Minden, ami van, meg olyasmik is, amik nincsenek

NemGogol

NemGogol

Száz vasútat, vegyenek!

2017. december 02. - Toadwart66

tc-railroad.jpg

Varga Mihály ... a konténereket illetően dicsérte a magyar vámhivatal szolgáltatásait, mondván, azok «ma már átlagosan 23 perc alatt végzik el a vámkezelést», szemben más uniós országokkal, ahol az átlagos idő órákban mérhető, de egyes régiós versenytársainknál napokig is nyúlhat.” (Varga Mihály megvámolná a kínaiakat)

Az idézett cikk címe egy kicsit megtévesztő. Varga Mihály nem csapott fel vámszedőnek. Személyesen nem fog szúrós szemmel kínai konténereket nyitogatni, időmérő edzések keretében. Az idő pénz harsogja a régi közhely. A marseille-i vámosoknak azonban erről fogalmuk sincs, így napokig elszüttyögnek egy alsóruházattal dugig megtömött kínai konténerrel. Amilyen hülyék, néhány darabot még fel is próbálnak munka közeben, aztán röhögnek egymáson. Kispályások. Nem tudják, hogy a vámkezelés lényege a „Haladjunk tovább!”.

A Nemzetközi Vámkezelési Olimpián ezek szerint dobogós helyre számíthatunk. A magyar vámos csapat 19 perc 23 másodperc alatt végzett egy rakomány „I Love Brussels!” feliratú bögre elvámoltatásával. Az olasz versenyzők ezalatt azon tanakodtak, honnan is jöhetett ez a rengeteg minden. Az elektronikai cikkek elvámoltatása esőben, erős ellenszélben versenyszámban szinte verhetetlenek vagyunk.

Habcsók király országában tehát minden a legnagyobb rendben van. Mindenki annyiért vesz vasutat magának, amennyiért akar. Ha úgy tartja úri kedve, akkor 750 milliárdért, hitelbe. Itt ráadásul nem új vasút építéséről van szó, csupán a Belgrád – Budapest vasútvonal felújításáról. A kínaiaknak nem sok vesztenivalójuk van, nekünk meg titkosított megállapodásunk. Emiatt nyugodtan mondhatjuk, hogy mi jártunk a legjobban. Ki tud ez ellen érvelni a nagy semmivel?

Brüsszel majd prüszkölni fog, hogy versenytárgyalás, közbeszerzés, az uniós piac védelme, uniós vizsgálat, magas költségek, megkérdőjelezhető kihasználtság, versenyképes alternatív útvonalak, meg ilyesmik. Ez igazán aranyos tőlük. Ki nem ... le, hogy min problémáznak? Hadban állunk, nem? Az Unió harc közben eddig mindig beérte egy – „Ezt azért nem kellet volna, kedves kollégák! Ugye mégis csak amolyan tagállamnak tetszenek lenni." – bátortalan megjegyzéssel. Aztán? Orbán már rég nem az Európai Unió csapatában játszik. Leigazolták az oroszok és kínaiak, akik szép lassan felvásárolják az országot. A suttyomban felhalmozott tartozásokat egyszer valakinek majd ki kell fizetnie, és az nem Mészáros Lőrinc, Orbán gazdasági dublőre lesz, hanem gyaníthatóan az ország.

A projekt megvalósíthatósági tanulmányát a békesség kedvéért mindenesetre tíz évre titkosították.

A pireuszi kikötő, mint varázsszó nagyon jól hangzik. A kínaiak fel is vásárolták egy részét. Aki a részletekre kíváncsi, az elolvashatja itt: A pireuszi kikötő geopolitikai jelentősége Kína számára. A kínaiak nem nagyon tétlenkednek. Ami kell nekik, azt gyorsan megveszik. Pénzük van dögivel. Görögország kényszerhelyzetbe került, aminek nem igazán tudtak tiszta szívből örvendezni. A kínaiaknak sikerült azt is rájuk sózniuk, hogy a későbbiekben velük gyártassanak hajókat. Rengeteg acéljuk van vasút és más csecsebecsék számára, amivel elkápráztathatják a görög és magyar bennszülött lakosságot.

A dolognak az az egyetlen szépséghibája, hogy a kínaiaktól jóval nehezebb lopni, mint az Uniótól. Ez rendkívül meg is drágítja a projekteket.

Kína hatalmas ország, de úgy néz ki a kínaiaknak már túlságosan kicsi lett. Nem véletlenül kezdtek mindenfelé vasutakat építeni. Megszabadulnak a feleslegeiktől, aztán vígan furikázhatnak is rajta.

Ha a derék kínaiak ilyen udvariasan és csúcsszinten meglátogattak minket, akkor a déli határzár mentére is rendelhettünk volna tőlük egy pofás, kétpályás vasútvonalat, ami rendkívül praktikus lenne határőrök szállítása céljából.

Kína valóban beindította az „Egy övezet, egy út” projektjét, ami iránt világszerte érthetően nagy az érdeklődés és az aggodalom. Papíron mi az Európai Unió tagjai vagyunk. Kína, az meg Kínának a tagja. Annak az érdekeit képviseli. Orbán Viktor pedig a magáét. Valószínűleg ezért van ez a fene nagy titkolózás, mind a Roszatom, mind a XXI. század legdrágább vasútfelújításával kapcsolatban. Minden bizonnyal lesz még pár ilyen remek, rejtélyes üzlet, amiről csak annyi fog kiderülni, hogy megérte valakiknek.

Hogy az a 750 milliárd az sok-e egy ilyen beruházásért? Tudja a fene. A Fidesz szavazótáborát nem vasúti pályamérnökök, közgazdászok és más haszontalan figurák, hanem szelíd, odaadó lelkek alkotják. Úgy hívják őket, hazafiak. Nekik 100.000 forint sokkal többnek tűnik, mint 750. Az a milliárd meg csak úgy ott van a végén, mivel valami nagy-nagy beruházásról van szó, ami rendkívül komoly dolog. Szóval kell az a milliárd oda, mivel úgy lesz hivatalos az egész.

Magyarország menthetetlenül Magyarország marad. Habcsók király boldog birodalma.

A bejegyzés trackback címe:

https://nemgogol.blog.hu/api/trackback/id/tr6813410571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TBone 2017.12.03. 06:28:44

Mi lesz ha Szerbia 5 év múlva belép az EU-ba, és ők kezdik el megvámolni a kínai árukat? Lesz egy nagyon drága vasútvonalunk, aminek semmi hasznát nem fogjuk venni, csak fizetni a részleteket.

