Minden, ami van, meg olyasmik is, amik nincsenek

NemGogol

NemGogol

Íme, a 6 legirritálóbb személyiség!

2015. október 13. - Toadwart66

sophie-marceau_1404382183.jpg

A legnagyobb gond ezekkel a mindenfelé felbukkanó, divatos listákkal, hogy sokakban azt az érzetet keltik, mintha valami egész népességre kiterjedő kutatásra épülnének. Néha én is bemagyarázom magamnak, hogy ez így is lehet, főleg, ha a lista nagyjából az én véleményemet tükrözi, vagy ha nem ismerek senkit a válogatásból. Az emberek nagy része, köztük én is, azonban imádják ezeket. Kár tagadni, nagyképűsködni. Ez van. Egy kattintás, aztán már jöhet is a vidám móka.

Melyik például a világ 10 legnépszerűbb száma? Jó, ezt mondjuk, pontosan tudom. 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9. Elég gyakran használjuk őket. A tízes számrendszerhez nem is kell többet kitalálnunk.

Mi az a tíz legfontosabb tárgy, amit feltétlenül magaddal kell vinned egy lakatlan szigetre? Hasznos kérdés, bár én nem nagyon járok arrafelé. Ha mégis komolyan kéne erre válaszolnom, akkor tíz darab dugig megtömött nyergesvontatót vinnék magammal, mindenféle hasznos holmival. Kinek van kedve egy zsinórral, egy kecskével, egy nagyítóval, egy iránytűvel, egy tábla csokoládéval meg ilyesmikkel túlélni. Amúgy sem vagyok hajlandó egyetlen hajót sem összetörni egy olyan lakatlan sziget környékén, ahol nincs a közelben egy szálloda, meg valami boltféleség.

Ha azt kérdeznék tőlem, hogy kit vinnék magammal egy ilyen kihalt helyre, akkor gyakorlatias ember lévén, II. Erzsébet angol királynőre esne a választásom. Ez ugyanis nagyban megnövelné a túlélési esélyeimet, mivel az egész Brit Királyi Haditengerészet, valamint a Légierő éjjel-nappal őt hajkurászná. Pusztán énértem még egy nyomorult gumicsónakot se küldenének ki.

A Nyugati Fény blogon jelent meg egy csinos kis felsorolás az Univerzum 6 legnyomasztóbb megmondóemberéről. 11.399 ember, köztük én, meg is nézte. Ez a szám percről percre nő. Önmagában nincs ezzel semmi baj. Pompás dolog másokról rosszakat olvasni. Erről szól a világirodalom nagy része.

Az egy kicsit elszomorított, hogy amikor én, Magyarország kétségtelenül legszínvonalasabb és komoly kulturális értékeket képviselő blogján felzabáltattam Lázár Jánost az oroszlánokkal, azzal csupán 687 ember bágyadt érdeklődését tudtam felkelteni. Az én míves blogbejegyzéseimet majd csak a halálom után fogják értékelni. Ezen okból kifolyólag, házi készítésű abszinttal vagyok kénytelen csökkenteni mérhetetlen frusztrációmat és neurózisomat.

A nyomasztók csapatba egy elég heterogén összetételű társaságot rakosgatott egymás mellé a bohókás szerző. Az szerepel az írásban, hogy „Összegyűjtöttük azt a számunkra legirritálóbb 6 megmondóembert, akiknek a posztjai elől szinte lehetetlen menekülni a Facebookon.”. Erre én, a saját nevemben, nyugodt lelkiismerettel kijelenthetném, hogy ezek az emberek Schorbert Norberttől – Bayer Zsoltig bezárólag a szívemnek legkedvesebb személyiségek. Bölcsek, kedvesek, a világ nagy részét részletesen ismerik és kiválóan tudnak polkát járni. Mi ezt így látjuk. A "mi" jelen esetben engem jelent, csak fejedelmi többesben, mivel úgy sokkal hihetőbbnek hangzik. Egy király, ha gond volt, bármikor kijelenthette, hogy a mi, az valójában ők, akiket a gaztetteikért nyugodtan ki is lehet végezni.

