lopásokkal megspékelve, és most már tudjuk, hogy más közlekedési projektekre jobb lett volna költeni azt a pénzt, de végül is megvan.

Azonban attól tartok, hogy vezetőink sosem úgy választanak, hogy mit építsenek, hogy mi mennyire hasznos, hanem hogy miből mennyit tudnak ellopni. És így sokszor díszvilágítás meg díszkövek nyernek. De azt sosem az EU választotta, hanem mindig a mi vezetőink.

Nem tudom, kire kellene ezek után szavazni, de azért olyan, aki eddig nem lopott jobb választás lehetne, mint ha megint a már bizonyítottam tolvaj gazembereke választjuk.

A baloldal egyébként kíméletlenül hátat fordított a gyurcsánynak is, az szdsz-nek is és a szociknak is, mert romlottak voltak. Most a fidesz nevű bűnbanda eddigi támogatói kell, hogy megtegyék a kötelességüket jövőre.

Aztán lássuk a Jobbikot, a Kétfarkúakat, a Momentumot, mit tudom én kit, de aki egyszer már kárt okozott nekünk, azt nehogy már megjutalmazzuk.
süti beállítások módosítása