Dummy Druggist 2017.12.03. 07:35:18

Építünk Putyinnak szárazföldi felvoulási útvonalat a Balkánra...

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.03. 07:52:32

A gond a ballibák számára hatalmas, más nem lát bajt.

Alex Lavour 2017.12.03. 08:01:45

Cipruson van egy hatalmas átrakó kikötő, ahol kisebb hajókra rakják a nagy hajókról konténereket, mert a nagyok nem tudnak mindenütt kikötni. Ezek a kisebb hajók aztán minden irányba viszik az árut, és a célállomástól legközelebb levő kikötőben rakják le Törökországtól Spanyolországig. Pireusz csak töredékét fogadja a kínai konténereknek.

Zionnépe 2017.12.03. 08:19:14

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Amennyiben számodra nem baj, hogy az adófizetők pénzéből "mentjük" a kínai gazdaságot - és közben sorvasztjuk a sajátunkat!

De ugye a Habony-művek számára ez részletkérdés, csak az ő tolla foghasson vastagon...

A kínaiaknak jelenleg van egy rakás pénze, amit valahova be kell fektetni - az sem baj, ha nagyon kis haszonnal - dolgoztatni, mielőtt kipukkan a gazdasági lufijuk.
Ezért, illetve ennek elkerülésére keresnek balekokat, akiknek köcsönadhatják, és szívhatják a vérüket, illetve duplán-triplán szívhatják nekik, mert árukapcsolva a hitel mellé még 2-3 látszólag az adott ország számára (de valójában azzal is kínai profitot emelő, és közben háttéralkukkal az adott ország rovására a saát profitját csökkentendő) előnyös alkut is kötnek.

Magyarország meg jól be is sétált a csapdába. Fizeti a hitelt, megveszi mellé a kínai acélt (mindkettővel kína gazdaságát építve) azután pedig majd kénytelen lesz fogadni a kínai szemetet...

Közben az EU-val háttértárgyal a kínába az EU-ból bevitt áruk értékében szóló vámmentességről! Jelenleg ugyan az EU baromira nem akarja ezt, de miután egyre több nagy termelő ország függ a kínai piactól, kénytelenek lesznek ebbe részben belemenni.

Márpedig utána Magyarország elbukja a vámot, csak a robotmunka marad meg, és fizetheti a felhett hitelt!

Persze Habonyéknak mindegy, mert a szerződésben jó vastagon fogó tollal már ki lett számlázva a saját nyereség, az ország meg ígyjárt... akkor még előnyösnek tűnt alapon!

anyadmajma 2017.12.03. 08:19:35

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: a gond az, hogy anyád téged nem nyelt le, te hazaáruló bolsevik geci.

M_R 2017.12.03. 08:41:40

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
Bezzeg te mint hithű kommunista, narancsos g..ci, csak azt látod miből lehet neked és kiccsaládodonak lopni...

HaD 2017.12.03. 08:43:45

hát nem is a kínaiaktól fognak lopni...

Európai téridő 2017.12.03. 08:51:07

Nem kevés az ellenérdekelt fél ebben az ügyben, ezért van ez a nagy ribillió a becsali dumákkal.

vergyula 2017.12.03. 08:56:45

@Európai téridő: Légyszi mondj erről többet, köszi.

guvat 2017.12.03. 09:00:58

Na de ha megbízunk egy Demszky-Gyurcsány-Veres-Bajnai összeállítású csodacsapatot a kínai vasút ügyének lebonyolításával, ők még a Mennyei Béke Terének burkolatát is képesek ellopni, + Mao szobra! És mögöttük gyakorlat van, nem elmélet! Aztán majd az OLAF velünk visszafizetteti, de ezt lassan megszokjuk. A lényeg a tehetség!

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.03. 09:08:15

@Zionnépe:

Az adóbevétel célja az, hogy fejlesszük belőle az országot. S nem az, hogy ezt a pénzt odaajándékozzuk Brüsszelnek és Sorosna,

Gyulimali 2017.12.03. 09:18:46

@TBone:
Ha nem lesz annak a vasútvonalnak folytatása Magyarországon keresztül, akkor semmit nem fognak elvámolni.
A pályahasználatért akkor is fizetni fognak, akik használják majd.

Gyulimali 2017.12.03. 09:23:51

@Alex Lavour:
...Pireusz csak töredékét fogadja a kínai konténereknek...
Most.
És, mi van akkor, ha a vasútvonal megépülése után majd megszüntetik ezt a plusz átrakodást, és MINDEN hajó közvetlenül Pireuszba érkezik, ahonnan vasúton folytatja az útját az EU-n belül?
Ráadásul, elég kevés konténerszállító vonatot befolyásol egy tengeri vihar...
Abban ugye egyet érthetünk, hogy olcsóbb lesz majd a Pireusz- vasút - cél, mint a mosani Ciprus - kisebb hajó - célállomás - kamion - cél logisztika?

szkeptikus vekker 2017.12.03. 09:39:56

@Gyulimali: Ja, mint a felcsúti kisvasutat.

Cycmen 2017.12.03. 09:55:43

Biztos forrásból tudom, hogy a 2018-as Fidesz által megnyert választások után elkezdik építeni a Felcsút-Peking autópályát!
A murvát Orbán Győző kőbányájából szállítják majd, a szalagkorlátot pedig Mészáros Lőrinc bádogüzemétől szerzik be, természetesen hosszas versenytárgyalások után!
Tiltakozzunk az ellen is kedves liberális barátaim, mert a baloldal abból sem fog egy fillért sem látni!

chrisred 2017.12.03. 10:02:41

@Európai téridő: Így van. Például a magyarországi adófizetők 99,9%-a. De a hatalom csak annak a 0,1%-nak az érdekeivel foglalkozik. A többi meg fizet, mint a katonatiszt. És nem veszi észre, hogy most már a gyerekei jövőjét is eladja a hatalomnak.

Cycmen 2017.12.03. 10:05:00

@szkeptikus vekker: A felcsúti kisvasutat kínai mintára mágnesvasúttá alaklítják, ahol 400 kilométer/órával viszik majd Mészáros Lőrinc otthonfelejtett okostelefonját a polgármester úr után, hogy állandó kapcsolatban tudjon maradni Orbánnal arra az esetre ha felbukkan valami új közbeszerzés!
Természetesen szocialista javaslatra az EU ezt vizsgálni fogja és az USA is aggodalmát fejezi ki!
Ezzel a képmutató Orbánék már nem fognak tudni mit kezdeni és kénytelen kelletlen beszereznek Siemens fénysorompókat, ami után az EU már nem is lát kivetnivalót a projektben!