Ha valakinek ez a magányosságom nem tetszik, annak nagyon szívesen azt hazudthatom, hogy mindez az én, a családom, a népes baráti társaságom, meg néhány számomra teljesen ismeretlen személy teljesen egységes véleményét tükrözi.

Egy ilyen összeállításért felelősséget kéne vállalni, és csakis az igazságot, a színtiszta igazságot szabadna tartalmaznia.

Íme, a hat számomra leginkább irritáló személyiség listája. Ezután már csak arra kell ügyelnem, hogy ne hazudozzak össze-vissza.

A számomra leginkább irritáló hat személyiség:

1. Miki egér (Eredeti nevén: Mickey Mouse)

wiki-logooomickey-mouse.jpg

Ő azért került fel az irritációs listámra, mivel nem is létezik és mégis sokkal ismertebb nálam. Kimondottan bosszantónak tartom, hogy egy hülyén kinéző, piros nadrágos, sárga cipős, fekete színű egér nagyobb hatással van az emberiségre, mint én. Könnyen belátható, hogy ez rendkívül igazságtalan dolog. Miki egér valójában az égvilágon semmit sem csinált, csak legyártották.

Irritációfaktor: én/Disney

2. Barack Obama

mexico_eua_foto_presidencia.jpg

Semmi bajom azzal, hogy ő az Egyesült Államok 44. elnöke. A hetvenes években tulajdonképpen nekem még Nixon elnökkel sem volt komolyabb problémám. 1972-ben mindössze hat éves voltam, így nem játszottam jelentős szerepet a Watergate-botrány kirobbantásában.

Obama elnökkel igazából az a gondom, hogy ő 185 cm magas, én meg csak 167 cm. Ez engem érthető módon rendkívül bosszant.

Kedvenc amerikai elnököm természetesen James Madison, aki mindössze 163 centiméteres testmagassággal rendelkezett, ami számomra rendkívül imponáló tulajdonság. Vele szívesen fényképezkedtem volna. Sajnos az illető 1836-ban elhalálozott, így soha nem találkozhattunk.

Obama elnökkel azonban nem vagyok hajlandó egyetlenegy közös fotón sem szerepelni, mivel nagyon hülyén néznék ki. Még a miniszterelnök urat is megtréfálta. Senki nem vetheti a szememre, hogy Obama elnök felkerült a listámra. (Richard Nixon elnök alacsonyabb, csak 182 cm magas volt, így ő egy kicsit közelebb áll a szívemhez.)

Irritációfaktor: 167/185

3. Al Di Meola

al-di-meola-elysium-more-original-65901.jpg

Al Di Meola virtuóz módon tud gitározni, ezzel szemben én egyáltalán nem tudok játszani egyetlen hangszeren sem. Így persze könnyű kijelenteni azt, hogy ő sokkal jobb gitáros, mint én. Meg se próbálkoztam azzal, hogy megtanuljak gitáron játszani, ezért méltánytalannak tartom azt, hogy vele hasonlítsanak össze. Ezt rajtam kívül egyébként senki nem is teszi meg, de akkor is. Az is elég, ha én tudom, mivel ez mégiscsak az én irritációs listám. Az ő koncertjein tolonganak az emberek, nekem meg nincsenek is olyasmik. Al Di Meola egyszerűen kihasználja a versenyelőnyét velem szemben.

Irritációfaktor: 0/sok

4. Kolombusz Kristóf (Cristoforo Colombo)

cristoforo-colombo-e-una-delle-caravelle.jpg

Ez a genovai származású illető, 1492-ben teljesen szétzúzta azt az álmomat, hogy egymagam fedezzem fel Amerikát. Önző módon esélyt sem adott nekem erre, pedig én ezt a felfedezést sokkal kényelmesebb és biztonságosabb körülmények között tudtam volna megtenni. Ő ugyanis nem használhatott a felfedezőútjához repülőgépet.

