Minden, ami van, meg olyasmik is, amik nincsenek

NemGogol

NemGogol

Mutogatunk a forradalomra

2016. március 19. - Toadwart66

20140514l-simon-laszlo-interju7.jpgA magyar reformkorszak egyik kiemelkedő alakja: L. Simon László, a költő és politikus

 “A repülésnek is megvan a maga művészete, vagyis inkább fortélya. Abban rejlik, hogy megtanuld magad a földre vetni és elhibázd azt."

Douglas Adams: Galaxis útikalauz stopposoknak

Valami hasonlóval foglalatoskodik Orbán Viktor is, immár jó hat esztendeje. Számtalanszor megpróbálkozott már a bukás legkülönfélébb módozataival, de mindig sikerült elrontania azt. Közben hatalmas gyakorlatra tett szert ebben az izgalmas tevékenységben.

Övé az ország, a hatalom és a dicsőség. Valameddig. Csak a Jóisten tudja meddig.

A kormány oktatáspolitikája elleni tüntetés nagyon felemelő és lelkesítő volt. A gond az, hogy magát a kormányt egy fikarcnyit sem érdekli az oktatáspolitika. Ő kezdettől fogva a politikai, illetve a gazdasági hatalom totális megszerzésével van elfoglalva. Akit a szakpolitika és a politika közötti problematika részletesebben érdekel, az olvassa el Bartus László írását. Őt természetesen lehet balról, jobbról, mindenfelől támadni, ami biztos rosszul esik neki, de maguk a tények ilyesmivel nem nagyon foglalkoznak. Azok csak vannak és mindenki ahhoz kezd velük, amihez csak akar. Ha úgy gondolja, egyszerűen nem vesz róluk tudomást. (Bartus László: Szakmának sok, forradalomnak kevés)

Orbán Viktornak és zsoldoshadseregének hatalmas előnye van a lelkes, tényleg jó szándékú és nagyon szimpatikus tüntetőkkel szemben. A kormányzatnak nevezett gazdasági társaság abból él, hogy minden lehetséges módon és eszközzel hatalomra, pénzre és befolyásra tegyen szert. Ezt a tevékenységüket magas szinten, professzionálisan, gátlástalanul és legfőképpen rendkívül jövedelmezően végzik.

Mivel egyre nagyobb mértékben beszivárogtak a társadalom működtetésébe és gazdasági életbe, egyre erősebbek lettek. Mára már többszörös áttétet képeztek. Vannak, akik ennek örülnek és lelkesen támogatják is a burjánzásukat. A lelkük rajta. Bizarr dolog egy súlyos betegségnek örvendezni, de az említett tények azt mutatják, ez is lehet valamiféle örömforrás.

A tüntetők azonban a hatalommal szemben nem ebből élnek. Nem ez e munkájuk. Nem kapnak érte pénzt, állást, koncessziót, bizottsági tagságot, Magyar Művészeti Akadémiát. Más dolguk is van. Dolgoznak, gyerekeket nevelnek, tanulnak, kutatnak, számlákat fizetnek. Napi nyolc órában nem képesek a hatalom egyre nyíltabb és arcátlanabb túlkapásai ellen tiltakozni.

Azt is tudomásul kell venni, aki nem külföldön dolgozik, illetve él, az zsarolható, megvehető, megfélemlíthető. Mindenki. Nem kell megverni senkit ahhoz, hogy elmenjen a kedve a tiltakozástól. Elég csupán kirúgatni a munkahelyéről, tönkretenni a vállalkozását, kiszorítani a piacról, vagy úgy szénné büntetni, hogy még az unokái is azt fogják fizetni az életük végéig. Ki szeretné ezt? Én nem, az biztos. Senkin sem lehet számon kérni azt, hogy nem akar mártír lenni. Az kérem szépen egy rendkívül rossz szakma.

A másik alapvető probléma, hogy nem csupán apró-cseprő hiányosságokról van szó, amit majd a demokratikusan működő rendszer előbb-utóbb korrigál. A demokráciát, a politikai korrektséget, a szakmai hozzáértést, a méltányosságot, a humanizmust, a szegénységet, a hátrányos helyzetet a magyar népesség egy részének közreműködésével sikerült szitokszóvá tenni.

Nem bízhatunk a demokráciában, mivel az jelenleg nincs a birtokunkban. Hiába mondják, hogy de van. Ostobaság, szemenszedett hazugság, blöff. Az, amit a hatalom annak mond, az az önkény szabadsága. „Ne szóljon bele senki az én dolgomba, majd én megmondom neked, hogy mit csinálj. Kapsz érte pénzt, állást, vagy amit szeretnél. Fogadj szót és tartsd a szád.” Omerta.

Vajon mitől bukna meg az Orbán-rezsim?

Megijed, megjavul, vagy belátja a tévedéseit? Ugyan miféle tévedésekről lenne szó? Ezek nem tévedések, hanem szándékok.

Belülről megbuktatják? Az egyik legbefolyásosabb oligarchájuk már megpróbálta. Simicskának eddig még nem jött össze a személyes bosszú. Arról sem szabad megfeledkezni, hogy Simicska sem tartja be a demokratikus játékszabályokat. Ő nem megjavult, csak kivágták a rendszerből és ezért szeretne visszavágni.

Kívülről buktatják meg? Az Európai Néppárt (Kereszténydemokraták) mindig megvédi Orbánt. 14 képviselőt veszítenének, ha ezt nem tennék meg. Ennyit nem ér meg Magyarország.

Gazdaságilag összeroppan? Ez már megtörtént. Az egészségügy működésképtelen, az oktatás vergődik, a szociális ellátást gyakorlatilag felszámolták, rengeteg új adót vezettek be. Az országot az Európai Uniós lélegeztetőgép tartja életben. Erre persze a kormányzati propaganda azt mondja, a multik rajtunk gazdagodnak meg, mivel a nyereségüket kiviszik az országból. Közben persze adóznak, munkát adnak, járulékot fizetnek, de ez nem számít. Rúgjuk ki az Audit az országból és akkor nem tud álnok módon nyereséget termelni Magyarországon.

Ez a rendszer alapvetően rossz és romlott. Képtelen a visszacsatolásra, korrekcióra, mivel nincsenek olyan intézmények, amelyek ezt lehetővé tennék. A népszavazást erőszakkal, a Sturmabteilung bevetésével meg lehetett akadályozni. A miniszterelnök március 15-én egy zavaros, fasiszta beszédet tartott, ami különösebben senkit sem zavart. Megszoktuk. Ő már csak ilyen. Mókás egy figura. Fokozatosan belesimulunk a rendszerbe. Van, akinek ez könnyen megy, sőt annyira élvezi, mint a Kádár-rendszert. Van, aki bele fog halni. Közel 600 ezer honfitársunk élt a lehetőséggel és elhagyta ezt a korrupt, romlott rendszert. Ők jelenleg ellenségnek számítanak, amit az is mutat, hogy korlátozták a szavazati jogaikat. Senki nem tüntetett ez ellen. Elárultuk őket.

A rendszer jelenleg még ad bizonyos mozgásteret a véleménynyilvánításra, de arra nincs semmi garancia, hogy ez mindig így lesz. Egyre több energiát és pénzt kell befektetnie, hogy a kormány fenntartsa legitimitásának álcáját és elleplezze a gazdasági machinációit. Egyre többször kényszerül védekezni, akár erőszakkal is.

2018-ban nem lesz tiszta választás, mivel már 2010-ben, 2014-ben sem volt az. A jelenlegi ellenzék a rendszer részét képezi, díszletként. Erősítik annak legitimációját. Pedig rengeteg dolguk lenne, mivel ők elvileg abból élnek, hogy érvényesítik a választóik érdekeit. Nekik kellene reális alternatívát, értelmes célt kidolgozniuk. Politikusok nélkül nem lehet politikát csinálni.

Az ellenállással kapcsolatban figyelembe kell venni Newton III. törvényét:

„Két test kölcsönhatásakor mindkét test erővel hat a másikra, ezek az erők egyenlő nagyságúak és ellentétes irányúak. A két erőt erőnek és ellenerőnek nevezzük.”

Ez azt jelenti, emberi életekről és sorsokról van szó. Nem szabad felelőtlenül játszani ezzel.

Ha valami miatt Orbán elveszíti a politikai hatalmát, a gazdasági hatalma attól még megmarad. Csak olyan összetételű parlament tudná ezt tőle elvenni, amelyik büntetőjogilag felelősségre vonná. A bebetonozott csinovnyikjai miatt ez ma szinte elképzelhetetlennek tűnik. Nem rohanunk a forradalomba, hanem csak mutogatunk rá, hogy, jé, milyen szép. Elkeserítő és szomorú dolog, de így van.

Nagyon fontos, hogy célként nem a rendszer javítását kell kitűzni, mivel az pompásan működik, csak éppen egy szűk csoport érdekeit szolgálja. Ez most egy mindent vagy semmit játszma. A köztes megoldás csalódásokkal, tragédiákkal, személyes konfliktusokkal fog járni. Már most egymásnak estek a tanártüntetés hívei és a szkeptikusok. Ez azért következett be, mert nincs világosan kitűzött, egyértelmű cél. Maszatolás van.

Hogy mit lehetne csinálni? Tudja a fene, én nem, az biztos. Ha valaki ért az általános sztrájkhoz, az talán tud valamit érdemben tenni. Ennek azonban szervezettnek és széles körűnek kell lennie. A hatalmi harcok, egyéni ambíciók kerülendők. Jelenleg nincs is értelme.

Orbán Viktor a rendszer számára rendkívül fontos személyiség, ezért soha nem fogják őt feláldozni. (lásd. szimbiózis) Leonyid Iljics Brezsnyvet évekig (†76) tartották életben. Ehhez mindössze egy T-80-as közepes harckocsi akkumulátora kellett. A technika azóta sokat fejlődött. Orbán Viktor (52) számára 4 db CR1025 Lithium gombelem bőven elegendő lesz arra, hogy az emberi kor végső határáig integetni tudjon a lelkes híveinek.

Sajnos nem egy büszke korban élünk, hanem egy rendkívül zavarosban.

A bejegyzés trackback címe:

https://nemgogol.blog.hu/api/trackback/id/tr538498030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

leponex 2016.03.19. 20:37:38

No látod, tudsz Te magadtól is humoros lenni :)

Abban azért igazat adok, ez a rendszer alapvetően romlott, rossz.
Nem mintha a klasszikus kapitalizmus sokkal jobb lett volna, de a libdemmel tönkretette még azt is, ami jó lehetett volna benne.
A liberális demokráciának csúfolt globális önsorsrontó rendszer valóban alapvetően romlott, rossz, megkockáztatom: gonosz.

ha megengeded, idéznék a Nobel-díjas írónktól, hazai liberálisaink ikonjától:
'mandiner.hu/cikk/20150907_kertesz_imre_europa_ongyilkos_liberalizmusarol

„Még a politikáról kellene egyet s mást mondanom, de az igazán fölösleges és unalmas időfecsérlés lenne. Arról volna szó, ahogyan a muzulmánok elárasztják, s majd birtokukba veszik, magyarán elpusztítják Európát; ahogyan Európa mindezt kezeli, az öngyilkos liberalizmusról és az ostoba demokráciáról; demokráciát és szavazási jogot a csimpánzoknak.