Cycmen 2017.12.03. 10:13:01

Én nem hiszem hogy a Fidesz ebből a vasútépítésből nem tud annyit kilopni amiből Orbán maradék gyerekeinek ne tudnának majd fényes esküvőt rendezni és nászajándékba villát venni Gyurcsány Ferenc becsületesen megszerzett otthona mellett!

Toadwart66 2017.12.03. 10:40:42

@guvat: "Na de ha megbízunk egy Demszky-Gyurcsány-Veres-Bajnai összeállítású csodacsapatot a kínai vasút ügyének lebonyolításával." Ez egészen meglepő inromáció, cicus. Mégis hatalomra kerültek valahogy? Nem tudtam róla. Hol olvastad? Nekem eddig úgy tűnt, mintha 2010 óta Orbánék lopnának. Demszkyéket is bevették a buliba?

chrisred 2017.12.03. 10:46:03

@guvat: Nagyon PC módon maradt ki a felsorolásból Farkas Flórián neve.

Stenonis 2017.12.03. 10:46:19

Sokan azt felejtik el, hogy a kínaiaknak akkor is megéri az egész, ha egy kanyi szerelvény nem fut azon a vasúton.

1. Magyarországnak kölcsönadott pénz kamatai.
2. A China Railway építi az egészet (talán viktor papája szállíthat oda követ, ha már a kisfia ilyen szépen tisztára nyalta az összes kínai komcsi seggét), az építés haszna a is a kínaiaké lesz.
3. A fölösleges kínai építőkapacitásnak munkát adunk.

Magyarul a kínaiak kölcsönpénzéből fizeti ki a magyar állam a kínai építőmunkásokat.

Wildhunt 2017.12.03. 10:48:13

@Cycmen: Polgármester Úr! Nagybetűvel, te Liptai!

Toadwart66 2017.12.03. 10:48:41

@guvat: Ja, igen. Aki nem látja miröl van szó, az Fidesz szavazó, azaz teljesen hülye. Te akkor Fidesz szavazó vagy, ugye?

Wildhunt 2017.12.03. 10:49:41

@Wildhunt: vagyis lipsi, hülye autokorrektor.

Zionnépe 2017.12.03. 10:54:25

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Azonban ne lesz vám amit beszedjen az ország, és ezt a kormány nqgyon jól tudja, ugyanis addigra Kína lenyomja az EU torkán a vámmentességeét.
Ha Magyarországkilép az EU-ból, nem erre fogják hozni az árukat, ha bent marad, akkor meg vám nem lesz.

És ebben a rossz, hogy mindenképpen bukta az országnak!

nemecsekerno_007 2017.12.03. 11:09:47

@Alex Lavour: "..Pireusz csak töredékét fogadja a kínai konténereknek..."

Csillag elvtárs klasszikusa:

- Miért építenénk ide hidat, hát nem jár erre senki. :)

Ki a f****m járna az ártérben ha nincs ott híd?

nemecsekerno_007 2017.12.03. 11:19:57

"Hogy az a 750 milliárd az sok-e egy ilyen beruházásért?...."

750 Mrd az kb. ennyi. (aztán nem összeadni, mert ez külön-külön 750)

- 2 hónap szociális kiadás (nyugdíj, közmunka, egyéb szociális juttatás)
- 5 hónap egyészségügyi kiadás.
- 6 hónap oktatási kiadás

Cycmen 2017.12.03. 11:30:39

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Az EU meg fog szűnni, nme lesz belőle kilépés.

Szerintem is és akkor kurva jól fog jönni a vasút is meg Paks is!

Cycmen 2017.12.03. 11:31:35

@Wildhunt: Libsi neked a körösztanyád hapsikám!

Zionnépe 2017.12.03. 11:56:02

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Nem fog megszűnni az EU , csak az ilyen élősködő országoknak lesz benne rosszabb, mint jelenleg Magyarország is.

Szóval ti arra számoltok, hogy megszűnik az EU, és utána az Európába jövő kínai áruk pedig itt jönnek be a kontinensre? Ezek után már értem miért jön elő mindenféle sci-fi tőletek az ufokkal, kos zöld emberkékkel meg Soros hatalmával...

Nem mondtq még anyukátok, hogy a meséket ideje lenne leváltani a valóságra?

A valóság ugyanis, hogy Kína egyre többet lobbizik mindenhol a kölcsönös vámmentességért. Korábban és jelenleg azonban az EU-Kína külkereskedelmi mérleg annyira az EU felé billent, hogy kiröhögték a kínaiakat. Mostanra azonban a helyzet mind volumenben, mind Kína stratégiájában jelentősen megváltozott és amenn

Zionnépe 2017.12.03. 11:57:40

amennyiben ezt a helyzetet nem akarják rontani, bizony lesz amiben engedni kell Kínának.

Zionnépe 2017.12.03. 12:01:47

@Cycmen: Ideje lenne lejönni az anyagról amit szíbtok, mert már köszönő viszonyban sem vagytok a valósággal.

És persze a nyelved is húzd ki nyugodtan az illibsik hátsójából, akkor talán kilátsz jobban előre és feltárul egy ufok és sorosok nélküli reálisabb világ!

anyadmajma 2017.12.03. 12:05:56

@Cycmen: ja, te egy ilyen hazaáruló bolsevik geci vagy.
Libsinek kéne hogy legyen IQ-d. Na, azt a gazdád magának se tudott lopni.

Zionnépe 2017.12.03. 12:08:41

@nemecsekerno_007:

Esetleg számold át autópályákra, közútfejlesztésre is! Annak sokkal megfoghatóbb lesz a hiánya... ja és ne feljejtsd el hozzászámolni az EU-s pénzeket (még kb ugyanennyit) amit ugye erre a vasútfejlesztésre nem adnak meg.

15000 milliárdból hány km autópálya illetve hány jelenlegi közút újulhatna meg? Hány embernek adhatna munkát?

Cycmen 2017.12.03. 12:37:07

@Zionnépe: és feltárul egy ufok és sorosok nélküli reálisabb világ!

Aha, az ufok! Mindig előhozzátok amikor kilóg a lóláb ugye? Mindig minden disznóságnál jelen van ugyanaz a faj és ha kezdenek kínos összefüggések nyilvánvalóvá válni akkor kezdődik az ufo téma! :D
Valami újat lehetne esetleg?