Kolombusz hónapokig hánykódott egy csomó szerencsétlennel az Atlanti-óceánon, míg én mindössze 5-6 óra alatt átkeltem volna, és az indiánokkal is sokkal emberségesebben bántam volna. Kolombusz a híres felfedezésével a kontinensre szabadította a gátlástalan kalandorok és szélhámosok seregét, akik aztán egész civilizációkat pusztítottak el. De Balboa, Cortés, Pizarro, Ojeda és a többi konkvisztádor alaposan kifosztották a kontinenst. Amit nem tudtak elrabolni, azt nagyrészt elpusztították.

Francisco Pizarro eredetileg valami disznópásztor volt. Mi lehet annál bosszantóbb, mint az, hogy egy ilyen kétes egzisztencia meghódítja az Inka Birodalmat. 180 haramiával elfoglalni egy 200.000-es lakosú várost, nevezetesen Cuzcót, amit aztán tökéletesen ki is fosztottak, nagyon irritáló cselekedet. Ha 1992-ben én fedeztem volna fel Amerikát, ilyesmi biztos nem fordulhatott volna elő. Ezek az urak nem hódítók voltak, hanem közönséges vaddisznók.

Irritációfaktor: 1492/1992

5.Sophie Marceau (Született: Sophie Danièle Sylvie Maupu)

sophie-marceau-sophie-marceau-9978888-430-620.jpg

Sophie Maupu pontosan egy hónappal előttem született, de ő Párizsban. Ez önmagában nem irritál, mivel akkoriban elég sok ember jött a világra mindenfelé. A baj ott kezdődött, hogy Sophie-t 1980-ban beválogatták a Házibuli című film szereplői közé, engem pedig nem. Konkrétan ő kapta meg a főszerepet. A film nagyon sikeres és még annál is rosszabb volt. A „Reality” című sláger számomra az emberi civilizáció mélypontját jelentette. Mivel ezt a filmet akkoriban mindenki megnézte, ezért én sem hagyhattam ki. A film végére nagyon meg is sajnáltam szegény Sophiet, hogy ezzel örökre ki is írta magát a film világából.

A legnagyobb megdöbbenésemre nem ez történt. Sophie Marceau elképesztő mértékben elkezdte növelni a szépségét és a tehetségét. Színészi karrierünk együtt indult, de én soha egyetlenegy filmben sem szerepeltem.

Velem ellentétben, ő képtelen megöregedni és tisztességesen megcsúnyulni. Álszent módon nem jelenthetem ki, hogy engem mindez egy cseppet sem zavar. Sophie Marceau a szépségével és tehetségévvel kimondottan irritál, és erre még a civilizációromboló „Reality” című dal sem hoz számomra gyógyírt.

Irritációfaktor: 1966/Aktuális év

6. I. Ferenc József (Franz Joseph von Österreich)

franz.jpg

A pofaszakálla nem nagyon érdekel, mivel azt mulatságosnak tartom. Azt egy csomó képen megnéztem, hogy a szeme rendkívül hasonlít az enyémre. Bevallom, ez még tetszik is. Az sem zavar, hogy 68 éven át uralkodott, mivel ez rendkívül sok kellemetlenséggel járt a számára. Háborúk, felkelések, rebelliók, hivatalos ügyek intézése, protokoll, etikett. Gyakorlatilag senki sem volt tekintettel az uralkodó magánéletére.

Amúgy is. Kinek lenne kedve egy olyan birodalmat irányítani, amelynek népei utálják, megvetik és mélységesen lenézik egymást. Ilyen feltételekkel én azonnal le is mondtam volna.