Mindig ez a vége: a civilizáció eléri azt a túltenyésztett állapotot, amikor többé már nemcsak hogy képtelen rá, de már nem is akarja megvédeni magát; amikor, látszólag értelmetlen módon, a saját ellenségeit imádja. Ráadásul mindez nem mondható el nyilvánosan. Miért nem? A kérdés nem nyugtalanítana, ha időközben nem vált volna belőlem »közéleti ember«.

Kezdem megérteni a kényszert, amelyből az általános nagy hazugság táplálkozik; egyszerűen lehetetlenség megvívni a kényszerrel, a politikusnak azért, mert elveszíti népszerűségét, az írónak ugyanezért; a jó modor a hazugság és a totális önfeladás. (...)

Lemondtam a Neue Zürchernek írandó cikkemet, holott szívesen elmondanám a véleményemet az előttünk álló várható változásokról. Gyilkos világ kezdődik, rasszizmus, nacionalizmus; Európa kezdi felismerni, hová juttatta őt liberális bevándorláspolitikája. Hirtelen ráébredtek, hogy olyan állatfajta, amelyet multikulturális társadalomnak hívnak, nem létezik.'

Bizony.

És EBBEN az uralkodó hazug libdem környezetben kell evickélni a peremországoknak, köztük az 'orbánrezsimnek' is.
Szerintem remekül csinálja, az össze balfogása, hibái mellett.

Megbuktatni, leváltani majd azok fogják, akik a választásokon létrehozták.

Folytathatnám én is, de minek.

Evvan, lehet sopánkodni.

Csinálni kell valami alternatívát, hátha megtecccik a nagyérdeműnek.
Ennyi.
Üdv!

Tiborpapa 2016.03.19. 21:57:38

Egy csomó senkiházi, mocskos, hazug tolvaj. Nem tudnak ezek semmit. Még arra sem képesek, hogy megbukjanak.

arturdent 2016.03.19. 22:00:02

Üdv!
Persze lehet ekézni Orbánt, már huszon x éve ezt csináljátok. A fő gond az írással kapcsolatban, hogy az igazságot csak részben bontja ki. Azt elfelejti, hogy nállunk annak idején szocializmus volt, és a rendszerváltás után a volt szocialista elit lett a gazdasági elit is egyben. A privatizációval és ehhez hasonló intézkedésekkel az akkori kormányok kiárúsították és magánosították az állam vagyont és közben tönkre vágták az országot. Most mindössze annyi zajlik, hogy megpróbálnak egy új gazdasági elitet létre hozni. az eszközök biztos megkérdőjelezhetők, de lássuk be ez a világon mindenhol igy megy.
"Az emberek kormányzásával kapcsolatos számos fő gond egyike annak szemályével függ össze akire ezt a dolgot rábizzák., jobban mondva akinek sikerül rávennie a többieket arra, hogy engedjék meg neki, hogy azt csináljon velük azt amit akar. Összegezve jól ismert tény, hogy, azok az emberek akik mindenáron kormányozni akarják a többieket, ipso facto a legalkalmatlanabbak arra, hogy ezt meg is tegyék. az összegzést összegezve az aki el tudja érni, hogy elnökké választassa magát, arra a világért sem szabad rábizni ezt a munkát" :-)
írta Duglas Adams nem kis igazságtartalommal egyik könyvében

tralalala 2016.03.19. 22:10:42

"Orbán Viktornak és zsoldoshadseregének hatalmas előnye van a lelkes, tényleg jó szándékú és nagyon szimpatikus tüntetőkkel szemben."

Nem az ilyen blogok szoktak azon is sírni, hogy a fidesz démonizálja az ellenfeleit? :D

Basszus de nem hiszem el, hogy ilyet tényleg komolyan le tud írni valaki, hogy az egyik oldalon csak hófehér lelkű gáncstalan lovagok vannak, a másikon meg a Gonosz végtelen, sötét serege. Aki így áll hozzá, az maga is a probléma okozója.

Visceroid 2016.03.19. 22:13:01

"Vajon mitől bukna meg az Orbán-rezsim?"

Hmmm....Hát, az kellene hozzá, hogy az ellenzék jól szervezett utcai demonstrációkba kezdjen, meg úgy őszintén hergelje a népet, utána pedig Orbánnak el kellene mondani egy őszödi beszédet. Ennyi.

NagyVonalakban 2016.03.19. 22:44:49

@arturdent: "....Most mindössze annyi zajlik, hogy megpróbálnak egy új gazdasági elitet létre hozni. az eszközök biztos megkérdőjelezhetők..." Nevezzük már a lopást lopásnak, ne finomkodjunk, oké?

laci_52 2016.03.19. 22:57:58

"Vajon mitől bukna meg az Orbán-rezsim?"

Hazánkban alkotmányos demokrácia van, világos szabályok szerint 4 évenként választunk új parlamentet és az ott kialakult erőviszonyok alapján a köztársasági elnök ad kormányalakítási megbízást.

Miről van tehát szó? Valamely pártnak vagy pártszövetségnek többségbe kell kerülnie az országgyűlésben. Vagyis valamely pártnak vagy pártszövetségnek több mandátumot kell szereznie, mint amennyit Orbán és szövetségesei szereznek. Ilyen egyszerű, ezt kell '18-ban megvalósítani. Minden egyéb csak spekuláció és melléduma, ugyanis naivitás lenne feltételezni, hogy Orbán bármikor önként lemond.

A cikk állításával ellentétben biztos vagyok benne, hogy '18-ban tiszta választás lesz, '14-ben és '10-ben is az volt, ezt a nemzetközi megfigyelők is igazolták.

Ha meg akarják buktatni Orbánt, az ellenzéknek rendeznie kell a sorait és nem utolsósorban az ellenzéket támogató oligarcháknak mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk, ha győzni akarnak '18-ban. Különben a Fidesz(esetleg a Jobbikkal szövetségben) simán nyer '18-ban és azután már csak abban lehet reménykedni, hogy a Orbán körül a következő 4 évben elfogy a levegő.

Berni Balogh 2016.03.19. 23:33:59

"'Vajon mitől bukna meg az Orbán-rezsim?'
Hmmm....Hát, az kellene hozzá, hogy az ellenzék jól szervezett utcai demonstrációkba kezdjen,"
Ugyan már! Semmi helye az elkeseredésnek! Négy nappal ezezlőtt az utóbbi 25 év legnagyszerűbben szervezett, LEGMAGASABB létszámú kormányellenes tüntetése zajlott le Budapesten.
A putyini KGB ügynöke, ez a magát "nemzetinek" és "antikommunistának" hazudó, a magyar népet végletekig kirabló, országrontó, kegyetlen diktátor nem véletlenül igyekszik a sleppjével együtt bagatellizálni ennek a ténynek a jelentőségét. Még az sem tántorítja vissza ettől az undorító reakciótól, hogy pökhendi, a primitívség szintjét mutató válaszaival éppen bolsevik, demokráciagyűlölő mivoltját árulja el. Pontosabban erősíti, ugyanis elárulni már naponta elárulta az elmúlt években. Egyetlen haszna annak, amit művel, hogy sok kétkedő kezdi jobban érteni, mit jelent a demokrácia hiánya, és mi értelme a létének. A demokrácia lényeg ugyanis az, hogy semmit rólunk, nélkülünk! Nem az országot és a fővárosát szétverő, a Budai Várba költöző és a nép fölött pöffeszkedni akaró királyt választottunk négy évre.
Legmeggyőzőbb bizonyíték, mennyire érzékeny és fájdalmas ütés volt számukra a március 15-i százezer ember, hogy például a Kossuth térre küldött egyik ügynökük 20 perccel az ottani rendezvény kezdete előtt készített videókat "bizonyítékként" arról, hogy a tér félig üres. Nos, akkor még valóban félig üres volt, hiszen 16 óra 10 perckor a menet vége még az Oktogon előtt járt, teljes szélességében megtöltötte az Andrássy utat, Nagykörútat, a Podmaniczky utcát, az Alkotmány utcát, melyről aztán már be se fért minden érkező a Kossuth térre, 16 óra 45-kor!
Nem szabad engedni, hogy elhazudja ez a pökhendi, maffizó orbánbanda a március 15-i tüntetés hatalmas sikerét!
Természetesen senki sem tervezte, hogy ettől az egy tüntetéstől fog megbukni ez az undorító, orbáni diktatúra. De komoly csapás érte, mert egyre többen látják egykori fideszes szimpatizánsok is, hogy valójában egy bolsevik banda pusztítását érzi szinte mindenki a saját bőrén, és hogy a vesztébe taszítja az országot az orbáni maffia. Mert nem elég neki, hogy ellopja az EU Magyarország felzárkóztatására adott ezermilliárdjait, hanem ostoba intézkedéseivel ágazatokat ver szét, miközben - szintén hatalmas kenőpénzek fejében - évtizedekre kiszolgáltatja az országot egy volt szovjet KGB ügynök kénye-kedvének.
Mitől fog megbukni a "rend"-szere? Attól, hogy fenntarthatatlan, attól, hogy az EU lélegeztetőgépe hamarosan leáll Magyarország irányában, és az elmúlt évek orbáni rablása nem a fejlődést és önállóan működő gazdaságot, hanem a katasztrófát készítette elő.

röf 2016.03.20. 00:14:24

Ja, kérdés tényleg, mitől bukna meg Orbán Viktor (nektek Miniszterelnők Úr)
Hát egy biztos.
Nem a vinyót hajigáló bedrogozott hálózati hallgatóktól, és nem a suliba szatyorban kockásinget vivő, ha te fölveszed én is fölveszem keménységű, libsi politikusokkal szilárd oldatot alkotó, Pukkanólik-utcaszínház-igazgatóktól.....

Afrika steht an der Elbe 2016.03.20. 00:21:52

"Vajon mitől bukna meg az Orbán-rezsim?"

Meg kell nyerni a választásokat.

