„Varga Mihály ... a konténereket illetően dicsérte a magyar vámhivatal szolgáltatásait, mondván, azok «ma már átlagosan 23 perc alatt végzik el a vámkezelést», szemben más uniós országokkal, ahol az átlagos idő órákban mérhető, de egyes régiós versenytársainknál napokig is nyúlhat.” (Varga Mihály megvámolná a kínaiakat)
Az idézett cikk címe egy kicsit megtévesztő. Varga Mihály nem csapott fel vámszedőnek. Személyesen nem fog szúrós szemmel kínai konténereket nyitogatni, időmérő edzések keretében. Az idő pénz harsogja a régi közhely. A marseille-i vámosoknak azonban erről fogalmuk sincs, így napokig elszüttyögnek egy alsóruházattal dugig megtömött kínai konténerrel. Amilyen hülyék, néhány darabot még fel is próbálnak munka közeben, aztán röhögnek egymáson. Kispályások. Nem tudják, hogy a vámkezelés lényege a „Haladjunk tovább!”.
A Nemzetközi Vámkezelési Olimpián ezek szerint dobogós helyre számíthatunk. A magyar vámos csapat 19 perc 23 másodperc alatt végzett egy rakomány „I Love Brussels!” feliratú bögre elvámoltatásával. Az olasz versenyzők ezalatt azon tanakodtak, honnan is jöhetett ez a rengeteg minden. Az elektronikai cikkek elvámoltatása esőben, erős ellenszélben versenyszámban szinte verhetetlenek vagyunk.
Habcsók király országában tehát minden a legnagyobb rendben van. Mindenki annyiért vesz vasutat magának, amennyiért akar. Ha úgy tartja úri kedve, akkor 750 milliárdért, hitelbe. Itt ráadásul nem új vasút építéséről van szó, csupán a Belgrád – Budapest vasútvonal felújításáról. A kínaiaknak nem sok vesztenivalójuk van, nekünk meg titkosított megállapodásunk. Emiatt nyugodtan mondhatjuk, hogy mi jártunk a legjobban. Ki tud ez ellen érvelni a nagy semmivel?
Brüsszel majd prüszkölni fog, hogy versenytárgyalás, közbeszerzés, az uniós piac védelme, uniós vizsgálat, magas költségek, megkérdőjelezhető kihasználtság, versenyképes alternatív útvonalak, meg ilyesmik. Ez igazán aranyos tőlük. Ki nem ... le, hogy min problémáznak? Hadban állunk, nem? Az Unió harc közben eddig mindig beérte egy – „Ezt azért nem kellet volna, kedves kollégák! Ugye mégis csak amolyan tagállamnak tetszenek lenni." – bátortalan megjegyzéssel. Aztán? Orbán már rég nem az Európai Unió csapatában játszik. Leigazolták az oroszok és kínaiak, akik szép lassan felvásárolják az országot. A suttyomban felhalmozott tartozásokat egyszer valakinek majd ki kell fizetnie, és az nem Mészáros Lőrinc, Orbán gazdasági dublőre lesz, hanem gyaníthatóan az ország.
A projekt megvalósíthatósági tanulmányát a békesség kedvéért mindenesetre tíz évre titkosították.
A pireuszi kikötő, mint varázsszó nagyon jól hangzik. A kínaiak fel is vásárolták egy részét. Aki a részletekre kíváncsi, az elolvashatja itt: A pireuszi kikötő geopolitikai jelentősége Kína számára. A kínaiak nem nagyon tétlenkednek. Ami kell nekik, azt gyorsan megveszik. Pénzük van dögivel. Görögország kényszerhelyzetbe került, aminek nem igazán tudtak tiszta szívből örvendezni. A kínaiaknak sikerült azt is rájuk sózniuk, hogy a későbbiekben velük gyártassanak hajókat. Rengeteg acéljuk van vasút és más csecsebecsék számára, amivel elkápráztathatják a görög és magyar bennszülött lakosságot.
A dolognak az az egyetlen szépséghibája, hogy a kínaiaktól jóval nehezebb lopni, mint az Uniótól. Ez rendkívül meg is drágítja a projekteket.
Kína hatalmas ország, de úgy néz ki a kínaiaknak már túlságosan kicsi lett. Nem véletlenül kezdtek mindenfelé vasutakat építeni. Megszabadulnak a feleslegeiktől, aztán vígan furikázhatnak is rajta.
Ha a derék kínaiak ilyen udvariasan és csúcsszinten meglátogattak minket, akkor a déli határzár mentére is rendelhettünk volna tőlük egy pofás, kétpályás vasútvonalat, ami rendkívül praktikus lenne határőrök szállítása céljából.
Kína valóban beindította az „Egy övezet, egy út” projektjét, ami iránt világszerte érthetően nagy az érdeklődés és az aggodalom. Papíron mi az Európai Unió tagjai vagyunk. Kína, az meg Kínának a tagja. Annak az érdekeit képviseli. Orbán Viktor pedig a magáét. Valószínűleg ezért van ez a fene nagy titkolózás, mind a Roszatom, mind a XXI. század legdrágább vasútfelújításával kapcsolatban. Minden bizonnyal lesz még pár ilyen remek, rejtélyes üzlet, amiről csak annyi fog kiderülni, hogy megérte valakiknek.
Hogy az a 750 milliárd az sok-e egy ilyen beruházásért? Tudja a fene. A Fidesz szavazótáborát nem vasúti pályamérnökök, közgazdászok és más haszontalan figurák, hanem szelíd, odaadó lelkek alkotják. Úgy hívják őket, hazafiak. Nekik 100.000 forint sokkal többnek tűnik, mint 750. Az a milliárd meg csak úgy ott van a végén, mivel valami nagy-nagy beruházásról van szó, ami rendkívül komoly dolog. Szóval kell az a milliárd oda, mivel úgy lesz hivatalos az egész.
Magyarország menthetetlenül Magyarország marad. Habcsók király boldog birodalma.