Minden, ami van, meg olyasmik is, amik nincsenek

NemGogol

NemGogol

Ne legyél már annyira fideszes!

2018. február 26. - Toadwart66

tiborcgecitolvajpasszolacsaladba.jpg

Tau bácsi és a családi közvilágítás

Lassan az a kép alakul ki az egyszeri, nem annyira Orbán-istenhívőben, hogy aki fideszes, az vagy hülye, vagy hazudik. A mostani pánikszerű „Már megint nem történt semmi különös.”–érvelés, azaz Tiborcz Istvánnak nem kötelessége, hogy fényesen világítson a sötétben, illetve Hódmezővásárhelyen szerencsére a Fidesz megőrizte szavazótáborát, ráadásul második helyezést ért el, arra utal, a kettő nem zárja ki egymást.

Van tehát remény arra, hogy a valóság alaposan ülepen billentse a Fidesz-KDNP legnagyobb támogatóját, az apátiát.

Jó fideszes szokás szerint az első reakció az lesz a hódmezővásárhelyi szép, dobogós helyezés után, miként lehet fenyegetőzni, visszavágni, majd büntetni. Választási csalást a szervezők nem nagyon mernek emlegetni, mivel az ilyesmit ők követik el, ráadásul szervezetten, iparszerűen. A méltán mély közutálatnak örvendő pedellus, Kövér László ezt őszintén be is vallotta. Semmi mást nem csináltunk, csak azt, amit az MSZP – jelentette ki valahol a haza bölcs motyogója. Aztán, Laci bá'? Akkor meg mi van? – merülhet fel a jogos kérdés. Mi lett a régen oly dicső MSZP-ből? Maradt még belőle valami mutatóba?

A Fidesz-KDNP-nek jól láthatóan igencsak szaporodnak gondjai, de ezeket nagyrészt saját maguknak köszönhetik. Egy 2018-as választási győzelem nem biztos, hogy segíthet rajtuk, legfeljebb erőszakos módszerek bevetésével. A lufi valamikor egészen váratlanul fog kidurranni.

Úgy néz ki, mára a világ egy része Orbán Viktor és a kartell ellen van, amit ő szabadságharcnak próbál beállítani. Ezzel a magyarázkodással az a legfőbb gond, hogy diktatúra építése, személyi kultusz, valamint szemérmetlen rablógazdaság nem tartozik ebbe a kategóriába. Lassan már Magyarországon is egyre többen rájönnek erre.

Ha 2018-ban a kormánypárt nyerni akar – és nagyon, de nagyon akar –, akkor hazudnia kell. Nem keveset, hanem rengeteget és folyamatosan. Ezzel a módszerrel eddig mindig, nagyjából mindenhol taroltak. Nyolc év alatt tökélyre fejlesztették saját virtuális valóságukat, de médiabirodalmuk most, amikor sorra napvilágra kerülnek a számukra kellemetlen ügyek, alaposan lebénult, pontosabban süketté és némává vált. Úgy néz ki a demencia őket is fenyegeti. Kiderült, csupa idióta és tökkelütött írogat náluk, akik nem képesek egyéni gondolkodásra és még a kabátjukat is csak felsőbb utasításra merik begombolni. Ők csak leírják a direktívákat, aztán várják az érte járó zsoldot.

Elegáns öniróniával, morgolódással lehetne tompítani a dolgok élén. Néha szelíden oda is lehetne csapni, ami segítene az uralkodóosztálynak egy kicsit abban, hogy valahogy elhelyezze magát az Univerzumban. Egy ilyen gyáva, haszonleső szolgaseregtől persze nem lehet az ilyesmit elvárni. Esetleg, a háborút lekéső partizánból lett harcos antikommunista, Gajdics Ottót megbízzák, legyen ő a magyar Kurt Vonnegut, aztán írjon olyasmiket, amiket se ő, se csekély értelmű olvasóközönsége nem tud felfogni.

Ez van! Orbán ügyes aknamunkával 2010-ben csórt magának egy egész országot, amelyben sokan azt állítják, kizárólag benne és a Pártban bíznak. Valójában a legtöbben úgy utálják az egész fideszes bandériumot, mint a bűnt. Megesett már az ilyesmi az MSZMP Központi Bizottságával is. Most a Fidesz vezetősége vált azzá. Ez lett a nagy spillerkedésből, harácsolásból, meg arcoskodásból. Orbáné az ország, övé a hatalom, azt azonban nem nagyon lehet tudni, vajon meddig.

A 2018-as választás egy kissé leegyszerűsödni látszik. Majdnem mindegy már, ki lesz a galád kihívó, csak ne legyen fideszes, mivel az lop, csal és még a csillagokat is lehazudja az égről. Igaz ez? Nem minden esetben, de ez egyre kevesebb embert érdekel.

Mi lesz, ha az illetékesek áprilisban nem tudják a pártállam számára kellemetlen választókat távoltartani az urnáktól? Kubatov kivezényeli a paramilitáris alakulatait, akik bíztatóan bekukucskálnak a szavazófülkékbe és segítenek megfelelő helyre behúzni az ikszet? A kormány rendkívüli állapotot hirdet ki, egy közterületen fagylaltot majszoló szíriai állampolgár miatt? Soros Györgynek álcázva magukat, fidelitaszos félkegyelműek megtámadják a gleiwitzi rádióadót?