Berni Balogh 2016.03.20. 00:41:23

@Afrika steht an der Elbe:
Bizonyára nem hallottál róla, de a kádári kommunista diktatúra 4 évtizedében is rendszeresen voltak "választások". A népet mégis gépfegyveres magaslesekkel őrzött szögesdrótók és aknamezők közé kellett zárni, nehogy elszökhessen a "munkások paradicsomából" a "rothadó" Nyugatra. Ez akkor volt, amikor Orbán Győző elvtárs a magyarországi kommunista párt titkára, felesége, a jelenlegi Kedves Vezér szülőanyja meg pártbizottsági funkcionárius volt. Viktor gyermekük meg a Magyar Kommunista Ifjúsági Szövetség titkára lett. Ő maga, tehát nem a nagypapája volt egy kommunista szervezet titkára.
Mindaz, amit a demokrácia, a szabad választások későbbi lehetősége ellen véghezvisz, mind azt bizonyítja, hogy hazug szavaival ellentéteben szándéka és célja szerint ugyanaz a népgyűlölő kommunista maradt, aki volt.

mgdé 2016.03.20. 01:13:29

@arturdent:
Új gazdasági elit ...
Amennyiben még jól emlékszem, Dél-Koreában egy időben elég magas állami adók voltak, mind a cégek, mind az alkalmazottak felé, s akár középosztálybeli tüntető egyetemista diákokat is hajlandóak voltak lelőni, ha, DE az állam a beszedett nem kevés pénz és az általa megtestesített hazai piac egy jelentős részét állami támogatásként olyan - igaz, természetesen csakis rendszerhű vezetéssel bíró - cégeknek adta állami támogatásként, amelyekről remélhető volt, hogy előbb-utóbb a világpiacon is megállják majd a helyüket. S amelyektől cserébe ezt el is várták! Autóipar, elektronika ... Bejött.
De írhattam volna a dél-koreai példánál 1-2-3 évtizeddel korábbi Japánt is, s ott nem is lőttek. Meg akár pl. Chilén - pl. bor - is lenne elgondolkodni való. De akár Csehországon, Szlovákián, Lengyelországon is.
Nálunk viszont nem a valamennyire már bizonyított DemjánGattyánmittudoménkibárki kapta/kapja a számolatlan támogatást, hanem ... Márpedig pl. Mészáros Lőrincről vagy Tarsoly Csabáról magam részéről azt sem tudom elképzelni, hogy a Vatikánban képesek lennének jövedelmezően üzemeltetni egy kupit, nem hogy Amszterdamban, ahol még komoly konkurencia is van ...

Szóval, nem mindenhol ment/megy ez ugyanígy.

Valamint, megette a fene.
De majd Árpi kimagyarázza.

Orbán kérjen bocsánatot mert elmebeteg vagyok 2016.03.20. 06:05:19

"Nem ez a munkájuk. Nem kapnak érte pénzt, állást, koncessziót, bizottsági tagságot, Magyar Művészeti Akadémiát. Más dolguk is van. Dolgoznak, gyerekeket nevelnek, tanulnak, kutatnak, számlákat fizetnek. Napi nyolc órában nem képesek a hatalom egyre nyíltabb és arcátlanabb túlkapásai ellen tiltakozni."

Hat persze, es Soros Gyorgy pedig csak hobbibol tartja font a tucatnyi ""civilszerszervezetet"". Akik kb annyira civilek, mint az amerikai CIA.
Es erdekes modon ezeknek a "civilszervezeteknek", alapitvanyoknak TILOS vizsgalni a vagyonat, mert az maganugy, meg uzletititok. Csak a nemzetibank alapitvanyainak vagyona kozugy.

ami szabad 2016.03.20. 06:17:59

Jó kis szösszenet, és igaz. Egyébként a megoldás egy radikális párt 4 évre, akit kifejezetten az összaharácsolt vagyon visszaszerzésére felhatalmazva kell beválasztani, és alaposan meg is fizetni azért, hogy minél nagyobb hányadot visszaszerezzen. Ehhez persze, ovi rémálma kell, bal- jobb összefogás annak érdekében, hogy kisöpörjék a szemetet, majd szakmai alapon újraosztani a pozíciókat, hogy működőképes ország legyünk. Mert itt nem csak az eü, oktatáűs nem működik, de a közigazgatástól kezdve a jogig semmi....Van tehát dolog bőven, és a személyes érdekek félretétele nélkül, nem is fog menni a rendrakás. A lopásnál is nagyobb károkat okotak ugyanis, a szemléletmód deformálásával, a megosztással, a felelősségvállalás kinyírásával, a megalkuvóvá nyomorítással. Jómagam soha nem gondoltam volna, hogy ilyet fogok gondolni, de lehet, hogy kell egy adag radikalizmus - akár a jobbikkal- akik a fejekből is kisöprik a szmogot, és talán hajlandóak lennének fintorgás nélkül négy évre elvállalva akár a bűnbak szerepét is, ( tőlük nem várják el, hogy europér módon intézzék) a valódi gengszterváltást levezényelni. Ehhez persze, tudni kéne négy év után leállni, és átadni a hatalmat, ami kétséges, hiszen nem egyszer láttuk, micsoda személyiség torzuláshoz t ud vezetni még egy kis hatalmacska is, nemhogy egy kormányzati szerep!

Toadwart66 2016.03.20. 06:25:13

@röf: Maximum miniszterelnök úr. Nem kell nagybetűkkel és hosszú ő-vel írni, ha utalni szeretnénk a személyére. Ha azt írod Úr, az Istenre utal. Ennyire azért nem imádom. Úrnak sem tartottam soha, mivel nem tud viselkedni, goromba és rendkívül műveletlen. De ez a legkisebb baj a miniszterelnökkel.

carlos z. 2016.03.20. 06:42:03

arturdent
Atillába öltozött, méteres kokárdát hordó valamikori csillogószemű fülkeforradalmároktól hallom tömegével mostanában ezt a hülye dumát, amit itt előadsz (ez a politika természete és a politikus oldaltól függetlenül ilyen..). Idáig már legalább eljutottatok, de hosszú út áll még előttetek a kognitív disszonancia el camino-ján, melynek végén szülségszerűen el kell majd engednetek a köztörvényes miniszterelnökötök kezét, mivel a börtönbe már nem kísérhetitek el valamikori kedvenceteket..

Willkommenskultur 2016.03.20. 06:50:29

A legjobban ezt z európi lélegeztetőgépet bírom. Mióta tgok vgyunk z unióbn minden évben gyorsbban növünk mint az EU. hányszor vki ki akar lépni Brüsszelben tele lesz a gatya.

Nekem ne magyarázzák meg h a nyugati polgár adja nekünk az ő pénzét hogy nekünk jobb legyen, ez baromság.

midnight coder 2016.03.20. 07:08:47

@Berni Balogh: "Ez akkor volt, amikor Orbán Győző elvtárs a magyarországi kommunista párt titkára, felesége, a jelenlegi Kedves Vezér szülőanyja meg pártbizottsági funkcionárius volt. Viktor gyermekük meg a Magyar Kommunista Ifjúsági Szövetség titkára lett."

Tegyük még hozzá, hogy az országot pedig a baloldali ellenzék legnagyobb pártja vezette akkoriban...

röf 2016.03.20. 07:09:15

@Toadwart66:
Persze, a hosszú "ő"-t félrenyomtam, a nagybetűket viszont szándékosan....bosszantásból.
Műveletlen? Lehet. De akik őt utálják, azok Antallt is utálták. Pedig az művelt volt.
Én inkább úgy látom, utálják akik utálják, mert nem az ő kedvük szerint intézi a dolgokat.
(Kedv alatt érthetsz zsebet is.)
Utálják, és elvándorlásról papolnak, közben kiválóan élnek Budán.
Szegénységet emlegetnek, közben gazdagok.
Antiszemitizmust kiabálnak, közben már rég kihízták a hetedik kerületet.
"Sajtószabadságtalanság"-ról fecsegnek, a világ összes liberális onlájn- és papír újságjában.
Szóval nekem minden okom megvan, hogy kedveljem....

akist 2016.03.20. 07:23:15

@Berni Balogh: Amit leírt jó propaganda szöveg. Igazságtartalma már erősen kérdéses. Az Orbán família soha nem tartozott a kádári "fizetett" forradalmárok / funkcionáriusok / népes élcsapatához. Volt párt- és KISZ tagság, titkárság, de nem hivatásszerűen. Ezt a suttogók keverték össze a nagyobb "hatékonyság" érdekében. Az eredményt látjuk...

midnight coder 2016.03.20. 07:33:24

@Berni Balogh: "Ugyan már! Semmi helye az elkeseredésnek! Négy nappal ezezlőtt az utóbbi 25 év legnagyszerűbben szervezett, LEGMAGASABB létszámú kormányellenes tüntetése zajlott le Budapesten."

Ja. Volt egy szakmai tüntetés ami megmozgatott pár tízezer embert (tanárok + szülők), amire aztán ügyesen rátelepedett a baloldali ellenzék. De ez utóbbi lassan bármire ráugrik mint a tyúk a takonyra, ahol 10 embernél több mozdul meg és lehet kiabálni, hogy Orbán takarodj. A gond csak az, hogy csak mert valaki Orbánnal elégedetlen, nem fog rohanni a szavazófülkébe hogy egy csapat impotens balfékkel váltsa le a FIDESZ-t.

Jelenleg Orbán fő erőssége az ellenzéke.

"Vajon mitől bukna meg az Orbán-rezsim?"
Ha lenne alternatívája. Azaz lenne egy olyan párt akinek elhiszi a polgár, hogy ha rá szavaz, akkor jobb lesz neki 4 év múlva, vagy még hosszabb távon mint ha marad Orbán.
Jelenleg nem igazán van olyan párt a láthatáron akinek egy épeszű ember elhinné ezt.

MSZP ? Láttuk már hatalmon. Nem volt jobb. Még csak azt sem lehet mondani, hogy kevesebbet loptak volna. Ne felejtsük el, hogy nem csak a 3x-os áron épült autópályák fűződnek a nevükhöz, de a korrupciómentesnek aligha nevezhető privatizáció is. DK ? Kb. mint az MSZP, csak ha lehet még rosszabb.

LMP ? Örülhetnek ha megugorják az 5%-ot, de nem hiszem hogy sikerül nekik. És ez jobb is így. Jobbik ? Esetleg. Csak az a gond vele, hogy a környező országokban eléggé szalonképtelen, Nyugat-Európáról nem is szólva. Orbánt sem nagyon kedvelik Brüsszelben a baloldalon, de a Jobbiktól a jobb térfélen is visítanának a bürokraták. Már persze, ha addigra lesz még EU...

akist 2016.03.20. 07:33:55

Hogyan lehet legyőzni a Fideszt? A válasz elég egyszerű: A saját hatalomtechnikai eszközeivel.
Ehhez rendkívül sok munkára és pénzre lenne szükség. Jelenleg a baloldalon egyik sem áll rendelkezésre. Azok az idők elmúltak, amikor a fél ország a Heti hetesen röhögött, majd ugyan ebben az állapotban ment szavazni a ballibre. Már az is kevés, hogy néhány nagyokos, megmondó ember leír egy elemzést és már is billen a népszerűségi index. Tömegpárt/ok/ra lenne szükség sok-sok aktivistával ( a Fidesznek kb. 100.000 fő van ) és persze rengeteg pénzre. A hatékony programot, víziót, médiát kell még említeni?

akist 2016.03.20. 07:37:03

@midnight coder: Egyetértek. Azzal kampányolni, hogy mi csak felét loptuk vagy inkább beáldoztuk Simon Gábort az illegális pártkasszával elég nonszensz.

Willkommenskultur 2016.03.20. 07:49:39

@midnight coder: @akist: Orbánék 2010 után, erős ellenszélben totális gazdaságpolitikai fordulatot tudtak csinálni, ami elég erős fegyvertény. Ebből megélnek egy darabig.

www.portfolio.hu/gazdasag/itt_az_abra_ami_alapjan_magyarorszag_tenyleg_rendkivuli.1.228870.html?utm_source=index_main&utm_medium=portfolio_box&utm_campaign=portfoliobox

A lopás maradt, de a választó másképp ítéli meg a lopást egy sikeres országban, mint egy sikertelenben.