Cycmen 2017.12.03. 12:41:01

@anyadmajma: "@Cycmen: ja, te egy ilyen hazaáruló bolsevik geci vagy.
Libsinek kéne hogy legyen IQ-d. Na, azt a gazdád magának se tudott lopni."

Ezzel a pár sorral bizonyítod a hatalmas IQ mennyiséget ami liberálisként a rendelkezésedre áll????
Köszi, akkor én inkább maradok ilyen, amilyen vagyok!

chrisred 2017.12.03. 13:16:09

@nemecsekerno_007: Demagógia. A társadalombiztosítási ellátások (nyugdíj, egészségügy) nem a központi költségvetésbe befizetett adókból mennek, hanem a lakosság tb befizetéseiből. A szociális kiadás meg ködös meghatározás, akár az elitnek juttatott csok támogatás is benne lehet.

Zionnépe 2017.12.03. 13:38:37

@Cycmen: Tudtommal eddig a migránsozás volt Soroshoz kötve. Vagy most már szintet lépett és bármilyen témára joker lett?

Mi köze a kínai hitelből (korábban OV nem arról szónokolt, hogy az a hitel, amit egy meghatározott dologra adnak az rossz, vagy ha Putyintól vagy a kommunista Kínától jön akkor mégis jó? ha az EU adja meghatározott dologra akkor rossz? Nem érzel ebben némi ellentmondást?) megvalósított vasútépítésnek Soroshoz? Vagy Soros közúton akarja behozni a migránsokat, és azért nem építünk inkább 1500 milliárdból 350 km autópályát 500 km gyorsforgalmit még vagy 700-1000 km közutat hoznánk rendbe helyette?

anyadmajma 2017.12.03. 13:41:51

@Cycmen: ja, mert5 mint rendes hazaáruló bolsevik geci, nem is tudsz másmilyen lenni.
Bezzeg a gazdád bármi tud lenni, ami a hatalomba tartja. De te még ehhez is hülye vagy:)

feketeesfeher 2017.12.03. 14:16:54

@Gyulimali: "és MINDEN hajó közvetlenül Pireuszba érkezik, ahonnan vasúton folytatja az útját az EU-n belül?"

Pireusz konténerterminálja nem elég nagy ehhez, és fejlesztési terület sincs.
A COSCO-nak van 4 rakodóvágánya. Onnan Európát soha az életben nem szolgálják ki.

Stenonis 2017.12.03. 14:31:42

@Cycmen:
Georg Spötle fő migránsszakértő az UFO magazinban publikált cikkeket. És töltött fegyverrel várta éjszaka az idegeneket, nehogy megint elrabolják.

De a mostani hír volt az is, hogy a fidesz frakciója 13 millió forinttal támogatta Andreas von Rétyi George Soros - A multimilliárdos globális hálózata és az általunk ismert világ vége című könyvének megjelenését. Arról nem szól a fáma, hogy Rényi 51-es körzetről vagy az Egyesült Államok UFO titkairól esetleg a Csillagkapu-összeesküvésről írt könyveinek magyar kiadását tervezik-e támogatni :)))

Szóval ezért szoktak előjönni az kis zöld emberkék :)))

Stenonis 2017.12.03. 14:47:21

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Athén és Szaloniki között jó a vasúti közlekedés, akár 200 km/h-val is mehetnek a vonatok.

Onnan már kérdéses az egész. Semmilyen információt nem találtam az onnan Belgrádig tartó szakasz felújításáról.

Belgrád-Szkopje vasút van, napi 2 személyvonat közlekedik, az utazási idő 10 óra (kb. 450 km).
Görögországból nem mennek személyvonatok Macedóniába. Régebben volt Belgrád-Szkopje-Athén vasút, de kb. 8 éve nem üzemel. Szóval itt komoly építkezések szükségesek.
Arról meg végképp nem tudok, hogy a teherforgalom mekkora lehet azokon a pályákon, van-e egyáltalán.

Szóval nálam erősen kérdőjeles, hogy ez lesz-e az évszázad magyar üzlete.
Jelen állapot szerint lesz egy totál kihasználatlan Budapest-Belgrád vasútvonal, amihez majd valamikor, majd, talán kiépül a Szalonikiig tartó szakasz is.

Zionnépe 2017.12.03. 14:54:45

@Stenonis: A kínaiaknak eleve nem számít, akár ufo-űrkikötőre is kérhetjük a pénzt, csak tőlük kérjük a hitelt és a nyersanyagot, valamint minél több kínai cégnek és munkásnak adjon munkát.

Bezzeg, ha az EU kér ilyet, akkor gonosz mocskos komcsi banda. Ha a valóban komcsi Kína, akkor a messiások.

Zionnépe 2017.12.03. 15:00:38

@Stenonis: A kormánynak már majdnem mindegy mire ad ki több tíz-száz-ezermilliárdokat a véglény szavazói csak kb 100.000-1.000.000 Ft-ig érik fel ésszel, hogy "az biza nagyon sok pénz". Afölött bizony összeomlik az illiberális matek.

A kormány számára meg csak az ezekből viasszaosztott pénzek számítanak.

Komodoi23 2017.12.03. 15:06:10

A keletről jövő tengeri kereskedelem ezentúl nem Hamburgban rakodik ki, hanem Pireuszban, és onnan vasúton fog jönni az áru Magyarországon keresztül Európába, ez óriási nagy várható haszon lesz azoknak az országoknak, amelyek területén ez a vonal keresztül halad.

nemecsekerno_007 2017.12.03. 15:14:01

@Zionnépe: "Esetleg számold át autópályákra, közútfejlesztésre is!..."

Nagyon el vagy tévedve, meg kevered a szezont a fazonnal.

- 17500 Mrd Ft a teljes éves költségvetése az országnak.
- Ez a 750 Mrd nem onnan fog hiányozni, ez a kínaiak adják
- Autópályára nem adnak.

nemecsekerno_007 2017.12.03. 15:18:57

@chrisred: "Demagógia. A társadalombiztosítási ellátások (nyugdíj, egészségügy)...."

Te is kevered a szezont a fazonnal.