A Rogán-Habony által irányított propagandagépezet egyre inkább kezd belesüllyedni a trutymóba. Nyerni persze így is nyerhetnek, de hogyan fognak utána kinézni? Törölgethetik magukat egy libával, mint Dadan a Macska-jaj kultikus jelenetében.

Az Elios-ügyet nem nagyon tudták lemosni magukról az érintettek. Mindent megpróbáltak ugyan, de semmi sem jött be. A legszánalmasabb az egészben az, hogy már hazudni is csak központi, írásos utasításra képesek.

T. István nem Soros György, hanem Orbán Viktor veje. Simicska Lajos a kifogásolt időszakban a Fidesz gazdasági háttérembere volt. És ezzel képesek érvelni? Ez így, akárhogy is forgatjuk, nagy bukta. Mit tudtak ez ellen tenni a propaganda-minisztériumban? Teleszórtak az egész országot Szél Bernadett képével, amint egy szexi gyorsvágót tart a kezében. Erre a BauMax is képes, ráadásul nem közpénzből.

Polt Péter őszinte nyilatkozata az OLAF-vizsgálat ügyében egyértelműen bebizonyította minden elvont gondolkodásra képes élőlény számára, hogy a legfőbb perzekutor melyik csapatban játszik. Mást persze már nem nagyon tud csinálni őkegyelme, legfeljebb csendben lemond és menedékjogot kér a baráti Azerbajdzsánban. Szakmai hitelességet, elfogulatlanságat senki se keresgéljen rajta. Nem olyan ember ő.

Az önmaga fontosságától egészen nekivadult Szijjártó Péter úgy ment neki az ENSZ-nek, mintha előtte konzultált volna Robert Mugabe hitvesével, illetve alaposan tanulmányozta volna a rinocéroszok viselkedését. Kinek képzeli magát eme harcias férfiú? Egy tesztoszteronnal belőtt Nyikita Szergejevics Hruscsovnak?

Szorongatják a Fideszt rendesen innen is, meg onnan is. Jönnek a váratlan pofonok szép számmal. Tockosok, gúnyos megjegyzések, fülek pöckölése. Mi van hülyegyerekek? A magyar kormányhoz Nyugaton többen már úgy viszonyulnak, mint egy szervezett bűnözői csoporthoz, amelyet célszerű lenne minél inkább elszigetelni. Orbán számára emiatt tényleg elengedtethetetlen az elkeseredett függetlenségi harc látszatának fenntartása. Tisztán önvédelemből és anyagi megfontolásból.

Pár héttel a választások előtt adódhat rá némi esély, hogy a Párt végre meginduljon lejtőn.

– Kezdetnek ez nem is rossz! – jelentette ki Robert Oppenheimer 1942-ben, Los Alamosban – Valamit majd csak összehozunk, ha elegendő mennyiségű kréta áll a rendelkezésünkre.

Lesz itt meglepcsi dögivel. A Fidesz állig fel van fegyverkezve. Sebezhető, de irtózatosan erős és úgy lő, mint John J. Rambo, amint megpillant egy vietkong biztosítási ügynököt, valami elmaradt hátralékkal.

A kötelező skorpióevés elleni ágálás nem tűnik túlságosan meggyőző nemzetvédelmi stratégiának, bár ha valaki maga elé képzeli Németh Szilárdot amint éppen egy tál, alaposan megpúpozott, ropogósra sült ízeltlábút méreget bizalmatlanul, komolyan elgondolkodhat azon, hogy most akkor meg mi legyen.

A bejegyzés trackback címe:

https://nemgogol.blog.hu/api/trackback/id/tr9713698646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.02.26. 19:47:53

Kedvencem a mai Orbán-hazugság, hogy a Fidesz sose nyert a körülmények vagy a szerencse miatt. Mintha 2010-ben bármit tenniük kellett volna az MSZP-SZDSZ legyőzéséért...

Sir Galahad 2018.02.27. 15:58:54

Jó, a Fidesz korrupt, de sajnos a baloldal is - láttuk, voltak már kormányon. Ehhez képest a Fidesz kormányzása alatt - miközben persze kétségtelenül sok még a megoldandó feladat- a munkanélküliség csökken, a bérek emelkednek, a gazdaság nagyjából rendben van. A baloldal idején meg máshogy volt - ezt is láttuk.

Esetleg a Jobbik vagy az LMP lehet alkalmas arra, hogy az emberek azt gondolják, ők talán jobbak lennének a Fidesznél, mert ők még nem voltak kormányon. Ők viszont még ha összeállnának is, kevesen lennének a kormányváltáshoz, külön-külön meg pláne.

Szóval érdekes lesz a kampány.

Visceroid 2018.02.27. 16:21:05

"Van remény arra, hogy a valóság alaposan ülepen billentse a Fidesz-KDNP legnagyobb támogatóját, az apátiát."