Ad Dio 2016.03.20. 07:57:06

"Vajon mitől bukna meg az Orbán-rezsim?"

Kellene először is egy ELLENZÉK. Mégpedig olyan, aki nem úgy fogja fel, hogy a feladata csupán az ellenkezés volna.

A bizonytalanok táborát - szemmel láthatóan - nem lehet pusztán ellenkezéssel és orbánutálattal megfogni.

Kell az a bizonyos nemzetei minimum. Egy értelmes ellenzéknek el kell ismernie a mostani kormány érdemeit (pl. költségvetési fegyelem, közmunkaprogram, menekült-politika) és ezen minimumok fenntartására fővesztés mellet meg kell esküdniük, majd ezen felül ígérhetnek változásokat, jobb, szebb stb világot.

Ezzel a hozzáállással ugyan elvesztenék a gyomorbalos orbánfóbiás támogatóik egy részét, viszont nyernének onnan, ahol tartalékok vannak.

midnight coder 2016.03.20. 07:58:52

@akist: Médiájuk van. Hatékony programjuk, víziójuk viszont nincs. És ez a baloldal leggyengébb pontja. Kevés olyan volt valaha a világban, hogy egy szarban lévő országot baloldali program végrehajtása húzott volna ki a szarból. És ezt kb. átlátják az ottani politikusok is: szemmel láthatóan nem is arra utaznak, hogy ilyesfajta programokat találjanak ki, vagy legalább bármit amiről a nép elhiszi, hogy ettől neki jobb lesz. Ehelyett megpróbálnak minél hatékonyabbnak tűnni a saját táboron belül, hogy legalább a baloldalon még rendelkezésre álló erőforrásokat ők szerezzék meg.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2016.03.20. 08:25:41

Sok a duma kevés az eksön
Választást kell nyerni.
Ja hogy az nem megy...?
Akkor marad a blognyivakolas

chepunk 2016.03.20. 08:30:25

Magyarország egy rohadó csődtömeg. Kb. az is volt mindig. Ilyen az ha 4-8 évenként az aktuális politikusbűnöző váltásnál újra kell kezdeni az eredeti tőkefelhalmozást is. Pesze mindig közpénzből...

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.03.20. 08:42:05

Attól bukhatna meg, ha lenne alternatívája. Attól viszont könnyen, mert ennyire botrányos kormánya nem volt még Magyarországnak. A fidesz a nép képviseletében gyenge, viszont a közpénz magánosításban és a szardobálásban erős. Ez utóbbi miatt túl sok esélye nincs a leváltásának (a korábbi garnitúra inkább ne is váltsa).

Potyka Kálmán 2016.03.20. 08:50:46

__Normális__ és a közérdekek miatt őszintén politizáló ellenzék miatt?

Netuddki. 2016.03.20. 08:53:07

Az orbán már akkor megbukott amikor először lopott, és az nem mostanában volt. Ahol meg demokrácia és jogállam van a tolvajokat le szokták csukni. Magyarország nem az, és e miatt illegitim az orbán rezsim uralma.

Sajnos itt még a piti áramtolvajokat se csukják le, nemhogy az országot 10-100-1000 milliárdokkal megkárosító tolvajokat. Itt bazmeg a piti áramtolvajok is mexikói családi luxusnyaralást nyernek ha megbuknak. Megbukott? A lakodalmaslajos megbukott? Szerinted?

Mei Ling 2016.03.20. 08:55:28

Mondjuk az indexes címnek semmi köze nincs a cikkhez. Ebből ugyan ki nem derül, hogy mitől bukna meg a fideszes rezsim. Az egész inkább egy kis kesergő. Mindazonáltal a kevesebb több lett volna, így annak is elég zavarosra sikeredett. És hogy a 2010-es választásokat tisztaságát is megkérdőjelezi a posztoló az már a túl tolás jele. Mikor voltak tiszta választások a világban, ember?

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.03.20. 09:19:36

Nehezen bukik meg valami, ami a hatalmat az ország legnagyobb tömegbázisát adó negatív IQ-val rendelkező selejtekre alapozza.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.03.20. 09:22:46

@István Magyari:

Pont mint a függönymögöttbújkálógeci.
2002-ben bukott, 2006-ban bukott, és ha emlékeznél is nem csak a pártmantrákat böfögnéd vissza, a 2002-es bukta után jó két év kellett az agya Grazi szervízeléshez, mire annyira rendberakták, hogy egyáltalán be merte tenni a disznószaros patáját a Parlamentbe.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.03.20. 09:27:52

@midnight coder:

" Ne felejtsük el, hogy nem csak a 3x-os áron épült autópályák fűződnek a nevükhöz,"

Bizony, a rohadékok.
A másfél milliárdból is megépíthető autópályát megépítették 2 milliárdból.

Mennyiért is épít mostanában a fideSSkdnp selejt sztrádát? 5 milliárdból.
Agyhalott barom.

Csak tájékoztatásul közlöm, a buta agyadban ugyan nem maradnak meg a tények, de a szocik alatt kb. 1000. km új út épült a 8 év alatt, ánuszadó gazdád alatt 6 év alatt jó ha 50.

akist 2016.03.20. 09:31:06

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye: Ez egy nagyon értékes hozzászólás volt. Sikerült vele kiütni egy téglát O.V. rendszeréből. Maradt még 2,5 millió. Ebben a tempóban sokat kell kommentelni...

vakapad 2016.03.20. 09:37:03

Churchill mondotta egyszer, hogy a demokrácia elleni legfőbb érv egy tízperces beszélgetés egy átlagválasztóval.

Csak el kell olvasni a fentebbi hozzászólásokat (tökmindegy, hogy melyik oldalhoz tartozik a szerző),, és máris világossá válik, hogy Orbán miért nem fog megbukni. Legfeljebb kihal.

Kerek négyszög 2016.03.20. 09:46:02

Amivel nem számolt ez az írás: az ilyen központosított önkényuralmi rendszerek törvényszerűen gazdasági romláshoz vezetnek, mert a döntések mozgató rugója a hatalmi bebetonozás, korrupciós lehetőségek maximalizálása, és soha nem az össztársadalmi érdek szempontjából a leghatékonyabb irány. Ez szépen lassan de halál biztosan lecsúszáshoz vezet. Magyarországon ez mostanában van felismerve, minden szomszédunk visszafelé integet nekünk, rohad szét az EÜ, az utak egyre kátyúsabbak, az oktatásról meg ne is beszéljünk, minden nemzetközi tesztben hátulra csúsztunk, és a lényeg: a V4-ek közül a magyar jövedelmek a legszarabbak. Ez a folyamat nem fog leállni, mert a rendszer hozza létre. Mint a tervutasításos komcsi világ-kontra szabadversenyes kapitalizmus. Egy ideig elég volt a "rothadó kapitalisták" propagandaszöveg, utána már mindenki nevetett rajta, és nem volt értelme tovább nyomni. Most még ebben a fázisban tartunk "A magyar reformok működnek" című agitpropos dumával. D ez is kezd pejoratívvá válni. Amint elapadnak az EU ingyenmilliárdok, jó nagy kijózanodás lesz a választók körében. Akkor indul a balkáni világ magyarországon.
Mindezzel a cikk nem számol. Hosszú távon ez egy olyan elkeseredettségbe, később dühbe tud átfordulni, aminek a végkimenetele kiszámíthatatlan. Én simán el tudok képzelni egy olyan népharagot, amiben a volt fideszuralmi funkcionáriusok, nemhogy Orbánék gazdasági hatalmát próbálnák erősíteni, hanem fülüket-farkukat behúzva próbálják eltitkolni miben is voltak benne. Én egyébként csodálom, hogy erre ezek a funkcik már most nem gondolnak. A kommunizmust is örökkévalónak gondolták kívül-belül, aztán reccs. Ezek a funkcik nem olvasták a történelemkönyveket, és nem tudták beleélni magukat a korábbi elnyomók azon lelkiállapotába, amikor ők is úgy gondolták akkori hatalmuk (elnyomásuk) csúcsán, hogy ez most örökké így lesz, minden stabil, mindent mi irányítunk. Aztán reccs. Pedig ezek az emberek is értelmes lények, csak valamiért nem gondolkoznak eleget. Én a helyükben gondolnák a jövőmre is.
Tehát jó a cikk, csak nem vette figyelembe, hogy a dolgok nem statikusan állandóak, egy pillanatfelvételt visz magával a jövőbe.

Willkommenskultur 2016.03.20. 09:56:46

@Kerek négyszög: 'Amivel nem számolt ez az írás: az ilyen központosított önkényuralmi rendszerek törvényszerűen gazdasági romláshoz vezetnek, mert a döntések mozgató rugója a hatalmi bebetonozás, korrupciós lehetőségek maximalizálása, és soha nem az össztársadalmi érdek szempontjából a leghatékonyabb irány.'

*mindeközben....a putyini rendszer soha nem látott életszínvonal emelkedést hozott a megelőző 'demokratikus' jelcini rendszerhez képest, mind2 rendszer korrupt volt, csak jelcin beleegyezett oroszország nyugati kifosztásába

*a hasonló nézeteket valló liberálisok mindent megtesznek Trump ellen amerikában, hogy demokratikusan örökkké a clinton és bush klánok uralják a nagypolitikát...igaz, ott ez demokráciát jelent, holott kb. a római birodalomban volt hasonló trónöröklési rendszer

Sexual Harassment Panda 2016.03.20. 09:59:35

@Kerek négyszög: Ja, kérem!Bárcsak én is a rendszer kedvezményezettje lennék, pár 100 milliárddal! Szívesen behúznám fülem/farkam!

midnight coder 2016.03.20. 10:01:53

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye: "A másfél milliárdból is megépíthető autópályát megépítették 2 milliárdból."

index.hu/gazdasag/magyar/ppenz050810/

midnight coder 2016.03.20. 10:10:38

@Kerek négyszög: 2002 és 2006 között, amikor dúlt az országban a demokrácia, rohadt a gazdaság a leglátványosabban. A szlovákok 2002-ben kb. a politikai vicc kategóriában voltak, a románokkal együtt. 2003-ban pedig Megyó még 20006-os magyar Eurót vizionált. 2006-ra viszont már fényévekre voltunk ettől. 2010-re pedig volt szlovák euró, nekünk pedig még céldátumunk sem. Azon persze el lehet filózni, hogy mennyire jó a szlovákoknak az euró, de az tény, hogy ők tudták az ehhez szükséges feltételeket teljesíteni úgy, hogy közben két ciklussal előbb még a béka segge alatt voltak. És az is tény, hogy ezt bizony derék neonácik kormányzása alatt érték el: ez az az időszak amihez a Benesi-dekrétumok megerősítése köthető, ami ugyanúgy származási alapon diszkriminál mint anno nálunk a zsidótörvények, illetve akkor zavarták haza a szlovák határon a magyar köztársasági elnököt is, illetve Fletónak is akkor mondták meg a szlovákok, hogy micsoda és mekkora. Mindezt anélkül, hogy a nagyon demokratikus Ejrópa, aki anno hajtóvadászatot hirdetett Jörg Haider ellen, a kisujját is mozdította volna az ügyben.