- A nyugdíj 60-70%-a a mostani járulékokból kerül kifizetésre. (ez az egyik gond vele)
- Amit X idő alatt befizettek abból az akkori nyugdíjakat fizették, szóval azt a temetőkben kell keresni.
- Az egészségügyet is a mostani befizetésekből finanszírozzák. (az lehet, hogy az állam valahogy befekteti, de szerinem egyrészt nincs annyi szabad tőke a befizetésekben ill. nem marad elég ideig az államnál mert fizetni kell az eü. működését)
- A szociális kiadásokat meg itt találod:

www.amipenzunk.hu/#/~/koltsegvetesi-kiadasok/szocialis-juttatasok

Stenonis 2017.12.03. 15:25:46

@Komodoi23:
Vicces fiú vagy :)
Hamburg kapacitása kb. háromszorosa Pireuszénak. És Hamburgnál nagyobb kikötő Európában Rotterdam és Antwerpen.
A Mediterráneumban Valencia és Algeciras is nagyobb forgalmat bonyolít le a pireuszi kikötőnél.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.12.03. 15:28:40

@TBone: Akkor is lesznek nálunk logisztikai, elosztó központok.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.12.03. 15:31:30

@Komodoi23: Bizony és ez nagyon fáj bizonyos érdekcsoportoknak, és itthoni csahosaiknak..

chrisred 2017.12.03. 15:33:07

@nemecsekerno_007: Semmit nem állítottál ezzel a felsorolással, amit én nem. A végére meg betettél egy magyarázat nélküli ábrát.

nemecsekerno_007 2017.12.03. 15:39:35

@chrisred: ?

- A TB miért nem a közös költségvetésbe megy? Magánbiztosítók vannak? Mesélj mert ez nekem új.
- Magyarázat nélküli ábra: Így épül fel a szociális kiadások tétele. Ez elég jó magyarázat.

Bár az adatokat nem frissítették 2013 óta, de a nagyságrendek miatt azért még jó.

Itt egy poszter is, hátha így érthetőbb.

www.amipenzunk.hu/front/poszter

Stenonis 2017.12.03. 15:41:21

@EU zászlót mindenhova!:
A kínai áruk alapvető felvevő piaca Nyugat-Európa és nem a Balkán.
A hajó a legolcsóbb szállítási mód.

Nem mernék nagy összeggel arra fogadni, hogy a pireuszi kirakodás és onnan Németországba vasutaztatás olcsóbb és gyorsabb lesz (majd ha valamikor kiépül a vasútvonal), mint a hamburgi kikötő használata.

chrisred 2017.12.03. 15:47:13

@nemecsekerno_007: Nem, a tb befizetések nem a központi költségvetésbe mennek, hanem a társadalombiztosítási alapokba, ami az államháztartás egyik külön alrendszere.

nemecsekerno_007 2017.12.03. 15:54:26

@chrisred: és ez miért lényeges? Azt nem számolják bele az központi költségvetésbe?
Akkor is állami kiadás, mert az egészségügy állami.

De egyébként semmi köze ahhoz amit írtam. Én a nagyságrendekre próbáltam rávilágítani. Úgy látszik nem sikerült.

látjátok feleim szümtükkel 2017.12.03. 16:44:51

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

B+ a kínaiak beözönlése nem csak a ballibáknak baj, baj az a jobbirkáknak is.

Már gyerekkoromban azt hallotam az öregektől, hogy valahol régen megjósolták, a sárga bőrű, ferdeszemű nép el fogja özönleni a világot. Oszt a keresztény fidesz meg a hátulja a muszlimok ellen hőbörög. Pedig ők nincsenek is annyian, mint a kínaiak.

Gábor Pápay 2017.12.03. 17:00:27

@Gyulimali:
Már csak az a kérdés maradt, hogy ki fogja felújítani a Pireusz és Kelebia közötti vasútvonalat?

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.03. 17:04:38

@látjátok feleim szümtükkel:

Jelenleg ez hasznunkra van, segít az euroatlanista gyarmati függőség csökkentésében.

Attilajukkaja 2017.12.03. 17:29:58

Miért lenne nehezebb lopni a kínaiaktól? Csak ki kell tanulni az ottani korrupciós szokásokat. Ez egy fideszesnek seperc alatt menni fog! Ha valamiben, akkor ebben kivételesen jók és gyakorlottak.
A gond az, hogy a kínaiak mindent maguk akarnak csinálni saját technológiával, saját embereikkel nagyrészt a mi pénzünkből. Vagyis minimális lesz az új magyar munkahelyek száma és semmilyen kontrollunk nem lesz a munkavégzés felett.

Zionnépe 2017.12.03. 18:19:28

@nemecsekerno_007: Javítottam 1500-ra. Azonban az EU ad támogatást lehet még többet is ennél, ha jó helyen ban felhasználva és hiánypótló területeken!

A 750 milliárdot mindenképpen vissza kell fizetni, szóval majd mindegy mire költjük, így akár autópályára, gyorsforgalmira is bőven lehetne.

Márpedig 350-400 km autópálya, vagy 5-600 km gyorsforgalmi bőven ráférne még az országra! Elárulod, hogy miért nem ezzel számolsz inkább?

Na de ez ugyan olyan, mint a stadionépítés. Kinéz magának valami látszólagos projektet a kormány, és körömszakadtáig védi ésszerű dolgok helyett.

A foci akárhogy is erőltetik látszik, hogy nem ésszerű. Ez mostanra szépen kiderült, bár előre is lehetett tidni, hogy nem a stadionok hiánya miatt kétballábasak a magyar f.agyerekek :-)

Zionnépe 2017.12.03. 18:31:22

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Mi segít? Egy olyan vasútfejlesztés, ami kvázi sose térül meg? Pláne, ha vám sem lesz amit fizessenek?

Miért gondolod, hogyolyan hülyék a kínaiak, hogy adnak pénzt kölcsön arra, hogy aztán a saját pénzükből fizessük vissza?!

Se akkor nem lesz belőle vám, ha megmarad az EU, se akkor ha mégsem. Ha meg is változik az európai orazágok szövettségének rendszere vagy formája, Kína akkor is nagyon fontos piac lesz a számukra és akkor is lobbizni fognak majd a vámmentességükért.

Így vagy úgy, de a projekt eleve bukta.

Inkább az úthálózatot kellene fejleszteni! Jelenleg ugyanis az egyik nagy versenyképességét visszavető tényezője az országnak a rossz úthálózat.

Pl Gyuláról eljutni Hegyeshalomig annyi időben, mint Hegyeshalomtól Münchenig. De íhatnám, hogy Soprontól Tihanyig eljutni is hasonló, mint keresztülvágni egész Ausztrián.