Hehe, nincs. Elvesztegettünk 8 évet, de szerintem lesz az még 12 is. És ha 2022-ben (jesszus, de eljöttünk az időben!) nyer is valami ellenzéki katyvasz, egyszerűen nem lesz képes lényegi változást elérni. A Fidesz helyrehozhatatlanul elkúrta az országot, lassan Románia is lehagy minket, ezért kár volt rendszert váltani.

Bolshevik 2018.02.27. 16:27:35

"lassan Románia is lehagy minket"

"Az Európai Unió országai közül Romániának volt a legnagyobb arányú lakosságvesztése az utóbbi évtizedben: állampolgárainak 17 százaléka távozott külföldre, az elvándorlási arány dinamikája tekintetében pedig világszinten a második helyen áll, Szíria után"

www.portfolio.hu/gazdasag/hihetetlen-ami-romaniaban-tortenik-menekulnek-az-emberek-az-orszagbol.3.277837.html

"Bár már írtuk, de úgy tűnik, nem lehet elégszer hangsúlyozni: SOHA ne számolj bruttó minimálbérből életszínvonal-mutatót, mert SEMMI ÉRTELME."

www.portfolio.hu/gazdasag/ismet-terjed-a-remhir-a-magyar-minimalberrol.277691.html

Peter Götz 2018.02.27. 16:33:06

@Sir Galahad: mutatnál egy stadiont a korábbi miniszterelnökök kertjében?

Bobby Newmark 2018.02.27. 16:35:22

@Peter Götz: Esetleg strómant, Zuckerberget leköröző gazdasági gyarapodással..?

nemecsekerno_007 2018.02.27. 16:38:05

@Visceroid: Ha már liberalizmus, meg szabadság, akkor jó lenne ha a pénzemet szabadon költhetném és nem kéne annyi adót, járulékot fizetni. Ebben eddig a mostani kormány tette a legtöbbet. A másik oldal csak többet akarna költeni a pénzemből, mindenféle emberi szabadságjogokra, sokszínűségre, jogállamra, demokratikus alapjogokra meg hasonlók. Na ebből a "liberalizmusból" én nem kérek.
Ezeket az üveggyöngyöket meghagynám a naív, entelektüelleknek aztán majd rájönnének, hogy ha üres a zsebük akkor a jogszabályokkal mit is törölhetnek ki.
Elegem van már abból, hogy itt mindenki a más pénzét költi a szent világszabadságra hivatkozva.

nemecsekerno_007 2018.02.27. 16:41:23

@Peter Götz: "mutatnál egy stadiont a korábbi miniszterelnökök kertjében?..."

Ez a stadion mantra csak ront az ellenzék helyzetén. Három év alatt költöttek 375 Mrd-t stadionokra, beből kb. 2 hónapig működne az egészségügy.

Azzal lehetne sokkal jobb az eü. v. a nyugdíjrenszer működése ha mindenki fizetné a saját ellátását aki tudja. A "maradék" meg kaphatna valamit szolidaritásból.
Akkor nem egy pénznyelőbe öntenénk a pénzünk, ahogy ezt az ún. "baloldal" szeretné.

Peter Götz 2018.02.27. 16:45:03

@nemecsekerno_007: akkor építsünk még ,hiszen nem is számít a költsége

Bolshevik 2018.02.27. 16:50:44

@Bobby Newmark: Hát azt lehet hogy nem, de egy IMF hitelbe torkolló gazdasági csődöt azt tudok mutatni :D És hát lássuk be az jobban érint mindenkit.

nemecsekerno_007 2018.02.27. 16:51:11

@Peter Götz: Ha nincs akváriumod akkor .... Ez kb. ilyen logika.

- Mondjuk ne építsünk, de az ebből felszabaduló pénzt ne az egészségügyre fordítsuk
- Illetve fordíthatjuk, de az emberektől is szedjünk ugyanennyit. ne osztogassunk már ingyen pénzt.

De jó lenne ha nem mennél át hisztizősbe...

CSL 2018.02.27. 17:08:33

@Sir Galahad:
Azért az összevetés ott sántít kicsit, hogy 2008 ban volt egy világválság, a Fidesz éra alatt meg prosperitás, 0%-os kamatok jellemzik a világgazdaságot és ahhoz képest, nagyon nem növekszik a gazdaságunk!
Gondolom azért Gyurcsány, vagy Orbán nem olyan nagy játékosok, hogy a világgazdaságra bármilyen hatással legyenek..

Sir Galahad 2018.02.27. 17:08:37

@Peter Götz: Engem nem az érdekel, hogy melyik miniszterelnöknek mi van a kertjében, hanem hogy melyik kormányzása alatt élek jobban.

Peter Götz 2018.02.27. 17:11:22

@Sir Galahad: Tiborcz ,ez csak te lehetsz !

CSL 2018.02.27. 17:13:35

@nemecsekerno_007:
"
Azzal lehetne sokkal jobb az eü. v. a nyugdíjrenszer működése ha mindenki fizetné a saját ellátását aki tudja. A "maradék" meg kaphatna valamit szolidaritásból.
Akkor nem egy pénznyelőbe öntenénk a pénzünk, ahogy ezt az ún. "baloldal" szeretné."
Vizit díj megvan?