Willkommenskultur 2016.03.20. 10:13:14

'Közel 600 ezer honfitársunk élt a lehetőséggel és elhagyta ezt a korrupt, romlott rendszert. Ők jelenleg ellenségnek számítanak, amit az is mutat, hogy korlátozták a szavazati jogaikat. Senki nem tüntetett ez ellen. Elárultuk őket.'

A nagykövetségeken érdekes módon ugyanúgy, ahogy mindenhol máshol, fölényesen a Fidesz nyerte a választásokat.

bbwd 2016.03.20. 10:13:45

megmondom, mitől bukhat meg: ha lesz egy komolyan vehető ellenzéki párt, amelyik a választásokon legyőzi. akkor...

citrix 2016.03.20. 10:26:27

Az Orbán rezsimet külső erők nem akarják megbuktatni mert a nyugati nagyhatalmaknak ez az ország csak légypiszok a térképen viszont nem hiányzik senkinek egy anarchiába fulladt újabb ország. Ugyanis az esetleg hatalomra kerülő ellenzéki koalíció(?) biztosan kormányzásra képtelen lenne. Belső erők se buktathatják meg Orbánt mert minden hatalmi (és gazdasági) ág a kezében van, akár kigyúrt kopaszokat küldhet az érthetetlenkedők meggyőzősére és semmi se történik a rendőrség/ügyészség szerint. Minden rendben van. A Farkas Flóriánt is azért támadja az ellenzék Lézerjános szerint mert cigányember. Nem azért mert gátlástalanul csalt-lopott-hazudott a lelkem, sose tenne ilyet, nem olyan családból származik. Orbánt egyedül a pártja tudná megbuktatni de arra pontosan úgy figyel mint Sztálin elvtárs tette, ha neszét veszi bármi partizánkodásnak akkor annak és családjának valamint üzleti érdekeltségeinek/kapcsolatainak vége mint a botnak. Örülhet ha nem végzi furcsa körülmények között egy rendőrautóban amibe önként akart beszállni.

Willkommenskultur 2016.03.20. 10:30:11

@citrix: Ja, azért azt se felejtsük el az elnyomásban hogy Orbán pártján kívül senki nem tud választást nyerni. Ő odamondogat itthon, de megvan a megegyezése a nyugati establishmenttel. Még ha ők könnyebben kezelhető királyt képzelnek is el....

....a baloldal mögül kifarolt a háttérhatalom, mert kompromittálódtak, vona meg még nem olyan erős hogy komolyan pénzelni kezdjék

Kényszerbagoly · http://kenyszerbagoly.blog.hu/ 2016.03.20. 10:47:34

Ha a külföldre menekülő,szavazási lehetőségtől lényegében megfosztott magyarok hazajönnének voksolni, az lenne egy esély. Hisz mindegyiikőjüknek itt él a családjának egy része. Bizonyítja a hazaküldött sok pénz.. Ezt egy egységes demokratikus ellenzéknek kellene megszerveznIe, az idehazai egyre elégedetlenebb tömegek egyesítésével együtt.

nemecsekerno_007 2016.03.20. 10:58:46

@arturdent: Amit a rendszerváltásról, meg a privatizációról írtál az szentigaz. Sokat emlegetik a demokráciával kapcsolatban a "fékek és ellensúlyok rendszerét" csak azt felejtik el, hogy ha ez a gazdaságban nincs meg, akkor az egész egy operett demokrácia. Ha csak ex-szocialista tőkések vannak, akkor az elég egyoldalú "demokrácia" Mert a demokrácia lila ködös értelmezése nagyon szép eszme, de pénz nélkül inkább röhejes. Sajnos az ilyen szemlélet is a Kádár-rendszer öröksége :(

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.03.20. 11:05:32

@midnight coder:

Azt szeretem a hozzád hasonló fideSSjobbikdnp selejtekben, hogy a nagy igyekezetben a saját gatyátokat csokizzátok össze.
Amit idecitáltál azzal cirka igazoltad azt amit írtam, az átlag kb. az az összeg, amit említettem. Utánanéztem, a fideSSjobbikkdnp selejtjei 2013-ban tartottak 3,8 milliárdos km árnál, azóta ez csak növekedett.
A megépített km számmal nagyon nem mertél vitába szállni, mivel cáfolni nem tudod.
Csak így tovább, imádom amikor egy fideSSjobbikkdnp selejtes féreg hülyét csinál magából.

nemecsekerno_007 2016.03.20. 11:06:50

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye: "ami a hatalmat az ország legnagyobb tömegbázisát adó negatív IQ-val rendelkező selejtekre alapozza."

Übermensch :) Hitler is lenézte a szláv népeket :)

Egyébként meg hogy akarsz a negatív IQ-ból pozitívat csinálni a tudás alapú gazdaság kialakításához? Átnevelő táborokkal? Nem az ügyfelet kéne fikázni, ha mert szólni a penészes sajttorta miatt :) Illetve lehet, de akkor én kérek elnézést...

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.03.20. 11:07:11

Orbán szinte mindent megtehet, míg az ellenfelei a nyugatnyaló ballibák. Ez az igazság.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.03.20. 11:09:42

@nemecsekerno_007:

Tanártüntetésekről hallottál? Kimaradhatott a világodból. Tájékozódj.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.03.20. 11:11:44

@BircaHang Média:

orbán mindent megtehet, amíg a fideSSjobbikkdnp szavazói a birkabatyugéza féle genetikai selejtek.
Az ország szerencsétlensége, hogy ezek a birkabatyugéza féle fideSSjobbikkdnp selejtek adják a szavazóbázist a csúti génselejtes törpének.

nemecsekerno_007 2016.03.20. 11:12:29

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye: Nyílván lehet itt rúgózni a korrupción, de attól az még volt, van és lesz. Ez mindenkit zavar v. nem zavar pártállástól függően. Amíg az állam ilyen sok pénzt szed el az állampolgároktól addig mindig lesznek akik ebből szeretnének halászgatni. Ezt úgy lehetne leginkább kiküszöbölni, hogy az állam egyre kevesebb dologba szól bele (értsd: egyre kevesebb dolgot finanszíroz) Kevesebb TB-t szed, az emberek majd fizetnek magánbiztosítóknak. Kevesebb oktatási hozzájárulást vesz el, az emberek majd fizetnek az oktatásért. A függetlenség és a szabadság csak látszat, ha nem párosul anyagi függetlenséggel.

nemecsekerno_007 2016.03.20. 11:14:12

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye: "Tanártüntetésekről hallottál?"

Ez most hogy jön ide? Vagy mindenkit beíratnál iskolába 30 és 70 év közt? :)

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.03.20. 11:14:29

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye:

Hamis ballib gágogás ez, amit leírtál.

A Fidesz NEM a keménymagja miatt nyer választást, hanem a pártfüggetlen többség miatt, akik a Fideszt tekintiik a kisebbik rossznak a ballibekhez képest.

BiG74 Bodri 2016.03.20. 11:24:44

@BircaHang Média:
Ez is hamis kissé, szerintem. 2010 ben a bizonytalanok a maszop ellen akartak szavazni,14' ben viszont már nem is akartak szavazni, de az új választási rendszerben elég lett a fityiszes centrum. Amennyiben belépne egy hitelesnek tekinthető ellenzéki párt, a jelenlegi helyzet alapján a fityisz eltünne. Persze az ilyen ellenzéki párt mese habbal.

BiG74 Bodri 2016.03.20. 11:32:03

@BircaHang Média:
Mi az egyéni rekordod, mert a dotohotól elég hamar kibasztak.

2016.03.20. 11:35:42

@leponex: A kommented kiválóan példázza, hogy igaza van a cikkírónak. Egy olyan országban, ahol SOHA nem volt demokrácia, és jogállam is csak nyomokban (inkább csak külsőségekben), elég volt röpke 25 év megjátszott demokrácia (egy ismerősöm demokratúrának nevezte), némi (inkább jó sok) lopkodás, és 6 évnyi jól irányzott agymosás, hogy az istenadta nép már ne is akarja azt a demokráciát, amit még alkalma sem volt megismerni. Hogy jól értse mindenki: nem akarunk beleszólni az életünket alapvetően meghatározó dolgokba, alattvalók akarunk lenni. Csak azt nem veszi senki észre, hogy, ha nincs demokrácia, azaz gyakorlatban is érvényesíthető népszuverenitás, akkor leépül a jog uralma is, lelassul, majd leépül a gazdaság, és se szabadság, se jólét.

gyászhuszár 2016.03.20. 11:44:02

Egy gazdasagi tarsasagot nyeresegesseg vezerel. Penz van, legitimacio van es most vegzett a "kouszolgalatin" az elso olyan evfolyam amely mar nem beszel vissza csak teszi a dolgat. A leepitesek is ezert vannak, nem leepites lesz csak csere, a maradek kisoprese. Onnantol mar minden elkepzelheto..szerintem 1984-et irunk most..

Halálbüntetést a korrupt kormány politikusokra! 2016.03.20. 11:48:11

@leponex:

Nem is írogatsz te hülyeségeket, Csak éppen a nem letező veszélyek elleni hisztétiádat kell leállítanI és a létező devinaciákról kell írni. Íme a valóságra átírt szöveged ( a változtatások nagy betükkel):

„Még a politikáról kellene egyet s mást mondanom, de az igazán fölösleges és unalmas időfecsérlés lenne. Arról volna szó, ahogyan a RUSZKIK ÁLTAL FIZETETT EU BOMLASZTÓ PÁRTOK ÉS POLITIKUSOK elárasztják, s majd birtokukba veszik, magyarán elpusztítják Európát; ahogyan Európa mindezt kezeli, az öngyilkos liberalizmusról és a NEM REAGÁLÓ demokráciáról; demokráciát és szavazási jogot a KELET-EURÓPAI csimpánzoknak.

Mindig ez a vége: a FELZÁRKÓZÁSI ESÉLYT KAPÓ FÉLÁZSIAI MAGYARORSZÁG eléri azt a túltenyésztett állapotot, amikor többé már nemcsak hogy képtelen rá, de már nem is akarja DEMOKRATIZÁLNI, CIVILIZÁLNI magát; amikor, látszólag értelmetlen módon, a saját ellenségeit imádja (PL. OROSZORSZÁG). Ráadásul mindez nem mondható el nyilvánosan. Miért nem? A kérdés nem nyugtalanítana, ha időközben nem vált volna belőlem AZ ORBÁN REZSIM ÁLTAL MEGFITETETT BÉRTOLLNOK.

Kezdem megérteni a kényszert, amelyből az általános nagy hazugság táplálkozik; egyszerűen lehetetlenség megvívni a kényszerrel, a politikusnak azért, mert elveszíti AZ ÖSSZELOPOTT VAGYONÁT, az BÉRírónak ugyanezért; a jó modor a hazugság és a totális önfeladás. (...)