Ami engem nagyon bosszant, hogy az övé volt a Schönbrunni kastély, a hozzá tartózó 160 hektáros parkkal. Rendelkezett még egy csomó ház, palota, vadászkastély tulajdonjogával. Annyi ingatlana lehetett, hogy egy részéről valószínűleg fogalma sem volt, hogy az az övé. Ezzel szemben én fel tudok mutatni egy családi házat egy apró telekkel. Ha a császár bóklászás közben a Schönbrunni kastélyban valahol letette a szemüvegét és elfelejtette, hogy hova, akkor a kereséshez ki kellett rendelni a katonaságot.

A kastélyban 1441 terem van. HA sürget az idő, ki az, aki helyismeret nélkül, ilyen állapotban képes megtalálni a mellékhelységet.

Irritációs faktor: 6/1441images_9.jpg 

Íme a 6 legnyomasztóbb megmondóember!

rupert_murdoch.jpg

Rupert Murdoch

A tömegmédia által generált sztárkultusz sajátossága, hogy ahogy egyre híresebb lesz valaki, jellemző módon elkezd ellenállhatatlan késztetést érezni, hogy a legváltozatosabb témákban nyilvánuljon meg, a menekültkérdéstől a melegjogokon át a halálbüntetésig.

Az internet elmúlt 15 éves terjedésével kialakult az online megmondóemberek kultusza. Ezrek olvassák, lájkolják és osztják meg őket minden nap, noha arrogáns / dilettáns / demagóg mondataikat értelmes ember számára olvasni körülbelül olyan érzés, mint amikor valaki végighúzza a körmét a pléhcsatornán.

Összegyűjtöttük azt a számunkra legirritálóbb 6 megmondóembert, akiknek a posztjai elől szinte lehetetlen menekülni a Facebookon.

Forrás: Nyugati Fény

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nemgogol.blog.hu/api/trackback/id/tr17962834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.10.13. 10:04:32

Ez megihletett, majd én is csinálok ilyen listát. Lehet, hogy többet is.

Toadwart66 2015.10.13. 11:28:46

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Ez így igazságos. Összeírok egy listát és elmondom, hogy mi a bajom velük. Nem hivatkozok másokra, nem kamuzok.

maxell birka meghízott hegesztő 2015.10.13. 16:59:26

A legirritálóbb személységek a kommentelő, kérődző állatok!

reparon 2015.10.14. 12:06:59

És a kövér hegesztők!

Wendriner Piroska sakál és balerina (törölt) 2015.10.14. 12:30:41

Ez tetszett, bekövettelek. :)

csigafrédi 2015.10.14. 12:50:37

Igyekeztem fogást találni a listán, de nem ment. (Talán, ha a régi monitoromon olvastam volna, könnyebben ment volna.)

zizi77 2015.10.14. 13:16:35

Ferenc Józsefet kár irigyelni Schönbrunnért. Semmit nem élvezett belőle. Hajnali 4-22-ig dolgozott az asztalánál, majd lefeküdt mellé egy tábori ágyra. Néha pár percet foglalkozott az asszonnyal, már amikor az otthon tartózkodott/igencsak ritkán/, aztán kb ennyi volt szerencsétlen élete. De a lényeget értettem. :-)

Kivlov 2015.10.14. 13:18:37

Obama, Soros, Merkel, LendvaiIldi, KunhalmiÁgi...

Metálvörös 2015.10.14. 13:42:40

Én kockáztatnék, II. Erzsébet helyett bevállalnám Katalin hercegnét, hátha a várhatóan kisebb mozgósított kutatói létszámot kompenzálja a társasága :)

csigafrédi 2015.10.14. 14:05:40

@Kivlov: Az csak öt, a hatodikat találjuk ki? Hogy van ez kérem?!

kewcheg 2015.10.14. 14:36:28

Azért az a disznópásztor,meg a többiek eléggé tökös gyerekek voltak, teljesen törvényszerű hogy a magasabban álló civilizáció maga alá gyűri a lejjebb lévőt.