Sir Galahad 2018.02.27. 17:15:30

@CSL: Gyurcsányról az index írta meg (nem pl. a Magyar Idők), hogy kirívóan rosszul kezelte a gazdasági válságot, a világ legrosszabb vezetőinek egyike: index.hu/gazdasag/2017/12/22/gyurcsany_ferenc_vezeto_politikus_gdp_novekedes_tanulmany_kutatas_william_easterly/ "Tudományosan is bebizonyították, hogy Gyurcsány Ferenc történelmi léptékben is szörnyű hatással volt a magyar GDP-növekedésre kormányzása idején. "" A Penn World Table adatai alapján legrosszabb 25-nek számító lista pedig azért érdekes, mert ezen Gyurcsány Ferenc olyan nevek között szerepel, mint az ugandai Idi Amin, a kínai Mao Ce-tung, az iráni Khomeini ajatollah vagy a kambodzsai Pol Pot."

Kell még valamit mondanom, Ildikó?

nemecsekerno_007 2018.02.27. 17:18:09

@CSL: "Vizit díj megvan?"

Ezt viccnek szántad? Mert annak kicsit durva. :)

Akkoriban ha kiszámláztam 100 ezret, abból 60 ezret befizettem adóban. Mert én ugye adócsaló vállalkozó voltam. Kivehettem 40 ezret.
Erre jöttek elő a remek vizitdíj ötlettel. Hát szerinted hova küldtem el őket??
Álmegoldás volt az is mint sok más, a megszorításokat akartuk megúszni. És nem, nem csak a politikusok hanem mi választók is.
De a vizitdíjat is lehet még évekig mantrázni...

morph on deer 2018.02.27. 17:20:35

Amit megtudtunk az az, hogy annyira azért a köznép sem hülye, mintha egyúttal fideszes is lenne!
Szeretett vezérünknek meg olyan jól sikerült eltakarnia a saját szemei elől a valóságot, hogy még csak véletlenül sem gondolt arra, hogy annak is eljön az ideje, amikor a hülyének nézett szavazó egyik keze középső ujját elegánsan feltartva teszi a másikkal az ikszet valaki más neve mellé, ‘anyád’ megjegyzés kíséretében.

Bizony, mára már a fideszes trágyadomb olyan magasra nőtt, hogy viktorka már csak olyasmiket lát tőle mint a rezidencia a palotában, vagy Lőrinc(?) repülőgépe a feje fölött, meg efélék, a hétköznapi valóságot már elfedi előle a trágya, ami már magasabb, mint ő.
Ahogy látom, már csak hetek kérdése, és Szjjártó sem fog kilátszani a szarból, amilyen szorgalmasan lapátolja...

nemecsekerno_007 2018.02.27. 17:24:55

@CSL: "Azért az összevetés ott sántít kicsit, hogy 2008 ban volt egy világválság, a Fidesz éra alatt meg prosperitás, 0%-os kamatok jellemzik a világgazdaságot..."

- Válságok bármikor jöhetnek, a kérdés az, hogy mennyire sérülékeny a gazdaságunk.
- Akkor eléggé az volt, ez meg is látszott
- A Fidesz kormány 8 éve alatt ebből úgy ahogy kimásztunk, de pont azok a tényezők maradtak amelyek a sérülékenységet okozzák.
- felosztó-kiróvó nyugdíjrendszer, 3 millió nyugdíjas, 800 ezres közszféra, szintén felosztó-kiróvó jellegű egészségügy
- emellett a szabad munkaerő-áramlás miatt csökken az eltartók száma.
- szóval most, hogy jobb a helyzet talán el kéne gondolkozni ezen rendszerek átalakításán, ne egy újabb válság kelljen hozzá, hogy észhez térjünk.
- persze nem nagyon tértünk észhez, se a választók, se a politikusok.
- Abból amit mantráznak ez tűnik ki.
- Most már 8 éve van kormányon a Fidesz, most már rá kéne kérdezni ezekre a tabukra is, meg a választók hülyítését is be kéne már fejezni.
- Senkitől nem hallom, hogy ezekre bármilyen válasza lenne, a szociális demagógián meg a pénzszóráson kívül. Nekem tök mindegy, hogy stadionra v. mások nyugdíjára költik a pénzem.

nemecsekerno_007 2018.02.27. 17:27:37

@Sir Galahad: Jaja, 18. ezen a 25-ös listán.

Nyílván jó lenne ha megint hatalomra kerülne. :) Kuncze maci lenne a belügyminiszter, Fodor Gábor meg az emberierőforrás miniszter.

M1-en minden este Hócipő és Sas Kabaré...

CSL 2018.02.27. 17:31:41

@nemecsekerno_007:
Most ha keresel 160-at a főnök befizet utánad vagy 140-er adóba most uk-ba kapok heti 500£ -ot és kifizet a cég összesen 600-at. És akkor még fizess az egészségügyért, ami itt (UK) is ingyenes, sőt ha az orvos felír egy gyógyszert azt is ingyen kiválthatod! Érted? Nem vesznek el a fizetéseden felül egy másik fizetést!

CSL 2018.02.27. 17:33:51

@nemecsekerno_007:
Ja ja a 100 napos program hatásai, amit a Fidesz is megszavazott!