Cycmen 2017.12.03. 19:18:26

@Stenonis: Izmos érvek! Elmehetsz a picsába hülye barom!

Alex Lavour 2017.12.03. 19:37:02

@nemecsekerno_007: Volt már erre példa. Az M0-t keskeny, 80 km/óra sebességű útra építették.

kolompa lole 1111 2017.12.03. 19:39:15

"A suttyomban felhalmozott tartozásokat egyszer valakinek majd ki kell fizetnie, és az nem Mészáros Lőrinc, Orbán gazdasági dublőre lesz, hanem gyaníthatóan az ország."

Ha nem lenne ilyen tutyimutyi az ellenzék, akkor előre kijelentené a kínai/ruszki félnek hogy úgy adjon pénzt a fideSSnek, hogy a rendszerváltás után a tartozás semmivé foszlik, ugyanis nem ismerjük el, mert nem az ország kapta, hanem Orbán + Habony, tehát ők is fogják visszafizetni. Aztán vagy elállnak a korrupciótól, vagy vállalják a (csak idő kérdése) biztos buktát.

kolompa lole 1111 2017.12.03. 19:43:59

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Hány milliárdot kaptál belőle, hogy tövig betoltad a nyelved Habony seggébe?

Alex Lavour 2017.12.03. 19:44:30

@Gyulimali: Nem értesz hozzá.
A tengeri szállítás sokkal olcsóbb, mint a vasúti. Ezért egy Pireuszon kirakodott konténer fuvar költsége Budapestig kb 200 ezer forinttal több, mintha az árut Koperben raknák ki, és onnan hoznák vonaton. Ez is oka, hogy tengeren igyekeznek a legközelebb szállítani a célállomáshoz. Olcsóbb hajóval "teríteni", mint vonattal. Nyugat-Európa pedig Hamburg, Rotterdam, Amszterdam kikötőkben rakodik ki.

kolompa lole 1111 2017.12.03. 19:46:33

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Persze, Viktornak, meg a strómanjának. De nem nekünk. De semmi baj, visszafizetni is majd ők fogják, nem mi. Magánbiznisz, semmi közünk hozzá, tehát a visszafeizetéshez se. Szívesen felajánljuk a kínai továrisoknak hogy vihetik Viktort haza követ törni, ledolgozza forintjával. Meg mellé a sok seggnyaló sleppjét, köztük téged is. Ne aggódj, jó dolgod lesz, fél napi kőtörésért akár egy marák rizst is kaphatsz, persze csak manageri pozícióban. Az alatt marad a fakéreg.

kolompa lole 1111 2017.12.03. 19:50:03

@látjátok feleim szümtükkel: Jó, de az iszlámgecik nem is emberek, azt ne számold, max a lapostetvekkel 1 lapon.

kolompa lole 1111 2017.12.03. 20:17:05

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Pénzt azt nem is adnának, az kell nekik is, de 10k-s bözsi csekkel sikeresen kiszúrták a szemedet, mint egy tapsikoló agyhalott átlagnyuggernek.

Stenonis 2017.12.03. 20:29:54

@Cycmen:
Idegesnek tetszik lenni? :)))

Te is félsz az alienektől, mint Spötle? Pisztoly bekészítve az éjjeliszekrény mellé? :D

A német/magyar úriembernek természetesen a Soros-ügyön kívül az UFO-s könyveiben is igaza van :)

Meg Pataki Attis is megkapja a kis zöld emberkéktől a szokásos análszondát :DDDD

Lehet, hogy hozzád is benéznek majd az éjjel :D

Stenonis 2017.12.03. 20:34:26

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
A lófasz fog megtérülni.
Na jó, vannak olyan számítások, ami szerint cirka 250 éves megtérülési időt valószínűsít.

Nem véletlenül titkosított mindent a kormány...

Komodoi23 2017.12.03. 21:15:28

@Stenonis:

Nyugi. Pireuszt a kínaiak megvették és fel fogják bővíteni a kapacitását a szükséges mértékre.

Stenonis 2017.12.03. 22:06:25

@Komodoi23:
Fölösleges bővíteni...
2016-ban 3,67 millió TEU volt a forgalma a kikötőnek.
3 terminál üzemel:
1. terminál éves kapacitása 1 millió TEU
2. terminál éves kapacitása 2 millió TEU
3. terminál kapacitása 2,7 millió TEU.

Nem kell hozzá komoly matek, hogy kiderüljön 2016-ban 55%-os kapacitással üzemelt a Pireuszi kikötő. Kíváncsi leszek az idei adatokra.

Továbbra is az a kérdés, hogy megéri-e Pireuszban kipakolni és onnan vasúton szállítani az árut Nyugat-Európába, vagy marad Rotterdam, Amszterdam és Hamburg a nyugatra szánt áruk fő kikötője. Vagy esetleg a spanyol kikötők kapnak majd még nagyobb szerepet.

Zionnépe 2017.12.04. 00:30:01

@kolompa lole 1111: Senki sem fizet magának az egyik zsebéből a másikba...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2017.12.04. 00:40:22

@Stenonis:

Hasonló adatokat találtam én is. A DB utazástervezője Athén fele már nem is jegyzi a vasutat, pedig egész Európára azt szoktuk használni.

Amúgy Bp-Belgrád nem is lenne olyan rossz üzlet, HA
- Nem 160, hanem ahol csak lehet 200 km/h-ra készülne
- Lenne jármű, ami tudna rajta menni
- Lenne utazási igény rá (Kb 350 km Belgrád, tehát ha a vonat 2 óra alatt meg tudná csinálni, akkor kiiktatná a légiforgalmat)

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.04. 05:27:48

@Stenonis:

Ha Soros építené, megtérülne fél év alatt.

Ez ugyanaz a link szöveg, hogy ha orosz az erőmű, akkor fújj, de ha nyugati, akkor éljen.

Gazdáidnak ezt az ócska demagógiáját már senki se veszi be.

Stenonis 2017.12.04. 08:29:23

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
Hol írtam olyat, hogy ha Soros építené megtérülne?

A Paks II-vel sem az a gond, hogy az oroszok építik. Hanem az, hogy igazán megkérdezhettük volna az amerikaiakat, franciákat, japánokat hogy ők mennyiért építenének egy atomerőművet.

Milyen gazdám?

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.12.04. 10:16:06

@Stenonis: A finnek a francia kivitelezővel való negatív tapasztalatok után fordultak a Roszatomhoz..