Toadwart66 2015.10.14. 14:46:08

@Kivlov: De olyat kell kitalálnod, amiért te személyesem utálod. Konkrét dolog. Pl., hogy Merkel fiatalkorában meztelenül mászkált és ez téged nagyon zavar. Itt meg is nézheted, hogy mi is bosszant annyira.
theslnaturist.files.wordpress.com/2014/11/dbt1gdp.jpg

Toadwart66 2015.10.14. 14:50:57

@kewcheg: Bizonyos szempontból szerencséje volt. Éppen egy polgárháborúba csöppent bele. Kihasználta. Eleget katonáskodott előtte. De a legnagyobb pusztítást a fertőzések okozták. Ők meg azt hiszem behurcolták Európába a szifiliszt.

Kivlov 2015.10.14. 14:54:40

@Toadwart66:
letojom merkel nudizását. Sokkal jobban irritál, amit a menekültügyben művel: veri más f*rkát a csalánba logikátlanul.
obama egy nulla: abból él lassan 10 éve, hogy ő az első fekete elnök.
soros egy zs kategóriás myagargyűlülő, liberál pöcs, föld alatt a helye rég.
hillary szintén csak a lózungokat puffogtatja más kontójára, nímand.
lendbai + kunhalmi opni-szökevények, irritáló, rikácsoló 2 elmebeteg.
elég kimerítő voltam?

Proud Mary 2015.10.14. 15:09:23

tetszett az írás és az is, h a szerző a helyén kezeli a véleményét

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.10.14. 19:16:02

@Metálvörös:

Sőt az sem biztos, hogy annyira siettetnéd a keresés megindítását.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.10.14. 19:18:31

@Proud Mary:

Én is pontosan ezt gondolom, nekem is tetszett.

Je suis Petra 2015.10.14. 20:27:48

A ballibsi a legirritálóbb. Úgy pofánbasznám őket egy szeneslapáttal. Meg azt is, akit Sophie Marceau irritál. Ő egy Istennő.

Orbán a magyar nép ópiuma! 2015.10.14. 20:58:45

@Je suis Petra:
És ballibsi is. Milyen egy pofánvágott SzofiMarszó??

Orbán a magyar nép ópiuma! 2015.10.14. 20:59:59

1. Orbán
2. Kövér
3. Lázár
4. Rogán
5. Bayer
6. Széles

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2015.10.14. 22:05:43

@Toadwart66:
Az igazi irritáláshoz használj: irrigátort!
Úgy érzed, mint ha átmostak volna!

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2015.10.14. 22:08:31

@Je suis Petra:
Hááát, letagadna, ha ismerne!
Maradj inkább a Sopiane-nél.

Dr_utcai_arcos 2015.10.14. 22:28:39

Fasza volt, megmosolyogtatott. Ja, írj fel a listára, én is magasabb vagyok nálad :DDD!

6.Lenin 2015.10.14. 22:37:06

Engem ez az írás irritált eddig a legjobban (6x 1más után).
Én is írhattam volna ilyesmit, de eddig nem jutott eszembe, most meg már késő.
Pfujj!

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2015.10.15. 00:04:18

Max. respekt a posztolónak!
Ha egyszer kedvet kapok listát írni, az arról fog szólni, hogy ki az a hat személy, aki NEM irritál...

tzi 2015.10.15. 01:37:03

@Fot L' Mondó: milyen szerencsés ember vagy, hogy tudsz 6 ilyen nevet

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2015.10.15. 08:05:36

@tzi: Nem mondtam, hogy tudok 6 ilyet... csak, hogy megpróbálok majd összeszedni ennyit... ;) Ismerve köröttem az embereket, nehéz meló lesz...

Kivlov 2015.10.15. 08:34:12

@Toadwart66:
nem az. inkább racionális.

Toadwart66 2015.10.15. 08:57:24

@Kivlov: Akkor jó. Az egészség a legfontosabb. Az nagyon szar, amikor elveszted. Elég nehéz megszokni.
süti beállítások módosítása