Sir Galahad 2018.02.27. 17:35:59

@CSL: Ez mind igaz, de a magyar kormánypárt/ellenzék viszonylatában lehet választani. A brit Konzervatív Pártra nem lehet szavazni április 8-án.

nemecsekerno_007 2018.02.27. 17:40:22

@CSL: Ezt nem teljesen értem. Az összes kórházi ellátásra ez biztos nem jogosít. Én utána néznék :) Mert a 600 font amit utánad fizetnek, nem az összes megy NI-ra.

Nem hinném, hogy ingyenes az egész egyészségügy. Amikor én voltam akkor self-employed-ként havi 10 fontot kellett fizetni. Ez a körzeti orvosi ellátásra jogosított ill. bevitt a mentő a kórházba. A kórházi napidíj viszont már másnap ketyegett.
De mellette köthettél akármilyen magánbiztosítást.

Gyanús nekem, hogy a válság után, Brexit előtt elkezdtek volna így pénzt szórni.
Esetleg ha a közszférában dolgozol, akkor lehet. Én azért utána néznék, hogy mire jogosít fel.

nemecsekerno_007 2018.02.27. 17:42:47

@CSL: és akkor a mostani ellenzék is megszavazna hasonlót? Mert amiről beszélnek az gyakorlatilag olyasmi lenne mint a 100 napos program. De jó is az ilyen folytonosság!

CSL 2018.02.27. 17:43:42

@nemecsekerno_007:
Benne van a pension is.
Nem tudom én NI ban élek itt sokminden ingyenes! Nincs vízdíj, szemétszállítás is ingyenes. Nem akarnak itt feszültséget gerjeszteni...

nemecsekerno_007 2018.02.27. 17:46:23

@CSL: Sir Galahad-nek igaza van, nálunk nem lehet a brit konzervatívokra szavazni...

Bennünket ez csak annyira érint, hogy itt nem fizetsz semmi adót és járulékot. Nyugdíjas meg maradt, ők veszik igénybe az eü-t is nagyobb mértékben.

Na az ilyen elszámolási problémákkal van gondom. Ezért fizessen midnenki aki tud, aki után meg nem fizetnek az meg kapja az állami eü-t ami tudjuk milyen.

Én az igazságosabb közteherviselést szeretném, mert ami itt van az k@rvára nem az...

CSL 2018.02.27. 17:48:59

@nemecsekerno_007:
Nem tudom haver, nem is érdekel! Valószínűleg nem megyek el szavazni, de tudod mit? Szivesen megnézném Orbánnak a fancsali pofáját, amikor láncon vezetik! De ugyan így vagyok Gyurcsánnyal is, ne fuss felesleges köröket! A rajongóikat meg bevarnám egy nagy zsákba és kilőném a holdra őket! Fasz az összes!

nemecsekerno_007 2018.02.27. 17:50:49

@CSL: A rajongókkal nem lehet mit kezdeni :)

Peter Götz 2018.02.27. 17:54:45

@nemecsekerno_007: ezek szerint te nem rajongó vagy hanem fizetett fidess troll

nemecsekerno_007 2018.02.27. 18:12:20

@Peter Götz: Ha neked így egyszerűbb, akkor az vagyok.

Bobby Newmark 2018.02.27. 18:19:15

@Bolshevik: Nem, pont ugyanannyira érint mindenkit a két dolog, csak a hozzád hasonló idióták nem fogják fel. Egyébként meg az már személyes preferencia kérdése, hogy engem jobban irritál, hogy egy semmihez nem értő puhos vén cigány lopja el az ország pénzét, mint amikor így a világ pénzpiacán ég el a dolog a semmibe. Mert ennek egészen kézzelfogható, egyetlen, falhozállítható felelőse van.

Visceroid 2018.02.27. 18:25:50

@Bolshevik: ""Az Európai Unió országai közül Romániának volt a legnagyobb arányú lakosságvesztése az utóbbi évtizedben: állampolgárainak 17 százaléka távozott külföldre, az elvándorlási arány dinamikája tekintetében pedig világszinten a második helyen áll, Szíria után""

Na, és? A lettek is elvándorolnak, mégis van eurójuk. hu.euronews.com/2018/01/10/lettorszag-otode-vandorolt-ki-nyugatra

@nemecsekerno_007: " Ha már liberalizmus, meg szabadság, akkor jó lenne ha a pénzemet szabadon költhetném és nem kéne annyi adót, járulékot fizetni. "

Namost nem leszek népszerű, de rohadtul nem érdekel senkit, hogy te mennyit akarsz költeni. És az a baj, hogy amennyit te nem fizetsz be az államkasszába, annyival jut a jövő nemzedékének kevesebb. Te jól élsz, és követeled, hogy hagyjanak neked többet, de ez nem így működik. Az, hogy az elvonások mértéke nagy, azt idővel szabályozni lehet. Amit nem lehet az az, hogy felrúgjuk a szabályokat, és ma éljük fel a holnap tartalékait. Lehet, hogy most többet hagynak a zsebedben, de azt az államháztartás meg fogja érezni, előbb-utóbb. Végső soron neked lesz rosszabb, mert nem lesz nyugdíjad, illetve ha bekerülsz a kórházba, öreg korodra, akkor imádkozhatsz, hogy élve is gyere ki onnan. Vagy öngondoskodás (MANYUP pénzek lenyúlása, hahaha!), vagy adózás. Ha egyik sincs, előbb-utóbb összeszakad a rendszer.