Lemondtam a Neue Zürchernek írandó cikkemet, holott szívesen elmondanám a véleményemet az előttünk álló várható változásokról. Gyilkos világ kezdődik, rasszizmus, nacionalizmus; ORBÁN kezdi felismerni, MILYEN MAGASSÁGOKKBA LEHET JUTNIA A MAGYAROK USZÍTÁSÁVAL. Hirtelen ráébredt, hogy olyan állatfajta, amelyet DEMOKRATIKUS társadalomnak hívnak, NEM LÉTEZHET, MERT AZ GÁTOLJA ÖT A LOPÁSBAN, A SZEMÉLYI KULTUSZ ALAPÚ DIKTATÚRÁJÁBAN.

Bizony.

És EBBEN az uralkodó hazug NEMZETIESKEDÖ-MAGYAR MELLVEREGETESKEDÖ környezetben kell LÉTEZNIE a peremországok NÉPEINEK, köztük az ORBÁN DIKTATÚRA BIRKÁINAK is.
Szerintem remekül csinálja, az össze balfogása, hibái mellett. ÚGY VAN!!!!!

Megbuktatni, leváltani CSAK NEMZETI ÖSSZEFOGÁSSAL LEHET.

Folytathatnám én is, de minek.

Evvan, lehet sopánkodni.

midnight coder 2016.03.20. 11:51:59

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye: Nézd meg okoska az előtte lévő számokat is. Orbánék átlag 0.95 milliárd / kilométer áron építettek az első ciklusban, és az egész liberós sajtó azzal volt tele, hogy milyen drágán építenek mert nem versenyeztetik a cégeket, ezzel szemben Megyóék a második ciklusban átlag 2.2 milliárd / kilométeres árat hoztak ki ez alapján.

Azaz nem a másfél millárdból lett 2 milliárd, hanem 0.95-ből lett 2.2. Ami azért nem annyira jó, tekintve hogy kb. azonos időszakokat hasonlítunk össze.

Halálbüntetést a korrupt kormány politikusokra! 2016.03.20. 11:52:48

Hova jutott az ország!

Edward Snowden: Orbán Putyin leghüségesebb bábja:

attackthesystem.com/2013/07/07/snowden-and-the-servility-of-u-s-puppet-states-in-europe/

Orbánt titkokban az oroszok pénzelik a Merkel kormány és az EU bomlasztásáért:

www.theguardian.com/us-news/the-nsa-files

www.youtube.com/watch?v=Q83P0oz6wOM

russia-insider.com/en/germany/germans-abandon-major-news-sites-anger-over-slanted-russia-coverage/ri885

Infamous 2016.03.20. 12:43:59

Két év múlva újra meg lehet próbálni megbuktatni,de ahhoz az kell,hogy az agymosott szavazóinak az életszinvonala jelentősen(tovább) csökkenjen.
Feltételezem,hogy az alsóközéposztálybeli szavazók ki fognak hátrálni mögüle. Ők azok az érzékeny réteg akik teleszarták a gatyájukat a 300 Ft-os vizitdíjtól, aztán évekre rá maroktelefonokkal csápoltak a hídon a facebook-adó miatt. Már nem a nyuggerek a mérleg nyelve,hanem ez a rendkívül homogén tömeg.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.03.20. 13:01:49

@BiG74 Bodri:

Na és? A Dotohónak egyébként én segítettem, hogy legyenek olvasói.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.03.20. 13:02:50

@BiG74 Bodri:

A keménymag sosem volt senkinek se elég. A ballibek sem nyertek volna sose választást, ha csak a keménymagjuk szavazott volna rájuk.

BiG74 Bodri 2016.03.20. 13:11:57

@BircaHang Média:
Lehet másképpen értékeljük a keménymag méretét, és funkcióját.
Minek viszel a dotohonak olvasókat? Ennyire csehül áll?

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.03.20. 13:15:53

@BiG74 Bodri:

Kemény mag, az aki:
- hisz feltétlenül az adott pártban, vezetőben,
- hisz egy adott eszmében, s azt hiszi, arra az illető párt a legalkalmasabb.

Ilyen ember Mo-on kevés van. Ha a Fideszre csak a fideszes keménymag szavazna, a Fidesz most egy kis ellenzéki párt lenne.

BiG74 Bodri 2016.03.20. 13:21:39

@BircaHang Média:
A kemény mag a fidesznél agresszív, és ezáltal bárkit, bármilyen módon hajlandó befolyásolni, a nagymamitól kezdve a földszinti néniig. Ez valóban nem a kemény mag, de a kemény mag nélkül meg sem mozdulna. Tudod hozz még egy embert.

BiG74 Bodri 2016.03.20. 13:32:02

@BircaHang Média:
Hát a maszopnál ilyet nem láttam.

midnight coder 2016.03.20. 13:53:54

@BiG74 Bodri: Pedig van, én magam is ismerek nem egyet ballib oldalon aki aktívan téríti a környezetét.

new_boy_on_the_block 2016.03.20. 14:12:30

Ha szarul csinálna valamit, megbukna...

Bambano 2016.03.20. 14:20:45

@laci_52: "az ellenzéket támogató oligarcháknak mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk" nincsenek az ellenzéket támogató oligarchák. pontosan erről szólt az elmúlt 6 év.

@arturdent: "A privatizációval és ehhez hasonló intézkedésekkel az akkori kormányok kiárúsították és magánosították az állam vagyont és közben tönkre vágták az országot. Most mindössze annyi zajlik, hogy megpróbálnak egy új gazdasági elitet létre hozni." a privatizáció zömét jobbos kormány csinálta. erőszakkal elvenni más tulajdonát az akkoris maffiózó tempó, ha egyszer rossz komcsiktól vették el, most meg a jó komcsik veszik el az előző bagázstól.

másrészt nekem nem az a fő problémám, hogy gazdasági ámokfutás történik, hanem az, hogy minden téren ámokfutás van. orbán nem hajlandó felfogni, hogy akkor is lophatna tovább, ha az ország népét egyébként békén hagyná. ezért fog szerintem valamikor megbukni, neki nem elég, hogy elveszi az adónkat, mindenáron meg akarja mondani az egész életed minden részletét. csuhás kompatibilis ismerkedési estet szervez, beleugat, hogy mikor szüljél és hányat, hogy milyen értékrend szerint neveld a gyerekedet, stb.

pedig semmivel sem járna rosszabbul, ha békén hagyná az embereket.

egyébként próbálom tiszteletben tartani ov véleményét, ha ő keresztény-fasiszta akar lenni, legyen. de ne erőltesse már a horthy és hasonló aljanépek kultuszát, mert azért kinézik az úri társaságból. riasztó, hogy mindent akar, és itt minden alatt nem csak a gazdasági javakat értem, hanem a gondolataidat, az életedet, mindent. pedig tudtommal mi nem vagyunk kínai kanton.

jágör68 2016.03.20. 14:21:42

Csak egy kis adatsor, azoknak, akik azt hiszik a "migránsválság" lezárult:

index.hu/kulfold/2016/03/02/menekultek_migransok_europa_magyarorszag/

police.hu/hirek-es-informaciok/hatarinfo/elfogott-migransok-szama

nol.hu/belfold/menekules-a-gyozelembe-1607103

"Nem tudom megítélni, ám ha az ember a térképre néz, azt látja, hogy elérhető közelségben él egymilliárd ember. Döntő többségük nemhogy az uniós, hanem a magyar átlag alatti színvonalon polgárháború nélkül is. Ki gondolja komolyan, hogy itt pár ezer vagy akár egymillió menekültről beszélünk? Miért nem beszélünk 50 millióról, amennyit az unió már nem tud befogadni? Ötmillió, kellő odafigyeléssel és időt hagyva a beilleszkedésre, fel sem tűnik egy 500 milliós térségben, de 50 millió az már gond. Hol telepszenek le? Szegregáció vagy integráció lesz?" Jaksity György

dukeekud 2016.03.20. 15:13:10

"Az országot az Európai Uniós lélegeztetőgép tartja életben."

Persze amikor a Gyurcsany altal felvett, majd az orbanrezsim altal visszafizetett imf kolcsonbol elt az orszg, es evi 10 szazalek volt az inflacio, akkor minden rendben volt. Nevetseges ez a hazudozas, most hogy NULLA szazalek az inflacio, a koltsegvetesi hiany ugyszinten NULLA, es vegre csokken az allamadosag.

midnight coder 2016.03.20. 15:22:45

@Bambano: " nincsenek az ellenzéket támogató oligarchák. pontosan erről szólt az elmúlt 6 év."

Ebbe az ellenzékbe én se fektetnék túl sokat. Persze ez nem azt jelenti, hogy anno az MSZP alatt kevesebbet loptak volna, csak azt, hogy majd hülyék lennének ebbe a lúzer csapatba visszaforgatni a pénzt.

"a privatizáció zömét jobbos kormány csinálta"
Hát nem. A privatizáció nulladik szakasza még a Kádár kormány alatt zajlott. Az első a mafla Antallék alatt - akkortájt is látta kb. mindenki, hogy a jóelvtársak a jobboldal orra előtt lopják szét a közvagyont. De a privatizációt leállítani senki nem merte, a jóelvtársakat pedig senki sem tudta elmozdítani a helyéről - mondván, hogy nincs olyan elit akikkel le lehetne váltani őket. Így aztán Antallék alatt is a baloldal lopott. Aztán amikor a lopott pénzből összevásárolt sajtó segítségével átvette a hatalmat a Horn-kormány, felgyorsultak a dolgok. Ment a levesbe egyebek közt az energiaszektor is, elpárolgott az orosz államadósság, folytak az olajügyek, az első Orbán kormánynak már csak a morzsák maradtak, és nem sokkal rá hivatalosan is véget ért a privatizáció.

"de ne erőltesse már a horthy és hasonló aljanépek kultuszát, mert azért kinézik az úri társaságból"
Ha nincs Horthy és a hasonló aljanépek, akkor ma nemigen lenne élő zsidó az országban, hacsak nem látogat ide egy-két turista Izraelből. Aki ma Magyarországon zsidó él, nagyjából mint Horthynak köszönheti az életét.

willcox 2016.03.20. 15:45:15

@arturdent: A probléma az, hogy feudális módon hűbéresek rendszerét alakítják ,ki közpénzek eltulajdonításával (lopással). A szabad verseny nagyon szükséges, hogy az arra rátermett vállalkozások erősödjenek és vele az ország is. Ha irányított a pénzosztás nagy eséllyel alkalmatlan emberek tömegéhez jut, akiknek csak annyi erénye van, hogy hűségesek a hatalomhoz.

2016.03.20. 15:49:21

@midnight coder: Te nem vagy közgazdász, ugye? Végtelen sötétségről árulkodik a 2002-2016 közötti időszak gazdasági eseményeinek megítélése általad....

Andy73 2016.03.20. 15:52:08

"A jelenlegi ellenzék a rendszer részét képezi, díszletként. Erősítik annak legitimációját. Pedig rengeteg dolguk lenne, mivel ők elvileg abból élnek, hogy érvényesítik a választóik érdekeit. Nekik kellene reális alternatívát, értelmes célt kidolgozniuk. Politikusok nélkül nem lehet politikát csinálni."