Stenonis 2017.12.04. 15:39:30

@EU zászlót mindenhova!:
Szerinted a finnek elégedettek a Roszatommal?
Muhaha :)

A finn atomenergia hivatal nem adott engedélyt idén ősszel az építésre. Az orosz tervezési dokumentáció hiányosságai miatt. A pótlások után legkorábban 2019-ben várható az engedély kiadása.

Biztató ez a magyar projektre nézve...

Főleg, hogy ilyen viccesnek nem tekinthető dolgokat írtak le a finnek az orosz beruházóval kapcsolatban:
"A biztonság mint alapelv mást jelent Finnországban és Oroszországban, a megfelelő körültekintés újdonság az oroszoknál, és időbe telik, amíg a munkatársak elfogadják jelentőségét."

www.stuk.fi/documents/12547/207522/1731883-loppuraportti-fh1-turvallisuuskulttuurin-riippumaton-arvio-2017-vtt-julkiset-osat.pdf/8fcdf721-52de-2e00-33ce-2486a75a7a91

Stenonis 2017.12.04. 15:41:02

@EU zászlót mindenhova!:
Ha ez igaz lenne, akkor szuperszonikus repülővel vinnék a kínai vackokat a piacra.

Költséghatékonyság, ami számít.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.12.04. 18:07:42

@Stenonis: Minden gigaberuházás engedélyeztetési eljárásainál vannak fennakadások. A tény az, hogy az olkiluotoi erőművet az Areva építette (építi), és a következőt már nem velük, hanem az oroszokkal építtetik. Vajon miért? Mert annyira meg voltak elégedve?
Az új orosz reaktor, amelynek tesztüzeme már megkezdődött Novovoronyezsben az egyik legbiztonságosabb a világon.

"Ha ez igaz lenne, akkor szuperszonikus repülővel vinnék a kínai vackokat a piacra."

Gondolom ezt viccnek szántad. Rohadt keveset lehetne elvinni a jelenlegi légi szállítókapacitás mellett, kurva drágán. Nagy mennyiséget hajóval, vasúttal, esetleg kamionokkal lehet szállítani. Márpedig Pireusz 1-2 héttel kevesebb szállítási időt jelent. Nem kell körbehajózni Európát.

Gyulimali 2017.12.04. 18:15:21

@szkeptikus vekker:
Csak gratulálni tudok, a témához igen szorosan kapcsolódó, és ahhoz rengeteget hozzátevő kommenthez!

Gyulimali 2017.12.04. 18:20:41

@nemecsekerno_007:
...750 Mrd az kb. ennyi....
Nade, az hány lélegeztetőgép???
Plusz ne hecceld őket, mert ezzel kapcsolatban is mindjárt megjelenik az "örök életre eladósítjuk még az unokáinkat is!"
Illetve az "ország nem engedheti meg magának!"

Gyulimali 2017.12.04. 18:24:08

@feketeesfeher:
Hát, akkor marad az "összes" helyett a "lehető legtöbb".

Gyulimali 2017.12.04. 18:28:45

@Gábor Pápay:
Igen, ez valóban egy jó kérdés.

Gyulimali 2017.12.04. 18:31:40

@Zionnépe:
...Miért gondolod, hogyolyan hülyék a kínaiak, hogy adnak pénzt kölcsön arra, hogy aztán a saját pénzükből fizessük vissza?!...
Miért?
Neked is ad a bank hitelt karácsonyi ajándék vásárlásra, amit TE fizetsz vissza a saját pénzedből.
Azt nem nézi a bank, hoyg mit veszel belőle, csak a pénzt kéri vissza.
Addig nincs is gond, amíg tudod fizetni.

Gyulimali 2017.12.04. 18:39:32

@Alex Lavour:
..Nem értesz hozzá...
Valóban nem, éppen ezért szerepelt két KÉRDÉS a hozzászólásomban.
Ezeket meg lehet válaszolni kioktatással is, meg kioktatás nélkül is.
...Ezért egy Pireuszon kirakodott konténer fuvar költsége Budapestig kb 200 ezer forinttal több, mintha az árut Koperben raknák ki, és onnan hoznák vonaton...
Értem. Nyilván igazad van.
Köszönöm az információt!

Gyulimali 2017.12.04. 18:43:20

@Stenonis:
.. igazán megkérdezhettük volna az amerikaiakat...
A Westinghouse éppen csődben van
...franciákat,...
Az Areva éppen nem, de a 2003-as üzemzavart nekik köszönhetjük, amit végül az oroszok tudtak feltakarítani.
... japánokat...
A Toshiba a Westinghouse tulajdonosa.
Lásd 1. pont.
...hogy ők mennyiért építenének egy atomerőművet...
Ennyi erővel megkérdezhetjük a télapót is.

nemecsekerno_007 2017.12.04. 18:55:06

@Gyulimali: "Plusz ne hecceld őket, mert ezzel kapcsolatban is mindjárt...."

Dehogy heccelem őket, csak próbálom megértetni velük a költségvetési matekot, pedig nem is állhana messzebb tőlem semmi más mint a matek :)

Hátha egyszer legalább 1-2 ember elgondolkodik rajta.

Komodoi23 2017.12.04. 22:07:18

@Stenonis:

Kína felbővíti a kapacitását, hogy onnantól fogva azon keresztül rakodjon ki, az áruk pedig Magyarországon keresztül vonaton érkeznek nyugatra. Ez zavarja a brüsszeli imperialistákat, a Magyarországtól való függés.

chrisred 2017.12.05. 05:30:56

@nemecsekerno_007: Nem számolják bele a központi költségvetés mutatószámaiba.

Azért írtam, hogy hibás a nagyságrendekkel való példálózásod, mert a társadalombiztosítási alapoknak csak a kiadási részével foglalkoztál, az önálló bevételeikkel nem. Mintha azt mondanád, hogy a Tesco áruházak fenntartása nagyon sokba kerül, és azt a tényezőt figyelmen kívül hagynád, hogy termékeket árusítanak benne, amiből a cégnek bevétele származik.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2017.12.05. 22:41:31

@EU zászlót mindenhova!:

Tudod-e mennyi egy tehervonat átlagsebessége? Németeknél? Ausztriában? Nálunk? A balkáni vasutaknál?

Mennyivel megy egy konténerhajó?