CSL 2018.02.27. 18:31:25

@nemecsekerno_007:
Mondjuk a jegybank pont most szórja ki a deviza tartalékot! Mi fog megvédeni egy esetleges válságban?

Megint utaltam 100 ezret a fidesznek. 2018.02.27. 18:43:29

Normalis ember nem szavaz a szemkilovetokre.

nemecsekerno_007 2018.02.27. 18:52:28

@Visceroid: "Namost nem leszek népszerű, de rohadtul nem érdekel senkit, hogy te mennyit akarsz költeni. És az a baj, hogy amennyit te nem fizetsz be az államkasszába, annyival jut a jövő nemzedékének kevesebb...."

Ja persze, ezt hívják szocializmusnak, bolsevizmusnak. Nekünk meg ebből kéne kigyógyulni végre.

- A MANYUP-ot is lehet még évekig mantrázni, az is ugyanúgy érintetlenül hagyta a felosztó-kiróvó rendszert ami újratermeli a hiányt.
- Amiről írtam az javítana a versenyképességünkön, de ha nem csinájuk meg akkor marad ez a sz@rmaszatolás amit már vagy 50 éve csinálunk.
- Meg közben kergetjük az európai jóléti modell álmait, mert ahhoz lenne szükség az ilyen megszorításokra, hogy elérjük.

De mindegy...

midnightcoder2 2018.02.27. 18:56:15

@Visceroid: " A lettek is elvándorolnak, mégis van eurójuk. "
Nekünk is majdnem. 2003-ban Megyó barátunk aki 2002 óta lelkendezett, hogy milyen remek állapotban vette át az országot - ami igaz is ahhoz képest, ahogy a 2010-ben a szocik átadták - még 2006-os magyar euróról beszélt. Ehhez képest 2010-re a 2003-ban még a vicc kategóriában mozgó szlovákoknak lett eurójuk, nekünk meg még céldátumunk sem, Fletónak 2009-ben úgy kellett menekülnie a posztjáról mint a patkánynak a süllyedő hajóról, utána pedig úgy egy hónapig ment a castingolás az MSZP-ben amíg Bajnai nagy kegyesen el nem vállalta a pozíciót.

midnightcoder2 2018.02.27. 19:00:48

@CSL: " Szivesen megnézném Orbánnak a fancsali pofáját, amikor láncon vezetik! De ugyan így vagyok Gyurcsánnyal is, ne fuss felesleges köröket! "

Egyiket sem fogod látni. Holló hollónak nem vájja ki a szemét. Nagyjából két csapat kerülhetne elvben Orbán helyére. Az egyik a szocik, akikről tudjuk hogy legalább akkora tolvajok mint Orbánék, elég sokat láttuk már őket szerepelni a spontán privatizációtól Fletó bukásáig. A másik lehetőség a Jobbik, akik ugyan még nem loptak, de finoman szólva mögöttük sem épp a Kerekasztal Lovagjai állnak. Kis hazánkban a gengszterváltás óta ezer milliárdok tűntek el, nagyjából oldalfüggetlenül, és ehhez képest csak vagy két-három kisebb csirkefogó ül, gyaníthatóan ők sem azért, hanem mert kellemetlenné váltak valakiknek. Úgy hogy kb. biztosra veheted, hogy sem Orbánékat nem fogod bilincsben látni, sem Fletóékat.

midnightcoder2 2018.02.27. 19:02:41

@Visceroid: "A Fidesz helyrehozhatatlanul elkúrta az országot, lassan Románia is lehagy minket, ezért kár volt rendszert váltani."

gvi.hu/grafikon/29/az_egy_fore_juto_gdp_alakulasa_a_visegradi_orszagokban_2000_es_2017_kozott

CSL 2018.02.27. 19:03:49

@midnightcoder2:
Ezt tudom! De reménykedni, csak lehet?

Visceroid 2018.02.27. 19:50:48

@midnightcoder2: Ezt nem értem. Itt Mo. az utolsó helyen van. Mit akartál ezzel mondani?

"Nekünk is majdnem. 2003-ban Megyó...." Milyen Megyó????? Azóta eltelt 8 év!!!! Mit mutogattok visszafele vazze???? Orbánék mit csináltak az emútnyócévben he???? Meddig fogjátok még ezt mantrázni? Eltelik az életünk!!!

midnightcoder2 2018.02.27. 20:32:21

@Visceroid: Ha jól megnézed, azt látod, hogy 2002-ben a csehek jóval felettünk voltak, a második mi voltunk, alattunk a szlovákok, legalul a lengyelek. 2010-re már a szlovákok is bőven a fejünk felett vannak, és a lengyelek épp egy picit alattunk. Mára ez utóbbiak is beértek minket. 2017-re kb. ugyanaz a helyzet van mint 2010-ben volt, azaz a csehek és a szlovákok kb. ugyanannyival vannak előttünk mint 2010-ben, a lengyelek pedig beértek, sőt picit előztek is minket. Ergo, tényleg szar a helyzeté és Orbánék egy centit sem javítottak a relatív pozíciónkon a térségben, de nem is igazán rontottak. Akik viszont igen, azok a szocik voltak.