Talán itt kellene kapiskálni. Várhatod valaki bukását, akár a sült galambot, de csak úgy bukik meg bárki, ha van, aki megbuktassa.
Ezért ekézitek folyamatosan Orbánt, mert így akarjátok megbuktatni, de ez már régen édeskevés. Alternatívát is fel kellene tudni mutatni, olyat, aki legalább egy icipicit hiteles..

2016.03.20. 15:52:10

@dukeekud: A gyurcsi által felvett IMF hitel nem lett elköltve. Visszafizetni pedig HITEL-ből oldotta meg Orbán. Tudod, ha áűllamkötvényt bocsájt ki, az is hitelfelvétel....volt is egy időszak, amikor nem nagyon vették....aztán jött az az ÁTKOZOTT USA , és beavatkozott a piacon, és láss csodát, az általatok utált USA megmentette Magyarországot!

2016.03.20. 15:53:01

@Andy73: Az arab tavasz esetében sem volt alternatíva.

midnight coder 2016.03.20. 15:55:17

@Könnyen elkaptuk, uram!: Gondolom nem vagy informatikus. Különben leírnád a hozzászólásodban, hogy pontosan mire is gondolsz.

hétköznapi libsizmus 2016.03.20. 15:57:42

Majd megbuktattya Orbánt a Milla, mer nemteccik az izé ... vaccpáör!

- de ha nem akkor majd a Heller anyó független diákjai!

- ha mégsem akkor a ZInternet népe!

- majd az okostelefonos menekültek!

- majd az überelhetetlen taxisok blokádja!

- ha mégsem akkor az írástudatlan pedagógusok, hogy ne derüljön ki róluk

I tak dalse...

leponex 2016.03.20. 16:02:28

@pityókabor sommelier:
@Halálbüntetést a korrupt kormány politikusokra!:
:) ezt beszéld meg Kertész Imrével

Remek átköltéseddel viszont épp O.-t igazolod, aki szerint a mai EU-s vezetéssel egy vidéki kócerájt sem lehetne tisztességesen vezetni.
Az orruk előtt csinálja, amit írsz róla, és lassan fülüket-farkukat behúzva egy év késéssel fintorogva bár de csinálják amit O. javasolt migránsügyben.

Merkel anyó meg épp azzal az eu-bomlasztó ruszkival üzletel - más uniós országok kárára- egy majd kizárólagosságot biztosító gázbizniszről, miközben az ostoba gazdasági bojkottjukat erőlteti tovább az amerikaiak kaján vigyora közben.
Mert ők csak az EU-t noszogatják, miközben látványosan növelik az orosz exportjukat.
kitekinto.hu/europa/2015/12/20/komoly_vita_europaban_az_orosz_gazvezetek_korul/#.Vu66zX2lfGg

'Nagyon rossz ízlésre vallott volna mindenféle politikai vita nélkül, automatikusan megerősíteni az Oroszország elleni szankciókat, és szép csendben utat engedni az Északi Áramlat 2. nevű gázvezeték-projektnek. Ezt Matteo Renzi, olasz miniszterelnök közölte a pénteken zárult EU-csúcsot követően indoklásul arra, olasz kérésre miért halasztották az Európai Tanács ülése utánra a szankciós rezsim újabb hat hónappal történő meghosszabbítását (a döntést még pénteken további vita nélkül hagyták jóvá a nagykövetek).

Az már korábban tudható volt, hogy Róma sem ellenzi a szankciók meghosszabbítását, ám Renzi az energiauniós téma napirendre tűzését használta fel arra, hogy kapcsot teremtsen az elsősorban Németország (továbbá Hollandia és Dánia) érdekeit szolgáló tervezett gázprojekt és a szankciók meghosszabbítása között.'
...
Olaszországtól Szlovákián át Magyarországig számos tagállam azt is kifogásolja, hogy a Bizottság kemény feltételek megszabásával gyakorlatilag ellehetetlenítette az általuk favorizált Déli Áramlat gázvezetéket, miközben félelmük szerint német nyomásra nem fogja ugyanazt a szigort mutatni az Északi Áramlat esetében. Ezért hét tagállam miniszterei korábban levelet írtak a Bizottság energiaunióért felelős alelnökének, felhívva a figyelmét a projektben rejlő veszélyekre.

A berlini kormány részéről többnyire azzal hessegetik el a bírálatokat, hogy tisztán üzleti beruházásról van szó. A magyar miniszterelnök és szerinte több más kollégája szerint is a Déli Áramlatra ugyanakkor nem, vagy nem csak kereskedelmi-üzleti kérdésként tekintett Günther Oettinger, az előző Bizottság egyébként német energiaügyi biztosa. „A Déli Áramlatot blokkolták. Valakinek ésszerű magyarázatot kell adnia arra, hogy az miért volt rossz, az Északi Áramlat pedig miért jó” – mutatott rá sajtóértekezletén Orbán Viktor, '

Ahogy Kertész nagyon találóan mondta: az öngyilkos liberalizmusról és az ő ostoba demokráciájáról ...

Akkor egyetértünk: lehet tovább sopánkodni:)
Hajrá!

2016.03.20. 16:07:34

@midnight coder: Ja, ezért van, hogy nem él zsidó lengyelországban, Csehországban, Ausztriában....hülye.

Bambano 2016.03.20. 16:14:06

@midnight coder: "Ebbe az ellenzékbe én se fektetnék túl sokat." rossz nézőpont. nem arról van szó, hogy a baloldal tele van oligarchákkal, akik valamiért nem akarnak az ellenzékbe fektetni. arról van szó, hogy minden oligarchát tönkre tesznek, amelyikről azt hiszik, hogy ellenzéki. a teljes hat év arról szólt, hogy kiirtanak mindenkit a gazdasági életből, aki nem az ő kutyájuk kölke.

leponex 2016.03.20. 16:47:02

@willcox: 'A szabad verseny nagyon szükséges, hogy az arra rátermett vállalkozások erősödjenek és vele az ország is. '

Ja.

'zipemoha barátunknak volt egy remek képe, miként képzelik el a magyar libdemhívők a szabadversenyes kapitalizmust kis hazánkban:
a hajókról dobálják a betondarabokat, vasdarabokat a tengerbe, biztatva őket a nemes versengésre:
Basszátok, ússzatok!
És nem akarnak úszni ezek a versenyképtelenek.
Pedig mennyi remek edzőjük akadt már: balról, liberálisoktól, a 'konzervatív' Bokros, vagy épp az egyedül igazhitű magyar konzervatív forradalmárunk.

De valamiért ezek a csökött szolganépek hirtelen megrémültek, és félelmükben egy fasiszta diktátor karmai közé vetették magukat, másodszor-harmadszor.

Hát maradjatok meg ebben a hitetekben, és meg is érdemlitek akkor, hogy 'jobbat nem fogtok találni'.'

Valahogy így állunk most, szerintem.

nemecsekerno_007 2016.03.20. 16:54:00

@leponex: Az egyik nagy kedvencem, amikor egy közpénzből fizetett egyetemi tanár osztja a magyar cégeket, hogy "hát versenyképesebbnek kéne lenni" :) Vagy mondjuk egy ex-szdsz-es v. mszp-s akik életükben nem dolgoztak a versenyszférában :D

fa1 2016.03.20. 17:08:12

Az Orsós-rezsim úgy bebetonozta magát a hatalomba hogy leváltani nem lehet, csak megbuktatni. Mint 56-ban az ÁVO-s apáikat. Ehhez nem szép szavak kellenek, hanem saját "Fradi Security", TEK, ami egyedül a Jobbiknak van meg (Magyar Gárda, az most mindegy hogy mikor milyen néven futnak). És ha valakiben van is elszántság ennek a jelenlegi söpredéknek az elszámoltatására, akkor max bennük, bár az a gyanúm hogy hatalomba jutva már bennük se. De hogy az MSZP-re, Együttre, PM-re hiába számítanánk az biztos, azoknak csak a frakciózás, felszólalgatás, indítványozgatás megy - azaz a haszontalan papírmunka. Amíg nincs jobb, csak a Jobbikkal tehetünk egy próbát, hátha. Még ha nem válnak be, de csak feleannyit lopnak mint a fideSS, már azzal is nyertünk valamit.

midnight coder 2016.03.20. 17:17:47

@Könnyen elkaptuk, uram!: Az osztrákoknál nem hiszem, hogy túl sok túlélő zsidó maradt. A cseheknél őszintén szólva nem tudom mi volt.

midnight coder 2016.03.20. 18:11:00

@fa1: Azért van abban valami megkapó, amikor valaki egy hsz-en belül Orsósozik és fideSS-ezik, miközben a Jobbiktól várja a megoldást :-D

nemecsekerno_007 2016.03.20. 18:13:11

@willcox: "A probléma az, hogy feudális módon hűbéresek rendszerét alakítják ,ki közpénzek eltulajdonításával (lopással)."

Feudális módon, hűbéresek rendszerét alakítják :D Jaja, nekem sincs üldözési mániám, engem is üldöznek :D

Amúgy meg nézd már meg, hogy Hollandia milyen hatékonysággal használja ki a termőföldet (ami igazából nincs) mint erőforrást. Az egyik barátomhoz, jöttek hollandok és látták a vonatból, hogy mennyi üres, műveletlen terület van. Mondták, hogy náluk ilyen elő nem fordulhatna.

Aztán ha egy közönséges földi halandó sikerrel licitált állami földre, akkor egyből le-oligarházzák. Meg ugye a "paraszt" nálunk pejoratív jelző, ettől függetlenül pl. exportképes. Ellentétben sok ehhez hasonló blog írójával.

leponex-nek már írtam:

Az egyik nagy kedvencem, amikor egy közpénzből fizetett egyetemi tanár osztja a magyar cégeket, hogy "hát versenyképesebbnek kéne lenni"

eßemfaßom meg áll 2016.03.20. 18:13:33

@Berni Balogh: "Bizonyára nem hallottál róla, de a kádári kommunista diktatúra 4 évtizedében is rendszeresen voltak "választások"

igen, csak azokon lehetett választani a magyar szocialista munkáspárt jelöltje és a (itt nincs semmi más) között.

Emlékeim szerint mostanában a választásokon nem 1 párt 1 jelöltjére lehet szavazni.

nem vagyok benne biztos, hogy észreveszed az apró különbséget.

eßemfaßom meg áll 2016.03.20. 18:18:20

"2018-ban nem lesz tiszta választás, mivel már 2010-ben, 2014-ben sem volt az."

Érzésem szerint onnantól számít egy választás tisztának a szerző szerint, hogy valamelyik mszp-szdsz maradvány nyer. Amennyiben nem, akkor az a választás definicio szerint nem lehet nem tiszta.

Toadwart66 2016.03.20. 18:19:59

@eßemfaßom meg áll: "Érzésem szerint onnantól számít egy választás tisztának a szerző szerint, hogy valamelyik mszp-szdsz maradvány nyer." Nem.

eßemfaßom meg áll 2016.03.20. 18:25:51

@Berni Balogh: "Négy nappal ezezlőtt az utóbbi 25 év legnagyszerűbben szervezett, LEGMAGASABB létszámú kormányellenes tüntetése zajlott le Budapesten."