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.12.06. 09:42:49

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Mennyivel? Pireuszból egész biztosan hamarabb elérhető Ausztria, Svájc, és a mediterráneum, mint Hamburgból, ha hozzáveszem, hogy Hamburgba egy-két héttel tovább tart az út, miután körbehajózta gyakorlatilag a teljes európai partvonalat.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.12.06. 11:35:52

@Zionnépe: Nézz már rá egy térképre ! A Gyula-Hegyeshalom távolság kb. annyi, mint a Hegyeshalom- München. Még hízelgő is, hogy kb. ugyanannyi idő megtenni a két távot..

Gyulimali 2017.12.06. 19:33:10

@EU zászlót mindenhova!:
... A Gyula-Hegyeshalom távolság kb. annyi, mint a Hegyeshalom- München. ..
Meghát, azt se' feledjük már el, hogy a Gyula-Budapest viszonylat az nem egy nemzetközi fővonal.
Egyáltalán, van ezen a viszonylaton közvetlen - átszállás nélküli - vonat?
(Arrafelé vonattal sose jártam, szóval nem tudom.)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2017.12.07. 05:58:59

@Gyulimali:
BCsaba-Hhalom között van közvetlen vonat. Kb 5 és fél óra alatt teszi meg.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2017.12.07. 06:29:03

@EU zászlót mindenhova!:

Egy tengerjáró olyan kb 30 km/h-val halad, minimum 6000 konténerrel a fedélzetén.

Egy tehervonat Magyarországon kb 20 km/h-val halad (Gyakran teszik félre- erről lentebb még) és egyszerre olyan 40-60 konténert tud vinni.

Ha csak a térközöket nézem, akkor 1000 db tehervonat leközlekedtetése 500 perc térközt igényel, 40 konténer (Itthon nincsenek egymáson, mint Amerikában) ha csak 10 méterrel számolunk (30 lábbal, ténylegesen 20 lábas a tengerentúli forgalomban ritka, inkább a 40 lábas a kifizetődőbb), már minimum 400 méteres a vonat, ami 80-as tempóval egy adott ponton 20 mp alatt halad el. Belátható, hogy minimum 3 perc/vonat az időszükséglete a teljes hajórakomány leközlekedtetésének. 1000 db tehervonatra ez 3000 perc, ami 50 óra, azaz picivel több, mint kettő napig folyamatosan mennek a tehervonatok. Ehhez jelenleg a Balkánon nincsen infrastruktúra.

Nehezen hiszem el, hogy csak 3 naponta jön hajó Kínából.

Nem éri meg Hamburgig átrakni, és nem is lehet, mert nincsen mire.

Mint említettem, kis adalék a vasút működéséhez.
Hegyeshalomtól Passauig a tehervonat képes elmenni megállás nélkül (4 óra alatti menetidővel). Olyan a forgalomszervezésük, hogy a szó szoros értelmében van olyan, hogy még lassítania is alig kell a vonatnak. Passautól Hegyeshalom felé Bruck a.d.L.-tól Hegyeshalom rendelkezik. Tudok olyan vonatról, amit 7 órán keresztül legeltettek, mert a hegyeshalmi bakter nem akart kisétálni váltóreteszt oldani.

Eszközigény? Magyarországon (A magánvasutakat is beleszámolva) jó ha 100 db olyan mozdony van, mely alkalmas hosszú konténervonatok gyors továbbítására.

látjátok feleim szümtükkel 2017.12.07. 18:03:43

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Te nm sziktad hallgatni meg olvasni amit az egyisten szióok mondani?

Maga or bán saját szájával mondta, nem az a lényeg, hogy miként térül meg. Vagy is nem számit megtérül-e vagy sem. Akkor még is mi számít? Ráadásul olvastam valahol, hogy magyar vállakozások alig lesznek a kivitelezésben. Akkor mi az a nagyon jó, ami jut a magyar adózóknak ebből?

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.12.07. 23:24:48

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Egy tengerjáró olyan kb 30 km/h-val halad"

Ma már inkább csk 22-vel. a klímaváltozáselleni harc, és az üzemanyagspórolás jegyében sok társaság (Maersk) átállt a "slow steamingre". Az átállás előtt a Maersk legnagyobb hajója napi 300 tonna üzemanyagot használt, és 315 tonna CO2-t okádott a légkörbe..Ezzel a tempóval olyan10 napba tellik míg Görögországból Hamburgba ér.

Épp arról van szó hogy a balkáni és a magyar teherszállíatást fel kell fejleszteni a feladathoz. Így sokkal gyorsabba érkezik meg egy csomag Ausztriába, Svájcba vagy Olaszországba. Az északi részeket lehet, hogy továbbra is Hamburgból látják el.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.08. 06:29:36

@látjátok feleim szümtükkel:

A cél politikai, ez nyilvánvaló: a kínai vasút fegyver lesz a nép kezében Brüsszel zsarnoksága ellen.

látjátok feleim szümtükkel 2017.12.08. 08:57:44

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Brüsszelbe nem volt kötelező belépni, amikor a nép megszavazta, tudta, hogy ott lesznek előírások amiket be kell tartani. A fidesz sem mondott olyat anno, hogy ne lépjünk be az unióba. Szóval rossz a nézőpontod.
Persze azt, hogy Or bán és a fidesz legyen a csárdában a dudás, a többi tagtárs megakadályozta, és a jövőben sem fogja engedni. A vasút sem fogja ezt megváltoztatni, és nem lesz semmi féle fegyver a nyugatiak ellen. Már azon a világon régen túl vagyunk. Or bán és slepje sem vasúton utazik, meg a csomagja sem.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.08. 11:39:05

@látjátok feleim szümtükkel:

Kiderült: a feltételek nem jók. S ennek még az EU-tagsághoz sincs köze.

látjátok feleim szümtükkel 2017.12.09. 20:44:17

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:

Nem tudom melyik feltételre teccettél gondolni, hog nem jó? Netán az uniós aprópénzre?:D

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.09. 21:18:16

@látjátok feleim szümtükkel:

Nem akarunk többé partnerek lenni saját kizsákmányolásunkban, ennyi az egész.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.12.10. 20:40:34

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ugyanarra alapoznak, mint te, vagyis hogy a balkáni vasút megbízhatatlansága miatt nem lesz semmi belőle. Miért ne lehetne felfejleszteni a Pireusz Belgrád útvonalat is?
Én nem tudom évente hány teherhajó jön Kínából Hamburgba, de hajónként úgy 2000-2500 tonna üzemanyagot lehetne spórolni, és 10 napot, ha a Pireusz-Belgrád-Budapest szállítási útvonal megvalósulna.
süti beállítások módosítása