midnightcoder2 2018.02.27. 20:40:19

@Visceroid: "Eltelik az életünk!!!"
Azt kell látni, hogy ma már nem annyira könnyű csodát csinálni mind a 60-as, 70-es évek Európájában volt. Ma aki lenn van, az lenn is marad. Magyarország államadóssága 2002-ben 40520 euró volt. 2010-ben 78426 euró. Ergo, a szocik majdnem dupláztak. A GDP arányos államadósságunk 55%-ról 80% fölé ment. Elég könnyű belátni, hogy egy kevésbé eladósodott gazdaságot könnyebb felemelni mint egy alaposan eladósodottat. Annál is inkább, mert az eladósodás mértéke befolyásolja a további hiányok finanszírozásának a költségeit is. Szóval, a jó pályáról nagyon könnyű letérni, de visszatérni oda már sokkal-sokkal nehezebb. Orbánéknak sem igazán sikerült, de legalább nem rontották tovább a helyzetet. Nem Orbánék a jók, ezt egy percig sem állítom. Azt viszont igen, hogy amit a szocik műveltek, na az viszont valóban katasztrófa volt. Ez az egyik ok ami miatt nem szívesen látnék baloldali kormányt hatalmon még akkor sem, ha Orbánékat is utálom.

2018.02.27. 20:53:09

Hol vannak már a polgárok...

Janossz 2018.02.27. 21:20:26

@nemecsekerno_007: "De a vizitdíjat is lehet még évekig mantrázni... "
Felesleges. Elég elmenni egy rendelőbe/kórházba.

Void Bunkoid 2018.02.27. 23:25:21

@midnightcoder2: bizony igazad van a holló hollónak hasonlattal, sajnos egy TELJES, valódi rendszerváltást - főleg a gazdasági/háttérkapcsolatok miatt, ahol már baromira nem pártszín számít, sokkal inkább a még egykori 90-es évekbeli vadkeleti korszakban elfoglalt pozíció és kapcsolatrendszer - szinte lehetetlen megcsinálni.

Legalábbis törvényes, demokratikus keretek között, mindig fog maradni valahol valaki, aki tud valamit, amivel sakkban tud tartani másik 15 embert és tőle függővé teszi őket. És ez nemcsak Magyarországra jellemző, hanem szinte világszerte.

Teljeskörű tisztalapos újratervezős móka a modern kori történelem során kettő volt széles körben ismert.

Az egyik az úgynevezett "hosszú kések éjszakája" volt, a másik Sztálin Nagy Tisztogatása.

Egyik sem éppen humánus/demokratikus/dicsőséges momentumként vonult be a történelemkönyvekbe.

Viszont működtek :)

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.02.28. 00:01:44

De szépen be fogtok kussolni 8.-a után. Öröm lesz nézni..
De tegyük fel mégis, hogy sikerül kisebbségbe szorítani a Fidesz-Kdnp-t a parlamentben, és a Jobbik, Mszp, Dk, Lmp négyesnek lesz mondjuk 110 képviselője. Milyen kormány fog alakuli? Ki lesz a miniszterelnök..?

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.02.28. 00:06:53

@midnightcoder2: Igen , és ezzel pl. a Jobbik is tisztában van. Ezért adott esetben, ha a mérleg nyelve pozíciójába kerülnének, akkor inkább koalícióra lépnek egy Orbán nélküli Fidesszel, minthogy belemenjenek egy katasztrófa kormányba Gyurcsányékkal..

CSL 2018.02.28. 08:24:49

@midnightcoder2:
De ez a lényeg, hogy nem is javítottak!
Egy helyben toporog a gazdaság, de a demokráciát is leépítették legalább!
-Kormány vezérelte sajtó.. azért a szocik alatt kapott lehetőséget mindenki, pl a közmédiában, illetve nem voltak állami pénzzel kitömött "újságok", ahol a fidesz propaganda megy! Gyurcsány idején a népszabiban is simán lehetett kritizálni a kormányt! Képzeld el a magyar időkben ugyan ezt...
-Nem volt ilyen gusztustalan, undorító, plakátkampány, nem volt kiplakátolva a fél ország az "ellenséggel"! Brüsszel, Soros, migráncs,
-Nem volt az ha nem a hatalmon lévőre adod le a kopogtató cédulád akkor kirúgnak!
-Gyámügyes ismerősöm, mikor évvégi elszámolást csinált, és leírta a valóságot, ami a propagandával nem egyezett, mint, hogy a szegény gyerekek helyzete mennyit romlott, fentről visszaküldték a jelentést és megfenyegették, hogy kirúgják, ha nem a propagandának megfelelő jelentést ír!
Szóval akár a többi statisztika is ilyen lehet..
De azt tudom, hogy az egészségügy milyen helyzetben van és nem a plakátoknak hiszek, meg a hamis propagandának, hogy ennyi meg annyi milliárddal többet, költünk meg több kórház stb. Ha az ember, vagy hozzátartozója, vagy saját bőrén érzi a "fejlődést", akkor nem hiszi el ezt a sok marhaságot amit hazudnak!