Ok, de ez melyik párhuzamos univerzumban történt meg? Amelyikben mi élünk abban az "5éve rendszeres többtizezres ellenzéki tüntetés ami alatt orbán reszket és másnap lemond" zajlott le minden meglepetés nélkül. Idén még kb 2db ilyen várható hasonló nézőszámmal, az idei tüntetések programja az oktatás (korábban volt egy évig alkotmányos, egy évig sajtószabadságos téma)

eßemfaßom meg áll 2016.03.20. 18:26:23

@Toadwart66: pedig úgy néz ki a kacsa teszt alapján

Willkommenskultur 2016.03.20. 18:27:13

@Könnyen elkaptuk, uram!: 'Ja, ezért van, hogy nem él zsidó lengyelországban, Csehországban, Ausztriában.'

Hát, nemigen él. Európa legnagyobb rezervátuma Judapest.

Halálbüntetést a korrupt kormány politikusokra! 2016.03.20. 18:37:30

@Willkommenskultur:

vigyázz magadra zsebnáci, mert Orbán március 15-én megmondta, hogy minden eszközzel üldözni fogja a te zsinagóga gyújtogató csürhédet.

arturdent 2016.03.20. 18:38:32

@willcox: Én azért nem látom ilyen sötéten a helyzetet. A gazdaság valamilyen szinten azért prosperál. A fő probléma az volt a rendszerváltás után, hogy nem volt tökeerős réteg aki létrehozott volna egy komoly magyar vállalkozó réteget. A szocik inkább a külföldieket támogatták, és ha jól megnézzük a magyar ipar még mindig hatalmas részben a külföldiektől függ. ők azért kimazsolázták a jól működő értékes cégeket és bagoért felvásárolták, lásd Tungsram Ge, Aluminium ipar, Alcoa stb. Orbánék azért próbálkoznak, felhozni egy magasabb szintre a magyar vállalkozó réteget és ez fontos is, hogy ne azon muljon a gazdaság, hogy mikor melyik multi jön be termelni vagy vonul ki. Persze kellenek olyanok is akik majd a kampányt tudják finanszírozni, de ilyen ez a világ. Mondjuk ha megnéznénk Donald Trump, hogy kaparta össze a milliárdjait lehet ott is kibukna pár csontváz a szekrényből.

Halálbüntetést a korrupt kormány politikusokra! 2016.03.20. 18:40:10

@eßemfaßom meg áll:

2002-ben még te álltál ott hídfoglalásnál pityeregve, hogy csaltak a választásokon.
Beírhatod magadnak, hogy nem akkor utoljára pityeregtél emiatt, nemsokára jön a következő hídon sírva rívás.

leponex 2016.03.20. 18:42:03

'Akit a szakpolitika és a politika közötti problematika részletesebben érdekel, az olvassa el Bartus László írását.'

- aki ezt az idétlen 'problematika' kifejezést így képes használni, az meg is érdemli hogy Bartus szakpolitikai differenciál-szakértővel feküdjön-keljen :)
És ne csodálkozzon, hogy nem ért meg semmit, mi folyik itt ;-)

Halálbüntetést a korrupt kormány politikusokra! 2016.03.20. 18:42:33

@arturdent:

Orbán diktátorod nem felhozta, hanem levitte az országot. Bóvliba.
Európa közepesen erős országából 2010 óta a leggyengébb országok egyikévé tette. Az eurostat másról sem szól.

arturdent 2016.03.20. 19:08:24

Nos az, hogy a hitelminősítők kit tesznek ide vagy oda az annyit sem számit mint egy pár dingokutyavese. Lásd a válság alatt , hány aaa-s kötvény volt ami pillanatok alatt wc papirrá vált. Viszont megnézhetjük a csődkockázati mutatók szintjét, valamint a kötvényhozamokat, valamint nem igazán hallok manapság az IMF-ről sem.

nemecsekerno_007 2016.03.20. 19:09:26

@Halálbüntetést a korrupt kormány politikusokra!: "Orbán diktátorod nem felhozta, hanem levitte az országot. Bóvliba."

Ja persze, megfogta a végét, oszt lerángatta bóvliba. Akkor nem 2002 óta csúszunk lefelé, nyílván az elején még volt hitel amivel el lehetett maszatolni, de a válság elhozta az igazság pillanatát.

Csetepaté márki 2016.03.20. 19:36:22

Az igazi demokráciának két dolog van útjában: a sok hülye, aki Orbánra szavaz, meg maga az országgyűlési választás. Tessék valamelyiktől, vagy mindkettőtől megszabadulni oszt gól, jöhet Gyurcsány.

"Nem kell megverni senkit ahhoz, hogy elmenjen a kedve a tiltakozástól. "
Már akinek, nektek kellett. Ez az egyik legbájosabb, bár az egész írás tele van feladott labdákkal, annyira a szokásos liberális lózunggyűjtemény a zsoldosseregtől kezdve a bebetonozott csinovnyikokig.

Afrika steht an der Elbe 2016.03.20. 20:59:11

@Berni Balogh:
Ez a lúzerek és a bolsevikok mellébeszélése.

fa1 2016.03.20. 21:01:05

@midnight coder: Mi a megkapó abban hogy a cigánykommunista maffiát el kellene takarítani?

2016.03.20. 22:16:16

@leponex: Ennek semmi köze ahhoz, amit írtam.

leponex 2016.03.21. 00:32:30

@pityókabor sommelier:
nem sok, valóban, tapintatos akartam lenni nem kell minden szamárságra reagálni.

dehamár annyira ragaszkodsz hozzá...
írod:
A kommented kiválóan példázza, hogy igaza van a cikkírónak. Egy olyan országban, ahol SOHA nem volt demokrácia, és jogállam is csak nyomokban ...
Csak azt nem veszi senki észre, hogy, ha nincs demokrácia, azaz gyakorlatban is érvényesíthető népszuverenitás, akkor leépül a jog uralma is, lelassul, majd leépül a gazdaság, és se szabadság, se jólét. '

Először ugye el kéne dönteni, volt-e Mo-on demokrácia, azaz jogállam?

Hozzáértők szerint liberális demokrácia==jogállam

Ugye, ha nem is volt sohasem, akkor miféle joguralom épült volna le, ami nem is volt?

Poszterünk sem azt állítja hogy nem is volt demokrácia, hanemhogy szitokszóvá vált, ...

Szóval innét kéne elindulnunk: volt-é demokrácia, avagy nem, más szóval van-é siratnivalónk az elveszett demokrácia miatt, vagy még mindig Godotra várunk, hátha eljő egyszer ...

Nos?

hétköznapi libsizmus 2016.03.21. 01:03:51

@Bambano:
"a privatizáció zömét jobbos kormány csinálta. "

Az első privatizáció törvény 1984-es, a másodikat - aminek nyomán szinte percek alatt beindult a "spontán privatizáció" fedőnevű szabadrablás - 1989 első felében hozták, tehát egy évvel a választás előtt. A törvény atyja Sárközy Tamás, csak meg kell nézni az életrajzát és főleg hogy melyik kormány alatt kapta a kitüntetéseket, és rájössz hogy kiknek az embere

A privatizációs folyamat egyébként az IMF határozott utasítására ment végbe, és csak egy a mostani Orbánhoz hasonló mindenre elszánt, végsőkig elmenni képes politikai személyiség tudott volna vele szembeszállni. A nagybeteg, taxis-sztrájkkal sarokba szorított Antall erre nem volt képes. Gyakorlatilag nem terjedt túl a hatalma a Nagykörúton, a régi gárda ugyanott folytatta ahol abba se hagyta az ő idejében

2016.03.21. 20:40:06

@leponex: Némi fogalomzavart vélek felfedezni. Tapintatról írsz, én mellébeszélést látok. Belekötsz a fogalmazásomba, szóhasználatomba, ahelyett, hogy a lényeggel foglalkoznál. Egyébként nem is hiszem, hogy tudnál a lényeggel foglalkozni, hisz a válaszod is megerősíti, azt, amit az első beírásodnál gondoltam és leírtam, azaz:
- vagy veled is sikerrel megutáltatták a demokrácia fogalmát,
- vagy te is azok közül való vagy, akik arra utaznak, hogy a nép (a zemberek) annyira ellenszenvesnek fogják találni a demokráciát, hogy nem lesz igényük tenni érte. Ha pedig nem tesznek érte, nem is lesz. Ilyesmi nem hull az ölünkbe.

2016.03.21. 21:12:36

@leponex:
- vagy az ördög ügyvédje vagy.

leponex 2016.03.22. 09:08:08

@pityókabor sommelier: szerintem mellébeszélsz,

a:, volt akkor demokrácia, - amit aztán leépített O.
b:, nem volt demokrácia, - amit értelemszerűen nem is lehetett lebontani

Kommented alapján szerinted SOHA nem volt itt demokrácia, amit én illő tapintattal tudomásul vettem, ez is egy vélemény- ahogy az enyém is.

A túlnyomóan bal-liberális média nyomja rendületlenül a demokrácia felszántásáről, fékekellensúlyokABszólásszabadság.... megszüntetéséről szóló sirámait, a tömegek erre való érdeklődésének hiányát meg butasággal, félrevezetettséggel, félelemmel, apátiával, közönnyel, lefizetettséggel, ... magyarázza.

Kertészt azért idéztem, mert épp az őt sokáig ünneplő, ajnározó libdem matráról mondta el brutálisan őszinte, és a Valóságot szemlélve ölég precíz megállapításait - 2014-ben!!
Nézd meg 2015 történéseit, és majd az ideieket is, és döntsd el ki látta pontosabban a Valóság Anyánkat

Nem én mondtam, a demokrácia szörnyű dolog, de helyette jelenleg nincs más jobb.
Amivel alapvetően egyet is értek, noha én a magam részéről 'royalista' lennék, a királyságot vélem, vélném az eddigiek közül a legjobbnak.
De ahogy Kertész mondta meghökkentően:

'az öngyilkos liberalizmusról és az ostoba demokráciáról; demokráciát és szavazási jogot a csimpánzoknak.'

Amint láthatod az egyik nagy problémája ma már a libdem dogmatikájának, hogy abszolút liberális alapokon egyre nagyobb befolyást szerezhet a szélsőség.

Ellenük 'kénytelen' a legváltozatosabb abszolút antiliberális eszközöket készíteni: lásd a szólásszabadság korlátozásának egészen abszurd példáit ...
Pedig a libdem vallás alapdogmája lenne ez.

Remélem, nem vagyok az ördög ügyvédje.
És Te?

2016.03.22. 10:59:55

@leponex: nem vagy az ördög ügyvédje, lehet, hogy göbbelsz reinkarnációja vagy

leponex 2016.03.22. 12:46:23

@pityókabor sommelier:

Ja.

Most épp Brüsszelben mutogattam a patáimból az egyik csülkömet.

Te meg álldogálsz a villamosmegállóban, Godotra várva.
Nem vagy egyedül.

2016.03.22. 15:26:49

@leponex: D'Artagnanra várok, nem Godotra
süti beállítások módosítása