Bobby Newmark 2018.02.28. 11:07:54

@nemecsekerno_007: Ha ennyire segghülye vagy a témához, miért nem fogod be az ostoba pofád?

A MANYUPban éppen hogy saját magadnak gyűjtögetted a nyugdíjat egy számlán, sehová nem lett felosztva, te baromarcú!

nemecsekerno_007 2018.02.28. 11:16:39

@Bobby Newmark: Én lennék segghülye a témához?

Akkor mi a f@sznak kellett hiteleket felvenni? Meg tömködni a lyukakat a kieső nyugdíjjárulék miatt? Meg magasan tartani az adókat, járulékokat?

Ja igen 20-30 év alatt összegyűlt volna valami kis pénz nyugdíjra, ha addigra csődbe nem megyünk, meg a cégek el nem menekülnek a magas adók elől...

Nem érted te kretén, hogy ha mindig meg akarjuk úszni a megszorításokat akkor csak ilyen félmegoldások születnek mint a MANYUP.

Kíváncsi lennék, hogy az önkéntes nyugdíjpénztárt hogy tudta volna "lenyúlni" az állam? Mert az tényleg magán volt, nem csak egy felcímkézett állami...

De mint írtam, lehet még mantrázni évekig... Hajrá!

Peter Götz 2018.02.28. 13:16:20

@nemecsekerno_007: hazug vagy mint a gazdád a fidess

Bobby Newmark 2018.02.28. 16:03:30

@nemecsekerno_007: Uh, igen, sőt, a kérdéseid azt is elárulják, hogy nem csak a témához vagy segghülye, hanem úgy nettó.

Kieső _járulék_ csak az állami NYUPban értelmezhető, mert a MANYUPba nem járuléknak hívjuk, amit befizetsz. Járulék az egy olyan adó, amivel szemben nem lehet követelésed, az állam nettó elveszi tőled és kész.
És egy teljes kibaszott rendszert nem lehet problémák nélkül átállítani, te fasz. Arra a szájbabaszott 20-30 évre szükség lenne, hogy az állami nyugdíj kifusson, és az emberek a saját megtakarított MANYUPjukból menjenek nyugdíjba.
Na ennek a lehetőségét vette el a Fidesz, te seggfej. Te meg ehhez tapsikolsz, hogy a kibaszott fattyaid majd megdöglenek éhen, mert nem lesz már aki eltartsa őket, a saját munkájukból befizetett járulékot meg felélted te amíg még éltél.

Igen, bazdmeg, pont ez lenne a MANYUP lényege, hogy amíg tudsz dolgozni 20-30 évig, addig gyűjti neked a pénzt, mert te hülye vagy hozzá magadtól, hogy félrerakj arra az időre, amikor már csak arra vagy képes, hogy telerakd a kisgatyád. Ami időpont egyébként az agyi képességeidet nézve már régen eljött.

Ha meg az _önkéntes_ MANYUPot is lenyúlta volna a vezérgeci, akkor rá is gyújtom felcsútot. Mert az magánvagyon, az kb ugyanaz, mintha a bankszámlámat nullázná le, vagy a betéteimet.
Egyébként ebből látszik egyértelműen, hogy a leghalványabb lila fingod nincs, miről osztod itt az ostobaságot végtelen magabiztossággal itt össze-vissza, kevered a szezont a faszommal, MANYUPot az államival, önkéntest a kötelezővel.

És bazmeg szavazhatsz, az a legszomorúbb az egészben.

Peter Götz 2018.02.28. 16:43:30

@Bobby Newmark: gratulálok,hogy van türelmed helyretenni ezeket a g@ciket

nemecsekerno_007 2018.02.28. 18:46:33

@Bobby Newmark: Hát tényleg lehet tolni ezt a hülyeséget is még évekig.

"Fentiek alapján megállapítható, hogy a magánnyugdíjpénztári rendszer első 6 évében még hellyel-közzel a tervezett modell mentén működött, de 2002-es évtől gyakorlatilag teljesen elszakadt a tervezett körülményektől, messze terven felül növelve az államháztartás terheit."

és 2002-ben még nem volt válság.

De nincs türelmem az idiotizmushoz, bocs. Itt elég jól leírják. Elméletben működött, ennyire volt képes a féltudású magyar elit. Meg közben még jött az elvándorlás, meg a válság is.

hu.wikipedia.org/wiki/Mag%C3%A1nnyugd%C3%ADjp%C3%A9nzt%C3%A1r

Bobby Newmark 2018.02.28. 22:00:54

@nemecsekerno_007: Figyelj: TÖKMINDEGY. Szarul működött? Igen. Ez az egyetlen esély arra, hogy ne legyen egy kibaszott nagy csőd a nyugdíjrendszer néhány évtizeden belül? Igen. A Fidesz kinyírta még az utolsó lehetőségét is, hogy megjavítsák a rendszert? Igen. Megjavítás helyett lenyúlta a gecibe az egész vagyont, és lófasz megoldást nem kínált helyette? Igen.

Ezek retardáltnak kell lenni, hogy ehhez tapsolj? Igen.
süti beállítások módosítása